Еврокомисията: Социалните мрежи да засилят защитата на потребителите

Еврокомисията: Социалните мрежи да засилят защитата на потребителите

Еврокомисията: Социалните мрежи да засилят защитата на потребителите
Associated Press
Социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията за защита на потребителите, отправени през март миналата година от Европейската комисия.
Промените, които са направили Facebook, Twitter и Google+, за да приведат своите условия за ползване в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите, бяха публикувани днес. От тези промени ще се възползват вече повече от четвърт милиард потребители в ЕС, които използват социални медии.
Гражданите няма повече да бъдат принуждавани да се отказват от задължителни права, като например правото да върнат покупка, направена онлайн; те ще могат да подават жалбите си в Европа, а не в Калифорния; и платформите, подобно на доставчиците на офлайн услуги, ще поемат своя справедлив дял от отговорност към потребителите в ЕС. Промените обаче само частично отговарят на изискванията съгласно правото на ЕС за защита на потребителите.
Докато последните предложения на Google изглеждат в съответствие с исканията, отправени от органите за защита на потребителите, Facebook и в по-голяма степен Twitter само частично са разрешили важни въпроси във връзка с отговорността им и начина на уведомяване на потребителите относно премахване на съдържание или прекратяване на договор, казват още от ЕК.
Що се отнася до процедурата за "уведомяване и действие", която органите за защита на потребителите използват, за да съобщят за наличието на незаконно съдържание и да поискат премахването му, промените, въведени от някои дружества, са недостатъчни.
Вера Юрова, комисар на ЕС по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете, заяви: "Тъй като социалните мрежи се използват като рекламни и търговски платформи, те трябва да спазват изцяло правилата за защита на потребителите. Радвам се, че мерките на националните органи за прилагане на правилата на ЕС за защита на потребителите дават резултати, за което свидетелства фактът, че някои дружества понастоящем предприемат действия да направят своите платформи по-безопасни за потребителите. Неприемливо е обаче, че тези действия все още не са изцяло завършени и отнемат толкова много време."