TUI съветва туристите да си носят в Гърция повече евро в брой

TUI съветва туристите да си носят в Гърция повече евро в брой

TUI съветва туристите да си носят в Гърция повече евро в брой
Reuters
Вземете си повече евро в брой. Това е съветът, който водещ германски туроператор ще дава на клиентите си, ако се окаже, че наближава излизането на Гърция от еврозоната.
"Докато туристите от пакетите all-inclusive няма от какво да се притесняват, останалите е добри да вземат повече евро в брой, в случай че не е гарантирано разпространението на драхми в цялата страна", казва Маркус Брухмюлер, продуктов мениджър на TUI Germany в интервю, публикувано на интернет страницата на компанията.
Говорителка на TUI Germany коментира, че препоръката е подготвена, защото агенти на компанията съобщават, че са се увеличили рязко запитванията от изнервени клиенти какво ще стане, ако докато са на почивка Гърция се върне към старата си национална валута.
"Тъй като изборите в началото на май и целият дебат за оставането на Гърция в еврозоната подновиха всички тези въпроси, клиентите, записали се за пътуване до Гърция или дори мислещи да го направят, се тревожат от това какво ще се случи с парите им", казва Аня Браун пред Reuters.
През седмицата икономист от банка Barclays предупреди, че ако Гърция напусне еврозоната, туристите там може да се окажат в ситуация на недостиг на храни и горива, както и че не е изключено да бъдат наложени ограничения върху сумите, които те ще могат да внасят или изнасят от страната.
В петък централната банка на Гърция съобщи, че приходите от туризма са намалели с 15% в първото тримесечие и се е свил броят на гостите от Германия и Великобритания, които са основни пазари за гръцкия туризъм.
През последните седмици с около една трета по-малко записвания отчитат и туристическите фирми и авиокомпании на най-големите европейски икономики. Сцените от столицата Атина и новините за пребит възрастен холандец, само защото приличал на германец, са накарали много германци да се пренасочат към Испания или Турция, допълва агенцията.
Освен че предлагат отстъпки, конкуриращи се фирми като TUI Germany, Thomas Cook Germany и Rewe обединиха усилията си за съвместни реклами в медиите, изтъкващи качествата на Гърция.
"За нас това е важна дестинация. Няма причина да не отидете до Гърция. Там чакат германските туристи с отворени обятия", настоява Аня Браун. Тя обяснява ,че компанията й е завела агентите си в Гърция, за да могат да разказват на клиентите отличен опит какво е положението там.
В интервюто си Брухмюлер казва още, че завръщане към драхмата ще наложи предоговаряне на отношенията с хотелиерите. "Но и след въвеждане на драхмата, еврото ще продължи да е основата за сътрудничество в туристическата индустрия." Той дава пример с Египет и Тунис, където предплащането за хотелиерите там се извършва в евро.