Япония иска да увеличи двойно чуждестранните туристи, за да съживи икономиката си

Япония иска да увеличи двойно чуждестранните туристи, за да съживи икономиката си

Японският премиер Шиндзо Абе.
Reuters
Японският премиер Шиндзо Абе.
Японският премиер Шиндзо Абе постави пред правителството амбициозната задача да удвои броя на чуждестранните посетители и парите, които те оставят в страната, до 2020 г., за да съживи свиващата се икономика, предава "Ройтерс".
Откакто пое властта през 2012 г. , кабинетът на Абе облекчи визовите изисквания за редица азиатски страни, което доведе най-вече до сериозна вълна на китайски посетители. Развиващият се туризъм е един от малкото светли лъчи в програмата на Абе за структурни промени.
Премиерът се опитва да извлече допълнителни ползи от подготовката на Токио за домакин на летните олимпийски игри през 2020 г. Увеличаването на туристическия поток може да помогне и за намаляване на негативните ефекти от слабото вътрешно потребление в Япония и намаляващото население.
"Днес ние създадохме нова визия за туризма", каза Абе на среща на кабинета. "Туризмът е важна част от стратегията ни за икономически растеж и от целта ни да увеличим брутния вътрешен продукт (БВП) до 600 трилиона йени (4.8 трилиона евро)".
Целта на премиера е да привлече 40 милиона посетители в Япония, което е два пъти повече спрямо миналата година. През 2015 г.чуждестранните посетители са похарчили 3.5 трилиона йени (около 28 млрд.евро). Абе иска да увеличи тази сума над 2 пъти – до 8 трилиона йени (63 млрд. евро), до 2020 г., като въведе допълнителни облекчения във визовия режим.
Абе ще се опита и да популяризира още пред чуждестранните посетители националните богатства и природните паркове на Япония.
Правителството си е поставило за цел и към 2030 г. 60 милиона туристи да посещават страната.
Броят на чуждестранните посетители стигна рекордни стойности, след като кабинетът облекчи визовия режим. Предимствата първоначално бяха усетени в универсалните магазини в Токио, където мнозина китайци купуват електроника и дрехи, за да ги препродават в Китай.
Ръстът в продажбите на дребно започва да се усеща и в други части на Япония, тъй като все повече туристи посещават храмове и исторически места в земеделските райони.