За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Daniboy
Рейтинг: 1013 Неутрално"Избирайки мишените си, армията разчита отчасти на нетрадиционен източник на информация - достъп до банкови данни, които разкриват кои рафинерии и петролни кладенци генерират приходи за джихадиската групировка, предаде "Ройтерс"."
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”Това хубаво. Защо не проследят и сметките, от които пристигат парите, да огласят информацията кой купува от ИД и здраво да ги разтресат?
teridan
Рейтинг: 515 НеутралноМога да си представя. Сигурно имат намерение да спрат продажбата на сувенири от Рака. Или пък да спрат износа на свинско месо към териториите, заети от ИД.
Daniboy
Рейтинг: 1013 Любопитно"банкови данни, които разкриват кои рафинерии и петролни кладенци генерират приходи за джихадиската групировка"
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”Колко ли рафинерии има в Сирия, от тях колко са под контрола на ИД, че да не могат да го установят?
karabastun
Рейтинг: 1242 НеутралноДа не забравяме,че има подкрепа както на поднационално ниво, така и подкрепа от частни лица и организации от страните от Персийския залив.
[email protected]И макар ИД да са загубили контрол върху един или друг район в Сирия и Ирак, те са завладели Рамади, и са се стабилизирали в Синай. ИД е в Пакистан – там може да стане безнадеждно зле, все пак говорим за четвъртата ядрена сила в света. В цяла Северна Африка те са във възход,Тунис,Либия.....
karabastun
Рейтинг: 1242 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Daniboy":
[email protected]Бившата посланичка на ЕС в Ирак Яна Хибаскова даже допуска, че и държави от ЕС използват петрол от халифата. Но не може да предостави доказателства за това. Бруно Шира, който написа книгата „ИД – Глобалният джихад“ е сигурен: „Зная, че например Хърватия купува петрол от ИД. Също така зная, че Хърватия продава оръжие на ИД. Естествено, и двете неща не са потвърдени от хърватското правителство.“
А ние сигурни ли сме за българските доставки ??????
ivelin.simeonov
Рейтинг: 233 ЛюбопитноБраво! "Гениално"! Как не се сетихме всички по-рано??!!!
Сега ако обяснят и защо пускаха от въздуха предупредителни лисотвки преди руските удари върху камионите превозващи петрола на ИД цена няма да имат...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 601 НеутралноГолемите американски банки най-често са кореспондентските банки, обслужващи плащанията между купувач и продавач.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Т.е. - много добре знаят кой е купувача и кой продавача.
Сега - що са си правили оглушки толкова време - очевидно е защо....
Публикувано през m.dnevnik.bg
Х
Рейтинг: 120 НеутралноАма че лицемерие.
SSmart
Рейтинг: 684 НеутралноНовият начин трябва да е спирането на турската контрабанда с петрол!
Daniboy
Рейтинг: 1013 Неутрално[quote#5:"karabastun"]А ние сигурни ли сме за българските доставки ?????? [/quote]
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”Естественно е че сме сигурни, никоя българска фирма не внася нерафиниран петрол, по простата причина, че няма къде да го преработи.
Освен ако това не е тайната на Марешки - рафинерийка в някой гараж във Владиславово.
chicago514
Рейтинг: 750 НеутралноЩом успяват с руската държава,ще успеят и с ислямска.
Ilia Iliev
Рейтинг: 606 ВеселоКазано направо-виновни са петрошейховите.
Тези които дават парите на всички арабски пролети!
Нали парадокс- най-големите демократи.
Няма да питаме ,защо толкова късно си задават този въпрос!
А то е ясно за хората с причинно-следствено мислене!
Но и има и други въпроси!
Кой е посредникът!?!
Защо бежанците не се приемат в ислямските държави!
Макар ,че петролът е в основата на всичко , то разиграването се усложни ,защото се появиха новите стари играчи.
И всеки използва за свои нужди и печалби тези проблеми!
И зависи от положението ти , как ще ги приемеш.
Ако си от бизнеса , то си на обратната страна на обикновения човек , по отношение на засягането.
Единият печели пари , а другият губи ,защото ще трябва да дели заработеното от самия себе си , и още по-лошото ,ще трябва да приеме ислямските правила на живот!
Въпросът е до къде ще стигнат събитията!
Ако богатите надделеят - няма спасение от ислямизацията в Европа.
Ако обикновените хора надделеят - ще остане анти ислямизмът в съзнанието им ! Което искрено бих желал да се случи.
Но реалната картина е друга- богатите имат повече козове!
Bitaka
Рейтинг: 754 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "ivelin.simeonov":
харпунте затова ли се бяха наредили в шпалир цистерните.след 4 години изведнъж раздвижване и симулация на дейност от страна на УСА.видяха ,че отрочето им ще яде свинската опашка и решиха да го оставят на произвола на съдбата...
vasko49
Рейтинг: 233 Неутралноне това ще оправи нещата във париж не са стреляли със петрол а със оръжие .
И както се казва във една приказка има човек има проблем няма го няма проблем .
ей това е истината . А това със петрола е халосни патрони все някой ще се намери да ги финансира или ще започнат отвличания и откупи . така че не ги мислете
по скоро да ги унищожават това е спасението .
ivelin.simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоДо коментар [#14] от "bitaka":
1/leaflet-us-warning_to_isis_terrorists_torun_away _as_airstrikes_coming_abandon_oil_trucks.png
cript-View/Article/630393/department-of-defense-pr ess-briefing-by-col-warren-via-dvids-from-baghdad- iraq
Ами май май... Ето ги и въпросните лисотвки:
https://socioecohistory.files.wordpress.com/2015/1
И потвърждение от Пентагона:
http://www.defense.gov/News/News-Transcripts/Trans
За цивлини джихадисти се били "загрижили" душите лицемерни....
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2044 НеутралноЦелта е да се спре финансирането на "Ислямска държава" чрез проследяване на останалите й връзки с глобалната финансова система.
Libertarianism is just anarchy for rich people__________
За една година атаки чак сега ли го измислиха или толкова им е капацитета?А турските банкери някакъв контрол налага ли им се?
baxter
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#1] от "Daniboy":
Защо не проследяват сметките от къде идват? Ами защото не искат. И после е повече от ясно, няма ислямска държава, няма сметки. Вместо да правят света на балами, просто удрят ИД и проблема се решава. Остава само да да се даде правилното обяснение що е то ИД. Държава? Държави? Финанси, идеология? Кой и какво е ислямска държава. И да започнат подред на номерата.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
shileto
Рейтинг: 1082 НеутралноСигурно ще вдигнат и цените на оръжието което им продават
Иван K
Рейтинг: 1866 НеутралноИкономическата война е толкова бавен процес като да даваш на някого всеки ден по литър уиски и да чакаш да загине от препиване.
подписПетър Иванов
Рейтинг: 958 ЛюбопитноТака е Шиле. Ако и руснаците си изтеглят 2500 души които се бият за Идил, току виж че станала работата
kihano
Рейтинг: 402 НеутралноТака е, изпробват. До сега ги финансираха с лявата ръка, сега ще сменят и ще ги финансират с дясната.
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.Николай Теллалов
Рейтинг: 676 Неутралношикалкавене
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратникое правителство няма интерес от унищожаване на ИДИЛ, но имат интерес войната с ИДИЛ да се точи колкото може по-дълго. Хем и раята кротка, хем и печалбите чисти, хем и бюджет за полицейщина без ограничение - келепир отвсякъде.
Публикувано през m.dnevnik.bg
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
gost22
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#24] от "Николай Теллалов":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Като цяло е така, но се сещам за едно правителство, което прекалено много разчита на износа на газ и нефт, и точно контрабандния износ на нефт от Сирия му обърква бъдещия бюджет...
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноИнтересно,кой ги въоръжава,след като всички се борят срещу тях.
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#26] от "gost22":
С.Арабия ли ?
gost22
Рейтинг: 853 ВеселоДо коментар [#28] от "kapitalcho":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ако смяташ, че СА са притеснени от цената на нефта или добива им е прекалено скъп, та не могат да печелят, или нямат достатъчно инвестиции по света, че да компенсират...
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#29] от "gost22":
ng/pdf/menap1015.pdf
Кога за последно гледа финансовите отчети и показатели на С.Арабия ?
С две думи,икономиката им е построена на нефта/нефтените продукти-това им е 90 % от износа-без нефт цялата им икономика отива на кино.
Цялата им икономика е твърдо субсидирана от него-соц блага,строителството.............всеки си получава субсидията ..............която идва от цената на нефта.
Какво става с цената на нефта...............има огромно значение за бюджета на С.Арабия-падне ли цента,парите не стигат(дефицита за 2015 се очаква да достигне 20 %-даже Гърция нямаше такова нещо).
За 2016 дефицита се очаква да бъде 19.6 %
Да имат резерви(С.Арабия)...........само че те ще стигнат до 2020 г според МВФ(ако останат същите цени като сега)-смъкнат ли се до 20 долара-балона ще се спука много по бързо.
С две думи,не се ли раздвижат цените на петрола,С.Арабия е пътник във финансово отношение(и не само там).
Няма ли пари за соц блага и усмиряване на ухабистите там.............стой и гледай сеира.
П.С
Ето ти линове
http://www.imf.org/external/pubs/ft/reo/2015/mcd/e
31 страница на доклада(има таблица) или 43 страница ако гледаш целия пдф фаил.
tolex
Рейтинг: 289 НеутралноВажно е кой купува петрола!
Всички знаем че ИД продаваъ.
Но на кой?!?
Да не се окаже накрая, че и сащ и расия купуват през сауфитите идилскив петрол, ама си траят и ни пускат димки само.
tolex
Рейтинг: 289 Неутрално....през саудитите, идилския....
Николай Теллалов
Рейтинг: 676 Неутрално[#26] тогава защо Путин не воюва срещу Саудитска Арабия?
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратСирия му е повод да се направи на велик (колкото СССР). Колкото по-дълго се прави на велик, толкова по-дълго ще живее...
Публикувано през m.dnevnik.bg
gost22
Рейтинг: 853 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "kapitalcho":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Себестойността на добивания там петрол е по-ниска (поне според хора, които с това се занимават), а и инвестират отдавна по света (разпределят риска от срив на цената на петрола). Това го правят отдавна. Отделно, не поддържат някаква сериозна армия... Имат повече от прилични възможност да издържат на сравнително ниски цени на петрола. Абе не е като да не знаят какво правят и накъде отиват.
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#34] от "gost22":
rt/sau/all/show/2013/
[quote#34:"gost22"]Себестойността на добивания там петрол е по-ниска (поне според хора, които с това се занимават),[/quote]
Ако ще себестойността им да е нула ,на тях им трябва приходите от тях т.е петрола да има минимум цена за да вържат бюджета-падне ли цената драстично(за по дълго време) и изгърмяват тотално(Според МВФ до 2020 година).
[quote#34:"gost22"]а и инвестират отдавна по света (разпределят риска от срив на цената на петрола).[/quote]
Тя и България инвестира..................в БДЖ,Български пощи,енергетиката.............разбра ли ми примера ?
Но хайде да видим на практика,дали тези инвестиции в "другите" неща им носят приходи
http://atlas.cid.harvard.edu/explore/tree_map/expo
Ето ти подробно,какво изнася С.Арабия-90 % от износа и е петрол и петролни продукти-кажи ми сега пак,че на саудитите им е все едно какво става с цената на петрола.
[quote#34:"gost22"] Отделно, не поддържат някаква сериозна армия.[/quote]
Сигурен ли си ?
А йеменската офанзива ?
Официално С.Арабия воюва в Йемен плюс финансира групировки,които да се бият за нея.
Как според теб това се отразява на бюджета ?
[quote#34:"gost22"]Имат повече от прилични възможност да издържат на сравнително ниски цени на петрола.[/quote]
2015 -21 % дефицит
2016 -19.6 % дефицит
Колко според теб ще издържат така,ако цените се задържат такива или по ниски ?(Според МВФ до 2020 година)
Предвид,че цялата им икономика зависи от нефта(гледаш това което изнасят)
[quote#34:"gost22"]Абе не е като да не знаят какво правят и накъде отиват.[/quote]
Да са изцяло ресурсна икономика и да зависят само от нефта и нефтените продукти(90 % от износа им е това)...............на мен ми изглеждат точно като на "незнаещи какво правят и накъде оиват".
Не ги Бъркай с Дубай.
gost22
Рейтинг: 853 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "kapitalcho":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...България не инвестира в БДЖ, а ги дотира. Разликата е огромна, защото първото носи печалба или се прекратява, а второто носи ежегодни загуби. СА има инвестиции в западна икономика (и сума ти фондове) което би им дало възможност за ценова война при петрола. Това, че щял да им се срине бюджета ако цената падне... същото важи и за Русия примерно (чиито бюджет също разчита на износа на газ и петрол), но разликата е, при каква цена на петрола, печалбата секва. А това зависи от разходите (цената на пазара минус разходите и остава печалбата). Отделно, че ако имат странични доходи от инвестициите могат да си позволят ценова война. От друга страна нямат наложени санкции за внос на оборудване за нефтодобив, а производителите на такова оборудване са с ограничен пазар (ще има висока конкуренция между тях и ще свалят цените) та "везните" ще са наклонени допълнително в полза на СА.
Руснаците удрят по контрабандния петрол в Сирия, именно защото искат да вдигнат цената на петрола на борсите. Дори малки количества евтин петрол (от контрабандата) държат цените ниски. Отделно, че СА отдавна обяви, че ще натиска цената на нефта за да държи фирмите за фракинг извън пазара. Също така осъзнават, че технологията на батериите за автомобили се развива, и свиването на бензиновия пазар приближава. За газ, там става дума за втечнен газ, който да дава независимост на купувачите, от продавачите с тръбите. Ако купиш достатъчно втечнен газ за да изкараш определено време (да не те изнудват с кризи при доставката), то цените на доставката през тръбите също ще си стоят ниски...
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#36] от "gost22":
ng/pdf/menap1015.pdf
[quote#36:"gost22"]България не инвестира в БДЖ, а ги дотира. [/quote]
Направи асоциациацията със строителството и един куп услуги там(С.Арабия) които си зависят от дотациите/субсидиите.............а без субсидиите,какво става според теб ?
[quote#36:"gost22"]Разликата е огромна, защото първото носи печалба или се прекратява, а второто носи ежегодни загуби. СА има инвестиции в западна икономика (и сума ти фондове) което би им [/quote]
Това е много хубаво на думи,само че хайде да видим на практика.
След като имат толкова много инвестиции,фондове и подобни,които би трябвало да им носят солидни финансови средства(т.е да не са зависими от петрола/петролните продукти)защото имат толкова много голям дефицит ?
2015 -21 % дефицит
2016 -19.6 % дефицит
http://www.imf.org/external/pubs/ft/reo/2015/mcd/e
31 страница на доклада(има таблица) или 43 страница ако гледаш целия пдф фаил.
Значи хем много инвестиции..........хем голям финансов дефицит(минимум за две години)...........нали разбираш,че тези инвестиции ако са качествени/правилно структурирани/високо доходни,те би трябвало да им балансират бюджета.
[quote#36:"gost22"]Това, че щял да им се срине бюджета ако цената падне... същото важи и за Русия примерно (чиито бюджет също разчита на износа на газ и петрол), но разликата е, при каква цена на петрола, печалбата секва.[/quote]
Руснаците са малко "по добре"-износа им е "само" 70 %(петрол и газ).
Но да ,ресурсните икономики са изцяло зависими от цените на нефта и газа...............докато не променят нещата.А засега няма големи индикации за това(въпреки големите приказки).
[quote#36:"gost22"]Отделно, че ако имат странични доходи от инвестициите могат да си позволят ценова война.[/quote]
Като видиш тези "странични доходи от инвестиции" и големият дефицит............ти става ясно колко са качествени тези инвестиции.
Но да,имат резерви за ценова война(С.Арабия)................въпроса е докога могат да издържат с 20 % дефицит,преди да свършат резервите ?-според МВФ до 2020 година или 5 години.
[quote#36:"gost22"]Руснаците удрят по контрабандния петрол в Сирия, именно защото искат да вдигнат цената на петрола на борсите. Дори малки количества евтин петрол (от контрабандата) държат цените ниски.[/quote]
Да и не само това-имат доста цели които искат да спечелят,но и удрянето на контрабандата е една от тях(макар и не основната).
[quote#36:"gost22"]Отделно, че СА отдавна обяви, че ще натиска цената на нефта за да държи фирмите за фракинг извън пазара.[/quote]
Да,но да не се окаже те най много те прецакани ?
-Ограничението за износ на петрол в САЩ беше ограничено(САЩ са най големият производител на петрол)
-Санкциите срещу Иран се отменят и нов играч със солидни производствени възможности(нефт) идва на пазара
-навлизането на електромобилите.
Тенденциите говорят че спада на цените(или поне задържането им на това ниво) е доста по вероятно............отколкото 120-150 долара за барел.
[quote#36:"gost22"]Също така осъзнават, че технологията на батериите за автомобили се развива, и свиването на бензиновия пазар приближава.[/quote]
Това го чета отдавна(от 1995 поне).Те хубаво че го осъзнават,но какво правят на практика..............ако им видиш износа-нищо.
Те и руснаците осъзнават ресурсната си зависимост.............ама на практика нула действия.
[quote#36:"gost22"]За газ, там става дума за втечнен газ, който да дава независимост на купувачите, от продавачите с тръбите.[/quote]
Пак ресурси-за цената на нефта и газа е доста свързана(едната като се качва и тя се повишава също и обратното).
[quote#36:"gost22"]Ако купиш достатъчно втечнен газ за да изкараш определено време (да не те изнудват с кризи при доставката), то цените на доставката през тръбите също ще си стоят ниски...[/quote]
За това ти трябва страхотна инфраструктура и големи хранилища..................а това струва доста пари.
gost22
Рейтинг: 853 Любопитно[quote#37:"kapitalcho"]Руснаците са малко "по добре"-износа им е "само" 70 %(петрол и газ).
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Но да ,ресурсните икономики са изцяло зависими от цените на нефта и газа...............докато не променят нещата.[/quote]
При наличието на ресурсите на 1/8 от света и то с няколко сезона, а не просто територия от пясъци и пустини, да имаш износ на петрол и газ 70% говори за слабост отвсякъде. Русия би трябвало да има икономика далеч над сегашното си ниво, и то да изнася стоки с висока добавена стойност, а не предимно суровини. СА имат як дефицит, но инвестират агресивно в неща, които после евентуално няма да са свързани с петрола (фондове и туризъм, щото това имат под ръка из пустините), а и в момента им пасва да продават колкото може повече, защото фракинга ги дебне, а и наистина енергоспестяващите технологии напредват, та докато има възможност ще си я ползват.
Нищо де, ще видим накрая.
kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#38] от "gost22":
На различни позиции сме с теб-засега като гледам финансовите отчети по нищо не личи тези инвестиции да са толкова стабилни и доходни,че да им изместят основния бизнес(нефта)............иначе няма да имат толкова голям дефицит минимум за 2 години.
[quote#38:"gost22"]а и в момента им пасва да продават колкото може повече, защото фракинга ги дебне, а и наистина енергоспестяващите технологии напредват, та докато има възможност ще си я ползват. [/quote]
С което за мен закопаването ще стане още по мощно-те ще издържат(до 2020 г) ако цените на петрола са към 50 долара............ами ако паднат към 20 долара ?
[quote#38:"gost22"]Нищо де, ще видим накрая.[/quote]
Съгласен
Благодаря ти за градивната дискусия.
gost22
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#39] от "kapitalcho":
ek_shte_produlji_da_proizvejda_petrol_vupreki/?ref =miniurl#comment-49
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ето един коментар от тук, с който съм съгласен и дава по-обстоен поглед.
http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/11/25/2656345_op
Десен екстремист
Рейтинг: 1321 НеутралноБраво, преди месец ги посъветвах
"Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)kapitalcho
Рейтинг: 123 НеутралноДо коментар [#40] от "gost22":
Като цяло съм съгласен с тезата,само по скоро бих разменил местата на прецакните-бих сложил С.Арабия на 1,а Русия на второ.
Износа на ресурси(нефт и газ) не е 80 %,а 70 %(което не е чак такава разлика)
[quote#49:"iak"]- защото руското население е свръх бедно 260 лв. мин. заплата и 900 лв. средна заплата а част от храната, цялата техника, всички лекарства и повечето машини са внос
- защото руското население не може да произведе нищо за световния пазар (руски износ на глава от населението 800лв., при износ на българското 1600 лв.) [/quote]
Това са плюсове и същевременно минуси
1)Руснаците са свикнали на глад и бой-с това не можеш да ги уплашиш-така че за свиване на доходите ,руснаците имат много по голям праг на болката.
2)Абе произвеждат..............макар и не в такова състояние/количество за което имат потенциал
а)Оръжие
б)космически технологии
в)коли,смартфони(jotaphone),домашна техника...............макар и насочена преди всичко за вътрешния пазар(ясно е че по голямата част от нея,отстъпва откъм качество спрямо западната,но произвеждат нещо).
Освен това се намират между Европа(най голямата икономика в света) и Китай(бъдещата най голяма икономика в света).................... имат потенциал да променят нещата(дали ще го направят е друг въпрос).
Сега за С.Арабия
[quote#49:"iak"]- огромен резерв - 5 пъти по голям от руския (на глава от населението)[/quote]
Проблема е че този резерв се топи адски бързо-докъм 2020 година при сегашните тенденции-ако падне на 20 долара............най късно 2018
[quote#49:"iak"]- най- ниска себестойност на добива - защото нефта е по-качествен, близо е до повърхността и е директно на брега на океана където се товари на танкерите.[/quote]
Това е така(по ниската себестойност)-но проблема на С.арабия е прекалено надутите разходи и прекалено зависищата икономика от петрол.
[quote#49:"iak"]- 7-8 пъти по-високи доходи на глава от населението отколкото в русия, което дава възможност за съкращение на някои разходи [/quote]
Саудитците не са свикнали на глад и мизерия(за разлика от руснаците)-при първото по рязко съкращаване на доходите ще има бум на ислямистите и раждане на ИДИЛ-всички там(В С.Арабия) са ухабисти-спри им финансирането и ще почнат с глупостите и хващат автоматите.
[quote#49:"iak"]- достъп до световните финансови пазари - т.е. евтино финансиране [/quote]
Евтино финнасиране ако имат добър кредитен рейтинг и добри резерви...............иначе
[quote#49:"iak"]- инвестиции в доста световни работещи бизнеси, т.е. допълнителни доходи [/quote]
По износа им това не личи нищо
[quote#49:"iak"]САЩ са на печалба - защото са нетен потребител на петрол. Т.е. потребяват повече отколкото добиват.
И най -големи печеливши са ЕС и Япония, които внасят 100% от газа и петрола. [/quote]
Да,САЩ,ЕС и Япония плюс Китай ще бъдат най печелившите.
Да като цяло съм напълно съгласен с коментара с малката разлика,че С.Арабия ще бъде по прецакана от Русия...........но това е една малка подробност
И двете страни ще го духат яко,ако не се променят.