За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Незнайко
Рейтинг: 2963 ЛюбопитноСамолетът нито е паднал от 10 000 м върху скали, нито е взривен с мощна бомба.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЗащо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?
За да можем да замажем нещо, що ли?
Или просто качеството им е "как всегда"?
BGman
Рейтинг: 758 Весело"Техническа неизправност" може да означава и че не е била извършена противообледенителна обработка. Източник на РБК от техническата служба на летище "Домодедово", откъдето излетя самолетът, казва, че метеорологичните условия и студът в района са предполагали такава обработка. Когато се обледенят плоскостите и механизацията на крилата, се изменя аеродинамичната форма на Ан-148 и полетът в такива условия "изисква специални умения" от страна на екипажа, обяснява още източникът. Според него екипажите често се отказват от тази обработка, за да спестят време.
Същото предположение написах още вчера при новината за падането на самолета...
BiGman1
Рейтинг: 4613
18:47, 11 фев 18
Неутрално
При голям студ преди излитане всички самолети се обработват с антилед...предполагам, че елероните са замръзнали и не е могъл да набере височина при излитането а после става неуправляем...кой ги знае с каква концентрация на антилед са го пръскали и дали изобщо са го пръскали...
А защо ми напраскаха минуси форумните спецове само те си знаят...:)
Julian Mall
Рейтинг: 876 ЛюбопитноАко самолетният двигател се взривяваше така лесно щеше да има сума ти такива случаи. По добре проверете разните Тамерлани и тем подобни ислямски фамилии да не свързани с ислямски терористи. Градът до който е летял е до Казахстан така че няма какво да криете терористичният акт за да на падне рейтинга на Путя!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоMolossian
Рейтинг: 62 РазстроеноБог да прости загиналите,
Panta rhei....Според данните от радарите самолетът на два пъти е загубил рязко височина, което най-вероятно е причинено от срив на потока (двигателите са били изправни, иначе е нямало как да набере височина отново).
А причината за срива в този случай може да се дължи от нарушена геометрия на крилата, вследствие недобре извършена противообледелителна обработка.
gianni
Рейтинг: 921 НеутралноНикога няма да се разбере. Ще се лъже и ще се маже по руски, така както властите смятат, че им изнася. Ще има въртолети, обледенявания, заспали пилоти, лошо масло, а бе и летящи чинии ще има. Само и само истината да не излезе наяве, пък каквато и е тя. В Русия по принцип се смята, че истината не отразява добре реалността и е вредна за държавата.
Molossian
Рейтинг: 62 НеутралноДо коментар [#2] от "BiGman1":
Panta rhei....Не им обръщайте внимание.
Има много случаи на катастрофи, причинени от обледеняване на крилата.
Лед с дебелина 2 милиметра върху крилото променя съществено аеродинамичните характеристики.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 335 НеутралноИ аз написах че срива на самолета прилича на неработеща или неизправна противообледенителна система....и получих минуси!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...deymus
Рейтинг: 253 НеутралноМога да се обзаложа, че няма да научим истината. Ще ни подхвърлят нещо, но няма да е истината.
tacheaux
Рейтинг: 2392 Неутрално"Изводът на СКР обаче не съдържа отговор на въпроса защо, ако самолетът не се е разпаднал във въздуха, отломки от него са разпръснати в радиус от един километър"
Няма да се признае терористичен акт , както не се призна за възможен теракт и за падналия руски самолет в Черно море след излитането му от Сочи за Сирия, въпреки , че тогава камери бяха засекли взрив във въздуха. Понеже разследването не обърна внимание на това, някой шеговито казаха , че камерата е заснела "витлеемска звезда".
BGman
Рейтинг: 758 ВеселоДо коментар [#7] от "Messerschmitt":
Навярно щото руските самолети са със супер технологии и за тях природни закони не важат...:)
Molossian
Рейтинг: 62 НеутралноДо коментар [#2] от "BiGman1":
Panta rhei....На летище София в началото на 2010 година имаше проблем с наличната противообледенителна течност и това причини доста голямо забавяне на полетите.
При идентични условия - висока влажност, температура малко над 0 градуса и обилен снеговалеж. Счита се че това са най-рисковите условия за образуване на лед.
При по-ниски температури и сух въздух вероятността да се образува лед е минимална.
Fred
Рейтинг: 551 НеутралноЗащото е руски, това е честа причина.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.А да са им в ред черните кутии... май че такова нещо досега не се е случвало. Гледах едно филмче от отварянето на черните кутии на онзи руският изтребител свален от турците. Първо самото отваряне беше мъка, прорезите на винтовете все едно с ножовка правени, накрая почнаха да млатят с чука по отвертката. После монтажа вътре чист ужас, висят разни чаркове във въздуха, аз като радиолюбител като дете по чисто сглобявах от тях. Самите руснаци които коментираха филмчето бяха възмутени от излагацията.
Molossian
Рейтинг: 62 НеутралноДо коментар [#7] от "Messerschmitt":
Panta rhei....Е, може да им се е сторило твърде тривиално.
Въпреки че за съжаление доста хора за загинали нелепо точно поради тази причина.
lynyrds
Рейтинг: 426 НеутралноРаша приключва с производството на самолети за гражданската авиация..Много изостана..
След някоя година и на бойни- няма да има кой да ги купува.
Panda
Рейтинг: 609 НеутралноСтранно, в руските медии се говори, че според разследващите черните кутии са в "удовлетворително състояние".
Някой се е изгубил в превода. Не чета коментари на абонати.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Явор Рг
Рейтинг: 489 НеутралноЗащо се разби Ан-124?
.Защото два дни по-рано се разби Ф-16.
Напомняне , кой командва парада.
SSS
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#17] от "ban":
Ми сигурно.Най -вероятно и филм по Дискъвари ще направят за това какво се е случило.
Проблемът е, че самата Руска федерация е една черна кутия. Още от времето на любимия ви соц реализъм, в който за катастрофи, човешки жертви и всякакви нещастия не се даваше никаква информация.
Самолетите отдавна са най-сигурния транспорт, но в Подмосковието продължава да е рискова дейност летенето ...Та затова са и коментарите.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 335 НеутралноДо коментар [#17] от "ban":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Бански преди години като изчезна малйзииският Боинг...статиите бяха поне 20!Между другото машината още не намерена....
realguru
Рейтинг: 1425 НеутралноЩото толкова си могат.
zakary
Рейтинг: 707 НеутралноЗа "замаз3ване" не липсват прецеденти. Например случая с полският Ту-154 с Лех Качински на борда:
http://www.faktor.bg/bg/articles/mneniya/intervyu/gen-omelchenko-patologichnata-nenavist-na-putin-kam-leh-kachinski-vzrivi-samoleta-mu-predi-da-katsne
daskal1
Рейтинг: 2404 НеутралноДо коментар [#18] от "Явор Рг":
Колега, в случая е АН 148.
myspam
Рейтинг: 171 НеутралноТук в Дневник е пропусната може би най-важната информация, която липсва в официалните руски издания. В опозиционните руски сайтове днес прочетох че имат информация , че пилота на самолета е поискал аварийно приземяване непосредсвено преди да изчезне от радарите. Информацията е от източници в разследването. Също така има информация че самолета е бил обработен с течности против замръзване.
Най-вероятно става въпрос за сериозен технически проблем на машината(двигателите) и пилотите не са могли да направят нещо кой знае какво за да спасят машината. Данните от флайтрадар24.ком също могат да бъдат разчетени , като технически проблем - самолета постепенно се издига в началото на полета и след като достига около 2000 метра нехарактерно запозва да се снижава до 1500 метра след това отново тръгва нагоре и стига до 1800 метра след което следва рязко падане надолу и изчезване от радарите.
blondofil
Рейтинг: 1407 НеутралноНе виждам испанския диспечер сред версиите.
Николай_1
Рейтинг: 919 НеутралноРусия е единствената страна в света, която не е в състояние да възпроизведе собствените си технологии в т.ч. и самолетостроителните от преди 40 години , защото всъщност това са били германскии и други чужди технологии , а реализаторите им отдавна не са този свят.
Panda
Рейтинг: 609 ВеселоНякакъв украинец твърди, че Путин е наредил да се взриви самолетът на Качински точно когато последния отива ... в Русия.
Малките деца може и да се хванат на въдичката.
Хайде по-сериозно моля!
Не чета коментари на абонати.
Peni Nikol
Рейтинг: 1667 НеутралноЧерните кутии са в "много лошо състояние", и никога няма да кажат истината за катастрофата. Бог да прости загиналите!
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноПак нищо няма да се разбере. Вече казаха, че кутиите са в много лошо състояние.
zakary
Рейтинг: 707 НеутралноЗнам, знам - истината понякога е доста болезнена и е по-лесно да я игнорираш и да и се присмееш отколкото да прочетеш горната статия.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Mai-ski_17.
Рейтинг: 225 НеутралноВ Томска област се е разбил медицински хеликоптер Ми8.
Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.nimrod
Рейтинг: 449 НеутралноДа , да разбира се ! И това се знае със сигурност благодарение на " професор Стивън Чунг " , който пак се е разприказвал ;-)))
! ! ! זוהי מנת חלקך
Гарван
Рейтинг: 776 ЛюбопитноБулка, кои са го казали това?
gozambo
Рейтинг: 761 НеутралноНякъде мернах,че в самолета са пътували хора, замесени в скандала Уран едно.
stanislavdi
Рейтинг: 607 НеутралноМного странно. Ако е имало проблем с двигателя изключва се и готово. Но да гръмне във въздуха над Москва по обяд!!!! От 7-8 млн.души поне два милиона щяха да гледат и поне 100 000 щяха да правят клипчета. Нещо не е ок работата
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 225 НеутралноКато повним червените кутии на сваления от Туркия изтреблител, които се отваряха с отверка и чук...
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефВътре печатнье плати сделани кръжочниками...
Един препатил
Рейтинг: 1137 РазстроеноНе съм специалист, но съм останал с впечатлението, че катастрофите се случват защото се случва нещо, което не може да се случи.
Гарван
Рейтинг: 776 ЛюбопитноА ти защо не сравнявш написаната в Дневник информация с други източници? ТАСС чрез сътрудника си в щаба на операцията съобщава, че намереният FDR е в добро състояние. Откъде знаеш, че монтираният на борда FDR е руско производство?
carmello
Рейтинг: 835 Неутралнощото е веднага след излитане и е бил пълен с гориво, което е направило кутиите на гъз
carmello
Рейтинг: 835 Неутралнощото е веднага след излитане и е бил пълен с гориво, което е направило кутиите на гъз
carmello
Рейтинг: 835 Гневноруска му работа - тва летище няма ли регистри, с които с един клик да се види тоя самолет аджеба бил ли е пръскан срещу обледеняване или не??
Гарван
Рейтинг: 776 НеутралноМадам, разследването на летателна катастрофа се извършва по строго определени алгоритъм и методика, които изискват време. ICAO препоръчва следните срокове за докладите от разследването на катастрофи: - предварителен 1 месец , окончателен 1 година. Имайте търпение ако наистина се интересувате от заклучението.
nevermindme
Рейтинг: 225 НеутралноЕ как защо?? Защото е руски. Не случайно руски пътнически самолети за забранени от ICAO и се ползват само в СССР и третия свят.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноДано в най-близко бъдеще се разбере истинската причина за тази трагедия.
Slick
Рейтинг: 171 РазстроеноТъжно събитие. Мир на праха им. Дано е последното.
iwann1
Рейтинг: 225 Неутралноhttps://lenta.ru/news/2018/02/11/an_otzivi/?utm_source=smi2
https://vz.ru/news/2018/2/12/907850.html?utm_source=smi2
интересна информация
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Илиян Колев
Рейтинг: 896 НеутралноДо коментар [#2] от "BiGman1":
Защо мисля,чè дали е извършена обработка против лед не трябва да се предполага,а за това да има съответната документация.И че ако условията го налагат не би трябвало да се дава разрешение за излитане на самолет,който не е обработен против лед,ако метереологичните условия налагат такава обработка.
Илиян Колев
Рейтинг: 896 НеутралноВероятно има,но от регистрите може да се направи извод дали е отчетена,а не дали е направена,
Илиян Колев
Рейтинг: 896 НеутралноПричинило е забавяне на полетите,а не е допуснато излитане на необработени против лед самолети със съответния риск от произшествие,Разликата е огромна.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноРезултатите - след 18-ти март...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertgreeneyes
Рейтинг: 2953 Весело[quote#10:"BiGman1"]
Преди време тав. Рогозин каза, че в близките години ще се въведе забрана за купуване на чужди самолети.... Така, че пред руското самолетостроене се откриват огромни перспективи, защото западните самолети просто ще почнат да бъдат бракувани.
Така, че всичко е "ток и жица"....Нашенските петоколонници скоро ще захапят тази опорна точка, както и беше и за благотворния ефект на санкциите срещу Русия за нейната икономика и благосъстоянието на рускосъветския пролетариат.
zegi
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#47] от "iwann1":
Да, Путин по незнайни причини е назначил държавен контрольор по безопасността на полетите, който е или некадърен, или подкупен, или и двете. Може причините да са свързани с филхармонията, кой знае?
Горе - долу, това излиза. Няколко десетки руснаци по малко. На кой му пука, Сталин е нареждал , и подобно нещо се случвало десетки хиляди пъти през войната. Срещу всяко немско МГВ , кажи -речи. Що сега на Путин а му пука особенно.
klimentm
Рейтинг: 3482 НеутралноДо коментар [#27] от "Panda":
klimentmПоне се прочуха тогава руските спасители че използваха кредитните карти на загиналите часве след катастрофата , също както в случая с малайзийският самолет когато във фейсбук се повиха снимки с вещите на жертвите!
klimentm
Рейтинг: 3482 НеутралноДо коментар [#27] от "Panda":
klimentmПоне се прочуха тогава руските спасители че използваха кредитните карти на загиналите часве след катастрофата , също както в случая с малайзийският самолет когато във фейсбук се повиха снимки с вещите на жертвите!
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоПутин живее в друг астрален свят, той не е от тука веч!
klimentmdaskal1
Рейтинг: 2404 НеутралноДо коментар [#58] от "klimentm":
Нека все пак бъдем обективни. Четиримата военнослужащи присвоили кредитните карти на загиналия Анджей Пшевожник и направили покупки с тях на максималната разрешена стойност от $1,850 са арестувани практически веднага за самоотлъчка и в комбинация с кражбата бяха осъдени на по 6 години затвор .
Виж, далеч по-сериозно беше бъркането из мобилния телефон на Лев Качински.
виж http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/rosjanie-ktorzy-uradli-karty-po-katastrofie-smolenskiej-przed-sadem/dkg4t2s
BGman
Рейтинг: 758 НеутралноДо коментар [#49] от "slonsco":
Нищо не разбираш от авиация, даже не си чувал за нея... освен ако си се возил на самолет...сега не можеш да забраниш на никого да излита...пилота си взема решение дали да излети или не, при ниска видимост или лош спирачен ефект, той си взема решение дали да бъде обработен с противоблединителна течност...всеки пилот си има минимум с който е сертифициран и ако го нарушава си е за негова сметка...контролната кула не може да забранява излитане на самолети които са планирани освен в случаите когато летището е закрито с нотам или за снегопочистване...това е за Европейския съюз, за Русия не знам, но когато летят в Европа спазват същите правила...
sandman
Рейтинг: 567 НеутралноДо коментар [#2] от "BiGman1":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Защото елероните са част от механизацията на крилото,което отговаря за напречната стабилност на самолета.Демек държат го да не се накланя като сработват автоматично за новите самолети.Вероятно сте имали предвид предкрилките и задкрилките.Те осигурават по -голяма подемна сила на крилото при ниски скорости.
Ама колко ли хораразбират дотолкова,че да ви праснат минусите...
gianni
Рейтинг: 921 НеутралноПротивобледнителна подготовка на земята е важна единствено за излитането на самолета. След това при първоначален набор на височина започва да работи неговата собствена противообледенителна система, на челния ръб на крилото и на входа на двигателя. Ако тя не е изправна и започне да се натрупва лед, става много лошо. Ако обаче е имало проблем в обработката на земята, няма никакъв шанс самолетът да набере 1900 метра височина и 610 км/ч скорост, както е станало.
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#4] от "Molossian":Веднаж. Слязъл е от 1800 на 1500 м и после отново се издигал. Там се губи.
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#63] от "gianni":Двама от техниците, които са подготвяли самолета на земята преди излитането, са били в самолета.
ddemivor
Рейтинг: 225 НеутралноДругата седмица Кремъл ще представи доказателства, че самолетът е свален от Украйна. Или от Полша. Или от двете заедно. Бог да прости загиналите; каква е тяхната вина за непукизма на великата руска душа?
SOWhat
Рейтинг: 225 НеутралноСвалиха си сами самолета за да прикрият избиването на руската 'Вагнер' в Сирия.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#2] от "BiGman1":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Минуси не съм ти праскал, но звучи малко лаишки това със замръзването на елероните. А и те не са за набиране на височина, а за контролиране на крена. Освен това самолетът очевидно е бил набрал височина. Може да е станало следното - самоетът е излетял без обработка против лед и на по-голямата височина и съответно по-ниски температури се е образувал повече лед, който е нарушил ефективността на крилото. Или пък лед е имало колкото при излитане, но със задкрилки е било ок, но в момента в който прибират задкрилките губят подемна сила. Или пък не са били включили антилед на измерителите за скорост и са изгубили тези показатели, след което не са се справили с управлението. Може много да се спекулира.
Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 1196 НеутралноРуската бушмен практика погуби 71 живота . Така е драги слушалци , като слушката татко Путин , ще си загробите и Българийката си !
Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?papуre
Рейтинг: 870 НеутралноЗащо руският Ан-148 се разби в Подмосковието
Ами много ясно защо - защото е руски . Предполагам , че това ще бъде и лайтмотива във форума . Заяпочва още с първия пост ...
papуre
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?
За да можем да замажем нещо, що ли?
Защото незнайковците не знаят , че седем тона керосин е нещо много повече от мощна бомба . Казва го един от най-добрите експерт по авиокатастрофи В България . На всеуслушание по телевизиите . А колкото до качеството - казват го турските експерти в края на статията , която явно не си дочел или недоразбрал. Като всеки незнайко .
papуre
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#69] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ": Така е драги слушалци , като слушката татко Путин , ще си загробите и Българийката си !
" Кажи си , Иване Те ще те разберат ". Е , разбраха всички откъде започна ЗАГРОБВАНЕТО НА бЪЛГАРИЯ . А Путин тогава още се мандахерцаше някъде по Сибир на риболов на сьомга .
papуre
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#68] от "deutschwagen":Може да е станало следното - самоетът е излетял без обработка против лед и на по-голямата височина и съответно по-ниски температури се е образувал повече лед, който е нарушил ефективността на крилото.
Но пък българските експерти по авиокатастрофи казват , че против обледяване съществуват СИСТЕМИ ,които при излитане трябва да бъдат ВКЛЮЧЕНИ . Така че обледяване може да се получи и при човешка грешка . Мнението , че тези системи се включват автоматично , , не изключва човешка грешка , защото няма как да не бъде взето пред вид , че АВТОМАТИЧНО също трябва да се зададе от човек . Защото все пак има и лято , освен зима .
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#73] от "papyre":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Да, и такива системи има. Не знам за този Ан, но най-вероятно използва bleed air (горещ въздушен поток от компресорите на двигателите). Трябва да има и система против обледеняване на самите двигатели.
Между другото:
https://www.youtube.com/watch?v=5GIU94dg1ek
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#73] от "papyre":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨До коментар [#2] от "BiGman1":
In the afternoon of Feb 13th 2018 the MAK reported, that decoding of the FDR data has been completed. Preliminary analysis shows, that the pitot heatings for all three pitot probes were off while the pitot heatings had been turned on prior to departure on the previous 15 flights. About 2:30 minutes after becoming airborne a special situation developed at about 1300 meters of height and a speed of 465-470 kph (250 KIAS) when a disagreement between the speed readings #1 and #3 developed with the speed reading #2 not registering, #1 was showing about 30kph (15 knots) more than #3, an according message was issued. No significant altitude deviations between the pitot systems were noticed. At about 2000 meters height speed reading #1 began to reduce while #3 increased, another speed disagree message was issued. The crew disconnected the autopilot and continued in manual control. Speed readings from #3 reached 540-560 kph (290-300 KIAS), #1 speed readings continued to decrease. 50 seconds after the autopilot was disconnected the aircraft experienced vertical loads between 0.5 and 1.5G, the #1 speed reading reached 0, the #3 began to decrease reaching 200 kph (108 KIAS), the aircraft pitched down to about 30-35 degrees below horizont, the vertical load was 0G. Before collision with the ground #3 speed readings began to rapidly increase reaching 800 kph (432 KIAS) just before impact, #1 speed readings remained at 0. The pitch angle remained at 30 degrees below horizont until impact, 5 seconds prior to impact a right bank of 25 degrees developed. The MAK wrote: "A preliminary analysis of the recorded information, as well as an analysis of similar cases that occurred in the past, suggest that the development of a special situation in the flight could be caused by incorrect data on the flight speed on the pilots indicators, which in turn was apparently due to icing of the pitot probes when the heating systems are off."
https://avherald.com/h?article=4b4cb236&opt=0
Едно от нещата които подозирах Анти лед на измервателите на скоростта е бил изключен - груба грешка. А и след АФ447 не бива да има повече фатални катастрофи заради проблеми с измерването на скоростта. Явно се учи бавно. Жалко!