Младото поколение на САЩ няма добро мнение за себе си, сочи проучване

Младото поколение на САЩ няма добро мнение за себе си, сочи проучване

Младото поколение на САЩ няма добро мнение за себе си, сочи проучване
Голяма част от поколението на хилядолетието - възрастовата група, обикновено определяна като тези между 18 г. и 34 г. - няма особено добро мнение за своето поколение, според ново проучване на общественото мнение в САЩ.
Проучването на Pew Research Center показва, че поколението на хилядолетието има много по-негативни възгледи за себе си в сравнение с хора от поколението Х, следвоенния бум на раждаемост, или други възрастови групи.
Повече от половината от тях, 59%, описват тяхното поколение като "погълнато в себе си", докато 49% заявяват, че са "разточителни" и 43% заявяват, че са "алчни".
Около 30% от поколението Х - тези на възрасти между 35 г. и 50 г. - смята, че тяхното поколение е било погълнато в себе си и разточително, а 20% от родените в следвоенния бум казват същото за тяхната възрастова група.
Поколението на хилядолетието се "откроява в желанието си да си приписва негативни стереотипи", се казва в изследването. Колкото една група е по-възрастна, толкова по-положително е мнението на нейните членове за тях самите.
Така нареченото тихо поколение - тези на възраст между 70 г. и 87 г. - предимно се описва като трудолюбиво, отговорно и патриотично, съответно на 83%, 78% и 73%. Хората, родени в следвоенния период, също имат подобно мнение, като избират същите тези три думи, за да опишат себе си, съответно на 77%, 66% и 52%.
Но само 12% от поколението на хилядолетието и 26% от поколението Х заявяват, че са патриотично настроени; 24% от поколението на хилядолетието и 43% от другата група казват, че те са отговорни; докато 36% от поколението на хилядолетието и 54% от поколението Х заявяват, че са трудолюбиви.
Много членове на поколението на хилядолетието (60%) дори не искат да бъдат идентифицирани като такива. Вместо това 33% казват, че са част от поколението Х.
Членовете на "тихото поколение" също не искат да приемат класифицирането. Подобно на поколението на хилядолетието само 18% се считат за част от групата. Вместо това повечето се идентифицират с родените в следвоенния бум на 34% или на по-старата демографска група отново на 34%.
Идентифицирането със собствената им възрастова група е най-силно в следвоенното поколение на 79%.
Проучването е проведено сред 3147 души, интервюирани предимно онлайн и по телефона.
Грешката е плюс или минус 2.4 пункта според Pew.