Еврокомисията излиза с предложения за разширяване на еврозоната

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 756 Любопитно

    Ние и сега сме в еврозоната при вързан за еврото леФ.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  2. 2 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 110 Неутрално



    Показват моркова, но има и тояга.


  3. 3 Профил на ivo41493463
    ivo41493463
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Защо още споменаваме Великобритания в този контекст изобщо?

  4. 4 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 213 Весело

    Трябва бързо да влезем в еврозоната и да въведем еврото.
    Така не Европа, а България ще бъде на две скорости:
    Аз ще бъда на висока, а поповете - спират движение и излизат от експлоатация. Половината страна може да спре с тях.

  5. 5 Профил на t_
    t_
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#2] от "liubo...otdale4":

    Тояга има във всичко. Знаейки нашите "държавници", по - добре да сме с Еврото. Хем дефакто валутата ни в момента е вързана за него, хем доста по - разумни и далновидни хора ще отговарят и за валутата и за част поне от банковите регулации (защото най - вероятно това ще е част от тоягата - в нашия случай пак май морков.)

  6. 6 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2305 Любопитно

    Въвеждането на еврото цели? Как ще оживи икономиката и облекчи положението на масовия гражданин, освен че цените в левове ще станат цени в евро и ще се изперат доста нелегално присвоени пари?

  7. 7 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Аз съм останала с впечатлението, че ние на хартия покриваме критериите, но ни спират заради липсата на съдебна реформа. Също така не съм сигурна, че у нас има по-силно нежелание за еврото, отколкото ЗА него, все пак Тиквата говори за приемането на единната валута от бая време и уж ни е цел, а той не си пада по непопулярните идеи.

  8. 8 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Интересно как кореспондира мнението на Ройтерс, че България е сред страните които НЕ искат да влязат в еврозоната, след като (уж) в правителството и банковата ни система се декларира желание за влизане.
    Според мен, влизането ни в еврозоната ще е поредната и не маловажна гаранция за необратимостта на процесите на интеграция на страната в ЕС и рязко ще намали шансовете на рубло-путино-филите, да ни завлекат в евразия.

  9. 9 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Твърдо съм за Еврото. Поне малко да спъне идеите на петоколонниците, за отдалечаване от Европа.

    chavo64
  10. 10 Профил на neut СУПЕР
    neut
    Рейтинг: 162 Неутрално

    В Брюксел бевробюрократите очевидно твърде много са обезпокоени за целостта на ЕС

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#5] от "t_":
    Да точно щото знаеме какви управляват държавата и услужливо се премълчава че ще се опука фискалния резерв или присвои от ЕЦБ! За каквото и да си говорим все става въпрос за преразпределение на пари!

  12. 12 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Имам чувството, че дори официално д ани поканят, нашите ще откажат. От колко години само плямпат, но иначе съвсем съзнателно не правят никакви стъпки в тази посока. Дори не сме подали документи за европейският банков механизъм, а се кълняха след КТБ, че до месец ще са готови и подадени. :-) Отдавна можеше еврото да е паралелна валута в България. Не е никакъв проблем. Никакъв. Но желание няма.

  13. 13 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    До коментар [#8] от "tsvetko_51":
    Ами, например, аз съм един от най-твърдите привърженици на ЕС, но съм против приемането на еврото у нас.

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  14. 14 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 488 Неутрално

    АРЕ НЕМА НУЖДА ТУКА,КРАДЛЬОВЦИТЕ НИ НАБЪЛБУКАХА С МНОГОМИЛЯРДНИ ЗАЕМИ КОИТО ОКРАДОХА,И КОИТО НИЕ И ДЕЦАТА НИ ЩЕ ТРЯБВА ДА ВРЪЩАМЕ, ШЕ СТАНЕ ТУКА КАТО У ГЪРЦИЯ ШЕ ДОДАТ СИНДИЦИТЕ И ЩЕ НИ СМАЖАТ

  15. 15 Профил на eternity_43
    eternity_43
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Трябва бързо да влезем в еврозоната и да въведем еврото.Така не Европа, а България ще бъде на две скорости:Аз ще бъда на висока, а поповете - спират движение и излизат от експлоатация. Половината страна може да спре с тях.
    —цитат от коментар 4 на ruby: АТЕИЗЪМ - реалистичният поглед


    Руби, успокой се малко. Аз също съм, либерал с не дотам ласкаво мнение за религията (макар да изповядвам християнски ценности), но ти биеш малко на болен мозък. Като латерна, която знае една и съща песен по всички теми. Жалка картинка.

    Така, темата. Аз, евролиберал, горд (въпреки толерастия и тем подобни подмятания) и разумен, смятам че България не трябва да влиза във валутния съюз. Не съм привърженик на няколкото скорости, но пък и не съм привърженик на целокупно претопяване разликите на отделните държави. Предпочитам България да се включи във военния съюз на Европа, предпочитам да се включи в банковия съюз на Европа, но не искам равни данъци навсякъде и еврото. За данъците няма смисъл да пояснявам. Относно еврото, смятам че поне към момента България е изключително неподготвена да работи с нова валута. Също така има много слаба социална функция на държавата и е ясно, че бизнесът (а аз като десен съм застъпник на бизнеса) ще вземе превес, ще превалутира заплата от 1 000 лева в 500 евро, но хлябът, извинете за клишето, от 1 лв ще стане 1 евро. Говорих с много застъпници на еврото и всички до един след витиевати изказвания под сурдинка признават, че съм прав, но апелират да погледна в далечното бъдеще, когато това ще е добре за нас. Съгласен съм, трябва да сме далновидни! Но и да влезем в подобно начинание подготвени. Мисля че трябва да сме настигнали поне на 70% средноевропейския доход, за да поемем по пътя на еврото.

    Щом така не може, обратното ще става.
  16. 16 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Ние и сега сме в еврозоната при вързан за еврото леФ.
    —цитат от коментар 1 на БМЗ


    Вярно, но (1) валутният борд както бе приет, така и може да бъде отменен някой ден и (2)
    поради горното не ползваме облагите от членството в еврозоната (например, лихвените проценти по заемите би трябвало да намалеят, ЕЦБ да купува българските облигации и т.н.). Не смятам, че отмяната на валутния борд би била полезна за България, така че да влизаме в еврозоната докато може.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  17. 17 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 110 Неутрално

    До коментар [#2] от "liubo...otdale4":Тояга има във всичко. Знаейки нашите "държавници", по - добре да сме с Еврото. Хем дефакто валутата ни в момента е вързана за него, хем доста по - разумни и далновидни хора ще отговарят и за валутата и за част поне от банковите регулации (защото най - вероятно това ще е част от тоягата - в нашия случай пак май морков.)
    —цитат от коментар 5 на t_


    +
    Да, прав сте.

  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Любопитно

    До коментар [#8] от "tsvetko_51": но съм против приемането на еврото у нас.
    —цитат от коментар 13 на bajhuj_2010


    А защо?

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    До коментар [#8] от "tsvetko_51":

    Правителството само декларира желание. Не им се иска защото ще има банков надзор от ЕС и няма да могат да си играят игричките. За БГ най-добрия вариант е влизане в еврозоната и падане на валутния борд.

  20. 20 Профил на niksan1 СУПЕР
    niksan1
    Рейтинг: 1025 Неутрално


    БЕЗУСОЛОВНО съм за влизане в еврозоната !
    ТВЪРДО съм и за въвеждането на правосъден борд, така както сме и във валутен . На умните в България и зад граница им е пределно ясно, че подем в страната може да има САМО с радикални реформи в правосъдната система и тъй като тя е на кота НУЛА - повтарям въвеждането на правосъден борд !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  21. 21 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Ние и сега сме в еврозоната при вързан за еврото леФ.
    —цитат от коментар 1 на БМЗ


    Така е и не мога да разбера кой и кога направи това проучване че БГ е против еврото?

  22. 22 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ако България влезе в Еврозоната, дали това ще стане по днешния фиксиран курс лев/ евро?
    Малко ме съмнява!
    И дали курсът ще остане фиксиран?
    Твърдо не!

    Извод- за къф чеп ни е еврото при днешното състояние на БГ икономиката?

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  23. 23 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Казано по - просто- влизането в ЕЗ означава край на валутния борд!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  24. 24 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ние и сега сме в еврозоната при вързан за еврото леФ.
    —цитат от коментар 1 на БМЗ


    Не, не сме. Имаме всички негативи на фиксирания курс, без да имаме никакви предимства от това, че да сме член на Еврозоната. Цялата ситуация е нелепа, българска.

  25. 25 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Населението държи спестявания от няколко десетки милиарда ЛЕВА в банките.
    Тези влогове ще бъдат поставени на риск от евентуалната девалвация на лева.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  26. 26 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 371 Любопитно

    Въвеждането на еврото цели? Как ще оживи икономиката и облекчи положението на масовия гражданин, освен че цените в левове ще станат цени в евро и ще се изперат доста нелегално присвоени пари?
    —цитат от коментар 6 на daskal1


    И какви са икономическите доводи да се случи това?

  27. 27 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 911 Неутрално

    ще вземе превес, ще превалутира заплата от 1 000 лева в 500 евро, но хлябът, извинете за клишето, от 1 лв ще стане 1 евро. Говорих с много застъпници на еврото и всички до един след витиевати изказвания под сурдинка признават, че съм прав
    —цитат от коментар 15 на eternity_43


    ++++++++

    Споделям едно към едно мнението на колегата. Аз също си мечтая за деня, когато ще можеш с парите от заплатата направо да потеглиш за Европа, без да се налага да ходиш в банки и да обменяш всеки път. Да се почувстваш европеец и по банкнотите в джоба. Макар, колкото и да е тъжно, в джоба на обикновения българин няма да има много номинали по 100, 50 и 20 евро. Масово ще преобладават номиналите 10, 5, 1 евро. Не защото българинът обича да работи с дребни пари, а защото просто няма да има достатъчно за големите номинали.
    Големият проблем на България е ниският доход на населението. При минимална пенсия от 100-ина евро и минимална работна заплата от 200 евро, как да въведем валута, която е два пъти по-скъпа от лева? И както каза колегата - повечето търговци вече точат ножовете да оскъпят всички стоки от първа необходимост двойно - един хляб от 1 лв на 1 евро /2 лв/. Как това ще се отрази на 60 % от населението, което и при сегашните надути цени има умопомрачаваща покупателна способност?
    Хубаво е да мислим за икономиката, бизнеса, банките. Но не бива да забравяме, че се намираме в България, където ден година храни и всеки гледа да изпързаля другия с парите. Трябва да се помисли и за обикновения българин, който си взима заплатата, плаща режийните разходи и остава със 100 лв до следващата заплата. както казах, на такова положение са около 60 % от населението.
    Някой ще кажат, че това е "левичарско мислене". Определено не е. По-скоро е далновидно мислене. Увеличението на цените след приемането на еврото масово се увеличи бедността и ще намали покупателната способност на населението. Оттам хората ще се доверят на евроскептици и леви русофили, които ще се изрепчат "казахме ли ви, че Европа ще ви направи бедни". И ще доведем на власт отново комунистите и руските подлоги, а оттам какво има да става - жална ни майка.
    Подкрепям мнението на колегата - еврото на всяка цена трябва да се въведе, но поне след още 10-15 години като период /примерно/, докато не доближим европейските стандарти на месечния доход. Тогава ценовият шок ще е по-малък.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  28. 28 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Ми първом да я видиме офертата на юдея Москович и тогаз да приказваме.

  29. 29 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 29 Неутрално

    България само ще спечели от въвеждането на еврото. Въпросът е да не допуснем парите които гатантират валутният борд да не бъдат дадени на "правилните" хора...

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  30. 30 Профил на Evtim Trenkov-Vardar Invest Co. MAdvIT
    Evtim Trenkov-Vardar Invest Co. MAdvIT
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Абе реформите все повече вървят към 4-ти Райх вместо към либерализация и де-бюрократизация.

    А нормално зора да е се разширява и централизира еврозоната. Нали некви 10 милиардни дупчици в бюджета на година изплуваха.

  31. 31 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3420 Неутрално

    секи 4ти км

    Приема се. Ще ни обсипят с евра.

    Само хартиени... столевки. Please.

    "Еврокомисията излиза с предложения за разширяване на еврозоната"

  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Тъпи коментари!
    1. Трябва да влезем в ЕЗ, защото в момента заради борда държим 46 милиарда валутни резерви, което си е подарък на БВП на страните от ЕЗ и САЩ.
    2. Банковите регулации в България са доста по-строги от тези в ЕЗ. Друг е въпросът кой ги спазва и кой проверява. От ЕЗ няма да дойдат да проверяват банки с по 5-6 милиарда балансово число.
    3. Единствената страна в ЕС, която не влезе в рецесия след ипотечната криза при краварите беше Полша благодарение на това, че не е в ЕЗ. През 2009 та имаха ръст от 2.6%. Ние обаче заради борда нямаме такива възможности, така че по-добре в ЕЗ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 264 Неутрално

    В България има консенсус за по-бързо влизане в еврозоната.

  34. 34 Профил на eternity_43
    eternity_43
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Оттам хората ще се доверят на евроскептици и леви русофили, които ще се изрепчат "казахме ли ви, че Европа ще ви направи бедни". И ще доведем на власт отново комунистите и руските подлоги, а оттам какво има да става - жална ни майка.
    —цитат от коментар 27 на Lou


    Доооста вероятно! Това е един аспект, за който не бях помислил. Не знам защо са ми набили минусите, доста обосновано и точно е изказването ми, но на теб благодаря за подкрепата.

    Щом така не може, обратното ще става.
  35. 35 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 213 Неутрално

    И аз съм за приемане на еврото, но с известна подговотка. Според мен до 2020-2022 е реалистично да го направим. Знам за притесненията, че ще ни удари инфлация, че хляба от 1 лев ще стане 1 евро и т.н., но тези ефекти ги имаше само при първите страни, които си смениха валутата. В Словакия, например, не стана така.
    Не се говори и за чисто психологическия и неизмерим ефект при въвеждане на еврото. Туризмът ще дръпне още, инвестициите ще са по-лесни, много хора не се интересуват от това, че имаме валутен борд, а че имаме някаква балканска валута.
    Както някой спомена обаче - ще се освободят едни 5-10 млрд. лева (все се бъркам каква беше сумата), които сега гарантират борда и които трябва да се инвестират много разумно.

  36. 36 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "tribiri":

    Прав си. Наистина имаме блокирани едни 20-22 милиарда евро покритие на валутния борд, за които никой наш политик не иска да говори.... Защото мазни чичковци в парламента потриват потни ръчички как тези парички тихомълком ще бъдат разпределени по обръчите от фирми и ще се откраднат. Пари, които сме "изтрадали" всички, натрупани със заеми, които ще плащаме дълги години.
    Ще има ползи от еврозоната, но не това е целта на нашто крадливо политик, а тия 20 милиарда евро - нищо не се случва вече в България, ако някой политик не намаже от баницата.

  37. 37 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Максимална и възможно най-бърза интеграция във всички структури на ЕС и НАТО е единствения начин за България да се спаси от зловонието на Империята на Злото.

  38. 38 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#27] от "Lou":

    Смехория! Вземаш си дебитната и кредитната карта и потегляш към европа без да ходиш в никакви банки! Тази година съм посетил три европейски държави, една с евро и 2 с паунди и не съм посещавал нито една банка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  39. 39 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 719 Неутрално

    които валути не са в еврозоната да въведът валутен борд свързан с еврото
    така и вълкът сит и агнето цяло

  40. 40 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 967 Гневно

    [quote#21:"smart"][/quote]

    Вероятно това просто знаи, че Пеевски и Боко са срещу еврото. Което пък значи, че се канят да краднат още по схемата КТБ.

  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#35] от "xax":

    Не са 5-10 милиарда а са точно 46.13 милиардакъм 26.05. И няма нищо по добро от това хлябът да стане 1 евро, защото и заплатите ще скочат двойно. Сега БВП по ППС ни е 143 милиарда $, а по номинал е 50.45!
    Няма такава държава! Даже и в Африка. Сам държавата 404 е по-зле в това отношение. От това файда имат само мутрите, които застроиха морските и планински курорти.
    А да! И мрънкалата детопо цял ден обясняват, как сме най-бедните в Европа

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#39] от "dearblue":

    Мислите, че има и други мазохисти като нас ли?! В света няма друга държава, която 17 години да е била под робството на валутен борд! Даже и в латинска америка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  43. 43 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    ЕЗ и Шенген ще са полезни според мен, но не са панацея По-полезно би било ако можеше да се оеднакви или обедини банковата система в ЕС, че вече ми се повръща от нашите банки.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  44. 44 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2024 Весело

    Основната причина за дърпането на нашите управници от еврозоната е, че няма да има възможност за КТБ-2. Контрола върху паричните потоци се поема от ЕЦБ и нито Искров, нито Мавродиев могат да помогнат. И чистачките няма как да изнасят парите с куфари....И транзакциите на руските пари започват да се следят, и повече директен контрол, и прането без накисване няма да върви.....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  45. 45 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Управлението на резерва на Валутния борд по принцип е независимо, ама ние знаем как става това в България и можем да си представим какво ще се случи с тези пари при влизане в ЕЗ.

    Но спестяванията/ влоговете на хората и фирмите зависят от самите тях и също можем да си представим какво ще стане , ако започне девалвация на лева.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#44] от "mitko11":

    Глупости! Ако си мислите, че ЕЦБ следи транзакциите на банките в Германия и Италия значижявно много не сте в час!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 719 Неутрално

    еврото нали е валтен борд в евро зоната
    единни в многообразието

  48. 48 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#43] от "biss Mark":

    От банките ще ви отговорят, че им се повръща от вас. Теглите кредити, не ги обслужвате и после тичсте да се жалвате на Мая Манолова!😁

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  49. 49 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 213 Неутрално

    БЕЗУСОЛОВНО съм за влизане в еврозоната !ТВЪРДО съм и за въвеждането на правосъден борд, така както сме и във валутен . На умните в България и зад граница им е пределно ясно, че подем в страната може да има САМО с радикални реформи в правосъдната система и тъй като тя е на кота НУЛА - повтарям въвеждането на правосъден борд !
    —цитат от коментар 20 на niksan1


    +

  50. 50 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Всяко нещо има плюсове и минуси. Еврото също.

    1. Плюсът на еврото е огромната СИГУРНОСТ. Това е валута от ранга на долара. Тя гарантира, че каквито и световни катаклизми да стават стойността на основните стоки и услуги не се променя. Например за една година еврото се обезцени с 30 % спрямо долара, как сме го усетили това? Ами никак. Ако си с една дребна валута тя ще флуктира непрекъснато в зависимост от много параметри. И бизнеса и хората не могат да планират бъдещето. А това особено за бизнеса е много важно.
    2. Второто е достъпа до по-евтин паричен ресурс. Например в ЕЗ дават ипотечни кредите между 1 и 2%, а в България между 5и 6% т.е. "богатите" българи заплащат ТРИ ПЪТИ (300%) по-високи лихви. Кредитите са кръвта не една икономика.
    3. Мафията в малките държави не може да печата пари и по този начин да краде от населението. Това ние българите го разбираме кристално ясно, преживели сме го. 1996 г. спестяванията на родителите ми се обезцениха 600 пъти.
    4. Депозитите в Българските банки ще се покриват от Европа, а не от национален фонд, който вече е на минус.
    5. Контрола над българската банкова система ще се осъществява от Европа.

    Минусът е, че не може да се обезценява валутата и българските стоки да стават по-конкурентно способни. Което е огромен минус. Но което е много опасно в България предвид събитията от 1996г.

    Та в момента в България имаме минуса на еврото (понеже сме вързани за него - в борд) и нито един от плюсовете му.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  51. 51 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    Веднага влизане в Еврозоната да се цивилизовате и да спре това пране на пари, аман зор заман без бои ганя не вдява ... само дето пишман бизнеси в БГ ще изреве на умряло като им изловят офшорките

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  52. 52 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#35] от "xax":Не са 5-10 милиарда а са точно 46.13 милиардакъм 26.05. И няма нищо по добро от това хлябът да стане 1 евро, защото и заплатите ще скочат двойно. Сега БВП по ППС ни е 143 милиарда $, а по номинал е 50.45!Няма такава държава! Даже и в Африка. Сам държавата 404 е по-зле в това отношение. От това файда имат само мутрите, които застроиха морските и планински курорти.А да! И мрънкалата детопо цял ден обясняват, как сме най-бедните в Европа
    —цитат от коментар 41 на tribiri


    Но не целият валутен резерв се освобождава. Освен това трябва да си "купим" еврото в обращение с левовете. Четох и един-два анализа, според които всъщност почти нищо не се освобождава, но не мога да ги възпроизведа тук.

  53. 53 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Влизането в Еврозоната да е съвместно с въвеждането на съдебен борд от Европа, както е отбелязал колега по-горе.

  54. 54 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#22] от "mr. wonderworld.":

    "И дали курсът ще остане фиксиран?
    Твърдо не!"

    Мне, курса ще си е същия. Преди няколко години мернах едно интервю на бившия латвийски премиер. Та той каза че кога да приемат еврото требало по правилник да девалвират лата със 40%. Обаче туй значело шведските банки да глътнат яко водица, щото били раздали маса кредити да може латвийския матрял да дуе имотен балонец и купува коли и плазми на вересия да дига бевепето. Та от Швеция натиснали в ЕК, оттам набили обръчите на латвийското правителство и приели еврото по фиксирания курс.
    В резултат, ако в края на 2013 лихвите са били почти еднакви (нали на хартия треба да изкарат че са готови) :
    еврозона / Латвия
    овърдрафти : 8 / 8,6%
    потребителски кредит 1 г : 5,3 / 7,2%
    потребителски кредит > 1 г (2008) : 7,2 /9%

    то веднага след приемане на еврото скачат и по последната справка от март 2017 са :
    овърдрафти - 21,7%
    потребителски 1 г : 17,6%
    потребителски >1 г : 17%
    ипотечни: еврозона 1,8 / Латвия 5,12%

    Та затуй ше е добре да приемеме еврото да гледаме сеира на сашетата къде копнеят час по - скоро да дойде добрия еврочичо със шлифера да ги освободи от Робството и им донесе тенката лихва от 2%.

  55. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#27] от "Lou":

    Що се отнася до другите ви напоителни разсъждения, при положение, че БВП по ППС ни е 40% от БВП по номинал, то за да нормалузираме нещата за 15 години единственият вариант е 8% инфлация годишно при нулева за ЕЗ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  56. 56 Профил на alicekapital
    alicekapital
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Една дума имам само за коментар към статията: "Гърция".

  57. 57 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 719 Неутрално

    сега с лева сме предпазени от мръсни пари в тъмната и светлата икономика

  58. 58 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Неутрално

    предпочитам да се включи в банковия съюз на Европа, но не искам равни данъци навсякъде и еврото
    —цитат от коментар 15 на eternity_43


    Еврото не предполага еднакви данъци. Ирландия е в еврозоната, но има едни от най-ниските данъци в ЕС. Същевременно, банковия съюз ще се гради на основата на основната институция на еврозоната - ЕЦБ.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  59. 59 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Любопитно

    сега с лева сме предпазени от мръсни пари в тъмната и светлата икономика
    —цитат от коментар 57 на dearblue


    Не знам защо смятате така. Какви са парите на ТИМ, например?

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  60. 60 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ние и сега сме в еврозоната при вързан за еврото леФ.
    —цитат от коментар 1 на БМЗ


    Ние сме вързани за долара чрез валутния борд.

  61. 61 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3331 Любопитно

    До коментар [#22] от "mr. wonderworld.":

    "И дали курсът ще остане фиксиран?"
    Кой курс?

    I 💜 Leka Borislavovna
  62. 62 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Една дума имам само за коментар към статията: "Гърция".
    —цитат от коментар 56 на alicekapital


    Против болестта на Гърция собствената валута не е лек (ако не броим възможността тя да бъде редовно девалвирана - което означава край на валутния борд в България). С години двете основни политически партии там раздават държавни службици на своите привърженици щом дойдат на власт, без да уволняват назначените от предишното правителство. След това, държавните компании биват субсидирани. Данъците не се събират, поради което субсидиите са за сметка на заеми от чужди банки и гръцките пенсионни фондове. А на пенсионерите също не им е отказвано дори след като пенсионните фондове фалираха поради лошите си инвестиции. Само че в един момент клона се чупи - дали имат собствена валута (с валутен борд) или не - няма значение.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  63. 63 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3331 Любопитно

    Казано по - просто- влизането в ЕЗ означава край на валутния борд!
    —цитат от коментар 23 на mr. wonderworld.


    Какъв валутен борд, когато няма лев, а има евро?

    I 💜 Leka Borislavovna
  64. 64 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1346 Весело

    Когато във филмите направят "оферта, на която не можете да устоите", то обикновено причините за примамливостта на офертата не са в самата оферта, а в последствията от евентуален отказ...

    Но нека видим все пак.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  65. 65 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 719 Неутрално

    валутния борд е като метричната система за европа
    а лева е като БДС

  66. 66 Профил на eternity_43
    eternity_43
    Рейтинг: 110 Неутрално

    До коментар [#58] от "plamen_b":

    Не, не. Може би не съм се изразил правилно. Имам предвид, че не всяка инициатива на Европа трябва да е посрещната "на задни крачета". Еврото и уеднаквяването на данъчните системи са коренно различни неща, но в момента и по двете им брожение за приемането им. Иначе аз бях и съм убеден про-европейски настроен човек. Но все пак живея и работя в България и освен обективизъм и европейски дух, проявявам и малко локална прагматичност.

    Щом така не може, обратното ще става.
  67. 67 Профил на eternity_43
    eternity_43
    Рейтинг: 110 Неутрално

    П.С. Твърдо "за" съм европейски банков съюз. Но пак поставям акцента, че за мен темите трябва да се гледат отделно.

    Щом така не може, обратното ще става.
  68. 68 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 882 Разстроено

    Боцко ви не иска ойро щото ще трябва да паднат лихвите.За справка в Белгия са около 2%.А сега управниците с банките за ръчичка, хем ни лапкат, хем ни праскат, хем и никой не може да им хване спатиите.....

  69. 69 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 882 Разстроено

    ...Лихвите по кредитите имах предвид...

  70. 70 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Германският стремеж да управлява европа два пъти я оставя в руини. Този път ще е дори още по-страшно. Вавилонските кули знаем как свършват още от едно време.

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  71. 71 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Тъпи коментари! Единствената страна в ЕС, която не влезе в рецесия след ипотечната криза при краварите беше Полша благодарение на това, че не е в ЕЗ.
    —цитат от коментар 32 на tribiri


    Но и ти не си много умен, да не кажа друго. Я кажи, защо поляците си обезцениха злотата, каква им е инфлацията за този период.

    Като цяло, няма смислен аргумент против еврото, особенно за страна като нашата. Не ми се мисли, каква кочина бихме били бе ЕС.

  72. 72 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Въвеждането на еврото цели? Как ще оживи икономиката и облекчи положението на масовия гражданин, освен че цените в левове ще станат цени в евро и ще се изперат доста нелегално присвоени пари?
    —цитат от коментар 6 на daskal1


    Този факт, даскалска глава, трудно може да го проумее поради червен тролски вирус.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  73. 73 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#71] от "destino":

    Единственият смислен аргумент против еврото е да можеш да си обезценяваш валутата спрямо него и така стоките ти да стават по -конкурентноспособни, както в Чехия и Полша.
    Но ние тоя влак вече сме ги изпуснали с въвеждането на валутния борд.
    Дефакто в България има евро (просто трябва да сменим купюрите (банкнотите) в съотношение 1 : 1,95583 и не ползваме предимствата му. (Коментар 50 )

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  74. 74 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#59] от "plamen_b":

    Доста добре осчетоводени и носещи сериозен процент към БВП.

  75. 75 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5310 Неутрално

    Еврото е смислено да бъде прието заради снижаване на рисковете за икономиката. На България най-големия контрагент са страните от ЕС. Там разплащането е с евра. Сега за да направиш превод в евро до стана в ЕС от българска банка ще струва от 32 евро нагоре и ще стане за 3 дни. Обратното е 24 часа и нула разходи.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Аз съм останала с впечатлението, че ние на хартия покриваме критериите, но ни спират заради липсата на съдебна реформа.
    —цитат от коментар 7 на nemeria


    Всъщност, съдебната реформа не е изискване за влизане в еврозоната. (Тя и за влизане в Шенгенското споразумение формално не се изисква, но на практика ширещата се корупция е основна преграда за това. Все пак, членствтото в еврозоната и в Шенген са две различни неща - поне за сега).

    Ето изискванията и как различните страни-членки на ЕС ги изпълняват:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Euro_convergence_criteria

    (Не зная дали информацията е напълно актуална).

    България изпълнява всички условия, освен да е член на "чакалнята за еврозоната" ERM II в продължение на 2 години. Поради някаква причина, българските правителства не кандидатстват за вслизане в ERM II:

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_Exchange_Rate_Mechanism


    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  77. 77 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    Ние тука само симулираме, че правим нещо , за да ни приемат. Ние регулации не искаме. Хем да сме в ЕС, хем да правим , каквот си знаем.

  78. 78 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#27] от "Lou":

    повечето търговци вече точат ножовете да оскъпят всички стоки от първа необходимост двойно
    —цитат от коментар 27 на Lou


    И какво им пречи да го направят това сега :)
    И нали с еврото няма да отменят всички тези "... за защита на потребителите", омбудсмани и т.н.

  79. 79 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Приемането на еврото не означава поскъпване. То си има статистики за нивата на цените преди и след приемането на единната валута - разликите са в малко проценти.
    Освен това Словакия например прие закон преди влизането в еврозоната, който постановяваше санкции при установена промяна на цените над инфлацията, след приемането на еврото. Сработи.

    Чехия не иска евро, защото е силно експортно ориентирана икономика и Народната Банка манипулира конкурентноспособността чрез курса на кроната, като при това играе срещу нея на борсата. От ноември 2013 до април т.г. имаше целеви курс - т.е. не биваше кроната да се качи над 27 крони за евро и не биваше да падне под 28 крони за евро. В съответствие с тази цел се "пускаха" крони, с които се изкупуваха активи в евро - това увеличи държавния резерв с 2 билиона крони (ок. 74 млрд евро). Обратната ситуация настана само за броени дни в началото на 2015, защото при работеща икономика кроната има тенденция сама да поскъпва. Съответно не се наложи да се продават активи в евро в подкрепа на кроната.
    Сега кроната отново свободно плава и днес е около 26,4 крони за евро. Критиката към ЧНБ е, че е трябвало да напусне валутния коридор около края на 2016, но след битката всеки е генерал.

    E PLVRIBVS VNVM




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #