Кой е Матиас Мюлер – новият шеф на "Фолксваген" (обновена)

Главният изпълнителен директор на "Порше" - 62-годишният Матиас Мюлер, се шегуваше преди време, че е твърде стар за ръководител на концерна "Фолксваген". Тази вечер обаче тъкмо той пое поста и ще трябва да изведе компанията от най-лошата криза в 78-годишната ѝ история.
Мюлер става известен през 90-те години с успешния модел А3 на "Ауди". Тогава той е продуктов мениджър, а след това работи като директор на отдела за стратегиии във "Фолксваген". През 2010 е поканен за директор на "Порше", която е един от най-популярните брандове на корпорацията. Под негово ръководство марката се разширява и се очаква се да увеличи продажбите си m,ep 2015 г. до 200 000 автомобила – три години преди срока за постигане на тази цел.
Мюлер, квалифициран в производство на машиностроителна техника и изучавал информационни технологии, е работил на различни позиции в компанията от 1977 година насам. Опитът му е един от решаващите фактори. Година след като Винтеркорн става директор на "Ауди", Мюлер е назначен за координатор на производствените линии на "Ауди" и "Ламборгини". Винтеркорн е повишен във "Фолксваген" през 2007 и назначава Мюлер за стратегически директор.
Днес Мюлер е подкрепян от мнозинство в 20-членния Управителния съвет на "Фолксваген". Той има и подкрепата на фамилията Порше-Пиех и в частност на патриарха Фердинанд Пиех. Семейството има мнозинство при решенията във "Фолксваген" и по-рано тази година опита неуспешно да сложи Мюлер на директорското място.
Тогава Винтеркорн успя да запази поста си. Пиех трябваше да се оттегли от поста президент на компанията. В този смисъл скандалът връхлетя Винтеркорн, точно когато изглеждаше най- сигурен и очакваше да продължат договора му до 2018г.
Мюлер, Рупeрт Щадлер и Херберт Дийс бяха сочени като тримата фаворити. Щадлер е директор на "Ауди", а Дийс е бранд мениджър на VW. "Мюлер е добър избор. Но може да е преходно решение докато Дийс не се докаже", обяснява анализаторът Арнд Елингорст.
Мюлер е познат с небрежния си стил. Появява се на автомобилни изложения с небрежен пуловер, докато другите директори предпочитат костюми. Не му липсва амбиция - на автомобилно шоу във Франкфурт този месец Мюлер обяви, че се кандидатира за ръководител в сектора на спортните коли.
Тези амбиции сега ще трябва да се подредят по приоритет. На първо място е нуждата от спасение на компанията. Кризата заплашва да срине още повече репутацията на "Фолксваген", ако не бъде овладяна.