За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Free person
Рейтинг: 409 НеутралноДано по-бързо да въведат това правило,но с правилните хора!
TonyДЗВЕР
Рейтинг: 860 Неутрално... кой шА бъде Фтория у кабината... т'ва значи ли, че веке шА има трима пилоти в екипажа или шА има назначен бодигард. Той к'ва квалификация трЕбе да има...
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...Константин
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#2] от "ДЗВЕР":
Главният стюард. А иначе при България Ер мисля че отдавна си го има това правило.
biba_jaba
Рейтинг: 860 НеутралноДо няколко години човешкият фактор вероятно ще бъде премахнат , а самолетите ще се управляат от земята.
Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.Волният Ибрик
Рейтинг: 122 НеутралноАбе направете целия самальот една голема кабина и всички вътре, кво си играете на дребно...
nenad
Рейтинг: 122 ЛюбопитноЛуфтханза въвежда правилото за двама души в самолетната кабина при полет
............................................
Правилото компанията да не се интересува от психиатричния статус на пилотите си остава ли?
Волният Ибрик
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#2] от "ДЗВЕР":
Треа да има квалификация на "Пасажер 57" - Черен, бръснат нула номер и влизат в самолета през носовата стойка на колесника... А, и да не забравя - гърми на месо и на поразия
ДЗВЕР
Рейтинг: 860 Неутрално[quote#3:"Константин"]Главният стюард. А иначе при България Ер мисля че отдавна си го има това правило. [/quote]
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...... т'ва го знам... Попитах, щот' в "контекста" на проблема, дали главния стюард е "квалифициран" да проследи к'ви ги врЪши пилота, освен да сА гледат с подозрение един-друг.
biba_jaba
Рейтинг: 860 ВеселоДо коментар [#7] от "Волният Ибрик":
Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.м'чи и ся има ваздушни шерифи,
мъ съ толкова тайни,
че сами себе си не откриват в случай на нужда.
kamenpavlov
Рейтинг: 746 НеутралноДо коментар [#3] от "Константин":
Има много неща, които не харесвам при България Еър, но наистина винаги, като е излизал пилот от кабинката, е влизала стюардеса - поне, когато аз съм пътувал.
yavooor
Рейтинг: 841 Неутрално[quote#10:"kamenpavlov"]но наистина винаги, като е излизал пилот от кабинката, е влизала стюардеса [/quote]
Или, може би, като е влизала стюардеса е излизал един от пилотите?
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноСлед като загинаха 150 човека.
chicago514
Рейтинг: 763 НеутралноНе съм запознат със степента на обучението на старшата стюардеса с пилотската професия,но ако вземем този последния случай-дали ще може да разбере какво прави пилота с автопилота и какви параметри на полета му задава.
blaf
Рейтинг: 860 НеутралноСлед дъжд - качулка...
Гарван
Рейтинг: 818 НеутралноДо коментар [#6] от "nenad": Авиокомпанията ,която и да е изисква един пилот да има EASA 1st class medical certificate, издаден от съответният лицензиран лекар или комисия. Той е оторизираното лице, което определя твоето здравно (вкл. психическо) здраве и годността ти да пилотираш.
Missyng Mai Kittie
Рейтинг: 545 НеутралноТака е по-добре, поне няма да се самоубиват от мъка като има 1 стюардеса при тях
Публикувано през m.dnevnik.bg
Гарван
Рейтинг: 818 НеутралноДо коментар [#13] от "chicago514": Тук не става въпрос да разбира от пилотиране, а точно да натисне копчето за отваряне на заклучената врата на кокпита или да попречи на пилота да държи бутона за зклучено положение на вратата.
brusuev
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#4] от "biba_jaba":
[quote#4:"biba_jaba"]
До няколко години човешкият фактор вероятно ще бъде премахнат , а самолетите ще се управляат от земята. [/quote]
Чудно ми е защо само минуси има този коментар, явно умствения капацитет на четящите не е много голям. Наистина това е най-логичното нещо. След като в днешно време фаталните инциденти със самолети се дължат 90% на човешки грешки, какво по-логично и страшно има ако полетите се контролират изцяло от компютри!!! Колкото и фантастично да звучи, предполагам че до 10-20 години професията пилот ще изчезне и всички полети ще се контролират от компютри + оператори от земята. Това го има дори днес, но само с военните безпилотни самолети! Сега някои умници ще кажат, че така може самолет да бъде "хакнат", ами сигурно сега може, но след 10-20 години ще има непробиваеми системи.
alieng
Рейтинг: 409 Неутралнозакривай! и без това само стачкуват, а и както се видя никакъв контрол над пилотите.
deutschwagen
Рейтинг: 895 НеутралноДо коментар [#11] от "yavooor":



In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨[quote#11:"yavooor"]Или, може би, като е влизала стюардеса е излизал един от пилотите?[/quote]
ръмжо
Рейтинг: 860 НеутралноТия правила нищо не променят. Ако единия пилот е решил да "приземи" самолета ще намери начин да неутрализира другия. Просто се иска по стриктен контрол за това кой може и кога може да е пилот, и то не само на приемните изпити. Но и да няма заспиващи от преумора пилоти като в щатите.
Chernomorski
Рейтинг: 818 НеутралноПодир дъжд-качулка! - това е реакцията на компанията. Че се изложиха е повече от ясно. Сега трябва да се разбере Андреас по какви причини е бил допуснат да лети - дали от прекомерна толерантност или става дума за други лични взаимоотношения.
otg46594191
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#4:"biba_jaba"]До няколко години човешкият фактор вероятно ще бъде премахнат , а самолетите ще се управляат от земята. [/quote]
Тогава на ИД и Алкайда, няма да им се налага да крадат самолети. Хакерите им ще ги забиват в небостъргачите от компютъра си в кухнята.
Василева
Рейтинг: 237 НеутралноБългария Ер има въведено такова правило, а защо други чакат първо да стане инцидент и после да правят промени. Поне и ние да сме в нещо по-напред от другите.
The_Curious
Рейтинг: 753 НеутралноВсяка система измислена от човек може да бъде хакната, въпроса е цената за успех т.е. дали си струва парите, времето и риска при неуспех. В тоя ред на мисли дали компютър ще управлява автономно самолета, дали пилот на земята или на борда, риска някой луд на хакне системата ще го има, до като политиката за кадрите, стреса на работното място и мотивацията е неадекватна. И 10 човека да сложат в пилотската кабина, достатъчно мотивиран психопат пак ще разбие самолет, щом са го пуснали вътре. И вместо да правят вътрешни звена за сигурност, да въведат механизми за работа с хората, не проформа, а работещи, и сериозен контрол на психипрофилите.
Nothing else, but more or less the bitter truth!Публикувано през m.dnevnik.bg
blaueaugen
Рейтинг: 466 НеутралноПо-важното е да знаят дали екипажът получава факсове от космоса.
brusuev
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#23] от "dombi":
А ето го умника, за който предвих в пост 18
Ако беше толкова лесно и сега хакерите щяха да си контролират дроните на американците и да ги насочват към белия дом както са си заредени с ракетите!
За момента технологиите не са напреднали толкова за безпилотни полети за граджанската авиация и то най-вече в посока сигурност. Технически съм сигурен че и днес може да се направи безпилотен граждански самолет.
Като гледате как напреднаха технологиите само за 20-30 години, си представете след 20-30 години всичко ще е изкуствен интелект - коли, самолети, влакове. И днес има много метросистеми без машинисти - пример: метрото в Дубай, линия 14 в Париж и много други. Спомням си преди години имаше подобен инцидент в някакво метро - машиниста на пълна газ нарочно се беше забил на края на линията и имаше доста жертви.
Jessika
Рейтинг: 1269 НеутралноИ 5 души да влязат в кабината, 100 % сигурност никой не може да осигури. Щом става дума за техника и човешки фактор, инциденти ще стават, дано само да са изключително рядко.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”brusuev
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#25] от "z_zafirov":
Съгласен съм. Никога няма 100% сигурност за нищо. И двама пилоти да са, ако единия реши ще вкара някакъв спрей с приспиващ газ, ако не стане с газ, ще дебне да се падне с някой слаботелесен пилот и ще го удуши с голи ръце. Нико и за нищо няма 100% сигурност.
bawarec
Рейтинг: 122 НеутралноАко беше полет на израелска компания, въоръженият таен охранител на борда може би щеше да успее да отвори вратата на кабината.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2468 Любопитно[quote#4:"biba_jaba"]До няколко години човешкият фактор вероятно ще бъде премахнат , а самолетите ще се управляат от земята. [/quote]
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Глупости, никой няма да иска да се качи на такъв самолет! Друго си е когато пилотите са си сложили главата в торбата! Освен това пилотите са най-нужни именно при аварийни ситуации, иначе през повечето време самолетът е на автопилот.
Искам да видя как ще стане това над средата на Атлантика (или Тихия океан)! Ще кажеш - със сателити. Ама е ужасно скъпо, почти никоя авиокомпания не иска да плаща тия зверски цени! А и какво правим при слънчева буря която блокира сателитните комуникации??
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2468 Неутрално[quote#10:"kamenpavlov"]винаги, като е излизал пилот от кабинката, е влизала стюардеса[/quote]
Най-малкото, да го разсейва и обърква
Много кофти идея!!!
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!...да ухажва другия пилот
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2468 Неутрално[quote#10:"kamenpavlov"]винаги, като е излизал пилот от кабинката, е влизала стюардеса[/quote]
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!И тия двамцата ако решат да се заключат насаме за по-продължително... Утиди коня у ряката!!!
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2468 Неутрално[quote#13:"chicago514"]Не съм запознат със степента на обучението на старшата стюардеса с пилотската професия,но ако вземем този последния случай-дали ще може да разбере какво прави пилота с автопилота и какви параметри на полета му задава.[/quote]
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Надали, но можеше да отключи вратата и с главния пилот да надвият оня куку и да поемат контрол над самолета.
СДС
Рейтинг: 1448 НеутралноЗначи ако единият от двамата пилоти страда от прикрито раздвояване на личността,
nemo malus felix, minime corruptor.пасажерите ще бъдат летени от трима.
grand funk railroad
Рейтинг: 810 ВеселоДо коментар [#3] от "Константин":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#3:"Константин"]А иначе при България Ер мисля че отдавна си го има това правило.[/quote]
Правят си "тройка" със стюардесата.
grand funk railroad
Рейтинг: 810 РазстроеноСлед дъжд - качулка!
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. ColucheХитрата Сврака
Рейтинг: 2468 Неутрално[quote#18:"bbrusev"]какво по-логично и страшно има ако полетите се контролират изцяло от компютри!!![/quote]
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Не разбираш от психология! Никой няма да се качи на такъв самолет! Аз лично нямам никаква вяра на компютри, програмисти, хакери и вируси! И на имейли дето ти казват "цъкни тука" (под какъвто и да било благовиден предлог)! Пилотите си залагат живота всеки път като полетят със самолет, на това разчитаме пътниците - че имат инстинкт за самосъхранение, семейства и приятели при които искат да се приберат живи и здрави!
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2468 Неутрално[quote#27:"bbrusev"]Ако беше толкова лесно и сега хакерите щяха да си контролират дроните на американците и да ги насочват към белия дом както са си заредени с ракетите! [/quote]
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Ама ти ИЗОБЩО не си в час! Че нали Иран прихвана комуникацията на американски стелт дрон с руска машина за радиоелектронна борба, и го приземи почти без повреди?!
А дроновете нямат толкова гориво в резервоарите, че да прелетят от Близкия изток чак до Щатите! Сега ги учат да презареждат във въздуха от самолети-цистерни, ама най-вероятно цистерната няма да го чака над Западна Европа!
rurade
Рейтинг: 237 НеутралноСлед дъжд качулка!
В България го имаме от 2001г.!
rurade
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#13] от "chicago514":
Не!
Syzygy
Рейтинг: 180 НеутралноДо коментар [#38] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayАз не бих се качил на самолет управляван от сапиенс ако имаше управлявани от компютър.
И не съм само аз. Не бих се учудил ако в рамките на моя живот само спортните самолети се управляват от бъгавите въглеродни блобове известни като сапиенс. И разбира се имат компютърно ограничение на периметър на летене и ако го нарушат компютър поема управлението БЕЗ възможност за override.
Сапиенсите сме толко ненадеждни, че е цяло чудо как въобще авиацията като цяло е МНОГО надеждна. Всъщност не е чудо - повечето неща в полет така или иначе се управляват от компютър
gozambo
Рейтинг: 803 НеутралноЕто къде била точната статия. Луфтханза не е взела мерки по психиатрична линия, но взе мерки да регламентира ходенето по нужда. Аз за какво ви говоря от самото начало, че не обръщате никакво внимание на излизането до клозета на първия пилот и цялата вина хвърляте на откачения.А хората от авиокомпанията разбраха коя е най-голямата заплаха за самолетите- нерегламентираното и безразборно ходене по нужда, без спазване на правила и процесуални действия. Сега вече ще се уточни точно реда и процедурата и ритуалът при изпращане на първия пилот с въпросната мисия.
brusuev
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#30:"bawarec"]
Ако беше полет на израелска компания, въоръженият таен охранител на борда може би щеше да успее да отвори вратата на кабината. [/quote]
По тази тъпа логика все някога при хилядите полети на ден, все някой от хилядите тайни охранители ще изкука и ще застреля пилотите и ще разбие самолета!!!!
brusuev
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#39:"Хитрата сврака - с двата крака!"]Ама ти ИЗОБЩО не си в час! Че нали Иран прихвана комуникацията на американски стелт дрон с руска машина за радиоелектронна борба, и го приземи почти без повреди?! [/quote]
. Аз все пак говоря за период след 10-20 години.
Признавам си не съм в час и този случай не го знам. Ще се образовам.
И както си пиша и гледам репортаж по тв7 точно по темата за безпилотен самолет за граджанска авиация.
slan777
Рейтинг: 466 НеутралноМой приятел работи на франкфуртското летище и мисли, че стачката на пилотите на Луфтханза, които са с годишна заплата от 150.000€ е неправилна. Germanwings е "евтината" дъщерна авиокомпания.
Es muß Geld fließen!Главният пилот е бил в тоалетната по време на инцидента, която е извън пилотската кабина. Тогава трябва някой друг да е там, което е критично при евтините аеролинии, поради намаленият до минимум нужен персонал, за да се спестят максимално разходи. Заради 1€ поскъпване на самолетният билет едва ли някой ще се възпротиви.
И аз бях планирал да летя до Барселона, за ден два. Засега кратка почивка, тепърва в Малорка
profesionalist
Рейтинг: 237 НеутралноNe se znae koi e bil psihoto.Pa moze tozi koito e izlezal do kenefa toi da e psihoto.Udu6il s vratovraskata kolegata si.Sled tova napusnal kabinata kato postavil bravata da se zaklu4i vratata sled nego I oti6al do kenefa.Abe varianti mnogo.Da si opravat bravite na vratata za da moze personala pri nuzda da vleze pri pilotite.
bdon4eva
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#39] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
Точно този дрон е оставен контролирано да бъде прихванат. Както и Сноудън не е изненада - подавана му е информация, която не свърши никаква работа на Путлер и сега се чуди какво да го прави.