"Добре съм!", или как социалните мрежи активираха в Париж нови услуги

"Добре съм!", или как социалните мрежи активираха в Париж нови услуги

"Добре съм!", или как социалните мрежи активираха в Париж нови услуги
facebook.com/about/safetycheck
Компаниите, стоящи зад социалните мрежи "Фейсбук" и "Туитър", активираха в петъчната вечер нови инструменти, помагащи на потребителите от цял свят да следят и участват в трагичните събития в Париж, разказва "Уолстрийт джърнъл".
"Фейсбук", например, за пръв път задействаха във връзка с масово насилие услугата си Safety Check. С нея потребителите в района на нападенията можеха да маркират в профилите си, че са добре.
"Всичките ми мисли тази нощ са с хората в Париж", написа Марк Зукърбърг. "Насилие като това няма място нито в този град, нито където и да е по света. Активирахме Safety Check, за да можете в Париж да отбележите, че сте добре или да се свържете с приятели и семейството си."
Услугата Moments на "Туитър" включи веднага съобщения, снимки и видео от новинарски агенции и от очевидци, за да могат потребителите да намират нужната информация на едно място.
В Periscope - притежаваното от "Туитър" приложение за излъчване в реално време на видео, хората се включваха с първите си реакции и показваха какво се случва реално сред воя на полицейски сирени. Имаше обаче и критики, че такава информация може да се използва от организаторите на нападенията да се ориентират в хаотичната обстановка.
През уикенда ще бъдат безплатни всички мобилни разговори до Франция, които се провеждат от приложението Hangouts на компанията Alphabet, в която неотдавна бе обединена цялата група "Гугъл". Целта е да се помогне на хората да проверят дали са в безопасност техните близки и приятели.
В "Туитър" също така веднага стана популярно посланието "#PorteOuverte (отворена врата), чрез което се предлагаше убежище на бягащите от терористите или оказали се блокирани в района на нападенията.
Safety check на "Фейсбук" бе въведена през октомври 2014 г. и досега е била активирана 5 пъти, като първият бе през април след земетресението в Непал. Разработването ѝ бе предизвикано от мощното японско земетресение през 2011г. С тази услуга на потребителите в определен район на криза се разпраща питане дали са в безопасност. Те могат да отговорят като маркират профила си или да маркират, че са ОК хора, които познават. Информацията не е видима в цялата социална мрежа, а само за приятелите, с които потребителят има връзка.