Кремъл смята да повиши активността на президентските избори със селфита и семейни игри

Кремъл е подготвил препоръки за руските региони да въведат игри, с които могат да повишат активността на президентските избори на 18 март, пише РБК, цитирайки свои източници във властта и документи, разработени от президентството.
Месеци преди началото на кампанията за президентските избори източници, свързани с властта, разказваха за начините, които президентството обмисля, за да повиши активността или да намери подходящи алтернативни кандидати на сочения (още преди да се е кандидатирал) за фаворит сегашен президент Владимир Путин. В края на 2016 г. първият заместник-ръководител на президентската администрация Сергей Кириенко каза на семинар за руски чиновници, че основният кандидат трябва да победи на изборите "при много висока активност - 70% - и с резултат 70%," според приъствали на мероприятието.
Сегашните идеи не ангажират нито един от регионите, които не желаят да участват, но проектите, препоръчани от Кремъл, им дават насоки как могат да действат.
Един от проектите, които се разработват, предвижда гласуващите да си правят селфита в изборните секции, да ги публикуват в мрежите и да участват във фотоконкурси, а победителите да получават награди. В презентацията на конкурса "Снимка на изборите", с която РБК разполага, се говори, че целта е да се "мобилизират избиратели на възраст от 18 до 39 години" и да се "създаде позитивен фон и празнична атмосфера в секциите". Изданието отбелязва, че в началото на декември източници, близки до ръководството на един от руските региони, и двамата събеседници, близки до администрацията на президента, са разказали, че федералният център е поставил за задача превръщането на изборите през март в "празник" и че Кремъл разчита това да повиши активността.
"Звездни" избиратели за реклама
Идеята е всеки регион да регистрира собствен домейн за конкурса и в етапа на "мотивация" на избирателите - от 26 февруари до 18 март - да се проведе мащабна кампания, посветена на конкурса, както по телевизията, така и по радиото, в печатните издания и интернет. Презентацията включва още "иницииране и провеждане на флашмоб, посветен на конкурса", както и промотирането му в социалните мрежи и осигуряването на нужната реклама в градския транспорт и другаде.
За да участва в конкурса, всеки желаещ ще трябва да гласува на избори и да се снима в специални рамки, които ще бъдат поставени в избирателните секции. Ще помагат доброволци, които ще раздават и листовки в условията на конкурса, а снимките ще се качват в "Инстаграм" или "ВКонтакте" с хаштагове с името на конкурса и града им. Ще бъдат привличани - за да популяризират каузата - и "звездни" избиратели като популярни актьори, музиканти, спортисти, политици, блогъри, хумористи и други. Гласуването ще продължи до 22 март, а резялтатите ще са готови няколко дни по-късно. Наградите се очаква да са устройства като iPhone и iPad.
Конкурсът ще се прави след "пилотен проект" в седем града по време на кампанията за губернаторските избори в края на миналото лято. Тогава красираните на първо, второ и трето място получиха съответно iPhone7, iPad и Apple Watch.
"Големите семейни игри" пък са друг вариант за родители, които ще вземат децата си със себе си в изборния ден. Може да става дума за викторини или други развлекателни дейности, предвид факта, че голяма част от избирателните секции са в училища. Още една възможност представят "училищните референдуми" в деня на вота - за родители, чиито деца учат в същото заведение, където е секцията им.