За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
АзКлавдия
Рейтинг: 567 НеутралноЕй, браво!
Доброто е заразноAntoni S
Рейтинг: 557 НеутралноПрекрасна новина. Това е съвременният начин за обединение. А и колкото по-скоро в Съюза, толкова по-добре.
Amot
Рейтинг: 162 ЛюбопитноРазгеле1 От 20 години го чакаме този Паневропейски коридор 8 да се отпуши, ама не ставаше! Добре че ЕС натисна македонците да вземат едни пари подарък, иначе нямаше да го доживея!
Потника беше пилот, а стана пилон!Кортик
Рейтинг: 2108 НеутралноЗа кой ли път коридор номер 8 стартира сериозно. Да видим сега какъв препъникамък ще се появи!
Червена линия, червен картонViva la Evolution
Рейтинг: 675 НеутралноДобра новин. За съжаление обаче, в България ЖП транспорта е в окаяно състояние и с тенденция към бавна и мъчителна смърт.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1850 НеутралноНякой ден когато на Балканите вече има скоростни влакове, до Охрид би трябвало да се стига за около 1 час! Сега това е приключение което трябва да се показва в Discovery Channel.
Libertarianism is just anarchy for rich people****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Незнайко
Рейтинг: 2758 НеутралноДо коментар [#4] от "korc":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевПрепъни-камъни да искаш! Жалби от "еколози", протести от "зелени"...
Този филм го знаем...
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 449 Неутралноне е проекта е от преди да се построи линията София-Ниш (тогава нямаме другата връзка до пристанището в Солун), но все отказват първо Турция, после Сърбия
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 449 ЛюбопитноИнтересна история проекта е от 1869г
http://www.jptactis.com/Archives/jpt905/stanev.htm
Иван K
Рейтинг: 1678 ВеселоНека първо докажат, че могат да откраднат от тези пари.
подписnemeria
Рейтинг: 238 НеутралноХем звучи чудесно, хем като гледам датите говорим за чак 2027...
Сахаров
Рейтинг: 462 Неутрално"От своя страна българската страна пое ангажимент за доизграждането на линията по направлението София - Перник - Радомир - македонска граница до 2027 г."
I shave with Occam's razorБойко Строителят 10 години ще прокарва 20км жп линия ли? Трябва ние да ги чакаме на границата, а не те нас!
tacheaux
Рейтинг: 2382 Неутрално"Македония ще се включи с 19.1 млн. евро. Така общата сума, която ще бъде вложена за жп линии и пътна инфраструктура, надхвърля 127 млн. евро."
Македония похарчи близо милиард евро да построи дисниленда в центъра на Скопие. С тези пари можеха да построят не само жп връзката, но цяла магистрала до България.
Въпрос на желание от тяхна страна.
ДЗВЕР
Рейтинг: 770 Неутрално... хм, през 2014 ЕБВР отпусна 145 мн евро на Македония за таА линия...сЯ още 75 млн... По план, трЕбе да е готова през 2021. Живи и здрави, да видим т'ва, ама не вЕрвам да стане.
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...tacheaux
Рейтинг: 2382 Неутрално"С подписването на Договора за добросъседство между двете държави беше уточнено, че тази връзка трябва да е готова до 2025 г."
Що чак до 2025 година, след като трасето на жп линията на македонска територия е прокарано със съответните тунели и мостове? Навремето царска България за три години със собствени средства почти беше построила тази жп линия, а сега ще се мотаят 8 години за довършването и.
Храбър
Рейтинг: 1291 НеутралноВсичките препъникамъни до сега все от Русия идват!
Русия винаги се е опитвала да властва като разделя и противопоставя.
Точно затова нашата и на ЕС политика би трябвало да бъде политика на обединение и единение. Това може да се постигне чрез създаване на удобни условия за уеднаквяване стремежите и целите на страните, което би имало особена сила тук, на Балканите.
Ето един много силен пример как единението прави не само участващите страни, но и целия ЕС по-силни и по-успешни:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=123&v=OmZsqMq5mXw "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Valeri Ivanov
Рейтинг: 675 Неутрално"Това дава повод на английския "Таймс" в един обзор за Балканите да напише: "Трите малки държави на Балканския полуостров, които си съперничат, гледат на железниците като на средство за получаване на политически превес. За тях търговското значение на линиите е второстепенно."
Българската позиция по този въпрос най-точно е изразена от публициста С. С. Бобчев, който заявява: "Тази линия (Радомир - Кюстендил - Македония) е необходима по патриотични подбуди. Сама по себе си тя струва колкото сто владици и двеста училища в Македония".
===============================================================
Е, "Таймс"е прав - и сега е същото! Българската позиция - също!
До коментар [#10] от "1001":
lz2
Рейтинг: 2084 НеутралноДано изкарат Македония от руското влияние и да остане само Сърбия!...и България трябва да излезе от това влияние, иначе лошо ни се пише!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!coffee.bean
Рейтинг: 162 НеутралноОт Крива Паланка до Българската граница са няма 10 км. Трябва да се бие един тунел, защото влак не може да качва този баир.
Обаче 2025 година ми се вижда доста далече.
Може ли такова мотаене. Колко години откакто паднаха социалистическите доктатори, по 300 метра да бяха правили годишно - щеше да е готово. Някои възрастни хора няма да го дочакат.
tacheaux
Рейтинг: 2382 Неутрално"71.5 милиона ще отидат за изграждането на железопътната отсечка Крива паланка - Деве баир - българска граница.
С останалите близо 50 млн. евро пък ще се използват за строежа на магистрала между градовете Прилеп и Градско."
Парите за магистралата между Прилеп и Градскоще вероятно ще бъдат усвоени , но парите за доизграждане на жп връзката с България едва ли по ред причини измислени от македонска страна.
dorn
Рейтинг: 941 НеутралноПарите трябва да се отпускат пропорционално, а затова да имат грижата нашите евродепутати !
Храбър
Рейтинг: 1291 НеутралноПътищата сближават и обединяват хората.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"По-добри пътища - по-близки и повече взаимоизгодни отношения - повече ползи за всички.
deutschwagen
Рейтинг: 801 НеутралноДо коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Как пък не можа да не изтърсиш поредната доза глупости
kondio_savov
Рейтинг: 345 НеутралноДори македонците до довършат тяхната част, линията към София е на практика неизползваема. Ние формално имаме да довършим 1-2 км от Гюешево до границата, обаче съществуващата линия до Радомир има експлоатационна скорост 15-50 км/ч. Има проект за модернизация, но в него влизат 15км тунел след Земен и още безброй тунели и виадукти, което ще струва поне милиард, който никой няма да даде. ЕС дава пари за жп транспорт, но този коридор 8 не е част новата мрежа транспортни коридори, освен ако с някаква хватка не го представят като клон на коридора "Ориент/Източно Средиземноморие".
cristo_n
Рейтинг: 418 НеутралноБРАВО! Сега и за една магистрала до БГ да им отпуснат и ще бъде супер!
cristo_n
Рейтинг: 418 ВеселоИ аз не съм почитател на прекалено либералните политики, ама ти... ти... Ти сигурно имаш запек, щото трябва бая напъване за да изръсиш такави тъпизми!
stedim
Рейтинг: 427 НеутралноМного разбирачи се оказаха. Предпочитам експертите.
Дедо Либен
Рейтинг: 1284 ВеселоЕС трябва да обърне внимание на македонците, че ЖП линиите обикновено се строят с две успоредни релси, а не с една, щото едната братята могат да решат да я откраднат!!!!
Athanatos
Рейтинг: 1605 НеутралноМисля, че към днешна дата по-актуална би била една магистрала от Куманово до Перник.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Ама като са рекли трен, нека е трен.
"С останалите близо 50 млн. евро пък ще се използват за строежа на магистрала между градовете Прилеп и Градско." - Градско е село, между другото, нищо, че е център на община и името му звучи градско. Село, и то не особено голямо.
penetrating
Рейтинг: 5310 НеутралноНашите още отсега обещават да закъснеят с две години. Както със Сърбия впрочем...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЕдин препатил
Рейтинг: 1030 НеутралноДо коментар [#13] от "Сахаров":
Ще чакат, къде ще ходят! Я как сърбите вече ни чакат на Градина за магистрала София - Калотина.
skyfighter
Рейтинг: 110 НеутралноПак искам да попитам, какво ще се превозва по тази жп линия? Защото се съмнявам, че ще има пътници, значи товари. Какви обаче?
Трябват ни полети и добър асфалт.
neut
Рейтинг: 162 НеутралноЧудесна новина!
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restJudjuk
Рейтинг: 2208 Неутрално"Що чак до 2025 година, след като трасето на жп линията на македонска територия е прокарано със съответните тунели и мостове?"
JudjukДо коментар [#16] от "tacheaux":
Не е даже 2025-а а 2027-ма. То и това не е сигурно, защото този проект не е приоритетен. Той е след Струма, Хемус, Шипка и т н. А там се налага реконструкция на цялата ж п линия Радомир - македонска граница, щото от царско време до днес нищо не е правено. На македонска територия строежът е напреднал. Но теренът е много пресечен и вероятно още много остава да се прави.
palav_nik
Рейтинг: 213 НеутралноДобре, че са европейските пари.
theduloclan
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "1001":
Има такова нещо наречено БЪЛГАРСКА ГРАМАТИКА - струва си да се научи за да може останалите да разбират какво, бога ми, си искал да кажеш.
pesheff
Рейтинг: 842 Любопитно2027...я камилата, я ....
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Трябва да се натиска поне за един СП Перник - границата, или АМ Струма до границата с продължение към АМ Тракия, тн СП или АМ Рила.
selqnin
Рейтинг: 830 НеутралноДобра новина.
Време е да имаме нормална жп връзка.
Добре е и за бизнеса и за туризма!
vno13551887
Рейтинг: 0 НеутралноВ 21 век тая ЖП-линия (дори да се изгради), ще бъде със смешно-бавни скорости. Най-разумно е да изградим високоскоростна двойна ЖП-линия до границата с Гърция, а от Благоевград да се разклонява и към Македония при Делчево с един тунел на границата. От там вече македонците да си я свързват с ЖП-мрежата на страната - Кочани-Щип-Велес-Скопие и т.н. Ще бъде малко по-дълга като разстояние, но по-бърза и с по-добра свързаност към всички македонски градове.
Същото се отнася и за пътната връзка между двете държави - през Благоевград ще е по-добрия вариант, вместо през Кюстендил, като можем да използваме наличната магистрала Струма в по-голема степен. Македонците в момента довършват новата си магистрала Скопие-Щип, започват скоростен път Щип-Кочани и ремонтират/разширяват пътя Кочани-Делчево. За нов път през Кюстендил нещата са много по-далечни като перспектива.
vno13551887
Рейтинг: 0 НеутралноТоя коридор съществува само на хартия. Дори да се изгради пълна ЖП и автомагистрална свързаност между албанските и българските пристанища, сериозен трафик между тех нема да има.
vno13551887
Рейтинг: 0 НеутралноНикога нема да има такива скорости, най-вече заради релефа в Македония и Кюстендилско. България следва да наблегне на високоскоростни връзки с Истанбул, Букурещ, Белград и Солун/Атина, които в перспектива ни отварят вратите и към бърз ЖП-достъп до Близкия Изток, Централна и Западна Европа, Москва, китайските товари от гръцките пристанища и пр.
Македония е нищожен пазар, Албания и Косово също, а прословутият коридор 8 е само на хартия. Те не са от сериозен икономически интерес за нас, но все некаква свързаност можем да имаме, макар и с по-бавни скорости, обаче чак след като довършим важните проекти.
Athanatos
Рейтинг: 1605 НеутралноМного зависи от къде тръгваш.
На мен до Охрид ми е предимно магистрала или хубав път, по равното.
Само че пътят ми минава през Маказа, Солун и Битоля. Стига се 2 пъти по бързо, отколкото през София и Скопие. Началната ми точка е в Югоизточна България. Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Роси
Рейтинг: 5238 НеутралноБорисов ще си припише изцяло заслугата.
Даниел Киряков
Рейтинг: 492 НеутралноИма много ценни коментари относно стратегическия транспортен коридор към Адриатика.
ДКА самите македонци профукаха милиони за бутафории в центъра на Скопие (и не само, вероятно), с които можеха да свържат страната си с европейските пазари, в т.ч. и с България.
Playncooler
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Със съвременните технологии не виждам как ще стане. Тук топографията на региона предполага много завои и хълмисти местности. Тези неща влияят доста негативно на скоростта. Като прибавим и липсата на държавни средства ми се вижда почти невъзможно да се изградят високоскоростни жп линии.
puknatastotinka
Рейтинг: 123 ВеселоЯвно икономическата изгода е 0. Затова и 150 години никой не се наема да финанисра.
pesheff
Рейтинг: 842 Неутралнополитиката е проблема - оста Сърбия - Гърция - Раша няма изгода от добри отношения на Македония и България ( а и Албания) Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.