По-опасно ли е да се лети с нискотарифна авиокомпания

По-опасно ли е да се лети с нискотарифна авиокомпания

По-опасно ли е да се лети с нискотарифна авиокомпания
Reuters
Germanwings имаше безупречна репутация, що се отнася до безопасността, до вторник, когато Airbus A320 се разби във Френските Алпи, докато изпълняваше полет от Барселона до Дюселдорф.
Нискотарифната авиокомпания е основана преди 13 години и е придобита изцяло от германския авиопревозвач "Луфтханза" през 2009 г. Лети до 130 дестинации в Европа със 78 самолета, предимно модели от сериите Airbus A320 и Boeing 737.
Миналата година Germanwings беше определена за третата най-добра нискотарифна авиокомпания в Европа след Norwegian и EasyJet в класацията World Airline Awards. Има едва 5-процентов дял от пазара, което я прави по-малка от Pegasus, Vueling и Norwegian, отбелязва британският вестник "Телеграф".
Макар че няма големи инциденти, през 2010 г. имаше замърсяване на въздуха в пилотската кабина на един самолет и пилотите едва не загубиха съзнание. Машината се приземява в Кьолн успешно.
Нискотарифните компании не са по-малко безопасни от другите, коментира "Телеграф", позовавайки се на свои източници от сектора. Последни данни на Международната асоциация за въздушен транспорт показва, че мястото е основен фактор за сигурността.
Африка остава най-опасното място за летене с 6.83 катастрофи на един милион полета за периода между 2009 и 2013 г. За сравнение, за същото време Европа и Северна Америка са със съответно 0.24 и 0.2 катастрофи на милион полета. Другият не особено сигурен за район за летене са държавите от бившия Съветски съюз с индекс 2.74.
В Европа всички авиокомпании са обект на едни и същи правила, определени от Европейската агенция за авиационна сигурност. Тези регулации засягат обучението на пилота, работното време и поддръжката на самолета.
Тъй като нискотарифните компании са навлезли на пазара по-скоро, техните самолети обикновено са по-нови.
Самолетите на EasyJet например са на средна възраст от пет години. Ryanair също е инвестирал в нови машини.
Нискотарифните авиокомпании биха могли да пострадат повече от щетите за имиджа, каквито една катастрофа може да им нанесе.
В Европа нито EasyJet, нито Ryanair са губили самолет, нито пък в САЩ Southwest Airlines – компанията, която започна нискотарифната революция преди 40 години.