Армани създава фондация, която да управлява наследството му

Прочутият моден дизайнер Джорджо Армани обяви в петък, че ще създаде фондация, и за пръв път хвърли светлина върху плановете как ще продължи управлението на неговия бизнес.
Модната къща е основана през 1975 г. и днес се е разраснала до глобална група, в която 82-годишният италианец е единственият акционер.
Той лично управлява бизнеса си, но никога не е посочвал ясно какви са идеите му кой да го наследи или как, когато вече не е в състояние толкова активно да ръководи множеството начинания, простиращи се от модата и козметиката до вътрешен дизайн и хотели.
В съобщението се казва, че фондацията "ще съхрани управлението на активите на Armani Group и ще гарантира, че те ще останат стабилни в бъдеще в дух на уважение и съответствие с някои принципи, които са изключително важни за мен".
Лука Солка, анализатор от Exane BNP Paribas, казва, че "вероятният сценарий е бизнесът на Армани да бъде поет от фондацията по начин, който ни е познат от производителя на луксозни часовници Rolex". Компанията Rolex се контролира от фондация, носеща името на Ханд Вилсдорф, основателят на фирмата.
Джорджо Армани добавя в съобщението, че бъдещото управление на компанията трябва да бъде отдадено на "иновациите и съвършенството" и да бъде подкрепено от "подходящите инвестиции, балансиран и отговорен финансов мениджмънт, ограничено поемане на дългове и внимателен подход към придобивания". В текста няма повече подробности за идеите за бъдещето на Armani Group.
Марио Ортели, анализатор от Bernstein, казва за "Ройтерс": "Тази структура определено ще направи много трудно, ако не и невъзможно, Джорджо Армани да бъде купен от друга бизнес група. Армани винаги е казвал, че иска да запази независимостта на групата си." Той допълва, че сега ще е интересно да се види кой ще влезе в ръководството на фондацията, за да се разберат последиците върху управлението - на оперативно и на фискално ниво.
Списание "Форбс" изчислява богатството на Джорджо Армани на 5.9 млрд. долара. Още през 2014 г. той каза, че проучва възможностите за създаване на фондация, която да защити бъдещето на модната му империя с думите "Не искам да оставям проблеми за хората, които ще дойдат след мен".
През годините дизайнерът на няколко пъти е казвал, че може да продаде базираната в Милано група или да предложи акции от нея на борсата. Приходите за миналата година се повишиха с 4.5% до 2.65 млрд. евро, което поставя Armani Group зад Prada - най-голямата италианска модна група, с продажби от 3.55 млрд. евро за 2015 г.