Руски военен самолет с Ансамбъл "Александров" се разби в Черно море (обновена)

Руски военен самолет с Ансамбъл "Александров" се разби в Черно море (обновена)

Руски военен самолет с Ансамбъл "Александров" се разби в Черно море (обновена)
Руски военен самолет Ту-154 с 93 души на борда се разби в Черно море малко след излитането от Сочи към военно-въздушната база в сирийския град Латакия.
На борда му са били 65 музиканти от известната трупа "Александров" към министерството на отбраната, 9 журналисти, осмина военни, двама цивилни и 8 души екипаж. Няколко часа след съобщението за катастрофата и след започването на спасителната операция, Руското министерство на отбраната заяви, че "не са намерени оцелели".
Засега няма информация пилотът да е изпратнил сигнал за някакъв проблем, което се тълкува като знак, че инцидентът е станал внезапно и екипажът дори не е имал време да реагира.
Министерството промени на два пъти броя на загиналите, като според руски медии е възможно той да не е пълен заради присъствието в бордовия списък на високопоставени военни.
Засега не е известно каква може да е причината за трагедията. Руските медии съобщават само, че машината е изчезнала от радарите малко след излитането и споменават като версии тежка повреда, пилотска грешка или попадане на птица в двигателя, но без да се позовават на източници. От сайта flightradar24, проследяващ хиляди самолети по света в реално време, заявиха, че изглежда не са получавали данни за военния Ту-154.
Руски военен самолет с Ансамбъл "Александров" се разби в Черно море (обновена)
Reuters
Това е петата катастрофа с Ту-154 за последните 10 години, въпреки че този модел почти не се използва вече. В последния инцидент от 2011 г. загинаха трима души и 40 бяха ранени при запалването на самолета на пистата. Предишната катастрофа донесе трагедия за Полша, защото на 10 април 2010 г. с такъв самолет край Смоленск загина президентската двойка, много министри, депутати и практически цялото висше командване на министерството на отбраната.
Самолетът, разбил се в неделя, е излетял от летището на Адлер, а отломки, тела и лични вещи на пътуващите са открити на 6 км от брега, макар течението да е отнесло част от тях на километър и половина от брега.
Дълбочината в района е около 100-150 метра, в района има и голямо петно от горивото.
Спасителните екипи на кей, близо до мястото на катастрофата в Черно море.
Reuters
Спасителните екипи на кей, близо до мястото на катастрофата в Черно море.
"За съжаление, за повече от час издирвателно-спесителни работи не открихме нито един спасителен сал или жилетка. Намерихме няколко отломки, разхвърляни на разстояние 1.5-8 км от бреговата линия", разказва за "Интерфакс" източник от аварийните служби. В операцията са включени кораби, хеликоптери и безпилотни самолети, но часове след катастрофата, станала около 5:30 сутринта местно време, са открити само 5-7 тела.
Изпълнителите са пътували, за да поздравят за Новата година руски военни в Сирия. (В Русия Коледа се празнува на 7 януари.)
Министерството на отбраната публикува списъка на пътуващите. В него присъства и Елизавета Глинка (по-известна като Д-р Лиза) от Международната обществена организация "Справедлива помощ". След поредица от противоречиви съобщения за нея съпругът ѝ потвърди, че тя е била на борда. Д-р Лиза, която има и американско гражданство, бе един от най-известните филантропи на Русия, а организацията ѝ помагаше на бездомни, хора в последната фаза на нелечими заболявания, самотни пенсионери и инвалиди, включително на пострадали от конфликта в Източна Украйна.
Руски военен самолет с Ансамбъл "Александров" се разби в Черно море (обновена)
doctorliza.ru
Имената и гореща телефонна линия можете да намерите тук.
Почти никой освен военните не ползва Ту-154
Според "Интерфакс" разбилият се самолет е произведен през 1983 г. и напоследък е изпълнявал средно по 27 часа полети на месец.
От министерството на отбраната казват, че към техническото му състояние не е имало никакви забележки. Последният ремонт е бил направен през декември 2014 г., а през септември тази година е преминал през планов оглед и обслужване.
В социалните мрежи се разпространява може би последната му снимка преди полета:
— РИА Новости (@rianru) December 25, 2016
През последните 16 години повсеместно спира използването на този модел и гражданската авиация го замества с Boeing 737 или А320. Националният превозвач "Аерофлот" не използва Ту-154 от началото на 2010г. основно заради това, че се нуждае от много гориво и защото зачестиха инцидентите и катастрофите с него.
Към юли 2016 г. в Русия единствено авиокомпания "Алроса" остана да използва два самолета за комерсиални цели.
Последният Ту-154 бе произведен през февруари 2013 г. и предаден на министерството на отбраната на Русия.
Пилотът Андрей Литвинов коментира за НТВ, че Ту-154 не само е на 33 години, но и е морално остарял като модел. Летците го наричат "строг самолет", защото и най-малкото забавяне на реакцията на екипажа може да се окаже смъртоносно, добавя той. Характерно е, че при него крилете не са перпендикулярно на корпуса, а са под ъгъл и бързо набира височина, но голямата скорост изискват и бързи реакции при проблем, а на нег оняма модерни система за защита от аварии.
Телевизиите "Первый канал" и Звезда" обявиха имената на по трима техни журналисти, пътували със самолета. От канал НТВ добавиха имената на кореспондента Михаил Лужецкий, оператора Олег Пестов и звукооператора Евгений Толстов.
— НТВ (@ntvru) December 25, 2016
Летището в Сочи е доста трудно за използване
Летището на известния черноморски курорт е известно сред пилотите като трудно за използване. Спускането за кацане е възможно само откъм морето и захождането става в тесен коридор между планините и водата, поради което е трудно да бъде прекъснато в случай на проблем.
При кацане през 2006 г. самолет на авиокомпания "Армавия", пристигащ от Ереван, падна в морето и загинаха всичките 113 души на борда. Като причина за трагедията се сочат несъгласувани действия на екипажа. 34 години преди това - през септември 1972 г. - идващ от Москва пътнически Ил-18 се разби във водата и потъна със 109 души. Причината така и не бе установена. Още 10 години по-рано отново при кацане в планината на 20-ина километра от пистата се блъсна Ан-10 и загинаха всичките 81 души на борда.
Литвинов обяснява пред телевизия НТВ, че версията за поставяне на взривно устройство на борда изглежда почти неверояттна. Летището на Сочи е едно от най-охраняваните в Русия, тъй като там често пристига президентът Владимир Путин. Освен това падналият Ту-154 е кацнал за дозареждане извън планирания график, така че няма как да е бил част от внимателно подготвен терористичен заговор.
Руски военен самолет с Ансамбъл "Александров" се разби в Черно море (обновена)
Reuters
За Ансамбъл "Александров" работят 186 души
Последният видео репортаж на трупата бе публикуван на 24 декември и разказва за посещение от 3 декември в град Одинцово в Подмосковието:
Трупата, която по-късно се нарича Ансамбъл за песни и танци на армията "Александър Александров", се появява през 1928г. и е организинара от тогавашния преподавател в Московската консерватория.
През 1937г. в него работят вече 274 души, а по време на Втората световна война броят им надхвърля 300. Александров е композитор на прочутите песни "Священная война" и "Несокрушимая и легендарная".
Днес в трупата има 186 души, а в репертоара им са над 2000 авторски, народни и войнишки песни и танци.
Вадим Ананиев, един от известните солисти, сподели днес, че не заминал за Сирия, защото му се родил син. Според него в самолета са били около 50 певци от хора и 15-20 музиканти.