Изчезналият самолет на AirAsia е бил без важна система на двигателите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 602 Гневно

    Че е трагедия, трагедия е. Но от друга страна, кога ще си научим уроците, и това се чудя?
    Просто, в тази индустрия,необходимо е при толкова много пътници, да има по-голяма контрол и повече сигурност.

  2. 2 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 168 Неутрално

    Квото и да говорим станала е белята.
    Без датчик, без преглед, тръгнал през бурята.
    В авиацията и корабоплаването няма място за компромиси.
    Всичко трябва да е точно на 100% иначе стават инциденти.
    Много пилоти вече разчитат изцяло на компютрите, и като стане напечено не могат да управляват самолета ефективно (много ме съмнява че тука случая е точно такъв). Липса на опит в реални летателни условия (не летете на компютри и опит трупан в симулатора).
    Като прибавим и алчността на Авиокомпаниите който не отменят полети и не променят курса на полета при лошо време всичко си идва на мястото.
    Авиацията не е шега хора, трябва по сериозно.
    Повече тренировки за пилотите, по добро познаване на машината, по сериозно при бури и лошо време.

  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Какво общо имат двигателите с датчиците за ъгъла на атака? Ройтерс пак се опитват да са специалисти по всичкология.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    буквално преди седмици агенциите за авиационна сигурност в Европа и САЩ са наредили моделите на "Еърбъс" A320, A330 и A340 да бъдат снабдени с такава система.
    ___________
    Ясно , с всяко тупване на самолет следва покупката на нова система за няколко милиарда!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#3] от "deutschwagen":

    то не вярвам и "бордовият компютър преценил, че самолетът е спрял", по-вероятно да е лош превод на "stall", което има нещо общо с ъгъла на атака

    Birds of a feather flock together.
  7. 7 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тюфлекчия":

    отдаден е на борбата с капитализма и американският империализъм

    Birds of a feather flock together.
  8. 8 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тюфлекчия":

    Уви е прав... всяка нова глупост която се сътвори винаги става след инцидент и е препоръчително или задължително да се приложи веднага.

    Иначе ако последва авария от същия тип следват едни съдебни дела от близки на починалите дето не са за описване и струват много повече отколкото самата инвестиция.

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    [quote#6:"rldkfl"]"бордовият компютър преценил, че самолетът е спрял"[/quote]
    Е значи и системата за диагностика ще дигностицира спрял двигател след като самолета стане неуправляем.
    [quote#5:"Тюфлекчия"]Разбираме, че майка ти не те е обичала достатъчно[/quote]
    Единственото което се разбира е ,че Дневник толерира твоето тролелене и даже го насърчава!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Няма да е само това сигурно.

  11. 11 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#8] от "Петър Николов":

    В случая очевидно няма връзка между едното и другото. Да не говорим, че препоръките на EASA и американският и еквивалент нямат задължителен характер (даже никакъв) за полети в рамките на Азия. Просто за пореден път си плющи тъпанарската пропаганда.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  12. 12 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Разбирам че да те поставят на мястото ти за теб е неприемливо. Само не знам какво общо има "Дневник" (за който отдавна подозирам че ти и още няколко души тук работите).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  13. 13 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#11] от "Тюфлекчия":

    Прав си че едното няма нищо общо със другото.

    Докато не се намерят кутиите се чешат езици по форумите. А освен че разбираме от богатата руска душевност, икономика, футбол, бокс, световната криза. Защо да не разбираме и от самолети?

  14. 14 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#12] от "Тюфлекчия":

    аз си мислех, че е дежурен по "Дневник"

    Birds of a feather flock together.
  15. 15 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 968 Неутрално

    по мое мнение летенето в тази част на света е като Дивия Запад (Индонезия, Малайзия и прочие)... има зле подготвени пилоти и има такива дето "оцеляват" при всеки полет..предполагам и при наземния персонал е така...но пък за сметка на това корупцията е на всяко ниво ...преди време имаше забрана на индонезйски превозвачи да летят до и от ЕС...

  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#6] от "rldkfl":

    За stall става дума, разбира се, и включването на alpha floor и alpha prot. Само където дори това да стане по грешка заради заледени датчици, трудно ще накара самолетът да падне. Единственият случай, за който знам е тренировъчния полет XL 888, където неправилни процедури в хангара са вкарали вода в датчиците, кяото после е замръзнала по време на тренировъчния полет. А екипажът е тествал именно системата за предупреждение и предотвратяване на срив, кяото е нямало как да работи при заледени датчици. Но както става и там, когато бордовият компютър получава конфликтна информация заради заледени или неработещи датчици, той не откача, а по-скоро "изключва" като деградира до по-ниско ниво на автоматизация, оставяйки нещата в ръцете на пилотите. Така е станало и с АФ447

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  17. 17 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 826 Неутрално

    [quote#15:"d10001"]по мое мнение летенето в тази част на света е като Дивия Запад[/quote]
    Най-добре е да не дърпаме дявола за опашката...

    Stupid people make me sick
  18. 18 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#16] от "deutschwagen":

    Обаче XL 888 пада през деня, докато AF 447 през ноща. AF 447 е имал шанс ако са виждали хоризонта което през ноща няма как да стане уви.

  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#9] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Е защо да е неупралвяем самолетът? Нали е спрял? И двигателят, и той спрял. Остава само да дръпнат ръчната и да внимават да не спре и системата за диангостициране, както и нета.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#18] от "Петър Николов":

    Едва ли биха видяли хоризонта с вдигнатия от тях нос. Но това няма особено значение. Имали са предостатъчно информация. Имали са и процедура, която е трябвало да изпълнят, но не са го направили. Абе да не бяха правили нищо, пак нямаше да стане белята.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  21. 21 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#20] от "deutschwagen":

    Жалко за хората само.

  22. 22 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#2] от "ivt26316017":

    Провери колко са се увеличили полетите и превозените пътници в последнит години. И какъв е броят на падналите самолети. И ще видиш ясно, че сигурността на полетите се е повишила значително. А инциденти винаги ще има. Със десетки хиляди полети всеки ден (даже тая година май минаха 100 хиляди дневно) няма как нещо да не се обърка веднъж или два пъти годишно. Просто няма как.

  23. 23 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 488 Неутрално

    единственото сигурно е ,че нищо не се знае за самолета и всичко останало е чесане на езици

  24. 24 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#7] от "rldkfl":++++++++ha ha haa

  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    [quote#19:"deutschwagen"]Е защо да е неупралвяем самолетът? Нали е спрял? И двигателят, и той спрял. Остава само да дръпнат ръчната и да внимават да не спре и системата за диангостициране, както и нета. [/quote]
    Никой самолет не остава на ръчна в небесата.
    Май се се изморил от четене за северноорейска авиация и вудоо магиите с които я контролират !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  26. 26 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Най вероятно пилотът не е успял да издигне машината над буреносния облак и навлизайки в него трагедията се е случила. Ако намерят черните кутии ще се разбере, какво точно се е случило. Всичко останало е дрън-дрън.
    Жалко за загиналите.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  27. 27 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Все още не се е чуло, самолетът да е паднал. Дори и да е съдал проблем този датчик....

    goblenka
  28. 28 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#26] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Първо да намерят самолета!

    Да разлая троловете!!
  29. 29 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#3] от "deutschwagen":

    А, стига бе! Сериозно ли пишете?

    Та това е един от най-важните компоненти в системата за автоматично регулиране!
    Няма да се впускам в подробни обяснения, но свържете само ъгъла на самолета спрямо хоризонта, и тягата, която създават двигателите!

    Да разлая троловете!!
  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#29] от "lone_wolf":

    Да, сериозно пиша. Какво общо има това:

    http://static2.stuff.co.nz/1284666786/249/4138249.jpg

    http://www.airteamimages.com/pics/110/110035_big.jpg

    http://www.aircraftmech.com/pics/aoa.jpg


    ..... с това:

    http://www.airlinercafe.com/Walkarounds/a320/A320_Engine_Port_from_front.JPG


    ????


    Чакам подробностите. Бзз "свързвания с хоризонти".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#25] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Прав си, по дяволите! Вместо система за диагностика за "няколко милиарда", която "диагностицира спрял двигател", да сложат ръчни като хората. Ще бъде много по-евтино, а и полезно, нали? Ама трябва едни милиарди да се вземат от корпорациите....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  32. 32 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#10] от "chicago514":Няма да е само това сигурно.

    -Сигурно.

  33. 33 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Е добре бе то няма връзка... блокирал датчика и насочва носа автоматично надолу, да беше на 500 метра окей, но те са на 10000м и пилота има предостатъчно време за да вдигне носа ръчно.
    Ако ще и от Камбоджа да е пилота, първата му инстинктивна реакция щеше да е тази.
    Иначе ако ъгъла на атака е голям и самолета се изкачва+завой - попада във свредел, ако се изкачва без да завива ще пропадне.
    Това са едни от малкото начини самолет да падне като круша от 10000метра.

  34. 34 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Не бих се качил на малаизийска авиокомпания. Голям карък.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  35. 35 Профил на vixa5
    vixa5
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Преди малко получих push notification от АР, че австралийски военен самолет е забелязал плуващи обекти в морето на няколко стотин мили от последната точка на контакт с полет 8501. Малко е рано да се спекулира, но дано да открият самолета час по-скоро.

  36. 36 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 114 Любопитно

    Е, нали бил кацнал принудително ?

    Какво стана ?

    Партенка ли беше ?

  37. 37 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    Това е трагедия за близкити пътували на този самолет, дано да открият черните кутии за да се разбере какво всъщност е станало.

    Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.
  38. 38 Профил на vixa5
    vixa5
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ако беше кацнал принудително, то това щеше да е на някое летище в близост до последната точка на контакт със самолета. Тогава наземните служби щяха да са информирали света, а пътниците да са се свързали с близките си.
    Трагедията е факт, дано успеят да открият самолета и телата на хората за да могат близките им да се простят с тях както обичаите/религията им повелява.

  39. 39 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ужасна трагедия.

  40. 40 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#30] от "deutschwagen":

    Хубави КАРТИНКИ!
    Но щом няма да свързваме зависимостите между "хоризонти"; "тяга" "датчици" - no comment!

    Да разлая троловете!!
  41. 41 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 114 Разстроено

    "....Самолетът изчезва от радара 3 минути по-късно без да изпрати сигнал за бедствие."

    Нямали са време за реакция...

    Станало е много бързо.
    (

  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#40] от "lone_wolf":

    Смисълът е в това, че описват случай на отказ на "определени датчици", след което се казва, че това са датчиците за ъгъла на атака. А вс татията се говори за някаква система за диагностика на двигателите. Къде е връзката? Датчиците за ъгъла на атака си работят напълно отделно. Величината ъгъл на атака е отделна величина от тягата, или разположението спрямо хоризонта. За това и си има коренно отделни датчици, които работят на принципа на потока на въздуха, чиято посока определя ъгъла на атака.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  43. 43 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5587 Неутрално

    Каквато и да е причината,загинаха хора,за пореден път тази година.Жалко и за тях ,и за близките им.

  44. 44 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#1] от "Додо":

    Критериите за сигурност са изключително високи и именно в авиационната индустрия инцидентите и жертвите са много по-малко (с порядък!), отколкото в автомобилния или ЖП транспорт. И това при изравняване на показателите за брой пътници и изминато разстояние.
    Винаги има какво да се желае, но този транспорт е много по-безопасен от автомобилния.

    Жизнь или Life - избор има.
  45. 45 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 754 Разстроено

    Колко самолета трябва да паднат, за да стане рентабилно за авиокомпаниите, да увеличат мерките за сигурност!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  46. 46 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#45:"grand funk railroad"]Колко самолета трябва да паднат, за да стане рентабилно за авиокомпаниите, да увеличат мерките за сигурност![/quote]
    Николко! Абсолютна сигурност ти осигурява само Господ, че някога ще те прибере. Всичко друго, особено направено от човека, е вероятност. В космическата индустрия са най-високите стандарти и там стават гафове и катастрофи. По "надолу" е авио-индустрията и най-"ниско" са таратайките дето всеки ден ги караме. Ама не слизаме от тях?
    А ако отидеш в "Пирогов", ще видиш, че и двата ни крака са си едно силно рисково нещо. Ама си ходим, нали?
    Иди във Флайт радар за да видиш колко хиляди самолети има всяка секунда в небето, за да оцениш, колко е безопасен този транспорт.
    А прочети и това, дето ти го пише "дразнител" и поумней.

    Поздрави
  47. 47 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 114 Неутрално

    http://www.reuters.com/article/2014/12/29/us-indonesia-airplane-idUSKBN0K601C20141229

    http://avherald.com/h?article=47f6abc7&opt=0

    разбирасе че FAA AD & EASA AD са задължителни за изпълнение в целия свят а не само в Щатите и Европа

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  48. 48 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#44] от "Дразнител":

    Съгласен съм с теб. По-скоро на мен ми се струва, че не е нормално, да няма яснота, по всяко едно време на полета, къде е самолета. В този аспект, мисля, трябва да се направят необходимите промени и инвестиции.


  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Ето и цитирания в статията случай. Както се очакваше, никъде не се говори за никакви двигатели:

    http://avherald.com/h?article=47d74074&opt=0

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  50. 50 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 328 Неутрално

    А на мен ми се струва, че за толкова късо време стават такива неща все с малайзийски самолети!

    goblenka




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #