Как се храни омразата, или за бойкота на "Брайтбарт"

Как се храни омразата, или за бойкота на "Брайтбарт"

Основателят на "Брайтбарт" Стивън Банън.
Основателят на "Брайтбарт" Стивън Банън.
Бойкотът на крайнодесния сайт "Брайтбарт нюз" (Breitbart News), чийто основател Стивън Банън сега е главен стратег на президента Доналд Тръмп, набира скорост.
Една от най-големите рекламни компании – Omnicom, е инструктирала служителите си да оттеглят посланията на някои от значимите ѝ клиенти от сайта.
Макар алгоритми да пращат рекламите на различни страници, Omnicom има "бял списък" със сайтове, където да се появяват посланията на клиентите ѝ. Мрежи като Google обикновено работят по "черен списък", в който марките указват къде не искат да има техни реклами.
Служителите на Omnicom са били предупредени да вкарат "Брайтбарт" в черния списък на различни мрежи, с които работят.
Идеята за бойкота на расисткия сайт, сред чиито заглавия са "Какво предпочитате да хване детето ви – феминизъм или рак" и "Контрацептивите правят жените грозни и луди", принадлежи на активисти, действащи от туитър акаунта Sleeping Giants.
Стартирали дейността си през ноември 2016 г., те използват социалните мрежи за публичен натиск върху големи компании да оттеглят рекламите си от расистки, сексистки, хомофобски, ксенофобски и антисемитски сайтове.
Според данните на самата организация над 1000 компании са оттеглили рекламните си кампании от "Брайтбарт нюз".
— Sleeping Giants (@slpng_giants) December 16, 2016