Facebook вдига трикратно бюджета си за лобиране

Facebook вдига трикратно бюджета си за лобиране

Facebook вдига трикратно бюджета си за лобиране
Reuters
Facebook отделя все повече средства за лобиране сред американските политици.
Социалната мрежа е отделила за тази дейност $960 000 само за второто тримесечие на тази година, предава онлайн изданието CNET.
За сравнение: през цялата 2011 г. Facebook е похарчил за лобиране $1.35 млн.
За какво лобира социалната мрежа?
Отговорът на този въпрос става ясен от официалната информация, която американският Сенат публикува на своя сайт за достъп до правителствените данни.
От него разбираме, че Facebook търси съдействие от политиците в общо седем сфери.
Сред тях са реклами, киберсигурност, лични данни, данъци, заетост, патентно право и законодателство, свързано с борсовата търговия на акции.
От публичната информация стават ясни и някои по-конкретни подробности.
Facebook отделя най-голямо внимание на личните данни, киберсигурността и регулацията.
Социалната мрежа е потърсила съдействие от политиците за приемането на закони, които да защитават потребителите от това техните работодатели да изискват от тях достъп до личните им акаунти. 
Освен това компанията на Зукърбърг е лобирала и за закони за защита на социалните мрежи, видеоразговорите и др.
Тя е отделила особено внимание на защитата на децата онлайн и предотвратяване на тяхното проследяване в рамките на глобалната мрежа.
Що се отнася до киберсигурността, Facebook са лобирали за приемането на закони за увеличаване на сигурността на данните и тяхното споделяне.
Компанията е отделила време и средства за обучения на тема информацията в интернет и свободата на словото в глобалната мрежа. Проведено е и обучение за някои от функциите на Facebook като предложенията за тагове в снимките.
Разбира се, не е пропусната и интелектуалната собственост. Лобистите на Facebook са търсили подкрепа за  улесняване на процедурата по получаване на патенти. Инициирани са и дискусии за приемане на нов закон, който да се бори с онлайн пиратството.
Сред някои от останалите лобистки дейности са обучение за това как ползването на социални мрежи може да намали консумацията на енергия. Проведено е и обучение по въпросите на онлайн рекламата.
Компанията е потърсила съвети и по въпроси, свързани с въвеждане на данъчни облекчения за технологичния сектор. Освен това е поискано съдействие и по проблеми, свързани с първичното публично предлагане на акции на социалната мрежа.
Лобирането на Facebook се простира и извън технологичните проблеми. Социалната мрежа е потърсила политическа подкрепа и по предложения за реформи в имиграционната система на САЩ.