Известен японски бизнесмен подава оставка след смърт на служител от преработване

Известен японски бизнесмен подава оставка след смърт на служител от преработване

Тадаши Ишии
dentsu.com
Тадаши Ишии
Тадаши Ишии, президент на най-голямата рекламна агенция на Япония, обяви, че през януари ще напусне поста си след скандал в Dentsu със служителка, която се самоуби от преработване.
Трагичният инцидент стана през декември 2015г. и гибелта на Мацури Такахаши стана повод за официално разследване на подобна практика. Възпитаничка на водещ университет и с обещаващи заложби, тя е била накарана да работи през октомври 105 часа отвъд официалното ѝ работно време. Това довело момичето до депресия и "кароши", както наричат в Япония състоянието "смърт от работа".
В официалния доклад след обиските и разследването се казва, че на много места в страната няма ограничения за часовете извън работното време, които освен това и се заплащат несъответно. В повече от 20% от компаниите е установено, че персоналът е каран да работи по повече от 80 часа месечно, колкото е законният срок.
Ишии пое пълната отговорност за смъртта на Такахаши и съобщи, че един от работодателите в Dentsu е предаден на прокуратурата.
"Ройтерс" обяснява, че в Япония съществува особена култура на работното място, съгласно която много служители се чувстват благодарни и задължени на работодателя, че ги е наел. Това прави много трудно напускането, дори когато условията станат нечовешки. Други – предимно новонаетите – чувстват, че трябва да покажат особено старание и да работят извънредно, за да имат шанс да се издигнат.
Правителството се опитва да въведе по-строги правила за работодателите, но критиците казват, че то е оставило твърде много неща на саморегулиране.
"Проблемът не е само в Dentsu", написа "Асахи Шимбун", един от най-многотиражните вестници в страната, който също би предупреден през декември, че служителите му се преработват. "Това е сложна тема, свързана с повишаването на духа и производителността на работещите и подобряване печалбите на компаниите."