За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
maria.ar
Рейтинг: 1400 ЛюбопитноКолко методично направен "инвентар" (сн.14)! Интересно застрахователната компания колко е платила в крайна сметка - 28 хиляди долара по онова време трябва да е била безумна сума.
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)blaf
Рейтинг: 815 НеутралноКакво го дъвчат тоя Титаник, сякаш не имало хиляди произшествия след него с много повече жертви...
demonoid - чао тирани!
Рейтинг: 714 НеутралноЛегендарният „Титаник“, спечелил мрачна слава в историята на корабоплаването поради трагичната гибел на хиляда и петстотин души, бил смятан на времето си за най-големия параход в света. Той бил с водоизместване 66 000 т, дължина — 268 м, широчина — 33 м и височина на борда — 36 м.
http://whynot-reflect.blogspot.com/Параходът, за който ще стане дума, би могъл спокойно да бъде превозен върху „Титаник“ напреко на палубата му — неговата дължина била по-малка от широчината на „Титаник“… Точи параход се казвал „Сен Филибер“. Водоизместване — 189 т, дължина — 32,1 м, широчина — 6 м и височина на борда — 2,61 м.
„Сен Филибер“, този пигмей в траурния списък на летописите на морските катастрофи, отнесъл на 15 юни 1931 г. на морското дъно петстотин или една трета от жертвите на „Титаник“.
Как Маргарет Браун се сдобива с прякора "Непотопяемата Моли Браун"? Когато на кея в Ню Йорк репортерите питат Маргарет Браун на какво отдава спасението си, тя отвръща „Типичния късмет на Браунови. Ние сме непотопяеми.” Репортерите започват да я наричат „Непотомяемата Мисис Браун”. Прякорът „Моли” е измислен през 30-те от Холивуд.
"Дневник", излагате се много...
sofia_b
Рейтинг: 388 НеутралноИма и версия, че не "Титаник" е потънал. Според нея една година преди катастрофата - през май 1911 г., собственикът на голямата морска корабостроителна компания "Интернешънъл Мъркантил Марийн", световноизвестният милионер Джон Морган, получава неприятно съобщение. С него го известяват, че гордостта на неговата флотилия - най-големият за онова време пътнически кораб "Олимпик", се е сблъскал с британския крайцер "Ястреб". Щетите от инцидента са толкова големи, че изпълнителният директор на дъщерната пътническа компания на Морган - "Уайт Стар Лайн", съобщава, че по мнението на специалистите е за предпочитане "Олимпик" да бъде продаден за скрап, вместо да бъде ремонтиран. Морган обаче е на друго мнение. Той съставя план, който при успешно изпълнение превръща инцидента в източник на голяма печалба.
Планът му е прост - корабът да бъде подменен. Така след незначителни козметични поправки "Олимпик" трябва да подмени подготвяния за пускане на вода нов гигант на компанията - "Титаник". След това застрахованият за голяма сума лъже - "Титаник" трябва да потъне в някое отдалечено място в Атлантическия океан, а истинският да продължи плаването си под името "Олимпик".
Подмяната е извършена в корабостроителницата на компанията в Белфаст, където "Олимпик" е откаран за ремонт. Това не се оказва сложна операция, тъй като двата кораба са строени по едни и същи планове и се отличават един от друг само с 8 см разлика в дължината. Били взети необходимите предпазни мерки - никой от стария екипаж или запознат с корабите да не присъства на подменения кораб. На 10 април 1912 г. лайнерът напуска пристанището Саутхямптън на път за Америка. С шумно рекламирания му първи трансатлантически рейс трябва да пътува и неговият собственик - Джон Морган. Под предлог, че се е разболял обаче, в последния момент той напуска борда.
Очевидно е, че пътниците на "Титаник" са предварително обречени
Планът предвижда на определено място в северната част на Атлантическия океан в машинното отделение на кораба да избухне взрив. Операцията се ръководи от изпълнителния директор на "Уайт Стар Лайн". Той трябва да го приведе в действие заедно с втория и четвъртия помощник-капитани и помощник-радиста на кораба. Действителният сценарий на инцидента се отличава от първоначалния план, но четиримата участници в неговото изпълнение оцеляват и стават главните свидетели в разследването на трагедията. Именно техните показания са основният аргумент на заключението, че параходът е потънал в резултат на сблъсък с айсберг.
Известно време след инцидента компанията на Морган обявява, че "Олимпик" е преминал основен ремонт на стойност 1,5 млн. фунта стерлинги и с новото си име заменя истинския „Титаник”
Наскоро след това той е преоборудван в танкер, който катастрофира и остатъците му са продадени за скрап. Така изчезва и поредното свидетелство за застрахователната измама на Морган.