За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
EU defender
Рейтинг: 871 НеутралноБоинга не "падна", както пише тук, а си беше свален от съветска ракета.
The best way to predict the future is to invent it.Изо Дзадзе
Рейтинг: 2216 НеутралноСега е туристическия сезон, нормално е хората да пътуват повече, съответно и вероятността от инциденти се увеличава. Отделно се увеличава риска и пилотите да са преуморени, наземния персонал също, натрупват се грешки и стават инциденти.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.Самолета, който свалиха руснаците, няма какво да го коментираме.
hodounski
Рейтинг: 2241 НеутралноНе е много успокоително
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 205 Любопитно[quote#1:"virakocha"]Боинга не "падна", както пише тук, а си беше свален от съветска ракета. [/quote]
А ти откъде знаеш ?
venciч
Рейтинг: 414 Неутрално..."Колко необичайни в действителност са честите самолетни катастрофи..."
I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass-------------------------
Необичайни са когато стават не често, а редовно на едно и също място и без много логични обяснения за случилото се...
Примери- Бермудски триъгълник, Дяволско Море (на обратната страна на глобуса спрямо Бермудския Триъгълник) и т. н.
Примерите с Украйна и там африканската държава си е жълта журналистическа манипулация
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
iSiktir
Рейтинг: 761 Неутрално".....Ако например на 1 август се случи такъв инцидент, то шансът на 2 август той да се повтори е едно към 365. Вероятността обаче той да стане на 3 август е 364 към 365, умножено по едно към 365..."
Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна системаБрей че коплицирано и даже не е вярно.
Моите уважения към професора, но нещата са далеч по прости.Всеки ден вероятноста е 1/365, това е смисъла на "един път годишно" и като приемем, че няма логическа връзка между 2 инцидента.
Майндърбайндър
Рейтинг: 982 НеутралноТези 462 загинали не ги топли теорията.За тях вероятността е точно 100%.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Россприматрезил
Рейтинг: 551 Неутрално[quote#3:"Един телефонист в окопа"]Не е много успокоително[/quote]
WWW . ДЕНьГИ .ru.net"Средно 500 души загиват в самолетни катастрофи всяка година, като това се отнася за редовни пътнически полети." - Това е в целия свят! А само в България, при автомобилни катастрофи, годишно загиват 800-900 души!!! Осакатените за цял живот вероятно са поне още толкова!
спейс мен
Рейтинг: 116 ЛюбопитноШансът да умреш в самолет (1 на 11 милиона) е в пъти по-малък от шанса да умреш в автомобилна катастрофа (1 на 5000, в България 1 на 100, ебасикойвидавакнижкибе). CHILL THE FUCK OUT!
Да си тъп, необразован, заблуден и лишен от критично мислене в XXI век е въпрос на избор.deutschland
Рейтинг: 815 НеутралноДо коментар [#11] от "спейс мен":
Това си го казвам всеки път, когато ми треперят мартинките в самолет, но при мен полза няма.
Consumer
Рейтинг: 1364 ВеселоДо коментар [#12] от "deutschland":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantНо защо се притесняваш, никой не е останал завинаги горе.
Петър Т
Рейтинг: 761 Неутрално„шансът на 2 август той да се повтори е едно към 365. Вероятността обаче той да стане на 3 август е 364 към 365“
Тъй. Значи, от 2 на 3 авуст, вероятността скача 364 пъти? (1/365 -> 364/365). Хайде малко самокритичност.
rainbou1
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#2] от "today (we are not going to pay)":
Да бе, то само тази година е така, миналата всички си стояха вкъщи.
Пилотите пък си имат определен брой летателни часове, които не могат да прехвърлят. България Еър имаха точно проблем с това края на миналата година и трябваше да отменят маса полети.
Такива грешки струват милиони, така че много строго се гледа дали се играе по правилата - ако не го правят авиокомпаниите, застрахователите няма да им платят щетите, ще ги побъркат от искове и пиши ги бегали.
Фат Ким
Рейтинг: 707 НеутралноКaкви сa тези глупости, този професор кaквa специaлност е? Във всяко ТУ се учи осигурителнa техникa и техническa безопaсност. При трaнспортa нaй-прaвилния критерий е брой смъртни случеи нa пътнико-километър. Aвиaциятa е изключително сигурен и безопaсен трaнспорт. Aко вместо със сaмолети всички хорa използвaхa коли зa дa минaт тези големи рaзстояния смъртните случеи щяхa дa сa многокрaтно повече. Вместо 3 пaднaли сaмолетa с 500 зaгинaли, можехме дa имaме 20 000 кaтaстрофи с 32 000 зaгинaли........
mrtoyaga
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#8] от "iSiktir":
Не е невярно. Запознай се със схемата на Бернули и разпределнието на Поасон преди да изказваш "компетентно" мнение в тази материя.
Законите и закономерностите в теорията на вероятностите често противоречат на "здравия разум", както и в този случай. Ето ти например една класическа задача, чийто отговор е изненадващ:
"На футболното игрище излизат 2 отбора и главния съдия - общо 23 човека. Каква е вероятността рождените им дни да не съвпадат?" Отговор: 50%. "Здравият разум" ни казва, че тя е много по-малка: 23/365= 6.3%, докато всъщност вероятността се изчислява така:
Р = (364/365)*(363/365)*...*(343/365) = 49,27%
За 29 човека вероятността пада под 1/3, за 41 - под 1/10, за 57 - под 1/100, и т.н.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 978 НеутралноБлондинката би казала, че вероятността да загинеш пътувайки със самолет е точно 50%. Или ще загинеш, или няма да загинеш.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/Nikoi
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#10] от "a...":
тази година ще е първата ,в която броя на загиналите по нашите пътища ще се повиши , това е ,защото е беззаконие и излизат малките поколения ,които вместо да минат през казармата и да ги намачкат ,завършват ,родителите им ги осигуряват с всичко и те се изживяват като велики и неповторими ,основните катастрофи с най много загинали са от самонадеяни младежи ,които трепят по 2-3 4 човека ,другите са тъпите тираджии .
agl52316780
Рейтинг: 171 ВеселоДо коментар [#17] от "mrtoyaga":
Чудесно, сега пресметни и вероятността рождените им дни да съвпадат, после ще събираме
lynyrdskynyrd
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#18] от "bluescreen":
проповядване на фашистка политика някак си май беше подсъдно.............
Именно: "Беше". Докато тия дето си отиват не го отмениха в първите седмици на мандата си. Запомнил съм го, защото беше изумителна простотия, макар да си давам сметка, че отмениха про-фашистките санкции заради Атака,на чиито пръст се крепяха. И те така.......
Put in, put out
Рейтинг: 225 ВеселоДо коментар [#19] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":
Това би го казал Христо Стоичков
"Дъ гейм ис 50/50. Фърст хаф, секънд хаф." енд афкорс
"Съмтайм уин, съмтайм люн"
Все 50%...
goblenka
Рейтинг: 334 НеутралноТрудно ми е да избягам от въпроса: Какво им става на самолетите на последък? Трудно ми е да хвърля вината върху случайни съвпадения на обстоятелствата!
goblenkamaren
Рейтинг: 225 Неутрално„Изводът - с всеки изминал ден вероятността от нова катастрофа намалява все повече. "Изглежда нелогично, но заключението следва неумолимо закона на вероятностите", продължава професорът.“
Изглежда, че е така не само заради теорията на вероятностите.
IATA прави изследване според което броя на загиналите при въздушни инциденти непрекъснато намалява, сочейки числото 583 загинали, при сблъсък между два Боинга747 на Pan American в Тенерифе на 27март1977 спрямо
48те загинали, при катастрофа GE222 в Тайван на 23юли 2014.
IATA отбелязва, че статистиката трябва да се чете спрямо пазара на въздушния транспорт- 3милиарда пътници за 36.4 милиона полета през 2013, като растежа се определя с 4.8% средно, а
също така с двойно увеличения обем на авиопарка в световен мащаб, удвоен е и броя на ремонтното обслужвани самолети от 20910.
Така пътуването със самолет, въпреки всичко, остава най-сигурното средство за пътуване с 1 инцидент на 2.4 милиона полета за 2013година и според IATA това е най-добрия рекорд в историята на авиацията.(Фигаро)
Иво
Рейтинг: 3200 Любопитно"Колко необичайни в действителност са честите самолетни катастрофи"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Истината е, че самолетни катастрофи винаги са се случвали в миналото и винаги има вероятност да се случат и в бъдеще... за съжаление. Няма абсолютно сигурен транспорт.... в пътния и ЖП транспорта също стават инциденти със загинали хора и това става не само в бедни и мизерни държави като Индия, но и доста по развити, като Испания, Германия, Канада.
спейс мен
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#12] от "deutschland":
Да си тъп, необразован, заблуден и лишен от критично мислене в XXI век е въпрос на избор.Знам, човече, колкото и да се опитвам да мисля рационално, и мен ме е шубе. Затова започнах да се интересувам от това как работи самолетът, какво го държи във въздуха, какви защитни механизми има и т.н. Доста по-спокойно летя вече. Пробвай и ти
dedo pepo
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#1] от "virakocha":Боинга не "падна", както пише тук, а си беше свален от съветска ракета. "
-Изстреляна от украински части.
По-погрешка или по план.
daking
Рейтинг: 225 Неутралнотеорията е грешна. всеки ден вероятността остава една и съща, защото предишните събития не афектират бъдещата вероятност. дали е станала катастрофа или е изминал вчерашния ден не влияе на вероятността днес да се случи, точно както при тотото. Така че 364/365 не е правилно.
EU defender
Рейтинг: 871 НеутралноДо коментар [#28] от "dedo pepo":
The best way to predict the future is to invent it.Изстреляна от руски терористи. Цял свят го знае, само червените ви промити мозъци още не сте го разбрали. Вие сте си такива.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2338 Неутрално[quote#17:"mrtoyaga"]вероятността се изчислява така:
Високосна година се случва с вероятност 1/4 = 25%. Тъй като не е упоменато в условието на задачата, трябва да се претеглят вероятностите на високосна и на невисокосна година, с тегла 1 и 3 съответно.
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Р = (364/365)*(363/365)*...*(343/365) = 49,27% [/quote]
Сметката ти не включва корекцията за високосните години.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2338 РазстроеноИма и едно друго разпределение на вероятностите - т.нар. bathtub curve. http://en.wikipedia.org/wiki/Bathtub_curve
ic_electrical/bathtub.gif
09/arc/SMRP_210.jpg
.htm
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!http://users.ece.cmu.edu/~koopman/des_s99/electron
http://reliabilityweb.com/ee-assets/my-uploads/art
За серия самолети (или дънни платки на компютри, или соларни панели, или автомобили) произведени по едно и също време, вероятността за дефекти е много по-висока непосредствено след производството (т.нар. infant mortality) и към края на максимално допустимия експлоатационен срок (заради износване). Скорошни примери за infant mortality са дефектите на батериите на новия Боинг Dreamliner и многото проблеми на F-35 Joint Strike Fighter в "предсерийно" производство (101 произведени досега, което е адски скъпо за модерен стелт).
Колкото за алжирския MD83, този модел е много стар и нищо чудно да е на 25 и повече години (както беше с казахстанския Боинг 7-ма употреба продаден им от България Еър). Всъщност е нямал 20 години, така че бурята е доста вероятен отговор, но не изключвам и грешка на наземния персонал или на пилотите: http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-md80-53190
За който е забравил, ето сайта с всички авиокатастрофи по години (вкл. военни машини) на Aviation Safety Network: http://aviation-safety.net/database/ (за обичащите статистиката).
Consumer
Рейтинг: 1364 ВеселоДо коментар [#18] от "bluescreen":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantJedem das Seine
Петър Т
Рейтинг: 761 Неутрално[quote#17:"mrtoyaga"]Не е невярно. Запознай се със схемата на Бернули и разпределнието на Поасон преди да изказваш "компетентно" мнение в тази материя.
[/quote]
Невярно е. Първо, законът на Бернули клони към разпределение на Поасон за редки събития (k->0). Така че, не ги споменавай в една фраза, използват се за различни случаи. Второ, професорът е имал предвид, че вероятността да НЕ се случи на следващия ден е 364/365; дали той го е казал грешно или преводачите така са превели: можем само да гадаем.
Това, което ти изчисляваш, е вероятността двама души да НЯМАТ рожден ден един и същи ден, за да се получи исканата вероятност трябва да извадим това от 1, т.е. отговорът е 50.73%. (иначе правилно си го сметнал, проверих).
За проблема със самолетните катастрофи чисто и просто трябва да се прилага законът на Поасон.
mrtoyaga
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#31] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
Е, що се заяждаш сега. Разбира се, че го има и моментът с високосните години, но тъй като задачата има илюстративен характер, съзнателно го пропуснах този детайл, за да е по-ясен примера; включването му няма да промени кой знае колко крайния резултат, така както в задачите по физика понякога се пропуска съпротивлението на въздуха, примерно.
mrtoyaga
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#14] от "Петър42":
[quote#14:"Петър42"]Тъй. Значи, от 2 на 3 авуст, вероятността скача 364 пъти?[/quote]
Прочети изречението от новината докрай:
Вероятността обаче той да стане на 3 август е 364 към 365, УМНОЖЕНО ПО ЕДНО КЪМ 365, тъй като катастрофата би се случила, само ако на втория ден от август няма инцидент"
mrtoyaga
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#21] от "agl52316780":
Ами аз съм го сметнал по-горе: Вероятността да НЕ съвпадат рожденните дни е 49,27%. В останалите 50,73% влизат ВСИЧКИ случаи, когато има някакво съвпадение, а тези случаи са различни и включват вероятностите за съвпадение САМО на двама човека, на трима, на четирима (по двама на две различни дати плюс четирима на една дата), на петима,... и т.н. - до малко вероятния случай всички 23 човека да са родени на една дата. Общо 100%. Какво не е ясно?