За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Къти
Рейтинг: 807 НеутралноЗащо толкова се настоява/внушава, че се е случило над океана (водата), а не над/на сушата???? Случайно ли е?
Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bgSir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
Рейтинг: 815 НеутралноСамо извънземни ще да са...
ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!indonesia_bg
Рейтинг: 116 НеутралноКаквото и да се е случило със самолета, самият факт, че се е стигнало до такъв все още необясним инцидент, поставя много въпроси за решаване при конструирането и въвеждането на нови технологии в самолетите.
Сова
Рейтинг: 116 НеутралноПросто е: Някой нещо крие!
Долу евроатлантическите ценности!Long One
Рейтинг: 815 НеутралноСъс сигурност военните знаят много повече от това което се казва. Явно не им изнася.
"We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"АзКлавдия
Рейтинг: 604 Неутрално[quote#5:"Long One"]Явно не им изнася.[/quote] При толкова много хора, които вероятно са загинали, как да им изнася... Аз също мисля, че самолетът е бил свален "погрешка".
Доброто е заразнохуz84О14722
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#4:"Сова"]Просто е: Някой нещо крие![/quote]
Повече от 40 кораба, повече от 80 самолета и незнайно колко спътници. Мисля, че е просто повод да се предислоцират флоти, да се осветяват вражески атомни подводници в покрайнините на Китай. Вероятно има нещо общо с международното напрежение заради Украйна. Всички правят мащабни военни учения.
Сова
Рейтинг: 116 НеутралноА аз да попитам: ако подводница изстреля балистична ракета пак ли така никой няма да забележи??
Долу евроатлантическите ценности!anitamihaylova
Рейтинг: 645 НеутралноМного е мътна тая работа...!
Ron
Рейтинг: 171 НеутралноДнес се твърди, че самолетът е отвлечен, системите за проследяване били умишлено изключени: -WAS-hijacked-Malaysian-official-says-CONCLUSIVE-j et-carrying-239-hijacked-35-000-ft-individual-grou p-significant-flying-experience.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2581488/It
meforpresident
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#1] от "Къти":
Ако се беше случило нещо над/на сушата, щеше да е открит вече.
2.5
Рейтинг: 745 НеутралноДо коментар [#6] от "dogwoman":
I Want To BelieveТвърди се, че транспондерът е изключен и е засечен по сигнал от двигателите в определен район. Сиреч, летял е "инкогнито". Дори да е бил свален при тези условия, трудно е да се квалифицира това като грешка...
АзКлавдия
Рейтинг: 604 Неутрално[quote#12:"2.5"]Сиреч, летял е "инкогнито".[/quote] И аз четох това. Добре де, какво може да е обяснението??? Отвлечен? Да навлезе на територия, където не го допускат?? Много мътна история - и тъп ход, ако това са искали.
Доброто е заразноLady Zeppelin
Рейтинг: 1366 НеутралноСтранна работа. Сутринта четох в сериозен вестник, че военен радар е уловил сигнал от самолета 6 часа след като е бил изгубен от радарите на цивилната авиация.
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.Но най - вероятно всичко е приключило бързо, както пише в горната статия.
vava
Рейтинг: 638 НеутралноВошнните свалили самолета погрешка? Вие нормални ли сте?
Сваляте IQ-то на целия сайт.
Къти
Рейтинг: 807 НеутралноДо коментар [#11] от "persifedron1"
Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bgТочно това искам да кажа, че някой/никой не иска да го открие на сушата и за това се настоява/внушава, че той е изчезнал над/под водата?
dundee
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#12] от "2.5":
Летял е безмоторно викаш хм.
Chavo64
Рейтинг: 116 НеутралноИмам около 30 години опит и официално бих си замълчал, до завършване на разследването. Ще ви дам една спекулативна теория, която е досто вероятна. Маркирайки се на информацията за допускане на външни лица в пилотската кабина по време на полет ( практика преустановена след 9/11) и пътници с откраднати паспорти, е много вероятно отвличане на самолета. Ако завие на изток към открития океан и в последствие катастрофира ( дали заради схватка в кабината или взрив), то роайона за евентуално търсене става толкова голям, че практически е "кауза пердута". Версия за отвличане с тайно кацане е тънка. В777 изисква доста големи писти за кацане и тайно може да стане някъде в юго източна Африка, но за да стигне до там трябва да завие на запад и да прелити през територии с радарно покритие.
chavo64paolo51
Рейтинг: 179 НеутралноНаистина е любопитно защо военните не са много словохотливи за случая. Та такъв самолет е многократно по голям и от най голямата балестическа ръкета, при това гражданския самолет е без специализираните технологични защити за прикритие. Тогава за какъв щит говорим, ако такъв обект, че и вероятен взрив не е засечен от нито един сателит от стотиците? Още по-любопитното е че военните сателити са не на една страна, а са противостоящи едни на други, т.е. на пръв поглед и е немислимо съучастието. Безспорно е че науката и технологиите не са господ за всичко и все пак? Октават и извънземните като обяснение, ама това вече май е съвсем в повече?
2.5
Рейтинг: 745 НеутралноДо коментар [#13] от "dogwoman":
I Want To BelieveПри Григорови тази сутрин експерт не изключваше вариант да е приводнен плавно и после разхерметизиран. Тогава би потънал без следа, дори от изхвърлено гориво.
Това около което се обединиха е, че за съжаление едва ли има оцелели.
Наистина огромна мистерия...
_imi_
Рейтинг: 116 НеутралноНа 10000 -11000 метра височина, въздушното налягането в самолета е много по-голямо от външното. Достатъчна е много малка дупка, за да се разруши самолета, като спукан балон. И отломките да бъдат разнесени на голям периметър и да изчезнат в океана. Всеки ден в атмосферата на земята навлизат тонове метеорити, като по голяма част изгарят. Естествено на тази височина концентрацията им е по-голяма (все още една част не са изгорели). Достатъчен е метеорит с размер няколко сантиметра ,имайки предвид огромната кинетична енергия, да удари самолета и да предизвика моменталното му " изчезване".
Maradona
Рейтинг: 171 ГневноМоже ,когато на застрахователите не искат да изплатят парите при злополука.Ако си спомняте съвсем в началото се прокраднаха едни писания ,че имало хора с фалшиви паспорти и неустановена самоличност на борда.Тая история ,като всички гадни истории си намирисва яко на пари ,които някой не иска да плати.
bette
Рейтинг: 442 НеутралноМодерните системи използват GPS за навигация, но той показва местоположението на самолета на самия него, а не на въдушния контрол.
---
Точно в това е проблема. Освен това аз не мисля, че главния пилот е толкова безпроблемен. Той е имал умалени макети на самолета и му е знаел маршрута, може да го е извел от него много лесно.
Публикувано през m.dnevnik.bg
bette
Рейтинг: 442 НеутралноДо [#10]:
И аз така мисля, трябва да се проследят банковите сметки на пилота, роднините му и приятели. Веднага ще изкочи от някъде
Публикувано през m.dnevnik.bg
bette
Рейтинг: 442 НеутралноПилота със съучастници, тва е моята теория. Само не знам каква им е целта.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Фат Ким
Рейтинг: 707 НеутралноВошнните свалили самолета погрешка? Вие нормални ли сте?
Ами случвало се е и друг път, през 88 с ирански еърбъс свален от американски кораб в персийския залив по погрешка!!! И още един случай от 2001/2002, когато украинската армия свали руски пътнически Ту-154.
Georgi Milev
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#17] от "sreten":
Не е безмоторно,след като двигателите предават данни,
че са работили часове след изчезването от радарите
zapadnqka
Рейтинг: 744 НеутралноПутин го е свалил
And Freedom for all****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноМистерията продължава:
et-veroiatno-e-bil-otvlechen-6007525
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36http://www.vesti.bg/sviat/azia/izcheznaliiat-samol
scrapisimo
Рейтинг: 225 НеутралноХора, ако е отвлечен от самите пилоти или от единия от тях и е летял още 4-5 часа, какво е станало с пътниците през това време? Всички са спали спокойно и не са усетили обръщането на посоката и рязката смяна във височините? Никой не е скочил да се противи, опити за контакти със земята?
Ако са били терористи и са обезвредили пътниците разбирам, но теорията да е отвлечен от самите пилоти и да е летял дълго след това някак си не се връзва. При египетския случай пилотът поема ръчен контрол над самолета, изключва автопилот и двигатели и всичко се случва толкова бързо, пътниците нямат време за реакция. Но тук, при данните за продължително летене след това, все нещо е можело да се направи от тяхна страна.
lone wolf
Рейтинг: 768 НеутралноПреди няколко години (след катастрофата с френския еърбус над Атлантика) се заговори за черни кутии от съвършенно нов тип.
Да разлая троловете!!Вместо да са монтирани на самолета, да са на брега или на сателит, а данните, които сега се записват на черните кутии, да се компресират и изпращат непрекъснато до съответната виртуална "черна кутия" посредством сателит. Това вероятно ще е доста по-скъпо, но колко по-скъпо? Още повече че в последно време се заговори за създаване на система за глобално покритие с WiFi сигнал.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноСпоред последните обявени данни самолетът е променял курса и височината след като е бил изгубен. Поведението на самолета сочи, че е бил управляван от способен летец.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Също се твърди за губене на височина над индийския океан и вероятно приземяване/падане.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#10] от "анонимен":
aysia/10699933/Missing-Malaysia-Airlines-flight-MH 370-investigator-denies-claim-plane-was-hijacked.h tml
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Бил е отвлечен, но всъщност не е бил
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/mal
После ще се окаже, че не били казали едното от двете неща.
lone wolf
Рейтинг: 768 НеутралноВъзможно е да си остане загадка.
malaysian-jetliner-has-evolved-media-mystery-spect acle
Да разлая троловете!!http://www.pri.org/stories/2014-03-14/how-missing-
Sorilea
Рейтинг: 598 НеутралноЕ това поразително прилича на катастрофата на Еър Франс , както го описват в статията. Там обаче след общанието на Саркози, че ще даде отговор на близките на загиналите, Фанция инвестира милиони за да намери черната кутия. Използваха робота който намери Титаник за да открият черната кутия на самолета. И какво се оказа накрая.Самолета направил отвесно падане директно в океана , заради некадърността на пилотите. Поради този факт не бяха намерени никакви останки от полета. Прави впечатление как ставняват двете катастрофи , но никой не споменава какво откри разследването за Аър Франс . Явно за да се проддържа мистерията, а и тука няма кой да отпусне милиони за да намерят черната кутия.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноМалайзийците казват, че последната трансмисия от данни от самолета е станала 5 часа и 30 минути след "изгубването" му.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#36] от "Sorilea":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Всъщност в случая на АФ намериха отломки - най-запомнящите се от тях бяха вертикалния стабилизатор и няколко тела, включително това на капитана. Това става почти веднага, след като пристигат първите кораби на мястото. В същото време, последните 4 минтуи от полета самолетът е изпратил автоматизирани съобщения до базата на АФ, които също дадоха важна информация. На базата на тези данни и намерените отломки разлседващите публикуваха първия си доклад един месец след инцидента, със заключението, че самолетът е паднал цял и е ударил водата в плосък удар, с носа леко нагоре. Това е заключено от събраните отломки, съвпада с автоматизираните съобщения, които също дават информация за загуба на измервателя на скоростта. Като се замилси човек, почти веднага се разбра горе-долу какво е станало. Но не се знаеше ЗАЩО, как са реагирали пилотите, дали е имало някакви други фактори. Това вече се видя от черните кутии. Но си остава сложен случай относно човешките фактори, защото пилотите действат много неориентирано.
Sorilea
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#38] от "deutschwagen":
Да всъщност имаше минимални отломки . А за сигналите , да не забравяме че самолета на Еър Франс беше доста по - модерен от този.
чобанмахала
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#15:"vava"]Вошнните свалили самолета погрешка? Вие нормални ли сте?
Сваляте IQ-то на целия сайт. [/quote]
Преди няколко години украинци с ракета свалиха граждански самолет.Тук обаче никой не си спомня това.
torquemada
Рейтинг: 109 НеутралноИнформацията не е актуална. Обновете я.
Ако една лъжа, 100 пъти повтаряна, всеки път се възприема за истина, значи просто не е лъжа.iazdakaja
Рейтинг: 991 НеутралноДо коментар [#32] от "lone_wolf":
[quote#32:"lone_wolf"]ще е доста по-скъпо, но колко по-скъпо?[/quote]
Според статията:
"въвеждането на подобна система в индустрията би струвало милиарди долари, казва Смит."
Но Твое Величество желае евтини билети, а авиоиндустрията няма друг избор, освен да изпълнява желанията на Твое Величесто.
iazdakaja
Рейтинг: 991 НеутралноДо коментар [#39] от "Sorilea":
[quote#39:"Sorilea"]самолета на Еър Франс беше доста по - модерен от този[/quote]
Някои смятат, че точно това е бил проблемът. При джойстика на Аърбъс другите пилоти не виждат добре какво прави управляващият. Класическите кормила са свързани и се дърпат здраво и вероятно са щели да анализират грешното управление по-рано.
iazdakaja
Рейтинг: 991 НеутралноПроблемът с отломките не е, че не могат да бъдат забелязани, а че морето е пълно с боклуци. До сега всичко извадено не е от самолета - така могат да търсят с години. Хубаво, че поне чистят ама...
thepirineagle
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#38] от "deutschwagen":
ThePirinEagleТочно така,а в този случай имаме подаване на противоречиви информации и,най-вече, търсене в противоположни посоки. Повечето кораби и самолети претърсват Сиамския залив и Южнокитайско море,но някои малайзийски търсят в Малакския пролив-диаметрално противоположно,което предполага и преминаване през радарния обхват на сухоземните системи в северните щати на Малайзия или южен Тайланд-пълна мистерия,засега,за което много спомагат и действията на малайсийските власти...
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2338 Любопитно"Каквото и да се е случило, се е случило много бързо"
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Това май не е истина. Има сведения, че самолетът е летял около 5 часа преди да изчезне от всички видове проследяващи системи. Освен това транспондерът и комуникационната система са изключени последователно, което говори за системни действия и най-вероятно за тероризъм (похищение).
Двигателите на самолета са излъчвали оперативни данни към сателит на всеки час (телеметрия). Само че авиокомпанията не е можела да си позволи раздутата цена за услугата. (Така че - добре дошли в 2014 г. - година на повсеместна алчност и безбожно високи цени.) И въпреки това, сателитът все пак е записвал изпратените данни (а-ла NSA). Та оттам се знае, че самолетът е летял около 5 часа преди да изчезне, а не по-малко от час (когато са изключени транспондера и радиото).
А и някой очевидно има интерес да не се узнае истината. Знаете - бранене на рейтинги, избягване на съдебно преследване и плащане на големи обезщетения на семействата на жертвите. Визирам авиокомпанията. Разкритията, че 2-ма от пътниците са иранци с откраднати/фалшиви паспорти е огромен резил за летищната система за сигурност, и разкрива огромни уязвимости. От такива неща падат акции на авиокомпании, на летища, загубата на капитализация се измерва в милиарди. Морал на хедж фонд - все повече ще чуваме такива неща през 21-вия век, не само за лидерите на ЕС и САЩ...
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2338 Любопитно"подводен ултразвуков радиоизлъчвател"
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!За звук ли иде реч тук, или за електромагнитни вълни?!!
442
Рейтинг: 544 НеутралноNSA-то много се изложиха. От цял самолет хора не вярвам да не са подслушвали поне 230 човека. Чудесен повод да се похарчат пари за нови следящи и подслушващи системи.
lone wolf
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#42] от "iazdakaja":
)!
Да разлая троловете!!Ваше НЕ-Величество!
В авиацията всичко е скъпо! "Милиардите", за които говорите, са на практика цената на 10-15 самолета!
Цената на Боинг 747: +350 млн $
Цената на А 330: +180 млн $
Не приравнявай цените, с тая на новата ти кола (нов внос от азърбайджан
lone wolf
Рейтинг: 768 ВеселоДо коментар [#47] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
Да разлая троловете!!Е, има и дървено желязо!
dedo pepo
Рейтинг: 877 ВеселоИ аз не зная какво се е случило,ама няма да ви кажа.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2338 Неутрално[quote#50:"lone_wolf"]Е, има и дървено желязо! [/quote]
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Има желязно дърво, не дървено желязо.
Но "ултразвуков радиоизлъчвател" е подигравка с образователната ни система. А те верно почти елиминираха часовете по физика от програмата, сега май е ред на Информатика и ИТ... Да живеят историята и литературата!
gfn_666
Рейтинг: 74 ВеселоМоже американците да са правили опити за телепортиране и да са се натъкнали на точно този самолет..... Или да са го телепортирали в друго време..... Това на динозаврите, да речем.
iazdakaja
Рейтинг: 991 НеутралноДо коментар [#49] от "lone_wolf":
"10-15 самолета" са цяла авиокомпания!
И като знаем как са цените на горивото, как е жестоката конкуренция, как пътниците цепят стотинката на две и как компаниите празнуват ако въобще не са на минус... и става ясно, че пари за такива шник-шнак-глезотии, засягащи 1 на милион полета, няма.
Отделно, че и това можеше да бъде изключено, като и другите неща (като и всяко включено нещо).
lone wolf
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#54] от "iazdakaja":
Да разлая троловете!!Съгласен съм че ако се въведе новата система, за това ще платим ние!
Но... За всичко е така!
foure
Рейтинг: 225 Неутрално"Летиш, управляваш и после комуникираш, гласи правилото"
Правилото в интерес на истината е "aviate navigate communicate" управлявай, ориентирай се/навигирай, говори
foure
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#25] от "bette":
остата-2241330.png
Бетеее това е моята теория http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-ф
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#45] от "thepirineagle":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨От вчера търсят и в Индийски океа. Две отделни зони около Андаманските острови, едната на север и другата на юг.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#39] от "Sorilea":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Не бяха много отломките от АФ - отделни парчета, резултат от удара във водата. Но са били от различни места по самолета. Много от тях показаха доказателства за силен и плосък удар на самолета във водата.
За другото, А330 и 777 са като цяло еднакво модерни (макар А330 на АФ да е бил много нов, на около 4 години). Малайзийският самолет също е бил способен да изпраща автоматизирани съобщения, но не стана ясно за какво точно Малайзийските авиолинии са били абонирани. А и в случая изпращането е било възпрепятствано от нещо. Насоката сега е умишлено изключване на тази функция, но очевидно не всичко може да се премахне с натискането на прекъсвателите и някои функции на автоматизирана комуникация са продължили
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#43] от "iazdakaja":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Това е така за сайдстиковете, но едва ли е оправдание. Пилотите са имали достатъчно информация , особено наблюдаващия пилот, който вижда грешката и отначало предупреждава другия пилот, но бързо се отказва.
А катастрофи са ставали и при самолети с класически щурвали, дори подобен вид на срив от височина, без да разберат какво е ставало.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#48] от "442":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Само глупости ли можеш да ръсиш? Очевидно никой не са подслушвали.
iazdakaja
Рейтинг: 991 НеутралноДо коментар [#60] от "deutschwagen":
Но ТАЗИ катастрофа нямаше да стане, понеже сигурно щяха да забележат и обсъдят, че са вирели носа на самолета нагоре прекалено дълго, докато стабилизират ръчно при висока скорост, което пък е било заради изключване на автопилота, което пък са приели за основния им проблем и са търсели причината, а различните показатели за скорост и съотв. подемна сила са приели за следствие. Реагирали са, но късно. Затова всичко, което може да привлече повече вниманието към най-важното е... важно. Дори размер на шрифта, точната аларма да пищи над другите, или именно щурвалът да дава добра обратна връзка, да се усеща и вижда от всички и т.н. докато се занимават със сто неща, под стрес.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#62] от "iazdakaja":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Катастрофата нямаше да стане и при много други обстоятелства. Например, ако капитанът не бе бързал толкова да отиде да почива, и то въпреки че помощникът (който после поема) показва признаци на тревожност заради лошото време. Да не говорим, че капитанът не е нагласил радара правилно и този полет е единственият онази нощ, който не заобикаля бурята навреме.
Също така има правилен начин на боравене със самолета, както и правилен начин на разпределяне на ресурсите на екпиажа - баланс между йерархия и сътрудничество на борда (team work). Това липсва при този екипаж и отношенията са размити. Недопустимо е и двамата да дъпрат сайдстика (за което си има аларма).
Причината за икзлючването на автопилота им е била ясна - това, че са могли да не са разбрали е спекулации от преди да намерят черните кутии. Също така са знаели веднага и за деградиралия режим на полета и загубата на протекции. Ако прочетеш транскрипта от CVR , ще видиш почти веднага репликите "we've lost the speeds" и после "so then alternate law".
Още нещо от транскрипта, съвсем в началото. Един от решаващите моменти, където поне един от двамата пилоти в кабината би трябвал да стори правилното. Забележи тези думи на пилота от ляво (наблюдаващия пилот):
2 h 10 min 31,2 Go back down
2 h 10 min 32,2 According to that we’re going up
2 h 10 min 33,7 According to all three you’re going up so go back
down
"all three" - всичките три алтиметъра показват, че самолетът изкачва - тази информация е повече от достатъчна. Как другият не е разбрал, и как наблюдаващият е спрял да говори, след като пилотиращият не е предпирел мерки
Друго нещо - пилотиращият е дърпал носа нагоре и е катерил до височина, която по собствените му думи по-рано не е достижима за момента. В същото време е имало едноминутна аларма за срив, която е ингорирал. А индикаторите за срив нямат нищо общо с измервателите за скорост, те измерват ъгъла на атака.
Сигурно си чувал, че подобните инциденти със загуба на измервателите за скорост заради обледеняване, макар за по-малко от минута, но достатъчно да изключи автопилота и протекциите, съвсем не са били рядкост. Тук пилотите имат определена процедура, която са длъжни да знаят по памет (без да бъркат в книжките). Тя е много проста. За тяхната височина тя е: носа 5 градуса нагора; тяга на CLIMB (85% мощност); изключване на т.н. FLIGHT DIRECTORS - две зелени чертички, една хоризонтална и една вертикална, които се появяват на хоризонтовия инструмент и показват на пилота накъде да насочва самолета съгласно приграмирания план на полета и избраните параметри за полета. Това нещо не работи надеждно в ситуация на липса на информацията за скорост, и за това трябва да се изключи. Някои анализатори смятат, че пилотиращият е следвал именно индикациите на този FLIGHT DIRECTOR, което е груба грешка и нарушение на процедурата да не се изключи (камо ли да се водят по него).
Ако пилотите бяха спазили късата стандартна процедура, този случай нямаше да бъде дори сериозен инцидент.
Но, почти никой от екипажите на такива слуичаи на загуба на информацията за скорост не я спазват. Но (пак) поне не правят нищо. Това е била другата опция за пилотите, да не правят нищо, защото самолетът се стабилизирва около неутрален и безопасен ъгъл на атака.
А този пилот насочва носа стремително нагоре на голяма височина, държи го там, и така до края (само с малки прекъсвания), дори когато падат и вождат загубата на височина.
След катастрофата на АФ бе представен един друг случай на загуба на информацията за скорост, който не е бил публикуван. Станал е чак през 2003-та, с бразислки А330 на ТАМ. Също както при френския пилот, след като автопилотът икзлючва, пилотът инстинктивно насочва носа рязко нагоре......Но тогава тръгва алармата за срив, и пилотът още веднага сваля носа в неутрална позиция.
Значи други екипажи се справят, дори без спазване на процедурата, и дори при мигновена груба грешка, както при ТАМ.
Може би има начин всяка енда концепция да се подобри, и това може и да важи за концепцията на сайдстиковете на Еърбъс. Но това не трябва да е и не е фокусът на този инцидент (колкото и да се опитва Съленбъргър, който също прави грешки при приземяването в реката и е много спомогнат от протекциите на Еърбъс). Фокусът е подготовката на пилотите, подобряване на уменията да летят ръчно, и специално за АФ големи промени във взаимоотношенията на борда.
И пак припомням - има случай на класически самолет, който прави нещо подобно на АФ447 - един МД80 над Венецуела, някъде около 2005-та, ако не се лъжа.
Така че не е разумно да се твърди, че класически шурвал непременно би спасил самолета на АФ.
Realist
Рейтинг: 2971 НеутралноКато гледам на картата на СНН, самолетът е имал достатъчно гориво да прелети до почти всички бивши съветски републики и чак до източен Иран. Последният радио импулс от апаратурата на борда е 7 часа след като Боинга се е отклонил от маршрута си, това са много хиляди километри.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.greeneyes
Рейтинг: 2953 Неутрално[quote#64:"Realist"]Като гледам на картата на СНН, самолетът е имал достатъчно гориво да прелети до почти всички бивши съветски републики и чак до източен Иран. Последният радио импулс от апаратурата на борда е 7 часа след като Боинга се е отклонил от маршрута си, това са много хиляди километри. [/quote]
Другата възможност е самолетът да се е насочил към югозападната част на Индийския океан. Макар че би било пълна мистерия защо в тази посока. Само, ако сме с с голямо въобръжение бихме могли да предположим, че самолетът някакси е стигнал до Мадагаскар, но в никакъв случай оттатък острова.
greeneyes
Рейтинг: 2953 НеутралноНякъде на северозапад от Малайзия, самолетът е направил рязък, почти под прав ъгъл, завой на запад. Някъде около това време е и последната връзка с пилота. Впоследствие самолетът се издигал на височина от 45 000 фута, височина далече над допустимата, и след това се е спускал ряко на височина до 23 000 фута. Със сигурност Боинга е потеглил по една от двете възможни дъги, доказани със засичането на сателитните данни - на северозапад, дъга пресичаща Хималаите и достигаща до Казахстан и Туркменистан, и втората дъга - дълбоко на югозапад в Индийския океан.
goblenka
Рейтинг: 334 НеутралноКато се отклони! Като се приземи и скрие на място, различно от крайната точка на полета!
goblenkaConservator
Рейтинг: 225 НеутралноТо е ясно, че е потънал.
Trump '24bg_de
Рейтинг: 116 НеутралноПълна мистерия е това.Много жалко за близките на изчезналите,които най-вероятно са спрели да вярват,че може да видят отново близките си живи...Самолетът със сигурност не е отвлечен от извънземни,а се е разбил или на някой остров,или на дъното на океана...Жалко!!
sheldonm
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#31] от "grisho":
Ще нахлуят при пилота през бронираната врата ли? Летял ли си някога със самолет? Със сигурност не си, защото щеше да знаеш че пътниците си нямат и на идея от маршрута и на никого не би направило впечатление накъде и как завива самолета. Може би си представяш, че от точка А до точка Б лети по права линия?
Какво точно си представяш, че ще направят пътниците
К Димитров
Рейтинг: 652 НеутралноСъвременните ГПС-и явно силно се затрудняват вече щом цял самолет изтърваха
www.Tedbg.comСвинчуга
Рейтинг: 1135 НеутралноНяма телеметрия която се излъчва нон-стоп и да трябва да се лови от спътниците и да е стандартизирана и наложена. Засега.
Обичам да грухтя и плюскам.Двете основни автоматични системи за предаване на информация от самолета са ADS-B и ACARS. Първата има няколко разновидности - по-старата предава само идентификатор на самолета, височина и скорост. Втората има и GPS модул и предава и координати и това СЕ вижда от контролната кула.
ADS-B трансподера на самолета излъчва обаче само когато получи заявка от наземната кула, т.н "interrogation" сигнал. Обхвата на наземния контрол се определя от линията на видимост при използваната честота (около 1.1гхз), което ограничава обхвата до максимум 200-300 км (ако наземната станция е разположена на високо, обхватът може да достигне поне едно 400-500км, ADS-B станцията на Черни Връх лови някъде до Унгария).
Няма глобална работеща система, която да събира от спътници ADS-B информацията. Определено има желание, има и тестови системи, примерно ЕСА оперира един спътник (Проба-В), който събира ADS-B информация и я препраща по downlink-а. В Европа по-новото поколение ADS-B интегрирано с GPS е изискване за гражданската авиация, в останалия свят - не задължително, дори в САЩ нерядко не се ползва особено при малките самолети.
ACARS е друга и по-стара система, която има по-широки функции, примерно автоматично репортване на хардуерни проблеми, изпращане на летателни списъци, смс-подобна комуникация с летища, изискване на метеорологични данни, предаване на информация за курса и т.н. Тя също може да изпраща GPS координати, но това не е идеята с която е мислена. Тя вече може да използва както спътникова връзка, така и КВ връзка, последната се лови от хиляди километри в зависимост от условията.
Останалите системи са emergency beacon-и, които не носят много информация и се използват предимно да се открие самолета след като е изчезнал. Там също няма изискване някой постоянно да лови такива сигнали - обикновено това става само след инцидент.
Не става ясно какво е работило 5 часа след катастрофата, но теоретично и emergency beacon-а, та дори ADS-B транспондера (може да имат автономно захранване и при много голям късмет може и да е оцеляло и да работи) биха могли да излъчват, това обаче не означава че самолетът е летял.
Въобще не си мислете че нон-стоп някой бди специално какво се случва с презокеанския полет, нещата не са чак такива, това не е холивудски филм.
Tod
Рейтинг: 1040 Неутрално..."Обхватът на радарите не се простира на повече от 150–200 километра от брега"...
Истината няма пресечна точка с популизма на БСП----------------------------------
Много несериозно твърдение...
http://www.flightradar24.com/42.01,161.61/3
indonesia_bg
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#70] от "sheldonm":
Частично си прав. Но да не забравяме, че в самолети от този тип, на всяка облегалка има монтиран екран с различни програми, които се управляват с дистанционно, монтирано в подлакътника на седалката. Една от тези програми дава ежеминутна информация с картата на света, началната и крайната точка на полета, над коя държава или океан летите, височина, външна температура, колко остава до края на полета и т.н. И от 200 пасажера поне на 10 им е била интересна тази информация.
И ако хипотетично приемем, "че пътниците си нямат и на идея от маршрута и на никого не би направило впечатление накъде и как завива самолета", това няма как да убегне от вниманието на стюардите и стюардесите.
Свинчуга
Рейтинг: 1135 НеутралноДо коментар [#73] от "Tod":
Обичам да грухтя и плюскам.flightradar се захранва от голям брой ADS-B приемници. Един от тях е моя.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#73] от "Tod":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Ето схема на малайзийската цивилна радарна система:
http://oi58.tinypic.com/rs52ll.jpg
Свинчуга
Рейтинг: 1135 Неутрално200nm са около 370km което е добро покритие и е близо до LOS лимита за летателни апарати на стандартната 10-11000м височина. Предполагам релефът там е равнинен и станциите са близо до морското равнище и няма засенчване от планини.
Обичам да грухтя и плюскам.deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#77] от "Свинчуга":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨http://www.maps.com/moreviews.aspx?pid=2250
Сигурно и знаят къде да ги слагат тези радари. 200нм наистина е солидно покритие. Дали е възможно да ползват едни и същи инсталации за първичен и вторичен сигнал.
Iliqn Stoqnov
Рейтинг: 225 НеутралноСамо извънземните са виновни!!!! Каде иначе ще се дяне цял самолет
Публикувано през m.dnevnik.bg
Sioux
Рейтинг: 450 Неутрално"позицията на самолета, скоростта на въздуха и надморската височина"
Не скоростта на въздуха, а въздушната скорост... пустият му google translate...
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноЗаслужава ли си да рискувате живота си заради табличка с храна и напитка ?
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиНека авиокомпаниите инвестират в нашата сигурност, а не парите ни да отиват като печалба за кетеринг компании.
Müller
Рейтинг: 707 ЛюбопитноПросто самолетът по някаква случайност е минал през някой “портал“ в друго измерение. Ще се появи след някоя година и всички пасажери ще са си на същата възраст, а ние ще сме остаряли!
The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson