Британците ще похарчат 240 млн. паунда покрай кралското бебе

Британците ще похарчат 240 млн. паунда покрай кралското бебе

Британците ще похарчат 240 млн. паунда покрай кралското бебе
Reuters
От бебешки обувчици с националните цветове до ританки "Родено да управлява" - търговците във Великобритания са струпали всевъзможни бебешки стоки в очакване на кралски престолонаследник. Макар да няма официално потвърждение, повечето медии твърдят, че херцогът и херцогинята на Кембридж очакват момиченце.
Анализатори вече изчислиха, че поредната вълна от "кралска треска" на Острова ще излее в икономиката около четвърт милиард паунда (380 млн. долара).
Тръстът, който управлява и поддържа кралските дворци и имения, вече предлага бебешки комплект дрешки във формата и цветовете на прочутите гвардейци с червени мундири, черни панталони и мечи калпаци.
В очакване да стане дядо принц Чарлз одобри продажбата на ръчно изработени бебешки обувчици в магазин в имението му Хайгроув. Керъл и Майкъл Мидълтън - родителите на Катрин, добавих в каталога си с парти стоки и бебешки продукти.
Джошуа Бамфийлд, директор на Центъра за изследване на търговията на дребно (CRR), смята, че очакваното за юли раждане на бебето може да добави над 240 млн. паунда към британската икономика. "Имате една голяма добра новина, при това тя се случва през лятото, когато хората настроени да харчат повече. Има значителен интерес и от другата страна на Атлантика, където младата двойка е много добре приета и очакваме да постигнем добри продажби на сувенири", коментира той пред "Ройтерс".
Раждането на третия в линията за онаследяване на трона след принцовете Чарлз и Уилям запълва с голямо "кралско" събитие трета поред година във Великобритания. През 2011 г. бе сватбата на Уилям и Катрин, през миналата - диамантеният юбилей на кралица Елизабет Втора, подсилен от провеждането на лятната олимпиада.
Ричард Коуп от маркетинговата фирма "Минтел" очаква ръст на потреблението не само заради британците - най-големите възможности се откриват с туристите. През април броят им се е увеличил с 13%.
Бамфийлд смята, че почти 5 милиона души ще похарчат 62 млн. паунда само за алкохол плюс 25 милиона паунда за храна по "бейби партита".
За мемориални порцеланови комплекти и други сувенирни стоки като играчки, книги и дискове вероятно ще бъдат отделени до 156 милиона паунда. В светската суетня семейства с бебета вероятно ще копират част от продуктите, тласкани от мощната маркетингова машина и т.нар. Кейт ефект.
Поредното доказателство колко силен е този ефект бе последната светска поява на херцогинята при кръщаването на кораба "Роял принцес". Тя носеше палто с далматичнски петна и един час по-късно всички наличности от него в интернет магазините бяха изкупени.
Специалистите прогнозират вълната от Кейт ефекта да обхваща постепенно детски дрехи, дрънкалки, първото колело, първата раница за училище и т.н.