За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
chicago514
Рейтинг: 763 НеутралноИ трите П-са страшни и трябва да се справяме,ако не можем представяме да бъдем пълноценни хора.
Daniboy
Рейтинг: 1028 НеутралноНещо на темата и доста по-смислено:
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”Слово на Кърт Вонегът пред випуск 97 на Масачузетския университет
Дами и господа от випуск 97, мажете се с плажно масло.
Ако трябва да ви дам само един съвет за бъдещото, той ще бъде този за плажното масло.
Ползата от плажното масло в дългоспочна переспектива е доказана от науката, докато останалите ми съвети са на основата на собствения ми криволичещ житейски опит. Ето ги и тези съвети:
Радвайте се на силата и красотта на младостта си. Всъщност вие ще разберете силата и красотата на младостта си едва след като те избледнеят, но не обръщате внимание сега. Повярвайте ми след 20 год. Като разглеждате старите си снимки ще си припомните по начин, който сега не можете да проумеете, колко много възможности е имало пред вас и колко невероятно сте изглеждали. И въщност изобщо не сте били дебели.
Не се притеснявайте за бъдещето. Или пък се притеснявайте, но знайте, че притеснението ви ще бъде от полза не повече от дъвченето на дъвка при решаване на уравнение по алгебра. Истинските ви проблеми в живота сте бъдат неща които никога на са ви идвали наум.
Всеки ден правете нещо което ви плаши.
Пейте.
Не бъдете безсърдечни към човешката душа. Не търпете хора които са безсърдечни към вашата.
Чистете си зъбите с конец.
Не си губете времето в ревност. Понякога ще бъдете в предна позиция, понякога ще изоставате. Надбягването е дълго и в крайна сметка е със самите вас. Помнете комплиментите които получавате. Забравяйте обидите. Ако успеете, кажете ми как сте го постигнали.
Пазете старите си любовни писма. Изхвърляйте старите си банкови извлечения.
Протягайте се.
Не се чувствайте виновни ако не знаете какво искате от живота.
Най–интересните хора, които познавам са знаели на 22 год. какво искат от живота. Някой от най–интересните на 40 год. все още не знаят.
Поемайте по много калций. Бъдете внимателни с коленете си. Ще ви липсват когато си отидат.
Може би ще се ожените, може би няма. Може да имате деца, може и да нямате.
Може би сте се разведете на 40 год., може би ще празнувате 75 год. сватба.
Каквото и да стане не си поздравявайте или самообвинявайте твърде много.
Вашият избор е на половина късмет. Както и изборът на всеки друг.
Радвайте се на тялото си. Използвайте го по всякакъв начин. Не се страхувайте от него или от това което другите мислят за него. То е най-великия инструмент, който някога сте притежавате.
Танцувайте, даже и да няма къде другаде, освен в стаята където живеете.
Четете указанията даже и да не ги спазвате. Не четете модни списания. Те само ще ви накарат да се почувствате грозни.
Опознайте родителите си. Някои ден те ще си отидат за винаги. Бъдете мили с братята и сестрите си. Те са най–добрата връзка с миналото ви и са хората, които с най–голяма вероятност ще ви останат верни и в бъдеще.
Разберете че приятелите идват и си отиват, но се дръжте за най-ценните няколко от тях. Работете упорито да запълните разликите помежду си в географското разположение и начина на живот, защото колкото повече остарявате, толкова повече ще се нуждаете от хора, които са ви познавали на младини.
Живейте в Ню Йорк, но го напуснете преди да ви е направил суров човек.
Живейте в Северна Каролина, но я напуснете преди да ви изнежи.
Пътувайте.
Приемете някои вечни истини. Цените ще се повишават. Политиците ще флиртуват с вас. Вие също ще остареете. И когато това стане ще си въобразявате, чи когато сте били млади, цените са били поносими, политиците благородни, а децата са уважавали възрастните.
Уважавайте възрастните.
Не очаквайте някой да ви помага. Може би сте имате доверителен фонд. Може би ще се ожените за богат човек. Но никога не знаете кога кранчето ще спре.
Не си играйте твърде много с косата си, защото иначе, когато станете на 40, тя ще изглежда на 85.
Внимаваайте чии съвети ще приемете, но бъдете търпеливи с тези които ви ги дават. Съветите са форма на носталгия. Даването на съвети е изваждане на миналото от мястото му, забърсване, боядисване на грозните части и преработване за да се представи на по – висока стойност.
Но имайте ми вяра за плажното масло.
Юмжагийн 7-балов
Рейтинг: 8 ВеселоАко имах фейсбук, непременно щях да споделя тези мъдрости с 3583-та си приятели.
Daniboy
Рейтинг: 1028 ВеселоДо коментар [#3] от "Циклонален вихър":
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”Ако имах фейсбук щях да имам поне 4583-ма приятели.
Хи-хи
Рейтинг: 1705 НеутралноЕ то от фейса толкоз - празни приказки и плагиатство. Можело е да им подари по книжка 3-П и да не им губи времето
Никола Йорданов
Рейтинг: 1434 НеутралноКакто казва моя приятел Сашо П., цитирайки Дон Хуан, смъртта на рамото ми е най-добрия съветник. Отдавна съм приел, че може да умра в всеки един момент. Преди да се включа в нещо, поемам риск. Като приключи най-високата оценка е "не съжалявам, че отделих от времето си и го преживях, дори и да умра утре."
Никола Йордановklecho
Рейтинг: 789 НеутралноИ от 3-П, мина на трите О:
Обвинявам другите за своите неуспехи, Осъждам всичко което не се вписва в моите стереотипи, Оправдавам грешките си с житейски парадигми.
Гаджето и дори не се къпело, смешно. И това изречено от жена, която, дори и да се къпе по два пъти на ден, пак леко ще намирисва- все пак, въпрос на телосложение...
Логика
Рейтинг: 1441 НеутралноЕто ви разликата между България и сащ, дори ПРЕДИ 1944г- "..... Роз израснала в търкане на подове в работническото общежитие, където живеела в Бруклин. Родителите ѝ наредили да спре да ходи на училище, за да помага на домакинството..." В България някои състоятелни семейства са НАСЪРЧАВАЛИ децата си от женски пол да продължат да учат и след средно образование! Това е факт и не е зле, когато обсъждаме къде е "великият" сащ, къде сме ние- България- да го вземем предвид, а не сляпо да се прекланяме пред една ЧУЖДА държава, независимо дали е сащ, русия, турция, марс, венера и т.н.!
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаЛогика
Рейтинг: 1441 Весело"...Първото "П" е персонализирането - чувството за вина, убеждението, че сме сгрешили именно ние.."Ха- американците дооооста са позакъснели с този принцип-от 1944г., че и до днес, много политически демагози умишлено се опитват да създадат на бг, избиратели такова усещане за персонална вина за грешните политически решения, с цел политиците да прехвърлят ЛИЧНАТА СИ ПЕРСОНАЛНА ВИНА за взетите популистки и грешни политически решения, върху главите и раменете на абсолютно невинните бг. избиратели и да ги обявят за виновни за собствените си грешки
Това се използва като метод от ВСИЧКИ п.п., особено при критикарстване на негласуването на бг. граждани
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаstoiank
Рейтинг: 1400 НеутралноМного смело коментирате една жена под 50, която почти сама е направила над 10 милиарда. ato_imash_samo_variant_b_sheril_sandburg_za/
Тя наистина има травматичен стрес от тази смърт, но все пак нека уважаваме хората спечелили парите си сами.
http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/06/05/2547306_kog
И няколко цитата, за младите атакуващи Америка:
....Използвам възможността специално да поздравя онези от вас, които са първо поколение в своето семейство, завършили колеж.....
...Искали сте шестица, но сте получили 6 минус и това ви вбесява. Кандидатствали сте за стаж във "Фейсбук", но са ви приели само в "Гугъл".....
....."Нищо във "Фейсбук" не е работа на някой друг".....
Логика
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#10:"stoiank"]И няколко цитата, за младите атакуващи Америка: ....Използвам възможността специално да поздравя онези от вас, които са първо поколение в своето семейство, завършили колеж....[/quote] Само, че- това НЕ Е масовият случай в България! И да- България е била преди 1944г. доооста по-напред в образованието- време е българите, живеещи в чужбина- сащ- да го признаят и да спрат да ни насаждат , че сащ / русия/ турция/ канада са"по-,по-, най-" в това отношение. Замислете се над този подвиг на една БЪЛГАРКА - st
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаhttp://textove.com/emil-dimitrov-pismo-do-mama-tek
yoankata
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#2] от "Daniboy":
Не знам кой и защо ви е сложил минуси... но много благодаря за цитата! Вонегът е велик!
Логика
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#10] от "stoiank": rotia-bez-edin-ot-svoite-naj-lirichni-syvremenni-a vtori-kazva-v-syboleznovatelniia-adres-prezidentyt -georgi-pyrvanov-841417 "...Малцина знаят, че в стихотворението "Писмо до мама", послужило за основа на една от най-популярните песни на Емил Димитров, е разказана истинска история от живота на поета - как неговата майка реже буйните си коси и ги продава на перукери за 2500 тогавашни лева, за да плати таксата му за гимназията, разказва "Дарик радио"..."
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаhttp://www.vesti.bg/novini/bylgarskata-poeziia-osi
Логика
Рейтинг: 1441 НеутралноМдаа- виждам, че доста американски граждани не харесват българското у българите, а именно- стремежът ни към образование...Дали г-жа американката, която е търкала пода и чието семейство й е забранило да учи, би продала косата си, за да осигури пари за таксата за гимназията на детето си - като българката? Едва ли...Но иначе българите от сащ блъскат минуси на постъпката на българката, а възхваляват само постъпката на американката....Родоотстъпници-какво да ги прави човек....
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаstein
Рейтинг: 284 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Логика":
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.[quote#11:"Логика"]И да- България е била преди 1944г. доооста по-напред в образованието[/quote]
Ти това сериозно ли го пишеш? Колко университета има в България преди 1944-та? Какво е общото равнище на грамотността?
Логика
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#15:"stein"]Ти това сериозно ли го пишеш[/quote] Да- защото тук не става въпрос за брой универитети, а за СТРЕМЕЖА, ЖЕЛАНИЕТО НА БЪЛГАРИТЕ ДА СЕ ОБРАЗОВАТ- за разлика от американците в посочения времеви период! Стремежа, желанието за образование е иманентна черта, атрибут на българите и е съществена част от българската народопсихология- нещо, което не може да се каже в същата степен за американците.
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаЛогика
Рейтинг: 1441 Любопитно[quote#15:"stein"]Какво е общото равнище на грамотността? [/quote] Доста голямо! azovanie-pogled-nazad-i-napred_325835.html "...Икономическото замогване на българите в края на 18-и и началото на 19-и век провокира нуждата от новобългарско образование. Елино-български училища, взаимоучителна метода, Рибен буквар, български класни училища и гимназии, читалища (феномен не само за България, но и за Европа!), изпращане на будни младежи на обучение в странство, книгоиздаване, периодичен печат, дарение на братя Евлоги и Христо Георгиеви за основаване на български Университет – всички тези факти, които знаем от учебниците по история, показват усилията на възрожденските българи да изучат децата си. Това е похвален стремеж, но до Освобождението резултатите са повече от скромни – към 1878 година едва 3% от населението на България е грамотно (може да чете и пише). Причината се корени в липсата на държавна политика (от страна на Османската империя) в образованието, а постигнатите резултати са продукт единствено на индивидуални и обществени усилия.
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаhttp://offnews.bg/news/Analizi_289/Balgarskoto-obr
Образованието между Освобождението и 09.09.1944 г.
Възстановената българска държава стъпва върху възрожденските традиции, но започва и истинска целенасочена политика за ограмотяване на населението. Изграждат се много повече училища, завършилите в чужбина дават своя съществен принос в образователното дело, а Министерството на народното просвещение започва да изпраща с държавни стипендии български младежи в реномирани европейски университети. Учителската професия е високо платена и изключително престижна. Съществен аспект от държавната политика е и привличането на преподаватели от чужбина (проф. Константин Иречек е най-известният пример, но той далеч не е единствен). Любопитен факт е, че в края на 19-и век в България пристигат шестима учители по физическо възпитание от Швейцария. Един от тях, Шарл Шампо, представя страната ни на Олимпийските игри в Атина през 1896 година (много преди основаването на Българския олимпийски комитет). Друг, Жорж дьо Режибюс, пък поставя основите на футбола (наричан тогава „ритнитоп”) у нас.
В крайна сметка, през 1911 година, вече 37% от новобранците в армията са грамотни – ниво, което е най-високо на Балканите, по-високо от Италия, и доближаващо това на Австро-Унгария.
В периода между двете световни войни позитивната тенденция продължава. Днес, гледайки статистиките от онова време, може да ни се струва, че населението като цяло е било слабо образовано, но в действителност високообразованите и квалифицирани кадри (включително завършилите в чужбина) са били достатъчни да покрият нуждите на тогавашната икономика. Доказателствата, че българското общество е било добре образовано за времето си, се проявяват след присъединяването на Македония, Беломорието и Западните покрайнини през 1941 година. Тогава лъсва драстичната разлика в нивата на образованост на българите от „старите” и „новите” земи, а държавата започва масирана кампания за отваряне на български училища. През този период ролята на българското училище е не само да образова, но и да възпитава. Днес мнозина от нас свързват практики като ученически униформи, вечерен час и оценки за поведение с комунизма, но в действителност всичко това е наследство от монархията. В училище се изучава вероучение, а всеки учебен час започва с молитва. Въпреки всичко изредено дотук, българското образование от този период си остава силно прагматично, без стремеж към „знание заради самото знание”. Едва през 30-те години на 20-и век академичният елит проявява наченки на космополитизъм, като учените вече не ограничават контактите си само до страната, в която са следвали, а започват да съизмерват постиженията си с цяла Европа. Това обаче не продължава дълго....
Логика
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#15] от "stein":"...В крайна сметка, през 1911 година, вече 37% от новобранците в армията са грамотни – ниво, което е най-високо на Балканите, по-високо от Италия, и доближаващо това на Австро-Унгария. .."
ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работаPetya
Рейтинг: 688 НеутралноНевероятна статия, невероятна жена.
bobhunter
Рейтинг: 294 НеутралноПростотии по женски.
Lady Zeppelin
Рейтинг: 1441 НеутралноДобър урок по "живот".
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.Mel Vi
Рейтинг: 237 НеутралноСега ако е възможно да бъде публикувано и подобно приветствие от успял българин към дипломиращите се в България.
Galeto
Рейтинг: 237 НеутралноKogato se premestih v Angliq nikoi ne iskashe da me naeme po specialnostta zashtoto nqmah opit v stranata, togava obmislqh da zapochna kakvato i da e rabota, a I razni hora mi obqsnqvaha che nqma nikoga da si namerq "istinska rabota", togava tochno mi popadna knigata na tochno tazi jena - obshto vzeto kazvashe ponqkoga trqbva da priemesh po-malkoto, za da si otvorish vrati. Suglasih se na vremenna poziciq za po-malko pari, no v moqta oblast. Sled tova mnogo byrzo me naeha na segashanata mi poziciq. Taka che mislq che tazi jena e edin it nai-dobrite primeri za vseki, koito preminava prez nqkakva trudnost... ma moje i da e Dorry - shtotot nail keep swimming
proza
Рейтинг: 65 НеутралноОт висотата на кариерното си развитие и финансово благоденствие, тя вижда нещата доста оптимистично. Но като се има предвид разликата в стандарта и перспективите между нея и обикновените хора, би трябвало да се въздържа от големи лафове. Чували сме и мотото "Ако животът ти е кисел лимон, направи си лимонада". Този приповдигнат тон е характерен за американците, но за нас не пасва. Защото много са ни мачкали и не ни е останал гол оптимизъм, с който да закърпим скъсаните си гащи.
greeneyes
Рейтинг: 3183 Неутрално"Някои от най-силните мотивиращи съвети на милиардера Шерил Сандбърг към бъдещите лидери, може да се сторят на българите подходящи само за обществото в САЩ."
За това си има обяснение - философията на мисленето на повечето българи в Татковината (а и не само там) е тотално сбъркана. Няколко примери - 1) все някой друг ни е виновен за положението, в което се намираме, 2) непрекъснато гледаме в чуждата паница и съответно страдаме или се радваме от видяното, без това да означава здравословна мотивация за развитие, 3)тотална параноя - зад всяко събитие виждаме местна (регионална), национална, глобална или направо вселенска конспирация, 4)липса на самокритичност и мегаломанщина, 5)винаги виждаме първо черното (лошото), а след това, ако въобще видим, хубавото(доброто), тоест непоправими песимисти или с други думи винаги сме нещастни, което ни прави неспособни за активност (освен по форумите) за изграждане и радост от изграденото.
Това са само няколко симптоми на тежко национално заболяване. Мога да изброя още десетки, но и тези са достатъчни, за да ме доведат до отчаяние....
pesheff
Рейтинг: 935 Любопитно[quote#10:"stoiank"]И няколко цитата, за младите атакуващи Америка:
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.....Използвам възможността специално да поздравя онези от вас, които са първо поколение в своето семейство, завършили колеж.....
...Искали сте шестица, но сте получили 6 минус и това ви вбесява. Кандидатствали сте за стаж във "Фейсбук", но са ви приели само в "Гугъл".....
....."Нищо във "Фейсбук" не е работа на някой друг".....
[/quote]
Единични случаи - колко хора работят в силициевата долина в САЩ и колко живеят с родителите си след колежа?
areta
Рейтинг: 1059 ВеселоДо коментар [#2] от "Daniboy":
Всъщност не е на Вонегът, макар че дори съпругата му си мислела така
Речта е на една жена Мери Шмих (ако правилно й пиша името) и е направо страхотна. Съвсем в стила на Вонегът е, не съм чела нищо поне толкова готино като това. Но пак повтарям, не е негово, авторката е журналистка в Чикаго трибюн.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 753 Любопитно[quote#22:"Mel Vi"]подобно приветствие от успял българин към дипломиращите се в България. [/quote]
Към дипломиращите се от "УниБИТ".
danid
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#2:"Daniboy"]Слово на Кърт Вонегът пред випуск 97 на Масачузетския университет [/quote]
Благодаря, с удоволствие го прочетох.
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноМного емоционална и затрогваща реч.
Но "когато водовъртежът на живота те засмуче надолу, можеш да се отблъснеш от дъното" не всеки го може.
Daniboy
Рейтинг: 1028 ВеселоДо коментар [#27] от "luda_krava":
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност". (Иван Вазов)
danid
Рейтинг: 237 Весело[quote#31:"Daniboy"]"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност". (Иван Вазов)[/quote]
Хи
Tanya VK
Рейтинг: 237 НеутралноДа... не всеки може да схване за какво иде реч тук. За жалост, четейки коментарите, май почти никой не разбира. Не се очудвам, за това се иска интелещт и зрялост. Все пак, ако може да спестите политизирането, ще е добре.
nenad
Рейтинг: 122 ВеселоСлед прочитането на това празнодумно многословие вече почти съм сигурен защо мъжът на това дрънкало е хвърлил топа толкова рано - вероятно просто не е издържал на акустичното налягане, формирано около свръхдосадната му съпруга...
nenad
Рейтинг: 122 Весело[quote#33:"Tanya VK"]Не се очудвам, за това се иска интелещт и зрялост.[/quote]
Прятно е, когато хора, пишещи "Очудвам", говорят поучително за "интелещт и зрялост", става ти едно такова интелигентно, зрялоооо....
stein
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#17] от "Логика":
pg=PA131&lpg=PA131&dq=%22%D0%BD%D0%B8%D0%B 2%D0%BE+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B E%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82+%D0%B2+%D0%B1%D1%8 A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F%22&sourc e=bl&ots=tRRl1VTVJl&sig=5mj-mbPiJ9s6eN4TMY 6AujA5dak&hl=en&sa=X&redir_esc=y#v=one page&q=%22%D0%BD%D0%B8%D0%B2%D0%BE%20%D0%BD%D0 %B0%20%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BD%D 0%BE%D1%81%D1%82%20%D0%B2%20%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0% B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F%22&f=false
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.Доста идеализираш нещата. Ето например какво е нивото на грамотност/неграмотност за някои страни:
https://ourworldindata.org/literacy/
Сравни го с българското от Българска книга: енциклопедия, стр. 131:
https://books.google.es/books?id=7RmqzPpmegEC&
Картината от миналото е доста тъжна...
nenad
Рейтинг: 122 Любопитно[quote#16:"Логика"] Стремежа, желанието за образование е иманентна черта, атрибут на българите и е съществена част от българската народопсихология- нещо, което не може да се каже в същата степен за американците. [/quote]
ОК! Ако приемем твоето твърдение за вярно, как логически да си обясним статистическия факт, че една нация, като американската, в значителна степен дезинтересирана / според теб!/ от идеята за образование, е създала по-голямата част от интелектуалния продукт на съвремието, докато ние, хора които режем косите си, вадим златните си зъби и ядем само хляб и лук в името на науката, сме толкова назад в тези неща?
Яна
Рейтинг: 493 Любопитно[quote#37:"nenad"]как логически да си обясним статистическия факт, че една нация, като американската, в значителна степен дезинтересирана / според теб!/ от идеята за образование, е създала по-голямата част от интелектуалния продукт на съвремието[/quote]
"Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - ШопенхауерКупуват "мозъци" с долари - дългогодишна последователна политика.
Jessika
Рейтинг: 1269 НеутралноМного силно слово, излязло от сърцето на тази забележителна жена. Казала е нещо изстрадано, истинско.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”deaf
Рейтинг: 2396 Неутрално[quote#27:"luda_krava"]Всъщност не е на Вонегът, [/quote]
До коментар [#27] от "luda_krava":
Подкрепям те. Според мен също тази реч изобщо не отива на психологическият профил на Вонегът.
Pontif
Рейтинг: 2431 Неутрално[quote#11:"Логика"]И да- България е била преди 1944г. доооста по-напред в образованието- време е българите, живеещи в чужбина- сащ- да го признаят[/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#11] от "Логика":
Нямаш идея за какво говориш. Но за да се успокоиш - ОК ти с двете си ВиШи си по и най. Сугурен съм че в Америка трудно ще си намериш работа обаче.
В дългогодишната си практика съм се сблъсквал с поне 20 такива "учЕни", най-често от бившия СССР които се държаха като Нобелови лауреати но се оказа че не са дори на ниво добър техник. Обикновено хората ги оставяха да се разхождат и да говорят глупусти но при първа възможност ги Лейваха Офф (това е масово съкращение когато имаш възможност да се отървеш от тъпаци с купени дипломи от Одеса и Челябинск). Между другото абсолютно всички разправяха че са работили по Съветската Космическа Програма. И те като тебе непрекъснато разправяха колко са тъпи Американците и как нищо не са измислили и вероятно са най-тъпата нация в света. Те самите обаче когато им се дадеше възможност никога не можеха да направят дори тривиални инженерни проекти.
Това не значи че няма талантливи хора в СССР или БГ но .. ти не си от тях.
Pandipool
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#41] от "Pontif А":
Аз досега не съм виждал добър професионалист да се хвали колко "виши"-та има, къде е учил и кви са му оценките. Точно тея дето го правят нямат друго освен дипломата. Затова е така!
Наскоро един "докторант" казал на интервюто, че "с неговата диплома се избиват фирмите да го вземат и без работа нямал да остане", а в същност за работа не става изобщо. Преди да мине интервюто на английски го питали как му е езика, след което последвал отговор "аз да не съм преводачка"
Pandipool
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#11] от "Логика":
С кое сме били по-добри в образованието?
По-кадърни архитекти ли сме произвели? По-по.. какво?
Pontif
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#42] от "t0d0":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesАз съм завършил в БГ и съвсем не съм сигурен че образованието ни е добро. Тъпчеха ни с формули от Руски учебници и това беше.
Сина ми е в колеж сега ... разликата е огромна. Поне 50% от оценките са базирани на проекти. Проектите винаги се правят в група от 3, 4 студента и бележката е на групата. Така че ако имаш някой мързеливец или глупак в групата загиваш. Но си има начини студентите да се оценяват помежду си. Това ги учи още веднага да работят в колектив и бързо да схващат кой в какво е добър и да се самоорганизират. И разбира се накрая трябва да си представят проекта пред публика, което в БГ беше непознато.
Но да оставим това настрана - проектите които правят университетите са невероятно трудни и наистина са нова наука. В МЕИ не си спомням да са правили каквото и да било от значение.
Тази леля никога не е работила с истински образовани хора и няма идея какво говори.
Pandipool
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#44] от "Pontif А":
не са такива каквито трябва да бъдат!
Нямаш си и на идея колко си прав!
Самоорганизирането, работата в екип и практичността са страшно важни неща! В крайна сметка хората се подготвят за реалността, а не само да покрият норматива!
Проектната система е добра, но не бива да е само такава, а който кара да се зубрят формули е просто слаб учител.
Аз съм се подготвял сериозно по физика - за университета, олимпиади, състезания и т.н., та там преподавателя ми ни караше да разбираме нещата. Когато човек ги разбере и осмисли, вижда, че голяма част от формулите за различните дялове от физиката са почти еднакви, но с др букви. Смисъла е важен и това, което те репрезентират. Трябва да се познават основните принципи на нещата и ако човек има логично и последователно мислене, ще стигне до отговора!
Както и да е, това, което исках да кажа е че голяма част от преподавателите ("от старата школа"
На мен в университета един доцент ми се подиграваше с думите "Ще си намериш работа, ама в Мтел да вдигаш слушалката!". Такива заяжданки, реплики и подмятания на някои хора биха повлияли доста по-зле. Мисля, че е излишно да казвам, че съм далече от "вдигане на слушалката в Мтел", нито че това ми е разклатило вижданията, просто е .. меко казано трагично!
Pontif
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#45] от "t0d0":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesАз мисля че по време на Соца унищожиха образованието защото напълниха университетите с идеологически укрепнали другари които освен че бяха некомпетентни не бяха и педагози. За тях основен добродетел беше послушанието и вярата в Партията. В Университетите трябва да се култивира критично мислене, не само към утвърдените научни теории но и към обществото, и от това най-много ги беше страх другарите.
Да не говорим че такива неща като култура въобще нямаха място. Имах професор който през всичките години докъто учех в МЕИ, зима или лято винаги ходеше с едни и същи пионерки и един и същ панталон. За 4 години не ги смени този човек. Нямаше среда на интелектуалци а на жадни за власт и уреждане селяци. Имах колега който 4 години драпа да го направят член на Партията ... и това в МЕИ.
Ти ако си се занимавал с Физика си късметлия. Колкото по-отиваш към фундаменталните науки толкова повече можеш да се откъснеш от приложенията и да се потопиш в теоретичния свят. А там можеш и сам да се развиваш след едно ниво ... и до определено ниво.
В дисциплини като електротехника и електроника, където се подготвяш не толкова за учен колкото за инженер и науката е по-скоро приложна - там си загинал. Особено в началото на 80те когато САЩ дръпнаха с полупроводниците и компютрите.
Сага с ИТ технологиите пак се отвори прозорец за хора които са умни сами да се образоват. Но в хардуера .. сам не можеш. Трябват ти добри преподаватели. трябва ти добра база. трябват ти истински проекти и сериозен колектив в който да работиш денонощно поне 3, 4 години. Нищо от това не съществува в БГ нито сега нито преди.
gost22
Рейтинг: 868 Неутрално[quote#37:"nenad"]как логически да си обясним статистическия факт, че една нация, като американската, в значителна степен дезинтересирана / според теб!/ от идеята за образование, е създала по-голямата част от интелектуалния продукт на съвремието, докато ние, хора които режем косите си, вадим златните си зъби и ядем само хляб и лук в името на науката, сме толкова назад в тези неща? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ами лесно — едните развиват науката за да я ползват прагматично, а другите просто учат заради ученето... На второ място идва "цедката" която в първия случай прецежда 200-300 млн + прецедените от други държави, срещу "цедка" от 6,5млн, - осъзналите че ги лови цедка, дето са се изнесли в други държави... Слагаме, и сумите около материалната база, които суми се определят според манталитета, че науката не е за използване в икономиката... Абе "ще се върви още доста из пустинята" докато схванем правилно как работи машинката на света и пазара.
Pandipool
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#46] от "Pontif А":
Не знам какво да ти кажа.
Слаба учебна база имаме, слаба система, хората не са толкова амбицирани да учат, преподавателите са покварени и т.н.
Не знам дали си гледал за Теодосий Теодосиев например и неговите занятия по физика.
Имаше едно момиче, което учи в стая, където няма ток и зимата, когато се стъмва рано, занятията приключват 17.00 часа. Пишат на черна дъска, нямат опитни постановки, нямат отопление зимата, надяват се на дарения и т.н.
Въпреки това е приета с физика в МИТ, Калтек, Станфорд и др (ти най-добре знаеш за кво става въпрос). Покриват и почти всичко, но понеже тя няма и толкова, колкото е необходимо, и пращат втора оферта - абсолютно всичко безплатно!
За какво говорим - едните въобще не ги интересува какво става с образованието, а другите правят всичко, за да придърпат ценни умове от където могат!
Моят преподавател по Физика, с който и до днес поддържам връзка е същия такъв тип, който не гледа собствения си интерес, ами учи децата и постига добри резултати. Награди го президента с орден, но не и парична награда, нищо и за децата! Просто не се налива нищо в образованието! Като почнем от училищата до университетите - нищо! Въпреки това излизат разни кадърни специалисти, но са много малко и крайно недостатъчно!
Един професор по психология има българин в Принстън. Той каза, че която и книга/литература да поиска, ако я няма в библиотеката там, до 24 часа му е на бюрото! Гледах кадри за каква база, за какво отношение към предмета говорим!
Питаха го няма ли да се върне в Б-я и той отговори, че "просто няма къде да му дадат по-добри условия.. засега не!". Това "засега" ще остане "завинаги", ясно е!
Кой ще я развива тая държава, кой ще гради икономика и просперитет? Мутрите ли?
Аз избрах да остана, защото се оправих и тук. Винаги ще има нещо, което да искам да поправя, но засега съм тук. Много други, обаче, заминаха! Какво ще ги върне? Новите кой ще ги създаде?
Pontif
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#48] от "t0d0":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesПримера ти с това дете което от нищо се е издигнало и е прието в елитни университети в САЩ е трогателен но ... ако наистина си изключителен и имаш малко късмет вероятността да напраднеш е значителна. Образователната система трябва да обслужва нормално умни и нормално трудолюбиви.
Сега поне това дете са го пуснали да си използва стипендията в САЩ. По мое време нямаше въобще да се добере до това.
Но стига съм мрънкал за едно време. Сега е различно. Имаш шанс да учиш в чужбина. Имаш и шанс да се самообразоваш по интернет. Има и доста възможности да работиш фри ленс от разстояние.
Няма нищо лошо в това човек да живее и да работи в България. За мене е трудно да се върна защото специализирах в индустрия която я има само в две, три държави в света. А и на моята възраст ми е късно да се преквалифицирам.
По принцип ако си много добър в това което правиш е хубаво да отидеш на такова място кедето са най-напреднали в твоята област.