Италиански съд произнесе присъдите на петима души за катастрофата с "Коста Конкордия"

Италиански съд произнесе присъдите на петима души за катастрофата с "Коста Конкордия"

Италиански съд произнесе присъдите на петима души за катастрофата с "Коста Конкордия"
Ройтерс
Италиански съд днес прие споразуменията с прокуратурата на защитата на четирима членове на екипажа на "Коста Конкордия" и един мениджър от компанията собственик "Коста Крочере" и произнесе първите присъди за миналогодишното корабокрушение, предаде ДПА.
Помощник-капитанът Джиро Амброзио, третият офицер Силвия Короника, рулевият Джейкъб Русли Бин, управителят на обслужването на пътническите кабини Манрико Джампиедрони и кризисният координатор на круизната компания Роберто Ферарини бяха обвинени в непредумишлено убийство и причиняване на тежки физически увреждания.
Ферарини, обвинен, че е забавил спасителните операции в опит да сведе до минимум щетите за репутацията на компанията, беше осъден на 34 месеца затвор - най-тежката от днешните присъди.
Джампедрони получи 30 месеца, а Амброзио, Короника и индонезиецът по произход Русли Бин, който според твърденията не разбрал заповедите на капитана Франческо Скетино, обвинени в причиняване на корабокрушение, бяха осъдени съответно на 23, 18 и 20 месеца затвор.
При споразуменията с прокуратурата обвиняемите признават вината си в замяна на по-леки наказания и избягват процеса. След днешното съдебно решение капитанът на кораба Франческо Скетино остана единственият подсъдим на процеса, който започна миналата седмица в Гросето. Той също призна вина и се очаква също да получи по-леко наказани.
Скетино е обвинен, че е причинил трагедията, като прекарал кораба твърде близо до брега на острова и е напуснал плавателния съд преди всички на борда да бъдат евакуирани.
На 13 януари 2012 г. пътническият кораб "Коста Конкордия" заседна на скална маса край италианския остров Джилио, като по това време на борда се намираха повече от 4200 души. След сблъсъка със скалите пасажерският кораб започва бързо да се пълни с вода.
Екипажът подава сигнал за бедствие, но поради лошите метеорологични условия и влошаващата се ситуация с потъващия кораб плавателният съд става опасен за всеки, който се намира в близо до него.