"Фейсбук" не може да потвърди или отрече сътрудничество на Тръмп с Русия

Руски агенти са създали 129 събития във "Фейсбук" по време на кампанията за президент на САЩ, показват писмените свидетелства на социалната мрежа пред Конгреса, цитирани от агенция "Ройтерс".
Събитията са стигнали до 338 300 акаунта и 62 500 души са отбелязали, че планират участие. Няма обаче информация дали въпросните събития наистина са били проведени. Според компанията има "препокриване" в онлайн маркетинга на руските акаунти и кампанията на президента Доналд Тръмп, но то е "незначително" и тя не може да докаже или отрече обвиненията за сътрудничество между двата лагера.
Около 126 млн. американци може да са били изложени на идващо от Русия политическо съдържание във "Фейсбук" в рамките на 2 години и 16 млн. - в "Инстаграм", са обяснявали от фирмата на Марк Зукърбърг преди. "Фейсбук", "Туитър" и "Гугъл" свидетелстваха пред три комисии на Конгреса през есента по въпроса за намесата в изборите през 2016-та.
През септември "Фейсбук" обяви, че близо 100 000 долара са били похарчени за реклами от операция, свързана с фалшиви профили и страници, вероятно действащи от Русия за около две години.
Кампанията е действала между юни 2015 г. и май тази година. Близо 3000 реклами и 470 "неавтентични", свързани помежду си профила са разпространявали поляризиращи възгледи по теми като имиграция, расови въпроси и правата на ЛГБТ общността. Отделно 50 000 са били заделени за 2200 реклами с "потенциален политически заряд", които вероятно са били създадени в Русия, гласи публикацията на "Фейсбук".
Дори с тези действия да не са били нарушени никакви закони, "Фейсбук" обяви, че закрива 470-те профила и страници, свързани с рекламите, тъй като те са били разрез с изискванията на социалната мрежа за автентичност. Имената на страниците не се съобщават, но някои от тях съдържат думи като "бежанец" и "патриот".
Според компанията няма пряка връзка между закупените от "руснаци" реклами и конкретна президентска кампания. Няма таргетиране, свързано с колебаещите се щати, от които зависеше в голяма степен победата на Тръмп - повечето са с национален фокус. Около една четвърт от тях обаче са таргетирани към определени щати, като подобна тенденция се наблюдава повече през 2015 г., отколкото през миналата.