Младото поколение на САЩ няма добро мнение за себе си, сочи проучване

Голяма част от поколението на хилядолетието - възрастовата група, обикновено определяна като тези между 18 г. и 34 г. - няма особено добро мнение за своето поколение, според ново проучване на общественото мнение в САЩ.
Проучването на Pew Research Center показва, че поколението на хилядолетието има много по-негативни възгледи за себе си в сравнение с хора от поколението Х, следвоенния бум на раждаемост, или други възрастови групи.
Повече от половината от тях, 59%, описват тяхното поколение като "погълнато в себе си", докато 49% заявяват, че са "разточителни" и 43% заявяват, че са "алчни".
Около 30% от поколението Х - тези на възрасти между 35 г. и 50 г. - смята, че тяхното поколение е било погълнато в себе си и разточително, а 20% от родените в следвоенния бум казват същото за тяхната възрастова група.
Поколението на хилядолетието се "откроява в желанието си да си приписва негативни стереотипи", се казва в изследването. Колкото една група е по-възрастна, толкова по-положително е мнението на нейните членове за тях самите.
Така нареченото тихо поколение - тези на възраст между 70 г. и 87 г. - предимно се описва като трудолюбиво, отговорно и патриотично, съответно на 83%, 78% и 73%. Хората, родени в следвоенния период, също имат подобно мнение, като избират същите тези три думи, за да опишат себе си, съответно на 77%, 66% и 52%.
Но само 12% от поколението на хилядолетието и 26% от поколението Х заявяват, че са патриотично настроени; 24% от поколението на хилядолетието и 43% от другата група казват, че те са отговорни; докато 36% от поколението на хилядолетието и 54% от поколението Х заявяват, че са трудолюбиви.
Много членове на поколението на хилядолетието (60%) дори не искат да бъдат идентифицирани като такива. Вместо това 33% казват, че са част от поколението Х.
Членовете на "тихото поколение" също не искат да приемат класифицирането. Подобно на поколението на хилядолетието само 18% се считат за част от групата. Вместо това повечето се идентифицират с родените в следвоенния бум на 34% или на по-старата демографска група отново на 34%.
Идентифицирането със собствената им възрастова група е най-силно в следвоенното поколение на 79%.
Проучването е проведено сред 3147 души, интервюирани предимно онлайн и по телефона.
Грешката е плюс или минус 2.4 пункта според Pew.