Пилот на разбилия се А320 е останал заключен извън кабината

Един от пилотите на падналия във Франция самолет на германската авиокомпания Germanwings е останал заключен извън кабината и се е опитвал да разбие вратата, докато самолетът стръмно се е спускал. Това съобщава за "Ню Йорк таймс" източник от разследващия екип, който описва част от съдържането на "черната кутия" с аудиозаписа на разговорите между екипажа.
Няма повече подробности, защото тепърва се изяснява кой от гласовете на кого принадлежи.
"Ню Йорк таймс" представя източника като "високопоставен военен". Според него в началото на полета, продължил около 30 минути преди началото на критичната ситуация, между пилотите се чува "много спокоен разговор".
След това единият от тях излиза и не може да се върне.
"Човекът отвън почуква леко по вратата и не получава отговор. След това удря по-силно и пак няма отговор. Изобщо никой не отговаря. Може да се чуе само как единият опитва да разбие вратата."

Втората "черна кутия" с показанията на уредите още не е открита. В сряда издирвателните екипи намериха само конзолата, на която е монтирана, но не и записващото устройство.
Данните от звуковия запис само задълбочава мистерията на този етап, тъй като, изглежда, не дава информация за състоянието и поведението на пилота, останал в кабината.
"Не знаем причината защо единият е бил отвън. Но е сигурно, че до края на полета другият е сам в кабината и не отваря вратата", казва източникът.

Реми Жути, директор на Бюрото за разследване и анализи, което във Франция се занимава с авиационните катастрофи, каза в сряда, че самолетът Airbus А320 не е избухнал във въздуха, не е имало разхерметизиране и се е блъснал цял в планината.
Траекторията на самолета предполага, че няма падане, а че спускането е било контролирано и е възможно това да е извършвано от автопилот. Една от множеството теории за случилото се допускаше, че екипажът не е бил в състояние да управлява поради пожар или внезапна загуба на налягане в кабината на височина от над 11 км.
Френски високопоставен източник на "Ню Йорск таймс" посочва, че е объркващо защо от началото до края на критичната ситуация никой не подава сигнал за проблем или бедствие и няма никаква комуникация с наземното управление на полетите.
"Не ми харесва това", казва той, като не изключва умисъл. "За мен е много странно - това продължително спускане с нормална скорост и без комуникации при абсолютно идеално време. Засега нямаме никакви свидетелства за технически проблем, така че трябва да допуснем възможност за умишлени действия на човек."

"Луфтханза", собственик на Germanwings, не разкрива кои са били пилотите и само посочва, че ръководителят на екипажа е ветеран с 10-годишен опит и повече от 6000 часа полети на борда на А320. "Все още не можем да разберем какво се е случило", каза в сряда главният изпълнителен директор Карстен Шпор. "Луфтханза" никога в историята си не е губила самолет в този участък от полета и не можем да си обясним как машина в перфектно техническо състояние с двама опитни и обучени наши пилоти може да се окаже в такъв ужасен инцидент."
Вътрешният министър Бернар Казньов каза в сряда, че "в момента не изглежда вероятна хипотезата за тероризъм", но се застрахова, като каза, че нито една теория не се изключва.
Една от най-известните катастрофи, причинени от загуба на налягане в самолета, е полет 522 на кипърската авиокомпания Helios Airways от 2005 г. Тогава бавната декомпресия води до това, че двамата пилоти и всички пътници на борда на Boeing 737 изпадат в безсъзнание през последните около 45 минути. Машината се движи, докато изчерпа горивото си, и се блъсна в планински склон край Атина, убивайки всичките 121 души на борда. Разследването стигна до извода, че основната причина са поредица човешки грешки, включително пропуски при поддръжката на самолета на земята и пренебрегване от екипажа на предупредителните сигнали по време на полета.