Личните данни на почти 200 млн. избиратели от САЩ са били пуснати свободно в интернет

Лични данни на почти 200 млн. американски избиратели, които щабът на Доланд Тръмп е използвал в миналогодишната президентска кампания, са престояли напълно без защита в интернет в продължение на поне 12 дни, съобщи компанията UpGuard.
Базата данни с обем над 1 терабайт е била в облачната услуга на компанията Amazon и всеки, който е знаел адреса, е можел да използва, защото тя не е била защитена дори с парола за достъп.
Става дума за имена, рожденни дани, телефони, домашни адреси и информация за етническия произход, религията, политическите предпочитания и възгледите на 198 милиона американци, категоризирани по 48 критерия. "Това представлява 61% от населението на САЩ", коментират от UpGuard. Компанията, открила информационния масив, допълва, че той е събиран от различни източници - от бази данни до социални мрежи и форуми от типа на Reddit.
Специалист на UpGuard открил незащитените данни на 12 юни, а свободният достъп бил прекратен на 14 юни.
Масивът е запълван от няколко компании, работили по поръчка та ръководството на Републиканската партия. Deep Root Analytic, TargetPoint Consulting Inc. и Data Trust са работели по време на предизборната кампания от 2016г. и за щаба на Доналд Тръмп. И трите се занимават с анализ на социологически допитвания и предоставят информация за таргетирани предизборни кампании и политическа агитация.
Последното обновяване на данните е от януари 2017г. и Алекс Ландри, основател на Deep Root Analytic, потвърждава пред изданието Gizmodo разкритията на UpGuard и заявява, че поема пълната отговорност за случилото се. Според него протоколите за сигурност били обновени на 1 юни и в следващите 12 дни до откритието на анализатора Крис Викъри не са открити следи някой да се е ползвал от данните.