За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
stoiank
Рейтинг: 1374 НеутралноРусия и САЩ имат доста неуспехи в космическите си програми, защо всички се опитват да изядат Брансън не знам.
lz2
Рейтинг: 2324 НеутралноДо коментар [#2] от "stoiank":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Защото е конкурент, затова!
Танас
Рейтинг: 1416 РазстроеноПилот на взривила се совалка оживява а тук не могат да намерят изчезнал режисьор ! ! !
Цацарoff - Оставка ! >:-)Viva la Evolution
Рейтинг: 740 НеутралноБрансън показва че там където се харчат милиарди, може да се мине с милиони и това не се харесва на мнооого хора.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "дерибеев
Рейтинг: 1447 НеутралноДо коментар [#1] от "lz2":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васточно . и ако не са го замазали хубаво , жалко за материала
roum
Рейтинг: 429 НеутралноЗа да си първопроходец, "тестващ" нови летателни машини се иска неимоверна смелост, подготовка и кураж. Бог да го прости Майкъл!
Без всякакво съмнение невероятната личност Ричард Брансън и екипът му, въпреки трагедията, ще преодолеят тежката загуба и ще отворят по-широко вратата към Космоса!
Пожелавам им го от все сърце!
dark'star
Рейтинг: 1329 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "stoiank": "Русия и САЩ имат доста неуспехи в космическите си програми"
Частната космонавтика понесе 2 катастрофи
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО= Космоса не е лесно място и който има повече стартове има и повече неуспехи, ама има и успехи
# В случая са тествали двигатели с твърдо гориво
= както се пее в една руска песничка за ракети: "... но на етом песня не коньчатся, мьi построим новьi полигон, а все что после етот взрьiв останеться, мьi погрузим в голубой вагон". Аз съм оптимист.
PavelCZ
Рейтинг: 1270 НеутралноБог да прости втория пилот и дано оцелелият първи пилот се оправи. А на компанията пожелавам успех в по-нататъшните експерименти и после - в космическия туризъм. просто космическите технологии са трудни и стават сакатлъци - винаги и при всички. На нас обаче преди 1989 съветските сакатлъци ни ги спестяваха.
E PLVRIBVS VNVMhodounski
Рейтинг: 2306 НеутралноДо коментар [#5] от "Георги":
Абсолютно точно!
tolex
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#2:"stoiank"]Русия и САЩ имат доста неуспехи в космическите си програми, защо всички се опитват да изядат Брансън не знам.[/quote]
Защото няма да могат да крадат, ако някой повдигне капака на действителните разходи за тези програми. Също няма да могат и да заблуждават колко е била сложна тази работа, видиш ли. Та затова им пречи Брансън и използват всеки случай да злословят към него.
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 211 НеутралноВърджин явно разработва цялостната програма, а "Скейлд" космическия кораб, който едновременно с това е и летателен апарат. Вземете си оправете писанията.
grand funk railroad
Рейтинг: 796 НеутралноПоне единият е жив!
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluchecivis_eu_sum
Рейтинг: 789 НеутралноДано бързо се възстанови! Евтиният космически превоз, вкл. от частни фирми, е ключов за развитието на човечеството!
ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.bilbotorbins
Рейтинг: 289 Неутрално...За него – Живота –
направил бих всичко. –
Летял бих
със пробна машина в небето,
бих влезнал във взривна
ракета, самичък,
бих търсил
в простора
далечна
планета.
Но все пак ще чувствам
приятния гъдел,
да гледам как
горе
небето синее.
Все пак ще чувствам
приятния гъдел,
че още живея,
че още ще бъда....
Tracia
Рейтинг: 1416 НеутралноМаккейн: САЩ са зависими от руски двигатели за космическите си апарати
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannСлед двата скорошни инцидента с космически апарати в САЩ американският сенатор републиканец Джон Маккейн изрази мнението, че страната трябва да се освободи от зависимостта си от руските двигатели.
„Очевидно трябва да анализираме това, което се случи на два пъти, и да помислим как да избегнем такива случаи в бъдеще... Според мен имаме голям проблем - зависимостта ни от руските двигатели. Този проблем пречи на работата ни в космоса. Мисля, че ако погледнем назад, със съжаление ще установим, че не сме конструирали свои собствени ракети”, заяви сенаторът във връзка с падането на космическия кораб SpaceShipTwo и на ракетата Antares.
wwwrrr
Рейтинг: 669 НеутралноЗащо американците се мъчат с космически изследвания, програми, проекти - бла бла бла - резултатът е плачевен, 6 сек и се взривяват. Това е дефиницията за технологична нация - всяка американска ракета оцеляла повече от 5 секунди се брои за една малка човешка крачка която е огромен скок за човечеството
Най-добре е Наса да купи от някой бит пазар фойерверки и да си ги взривяват всяка седмица - хем по евтино, хем няма да умират хора, заради некадърна американска техника.
Ернесто
Рейтинг: 188 НеутралноДо коментар [#14] от "civis_eu_sum":
Жалко щях да си летя и ходя до село с това техническо чудо в събота и обратно в неделя.
Ернесто
Рейтинг: 188 НеутралноСега ще ползвам метлата на баба Яга.
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноПреди малко казаха,че причина за взрива е новото,експериментално гориво,което са използвали в този космически кораб.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Chavo64
Рейтинг: 120 НеутралноНаистина тия хора са герои. С относително малко пари, много креативност и дързост успешно догонват милиардните държавни космически програми.
chavo64raketendvigatel
Рейтинг: 8 НеутралноКакто разбирам, този проект е абсолютно безсперспективен. Ако не го закрият моментално, може да загинат още хора. Рано е още за бизнес в космическия туризъм. Закривай!
rossen_bossen
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#23] от "raketendvigatel":
И аз съм си мислел много неща, които не са оказали верни впоследствие!
Мечтаната България - силна, влиятелна и единна като Израел, цивилизована и неутрална като Швейцария! :)Щом го има - не е рано! Напротив, г-н Брансън няма туко така да заложи милиони...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vankata1
Рейтинг: 700 Неутрално[quote#23:"raketendvigatel"]Както разбирам, този проект е абсолютно безсперспективен.[/quote]
Явно нищо не разбираш и коментираш на чаша домашна ракия с мезе.
vankata1
Рейтинг: 700 Любопитно[quote#23:"raketendvigatel"]Както разбирам, този проект е абсолютно безсперспективен. [/quote]
Същото казали АйБиЕм в началото, когато им представили проект за компютър. Те казали също, че са сериозна компания за пишещи машини и се занимават само с успешни проекти. Впоследствие се оказали неправи и се включили доста мощно в компютрите!
паламарка
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#16] от "Barcelina":
Сенатора нещо се е объркал.
Във Virgin Gаlactic до месец май са използвали двигател на SNC (производителя на Пилатус). От тогава от Върджин са решили да използват друг, експериментален двигател и сегашната катаствофа е именно с него. И двата двигателя (стария и новия) са си чисто американски разработки.
Идеята за подорбитална совалка не е лоша. Би било хубаво да пътуваш до Австралия 2 часа, вместо цял ден. За сега е скъпичко, но евала, че някой извън държавните агенции се опитва да прави развой с по-практическа насоченост.
Докато при Антарес ситуацията е друга. Аероджет наистина са закупили съветски двигатели, проиведени рез 70-те, но от тях е останало само желязото по двигателя. Всичко друго - управление, кабели, насочване е модифицирано/осъвременено. Американците дори са получили лиценз за пълно производство на двигателя, само дето се оказва че нямат аналог за някои металургични технологии.
Оригиналния двигател НК-33/35 е недостижим и до момента, поне в параметрите тяга и специфичен импулс. За сравнение тягата на "Merlin 1D" на Space-X е 654kN и съответно 1505kN при НК-33. Все пак разликата в рожденните дати на двата двигателя е почти 50 години. Никой не знае какво се е случило с метала толкова години след обработката му. Разликата в цената за сега също не е в полза на Merlin 1D, но Елън Мъск очаква с повишаване на количеството да постигне по-добра цена.
В крайна сметка не може да се говори, че всички американски ракети летят САМО с руски двигатели. Тоя сенатор не беше ли същия, който ни би по канчето да не строим Южен поток? Ако и от газ разбира, колкото от ракетни двигатели...
Free person
Рейтинг: 402 НеутралноУбедена съм,че Ричард Брансън ще продължи напред в тази програма.Няма нещо,което да не е постигнал.
TonyИмаме нужда от такива визионери!Желая му успех!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
emil
Рейтинг: 1152 НеутралноМълчанието по въпроса как точно се е спасил пилотът е направо досадно. Дали са имали парашути (видя се някакъв на снимка), от какво са раните на оживелия пилот, от разпада на корпуса или от падането на земята? Какъв е механизмът на ползване на парашута? Почти е сигурно че нямат катапулт. Изхърлен е при разпада на кабината или сам е успял да напусне понякакъв начин кабината? Какви са нараняванията му и какви са прогнозите? Защо другият пилот не се е спасил по същия начин?
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАНе виждам защо е това всичкото мълчание. Като че ли се разследва криминално престъпление, а не технически инцидент. Дори и разследаващата комисия не беше наясно с нищо на първата си пресконференция.
emil
Рейтинг: 1152 НеутралноСега се загледах по сайтовете. Има съобщение че подвижната опашна система тип "перо" с която се осигурява стабилност при навлизане в атмосферата се е задействала ненавреме още по време на действието на двигателя.
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАТова според мен е основната причина за разпада на корпуса, а не взрив. Дезинтегритет вседствие на натоварването от съпротивлението на въздуха. Интересно какви предпазни механизми е имала системата срещу това и дали става дума за пилотска грешка?
emil
Рейтинг: 1152 НеутралноСпоред разследващата комисия трябвало е две ръчки да бъдат придвижени за да се освободи механизмът на сгъващата се опашка. Една за "освобождаване" и една за "задвижване". Видеокамерата на борда показва вторият пилот да придвижва ръчката за освобождаване, но не показва задействане на втората ръчка. Явно разследванията ще са около причините за задействането в неподходящ момент.
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАPutin-Huilo
Рейтинг: 676 Неутрално[quote#29:"паламарка"]За сравнение тягата на "Merlin 1D" на Space-X е 654kN и съответно 1505kN при НК-33[/quote]
не е редно да сравняваш точно тези два двигателя .. по-коректно е да го сравняваш с двигателя J-2 който сега се модифицира и ще се използва SLS като J-2X
иначе за годините си е бил наистина добър ... но сега технологиите са напреднали .. може да се направят и по-добри и по-леки двигателите според мен е грешка Антарес да ползва точно тези двигатели .. дори компанията вече е обмисляла замяната им с нови американски двигатели но за това се изисква време .. САЩ имат дори лиценз .. за по-новите РД-180 но докато отношенията с Русия бяха по-добри се оказваше че е по изгодно да си ги купят отколкото да ги произвеждат но след всичко което се случи в Украйна тези времена са минало .. така че ще се инвестира в замяна с нови и модерни американски двигатели но за това ще отнеме време ... поне 3-5 години докато един такъв двигател стане работоспособен и годен за употреба..
Коки
Рейтинг: 789 ЛюбопитноЧудя се, дали е катапултирал, дали изобщо е предвиден подобен механизъм?!
ko_ma_gleash_sa
Рейтинг: 233 Весело[quote#15:"bilbotorbins"]..За него – Живота –
направил бих всичко. – [/quote]
Ма тоз поет е комунист бе, как може да се допуска такова нещо...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
ahasver
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#16] от "Barcelina":Па нали е скромен въпросният Мак ! Не казва ,че тези двигатели са взети от Украйна , където са им правили " подобрения". Същото са правили и в САЩ. Оригиналните на Русия си летят.
ahasver
Рейтинг: 1014 НеутралноВсъщност Антарес беше тази дето се скапа на 6-та секунда от полета с въпросните двигатели.
паламарка
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#36] от "3dattack":
Рабира се, че не може да се сравняват по технология - единия е керосинов, другия е водороден. Но понеже не се сещам за годен за полет американски керосинов двигател, просто ги сравних като тяга.
J-2 е с по-малка тяга от Merlin-1D, затова посочих по-добрия. J-2X e двигател за втора степен само.
За да правиш чипове и ракетни двигатели се изискват различни умения и технологии. Очевидно американците са добри в чиповете, руснаците в ракетните двигатели. Лично аз не намирам нищо лошо двете страни да си ги разменят на търговска основа, но политиците не мислят така.