За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Десен
Рейтинг: 1391 НеутралноЕгаси след-производствения контрол. Евалата!
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Сега ще ги сменят ли?
lisco
Рейтинг: 174 Неутралноей, заварчиците в Уелс, умната, че това пиле е много голямо
Мерилин
Рейтинг: 450 НеутралноВ крилата на Airbus A380 има пукнатини, компанията твърди, че самолетите са безопасни
Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.Тя компанията може да твърди всичко, може да твърди, че са направени дори нарочно, нужно е експерти инженери от друга компания да се произнесат.
jair
Рейтинг: 118 НеутралноСтаричка новина. Qantas и Singapore Airlines са компаниите. Австралийския профсъюз вдигна гюролтия, защото бяха отрязани от Qantas те да правят подръжката на самолетите.
Пукнатини има във всеки самолет, те така се конструират със идеята, че пукнатини има. Номера е през определен дефиниран интервал да се инспектират дали са нараснали. Тези са се появили на място, което не е очаквано, но няма нищо страшно.
Мазен чех
Рейтинг: 886 НеутралноТова ще е новия Титаник, въпрос на време е някой самолет да се изръси някъде и този не прави изключение. Всички такива мега структури трябва да се забранят като крайно опасни.
икономист - неграмотник с дипломаsofioter
Рейтинг: 395 НеутралноПфффф, 1 до 5- изтрещеняци!
Реконструктор
Рейтинг: 941 НеутралноЯко. Западен демократичен хай-тек. Лъскаво, с цветни телевизори, разпада се от самосебе си при експлоатация.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райxm...
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#4:"jair"]Австралийски я профсъюз вдигна гюролтия, защото бяха отрязани от Qantas те да правят подръжката на самолетите. [/quote]
А Qantas е единствената авиокомпания без краш!
Изводите се налагат сами:
1. От Qantas са пуснали мухата
2. Точно Qantas, изхождайки от високото си ниво, са видяли потенциалния проблем
3. Qantas ще се пребори за поддръжката
ииии ... 4..... Избирайте Qantas винаги, когато е възможно! Цената си струва!
Piroman
Рейтинг: 123 ВеселоСпоко крилата са на правени по българска технология на принципа на тоалетната хартия никога не се къса където са дупките.
"Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър МорфовНефертити
Рейтинг: 1396 НеутралноАх, малко страшничко ми звучи. Да не се качвам на А380 тогава.
Предразсъдъците са за ограничените.VaKY
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#8] от "xm...":
Pro bono publicum with a bit more gustoТе са длъжни да сигнализират, при това доста солидно обвързани, тъй като оперират с подобни самолети.
Дриймлайнерът не е нещо по-солидно, вижда се тук:
http://www.youtube.com/watch?v=Dscn0rFvukg
xm...
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#11] от "VaKY":
Но не и на медиите
sa6
Рейтинг: 345 НеутралноГрандоманията винаги е загробвала човечеството. Като се почне от Вавилонската кула, мине се през Титаник и се стигне до А-380
Евроатлантидаlisco
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#10] от "nefertiti_egipt":
прав си, само с 213 до Централна
plumpschi
Рейтинг: 880 Неутрално[quote#3:"Мерилин"]нужно е експерти инженери от друга компания да се произнесат[/quote]
Обикновено така става, но не са от друга компания, а от независима компания, която изготвя експертна оценка от вещо лице или експерт.
Кум Вълчан
Рейтинг: 1052 НеутралноЕ то компанията какво друго да твърди освен че няма проблем. Не е зле да си ги оправят.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.xm...
Рейтинг: 1391 Весело[quote#16:"dragozow"]Е то компанията какво друго да твърди освен че няма проблем.[/quote]
В случая не е така.
Компания като Airbus просто не може да си позволи риска да им падне самолет с над 500 души на борда след такива писания в медиите.
Особено при острата конкуренция на Boeing точно в този клас за азиатските пазари.
VaKY
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#12] от "xm...":
t-lands-safely-after-air-incident
Pro bono publicum with a bit more gustoСъгласен, но има прекалено много хора по веригата Кантас-Еърбъс-други овиокомпании, не може да се запази, а и Кантас се презастраховат, тъй като имаха ето този проблем, отново с А380, при това съвсем неотдавна:
http://news.ninemsn.com.au/world/8118607/qantas-je
etty1
Рейтинг: 561 НеутралноQantas са перфектни, наистина!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinНо пукнатините...честно много ме плашат.
Eisbär
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#16] от "dragozow":
В самолетният бизнес избягват да казват, че няма проблем като го има. Риска е огромен и да кажат има и да го оправят е по-евтино.
xm...
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#18] от "VaKY":
Ееее, аз не правих тук разследване!
Ясно, че веригата е дълга, че страшно много хора са ...
Но при алтернатива австралийци-сингапурци естествено е австралийците да са "обичайните заподозрени" щом става дума за държане на висока летва за безопасност.
Вели
Рейтинг: 1253 РазстроеноИнтересно, след като са включени в производството на лайнера (крилата на A380 се произвеждат в Броутън, Северен Уелс, и се доставят в централата на Airbus в Тулуза, където самолетът се сглобява) Обеденинето краство ( Великобритания ) в лицето на Бритиш Еърлейн не са си закупили самолети от този тип??? Ама с тези англичани само ядове си имат. Сега и крилата нещо не ги издокосурили, ама на, еврейчето Камеран е готово да наложи вето и върху производството на тези самолетчета.... Само му дайте повод!!!!
xm...
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#22] от "Вели":
Елементарно, Уотсън!
Просто не им трябват такива мастодонти!
Недев
Рейтинг: 229 НеутралноВели, специално отворих затворената страница за да ти мацна минуса.
Фат Ким
Рейтинг: 720 НеутралноПроблема е известен отдавна и наистина авиокомпаниите са тези посочени в пост 4. Като гледам пълната липса на компетентност при повечето коментиращи си мисля, че подобно новини не трябва да се пускат в масовите медии. Минималното ниво е поне лиценз В2, за да се дават поне някакви смислени оценки.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3485 НеутралноДо коментар [#2] от "lisco":
I 💜 Leka BorislavovnaНяма заварчици. Крилата са от кевлар.
jair
Рейтинг: 118 НеутралноМного, много изказвания на незапознати тук.
Вели, BA купиха А380, само че още не им е доставен.
Естествено, че тези които могат да дадат компетентна оценка, са точно инженерите на Еърбъс. Нали те познават най-добре машината, кой да поканят Боинг ли да им я инспектира?? Я дайте малко по-сериозно. Съвременната авиация се радва на безпрецедентна сигурност, имайте малко повече доверие в хората, които конструират самолети. Щом Еърбъс казва, че няма проблеми значи е така. От там нататък ако вярвате на разни профсъюзи, които яхват вълната на публичното незнание за лична изгода си е ваша грижа.
Конкретно за пукнатините, където и да са. Има две основни философии в самолетостроенето - damage tolerance и safe-life.
Повечето компоненти са damage tolerance - т.е. допускат се известни пукнатини в структурата и има интервал, при който се инспектират дали са нарастнали до там че да застрашат функционалността на компонента.
Умората на метала е доста по-разбираема спрямо инцидентите през 60-те, но все още изчисленията са само в порядъци. Т.е. не можеш да прецениш дали даден компонент ще издържи точно 5387 цикъла на натоварване - знаеш, че може между 1000 и 10 000, за това на всеки 1000 цикъла го инспектираш дали може да издържи още 1000. Много грубо казано, но няма как по-накратко.
По damage tolerance концепцията се конструира почти целият самолет. В случая пукнатините са се появили не там, където са очаквани, но след инспекция е преценено, че до следващият им голям maintenance check, който се извършва веднъж на 4 години няма да нарастнат критично. А дори да нарастнат, най-вероятно има алтернативен път, който да поеме силите и натоварванията.
Safe-life е когато компонента е конструиран да издържи определени цикли без да се налага инспекция. Такива са компонентите, които са критични за цялата структура и при тях проблем не се допуска въобще. Такъв компонент в самолета са колесниците.
pathfinderrr
Рейтинг: 160 НеутралноЛетял съм със Суперджъмбо до Сингапур. Истинско удоволствие. Просторен, хай-тек ентертейнмънт систъм, тих, не изморява...Починах добре на полета, а след това си прекарахме страхотно в Сингапур.
Вели
Рейтинг: 1253 ВеселоДо коментар [#23] от "xm...":
По тази логика на кого ли му трябват "такива мастодонти"????? Нещо не си в час!!! Великобритания и САЩ са си "дупе и гащи" Великобритания е "Троянският кон " в Европата!!! На кого ли??? И двете държави са управлява от столетия от ЕВРЕЙСКО ЛОБИ!!!! Ама като гледам минусчетата, дето сте ги "набили" ми става ясно на какво ниво на познанието сте!!!!
dearblue
Рейтинг: 775 Неутрално500 тона в вьздуха след две години полети и да ниама пукнатини
смениат Л образната скоба с пукнатините с нова без пукнатини и самолета продьлжава да лети
bat_plamen
Рейтинг: 3932 НеутралноВремето ще покаже дали хората от централата в Тулуза не грешат,но всичко това е много подозрително!
umnik
Рейтинг: 229 НеутралноНякои пояснения за преводачките:
Rib се превежда като ребро (на самолетно крило), а не като "L-образна скоба" (на руски е нервюра).
"Обвивка" - обшивка.
"Арматура" - ???
"L-образна скоба, която свързва обвивката на крилото с вътрешната му арматура". Безмислица. Но не мога да го обясня накратко, съжалявам.
"... скобите са подлагани на натиск ..." - пак безмислици.
Появата на пукнатини не е опасно. Това са го доказали американските военни през 60-70те години. От тогава тази методология (концепция) се използва при конструирането на всички самолети. Иначе просто няма начин как да свалят теглото и съответно цените.
"... проблеми бяха открити при рутинна инспекция, която се провежда на две години ..."
Инспекциите зависят от броя излитания и кацания и от времето във въздуха и мнооооого рядко от годините на самолета.
до <<16>>:
dragozow разбираш от заваряване, но не и от пукнатини/самолети. По-леко!
xm...
Рейтинг: 1391 Весело[quote#29:"Вели"]По тази логика на кого ли му трябват "такива мастодонти"????? Нещо не си в час!!! [/quote]
М'чи ... такива мастодонти са си за дестинации, където пътникопотока е съответстващ.
Азия! Там е масовката. И трансконтиненталните.
И Щатите, макар все пак в по-малка степен.
А в добрата стара Англия има разговори дали да не шатнат изцяло полетите между Лондон и Манчестър, например. Защото скоростните влакове им изяждат хляба, тъй като малко по-дългото пътуване се компенсира на 300% от чекирания, проверки и проверки на багажа и тем подобни. И за самолет с над 500 пътника сметката не излиза.
Пътувал съм с мастодонти. Даже и по вътрешни линии.
Да ти кажа, по вътрешните линии не е никакъв кеф. Хамбар и наблъскани като сардели. Този номер върви вече само в Азия.
Където и разстоянията, и границите, и големият пътникопоток правят този вид пътуване все пак, въпреки шматкането по терминалите, по-бърз, удобен и най-вече сигурен.
Накрая, дори да нямаш опит ... остави онези, които "гласуват с парите си", инвестирайки в тях, да си решават сами.
Някакъв си форум, при това в България, няма да промени нищо!
dearblue
Рейтинг: 775 Неутралножурналисткта е искла да пише
скоба свьрзвща вьтрешното оребриаване на крилото с покривните плоскости от които е изградено крилото ребрата имат сьответниа профил а плоскостите се закрепват на ребрата и крилата не е монолитна плоскост а е от листа които са поставени вьрху оребриаването
а тиа е написала арматура и обшиващи плоскости сигурно е забьршила ВИАС
Roger
Рейтинг: 996 Весело"В крилата на Airbus A380 има пукнатини, компанията твърди, че самолетите са безопасни"
НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.А какво очаквате да кажат от компанията:"Не купувайте нашите самолети,те са опасни и скъпи боклуци!"
ь
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#26] от "g_t": Алуминий! Не си ли гледал филма? Буквално го "дялат" от цял блок без "грам" заварка
Става въпрос за някакви скоби, които държат обшивката на крилото. Та някои част от обшивката наистина са от композитни материали, но мисля че става въпрос за карбон
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)Zayo Cicin
Рейтинг: 3485 НеутралноДо коментар [#36] от "ь":
I 💜 Leka BorislavovnaАми не, не е алуминий. Алуминият е най-стария материал за производство на самолети. Точно защото съм гледал много филми за производството на А380, знам. Даваха как лепят пластовете на кевлара.
umnik
Рейтинг: 229 НеутралноОще веднъж ви казвам, че пукнатини се откриват на всякакви самолети и в доста случаи може да се лети с тях. Но журналистките не са чували за тях, иначе какво щеше да станеее-е-е
А обшивката на крилото на А380 е от алуминиева сплав, композитни са някои от ребрата, но не и това с пукнатината. От алуминиеви сплави са също стрингерите и надлъжниците (те са най-важните).
А кевлара не се използва тук.
takeshi303
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#37] от "g_t":
От алуминий са крилата на А 380, единственият самолет който на 100% е изграден от композитни материали е Бойнг 787, затова и Дриймлайнера се води като революция във авиацията. А 380 е вече стар като технология нищо, че го пуснаха наскоро.
takeshi303
Рейтинг: 996 Неутрално[quote#11:"VaKY"]Дриймлайнер т не е нещо по-солидно, вижда се тук: [/quote]
Това, че крилата се "огъват "не бива да те заблуждава, че са дефектни. Напротив дори са по здрави и надеждни от тези на А 380.
jair
Рейтинг: 118 Неутрално[quote#39:"normandy"]От алуминий са крилата на А 380, единственият самолет който на 100% е изграден от композитни материали е Бойнг 787[/quote]
cles/qtr_4_06/article_04_2.html
50% композитни, 20% алуминий, 15% титан, 10% стомана, 5% други. Не е 100%, няма и как да бъде.
http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/arti
До коментар [#40] от "normandy":
[quote#40:"normandy"]Това, че крилата се "огъват "не бива да те заблуждава, че са дефектни. Напротив дори са по здрави и надеждни от тези на А 380.[/quote]
Крилата се конструират за да издържат определените от сертификацията натоварвания - т.е. да няма проблем при 150% от максимално възможно теоретично натоварване. Не знам как реши, че на дриймлайнера са по-здрави и по-надеждни след като и двата самолета отговарят на това условие. А вярвай ми никой производител няма да ги направи по-здрави отколкото е необходимо, защото това означава повече тегло, което пък означава загуби за авиокомпаниите.
kolko0102
Рейтинг: 5 ВеселоПукнатините според мен не са проблем ако са малки.Те са по-опасни когато започнат да се увеличават.Дали самолета ще е А380 Боинг 747 и т.н. всички имат пукнатини,тъй като винаги при излитане и кацане има натоварване.Така че на който и самолет да се качите (било 747 А380 777 787 А320 и т.н.)няма гаранция че няма да се разбие!Нали знаете,че винаги има първи път?!