"Фейсбук" обмисля платена версия без реклами

"Фейсбук" обмисля платена версия без реклами

"Фейсбук" обмисля платена версия без реклами
Компанията "Фейсбук" проучва пазарните нагласи дали създаване на версия без реклами, която да се плаща с абонамент, би подтикнала повече хора да се присъединят. Това съобщи "Блумбърг", като цитира неназовани източници, запознати с въпроса.
"Фейсбук" вече е разглеждала подобна възможност, но заради скорошния скандал с лични данни сега нагласата за подобно решение е по-силно застъпена, отбелязва източниците. Кризата се разгоря по-рано тази година след информация, че консултантската компания "Кеймбридж Аналитика", работила по президентската кампания на Доналд Тръмп през 2016 г., е получила лична информация на милиони потребители.
Самата компания отказва да коментира. Изпълнителният ѝ директор Марк Зукърбърг обаче отдавна обмисля подобна алтернатива и не отрече в прав текст, че възможността е на дневен ред, по време на изслушванията му пред двете камари на Конгреса миналия месец.
Миналогодишните приходи в размер 41 млрд. долара на "Фейсбук" идват почти изцяло от реклами, таргетирани чрез данни на потребителите.
Според агенцията досегашни проучвания в последните години са показали, че потребителите не гледат с добро око на подобна възможност и не разбират защо "Фейсбук" може да им я предложи след дългогодишни обещания, че "винаги ще е безплатно". По време на изслушванията Зукърбърг увери, че социалната мрежа винаги ще има и безплатна версия.
"Фейсбук" в момента разглежда възможности, които само допреди година биха били немислими, като например да дава "рейтинги" на новинарски услуги, за да определи надеждността им.