По-опасно ли е да се лети с нискотарифна авиокомпания

Germanwings имаше безупречна репутация, що се отнася до безопасността, до вторник, когато Airbus A320 се разби във Френските Алпи, докато изпълняваше полет от Барселона до Дюселдорф.
Нискотарифната авиокомпания е основана преди 13 години и е придобита изцяло от германския авиопревозвач "Луфтханза" през 2009 г. Лети до 130 дестинации в Европа със 78 самолета, предимно модели от сериите Airbus A320 и Boeing 737.
Миналата година Germanwings беше определена за третата най-добра нискотарифна авиокомпания в Европа след Norwegian и EasyJet в класацията World Airline Awards. Има едва 5-процентов дял от пазара, което я прави по-малка от Pegasus, Vueling и Norwegian, отбелязва британският вестник "Телеграф".
Макар че няма големи инциденти, през 2010 г. имаше замърсяване на въздуха в пилотската кабина на един самолет и пилотите едва не загубиха съзнание. Машината се приземява в Кьолн успешно.
Нискотарифните компании не са по-малко безопасни от другите, коментира "Телеграф", позовавайки се на свои източници от сектора. Последни данни на Международната асоциация за въздушен транспорт показва, че мястото е основен фактор за сигурността.
Африка остава най-опасното място за летене с 6.83 катастрофи на един милион полета за периода между 2009 и 2013 г. За сравнение, за същото време Европа и Северна Америка са със съответно 0.24 и 0.2 катастрофи на милион полета. Другият не особено сигурен за район за летене са държавите от бившия Съветски съюз с индекс 2.74.
В Европа всички авиокомпании са обект на едни и същи правила, определени от Европейската агенция за авиационна сигурност. Тези регулации засягат обучението на пилота, работното време и поддръжката на самолета.
Тъй като нискотарифните компании са навлезли на пазара по-скоро, техните самолети обикновено са по-нови.
Самолетите на EasyJet например са на средна възраст от пет години. Ryanair също е инвестирал в нови машини.
Нискотарифните авиокомпании биха могли да пострадат повече от щетите за имиджа, каквито една катастрофа може да им нанесе.
В Европа нито EasyJet, нито Ryanair са губили самолет, нито пък в САЩ Southwest Airlines – компанията, която започна нискотарифната революция преди 40 години.