Жертвите на потъналия южнокорейски кораб вече са 150, още четирима са арестувани

Броят на жертвите от потъналия миналата сряда южнокорейски пътнически кораб, возил гимназисти на зелено училище, достигна 150. Други 152-ма все още са в неизвестност, като надеждите сред тях да има оцелели са минимални, предават световните медии.
Още четирима души от екипажа са били арестувани, което прави общия брой на задържаните 11. 22-ма души от 29-членния екипаж са оцелели. Полицията е претърсила и офиси на компании, свързани с фирмата - собственик на кораба, Chonghaejin Marine Company. Властите са издали 30-дневни забрани за пътуване на над 70 служители на компанията и нейни филиали, като се разследват съмнения както за престъпна небрежност, така и за финансови злоупотреби.
"Ще се постараем още да конфискуваме евентуалните печалби, направени от престъпни действия, и да проследим скрити активи, с помощта на които да финансираме компенсациите за потенциалните съдебни дела, които могат да бъдат повдигнати от семействата на жертвите и на изчезналите", е казал прокурор пред агенция "Франс прес".

Според разкази на оцелели на пасажерите е било казано да останат по каютите си, докато корабът се накланял, а на мостика се спорело дали да се издаде заповед за евакуация на кораба. Първият сигнал за тревога е бил подаден от момче, което се обадило по мобилния си телефон, разказва официален служител пред агенция "Ройтерс". Последвали около 20 обаждания, също от ученици на борда на плавателния съд.
Член на екипажа е обяснил пред местни медии, че опитите им да спуснат спасителните лодки са били неуспешни, тъй като корабът се е наклонил твърде бързо. Само две от 46-те спасителни лодки са били спуснати в морето.
На плавателния съд са се намирали общо 475 души, 325 от които ученици и 15 учители от гимназия в предградие на Сеул. Маршрутът на кораба е бил от северозападния град Инчхън към курортния остров Чеджудо, на 100 километра южно от континенталната част на Южна Корея. Оцелели след трагедията разказват как са се опитвали да спасят други пасажери, вкопчили се в накланящите се палуби, докато недобре закрепени товарни контейнери политали към морето.
Операцията по издирването на останалите тела продължава, като екипите използват специален подводен робот с големина и тегло на малък автомобил, снабден с 10 оптични камери и хидролокатор с голям обсег. Той е свързан с кораб на повърхността с кабел, дълъг 500 метра, чрез който се управлява от четирима оператори и по който предава данните от подводните камери. Роботът е проектиран за работа на дълбочина до 200 метра, включително при силни течения, които правят спускането на водолази невъзможно.