Европейците и "Фейсбук" - как компанията спазва новите правила за личните данни

Европейците и "Фейсбук" - как компанията спазва новите правила за личните данни

Европейците и "Фейсбук" - как компанията спазва новите правила за личните данни
Facebook
Идната седмица "Фейсбук" ще предостави на европейските си потребители възможност да решат каква част от данните им споделя с рекламодатели. Това обявиха от социалната мрежа, като уточниха, че инициативата е част от усилията им да се съобразят с новия Общ регламент за защита на личните данни (GDPR). С времето тези възможности ще станат достъпни и за потребителите по целия свят.
Реклами, базирани на данни от партньори
"Рекламите на "Фейсбук" са по-релевантни, когато използваме данни от партньори – като сайтове и приложения, които използват бутона ни "Харесвам" (Like). Ще помолим хората да прегледат информация за този тип реклами и да изберат дали искат ние да използваме тези данни, за да им показваме реклами", обясняват от социалната мрежа.
Информацията в профила
Ако потребителят е споделил политическите и религиозните си възгледи и информация за интимните си връзки, той ще трябва да реши дали да удължи вече даденото на "Фейсбук" разрешение да използва тези данни. "Както винаги, включването на тази информация в профила не е задължително. Улесняваме хората да я изтрият, ако преценят, че вече не искат да я споделят."
Лицевото разпознаване
Според компанията на Марк Зукърбърг опцията за лицево разпознаване служи за защита на потребителите и за подобряване на изживяванията, които социалната мрежа им предлага – така например те могат да разберат дали други хора използват снимките им и да получат предложения кои свои приятели да "отбележат" в снимки и видеа. Сега "Фейсбук" дава на потребителите в ЕС и Канада възможност да включат тази опция.
GDPR
Европейците ще получат и инструкции как да се свържат с отговорника по защита на личните данни, който компанията е длъжна да има след 25 май, когато GDPR влиза в сила. Специална защита влиза в сила и за непълнолетните потребители на "Фейсбук". Те например няма по подразбиране да публикуват съдържание, достъпно за всекиго. Функцията за лицево разпознаване не е достъпна за тях, ограничен ще бъде и достъпът до данни като рожденото им място или ден. Още по-строг е контролът върху профилите на деца на възраст между 13 и 15 години (по-малките нямат право изобщо да имат профил).