Историята на канадския влак, който изравнява със земята центъра на Лак Мегантик

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 754 Любопитно

    "Това е огромно дерайлиране. С купчина от вагони като тази вероятно е имало множество искри," каза Буркхардт. "На места купчината достигаше височина от три метра."

    Купчина от вагони с височина ... 3 метра?! Стига бе! Верно?

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2
    *****
    Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  3. 3 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 800 Неутрално

    "Председателят на ММА Ед Буркхарт заяви, че отговорникът на влака е опитен канадски инженер" - само едно уточнение до редакторите

    engineer на английски освен инженер означава и МАШИНИСТ. Даже значението машинист е първообраза от него след това се наименоват новите професии свързани с инженерните дейности

    така, че моля оправете го

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Ако така описаното е вярно, канадците спешно трябва да си внесат железничари. Те определено не разбират от този бизнес.

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Как може да няма охрана такава композиция?

  6. 6 Профил на Udo Ulfkotte
    Udo Ulfkotte
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Няма съвършена техника. Всяка техника се управлява от хора, а те са несъвършени.

    "Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")
  7. 7 Профил на torquemada
    torquemada
    Рейтинг: 107 Неутрално

    О да, доживяхме да видим новината от преди седмица и в Дневник.

    Ако една лъжа, 100 пъти повтаряна, всеки път се възприема за истина, значи просто не е лъжа.
  8. 8 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "Интелигентен комар":

    Аз пък си мислех, че спирачките се освобождават с въздух, а не се задействат - идеята е, ако се прекъсне някъде или вагоните се откачат да спрат

  9. 9 Профил на анализирам данни
    анализирам данни
    Рейтинг: 488 Неутрално

    А кой проектира тези тъпи вагони. Би трябвало да е обратното. Ако няма въздух в системата спирачките са блокирани. Едва като се вдигне въздуха има възможност спирачките да се разблокират.

    При ТИРовете - ремаркета и полуремаркета теглени от влекачи е точно така

    МАФИЯ ОСТАВКА НЕ ПОДАВА, но опитите в България продължават
  10. 10 Профил на Интелигентен комар
    *****
    Весело

    [quote#9:"БСП ИСКА КРЪВ"]А кой проектира тези тъпи вагони. Би трябвало да е обратното. Ако няма въздух в системата спирачките са блокирани. [/quote]

    Канада не е в Европа! Тези са големи цървули!

  11. 11 Профил на Интелигентен комар
    *****
    Неутрално

    Според мен това е терористичен акт! Няма никаква логика в "обясненията" на отговорните лица!

  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 725 Весело

    До коментар [#5] от "hodounski":

    Н'ема роми, кака.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "hodounski":

    И аз това си помислих. Това не е като да си спреш колата край пътя и да отидеш някъде. Макар, че дори и това не е препоръчително в Бг. Явно в Канада нямат металосъбиращи номади от малцинствен произход.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  14. 14 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Пет локомотива - мммм... ми добре, ама композиция с дължина седем километра...?

    Да спасим София от "Спаси София"!!!
  15. 15 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "ТНТ":

    впечатляващо е нали...

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#12] от "brutester":


    До коментар [#13] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    прави сте

  17. 17 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 907 Любопитно

    "влакът без машинист, превозващ 73 вагона суров петрол, се претълкулва надолу по склона към Лак Мегантик. След това дерайлира и експлодира"-цитат от статията.
    претълкулва......След това дерайлира.
    Значи се е претърколил,изправил се е на релсите и на някой завой дерайлирал?

  18. 18 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 805 Неутрално

    "Тежкият инцидент може да принуди политиците в Северна Америка да преосмислят старата практика на превозване на суров петрол с железопътен транспорт,..."

    По-голяма тъпотия отдавна не бях чувал. Изглежда е по-лесно да им дойде на акъла да спрат превоза на петрол по ЖП, отколкото да изградят едно късо трасе за нощуване на РАВЕН участък!

  19. 19 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 725 Любопитно

    До коментар [#18] от "Sir Humphrey":

    Или да има машинисти на две/три смени

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  20. 20 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    Westinghouse систевмата която революционизира железниците по света е проста и ясна, въздуха отваря спирачките иначе са затворени и вагоните не помръдват ... преди това е имало хора да тичат отгоре на вагоните да отварят и затварят клапите ...
    Иначе Канадци да се осират така въобще не ме изненадва там соца така ги тресе, че не истина особено в провинцията ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  21. 21 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "Sir Humphrey":

    ами това не е първият такъв инцидент. Тези композиции минават през планини и там няма къде да се спира а и понякога техниката поддава.
    Просто риска е голям заради огромния тонаж. Малко като с АЕЦ ...

  22. 22 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#18] от "Sir Humphrey":

    Ами налага се защото еко-талибаните не искат петролопроводи, които статистически имат 1000 пъти по малък риск за авария отколкото всеки друг вид транспорт ... а преноса на петрол се е увеличил 400 пъти за 5 години.
    Крайно време е да се мисли а не да се взимат крайни позиции, защото нито може без икономика но е важно да се пази околната среда ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  23. 23 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 748 Любопитно

    До коментар [#9] от "БСП ИСКА КРЪВ":

    Точно, и такъв тип системи не случайно се наричят fail-safe.

    Fail with honour then succeed by fraud
  24. 24 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#15:"jori"]впечатляващ е нали...[/quote]

    Ъхъ... Ама 73 вагона при 7 километра дължина - грубо 100 метра вагон... Какъв ли ще да му е минималния радиус на завой?...

    Да спасим София от "Спаси София"!!!
  25. 25 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#24] от "ТНТ":

    може да е карал и други неща. не само петрол. петрлоните вагони са 73... а може и да са се изгубили в превода

  26. 26 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    СВЕЩЕННА ПРОСТОТИЯ!!!

    Било е въпрос на време да се случи тази трагедия!

    Наистина, разсъдъкът ми отказва да допусне, че човек в "социалната" Канада е способен на такава непростима небрежност...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  27. 27 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 755 Неутрално

    кой пожарникар знае как да изключи двигател на локомотив...и като са го видели включен не им ли е направило впечатление и ако да, защо не искали повече информация. некадърници. целият екип трябва да бъде осъден.

  28. 28 Профил на pinokiO
    pinokiO
    Рейтинг: 191 Неутрално

    Петрола не е шистов а от катрани съдържащи се в пясъка. Добива се подобно на въглища, но със скъпа процедура се рафинира до петрол. Ужасно замърсяващо.

    Пуста лакомия, ще си съсипят хубавата природа

  29. 29 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#26] от "Γαλλα":

    Просто нямаш идея за какво става дума ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  30. 30 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 755 Неутрално

    оправрете текста - влакът не е дълъг 7 км, а е бил спрял на 7 километра от града.

  31. 31 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#30] от "hue":

    вероятно си прав.... http://en.wikipedia.org/wiki/Longest_trains

  32. 32 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    За сведение на посрещачите, става дума за супер-влакове, има няколко машини 4 в синхрон, които ги дърпат/бутат от краищата и средата ... Стандартната дължина на влак в САЩ(същия за Канада) е <=2,12 мили или 140 вагона или 280 контеинера ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  33. 33 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#28] от "pinoki0":

    Ако предшествениците ти са дошли по тези земи преди едва 200 години и не им е представлявало голяма трудност да ги вземат от няколко индианеца, няма как да цениш много, много хубавата природа.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  34. 34 Профил на spectator
    spectator
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Като много други по- горе, честно казано бих очаквал повече интелигентност от канадците /изразявам се деликатно/. При така описаната организация, тази катастрофа все някога ЗАДЪЛЖИТЕЛНО би се случила. Толкова ли е трудно да се съобрази:
    1. Да се избере равен участък за нощуване на влака.
    2. Спирачките да са нормално затворени, т.е. налягането да разтваря челюстите а при липсата му да са затворени /мисля че у нас е така/.
    3. При липсата на 1 и 2 да оставиш ненаблюдаван влак, разчитайки на работещия му двигател да го задържа е пълна идиотия- има ХИЛЯДИ причини, поради които двигателят може да спре и да стане това, което е станало.

  35. 35 Профил на pinokiO
    pinokiO
    Рейтинг: 191 Неутрално

    До коментар [#33] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    Най-голямата заблуда на съвременния човек е, че е наследил (извоювал) земята от предците си (им). Напротив, ние взимаме назаем от децата си, а вече и от внуците

  36. 36 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Въздуха не е ли нужен да освободи спирачките а не да ги задейства? Що за сп. с-ма ?

  37. 37 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 968 Неутрално

    еии колко експерти има в БГ, а БДЖто ни да е толкова зле..

  38. 38 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#37] от "d10001":
    То България откъдето и да я погледнеш е с най много експрерти на човек от населението. Експерт до експерта мила моя майно .
    Чудно ли е че постоянно ни се предлагат експертни правителства
    Та в тази връзка защо да не решим проблемите на Канадските железници,то тук вече всичко сме оправили

    ум море, глава шамандура
  39. 39 Профил на exolot
    exolot
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Железницата не е като автотранспорта, при нея ако няма въздух в спирачката тя е напълно разхлабена. На камион ако му изпусне съединение/тръба спирачката се задейства, след което шофьора натяга"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  40. 40 Профил на exolot
    exolot
    Рейтинг: 221 Неутрално

    П.П. Шофьора е длъжен да натегне пружината за да освободи спирачката, при влак от 73 вагона и дължина 1200 метра как да види че има проблем със спирачката? А и как ще го отстрани ако на 1 километър?

  41. 41 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#40] от "exolot":

    От това което чета по СНН и Канадските вестници, става дума че една от машините се е запалила и пожарникарите явно са ползвали аварииното реле изключващо тотално локомотива. Това е предизвикало спирачната система да се охлаби достатъчно влака да тръгне по инерция, въпреки че ръчните спирачки на вагоните са били пуснати, с такава маса много бързо е стигнал 30-40км/ч ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3175 Разстроено

    "Канадските власти съобщиха за най-малко 13 загинали и други 37 все още в неизвестност. Малцина от жителите на града очакват някои от хората в неизвестност да бъде намерен жив."

    Изгорелия нефт и сгради не са толкова важни..... жалко обаче за тези десетки хора, които изгоряха в този огнен ад....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3175 Любопитно

    [quote#28:"pinoki0"]Петрола не е шистов а от катрани съдържащи се в пясъка. Добива се подобно на въглища, но със скъпа процедура се рафинира до петрол. Ужасно замърсяващо. [/quote]

    Прав сте, така е... ето и статия за канадските петролни пясъци от където е добит и нефта в избухналите цистерни:

    http://www.dnevnik.bg/dnevnikplus/2007/06/05/346401_kanada_izsmukva_petrol_ot_svoite_piasuci/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  44. 44 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    В Канада се добива много нефт. Голяма част се транспортира с нефтопроводи. През последните 4-5 години има голяма опозиция от зелените за строителство на нови такива. Това доведе до невероятно увеличение на транспорта с цистерни. ЖП компаниите също са против строителството на нови петролопроводи, заради печалбата, която реализират. Това не е първата катастрофа, но има много жертви и разрушения.
    Тази композиция е превозвала петрол от Северна Дакота(САЩ) до канадска рафинерия.

  45. 45 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#44] от "Калибър 6.5Х55":
    Много катастрофи, наводнения ви се събраха напоследък.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  46. 46 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 800 Гневно

    [quote#6:"Константин"]Няма съвършена техника. Всяка техника се управлява от хора, а те са несъвършени. [/quote]
    Да, за техниката, но да оставиш влак без наблюдение си е чиста глупост.

  47. 47 Профил на han.asparuh
    han.asparuh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "hue":

    Пожарникарите са следвали процедура съгласувана с компанията собственик на локомотивите. Те са напуснали сцената след като са изгасил пожара само след като представител на компанията (очевидно некомпетентен) им е разрешил.

    Проблема и кръга на виновните е много по-голям от това какви спирачки има влака и как се използват. Започва от чийп компания която не си поддържа инфраструктурата и техниката и се стигне до правителството което допусна да се случи това с неадекватни регулации и съкращения в бюджетите.

    Хората в България трябва много да внимават кой ще купи фалиралата БДЖ и как ще поддържа техниката й. Например собственика на ММА (компанията) притежава една в Полша и, ако не се лъжа, в Естония, плюс още няколко в САЩ. Всичките му компании имат много лоша репутация за това че купуват стари вагони и не поддържат трасетата.

  48. 48 Профил на han.asparuh
    han.asparuh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#46] от "BASCO":

    Да абсолютна глупост е, но закона го позволява. Надявам се не още за дълго!

  49. 49 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#47:"han.asparuh"]Те са напуснали сцената след като са изгасил пожара само след като представител на компанията (очевидно некомпетентен) им е разрешил[/quote] Не точно ... тои е бил там да загасят пожара, въобще не му е минало през ум че тия ще изключат аварийния прекъсвач ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  50. 50 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#45] от "Lady Zeppelin":

    Наистина, много ни се насъбра. Канада е богата държава и има невероятна организация. Всичко ще бъде възстановено с подобрения.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #