Познавате ли GDPR експерти и други шеги за новите правила за личните данни

Познавате ли добър GDPR специалист?
- Да.
- Можете ли да ми дадете имейла му?
- Не.
Тази и купища други шеги заляха социалните мрежи в последните дни - също както огромно количество имейли от компании, за чиито писма някога хората са били абонирани, заля пощите им.
Причината - днес в сила влезе Общият регламент за защита на личните данни (GDPR), най-сериозната реформа в тази област от масовото разпространение на интернет.
"Дневник" събра някои от смешките по темата.
GDPR is bigger than Beyoncé https://t.co/KvXvrEDtth pic.twitter.com/rWPtslNayz
- Jason Karaian (@jkaraian) May 22, 2018
Джулиан Асанж е единственият човек във Великобритания, на когото му се иска да получава мейли за GDPR.
- Колко GDPR експерти са нужни, за да сменят една електрическа крушка?
- Не мога да кажа. Участниците в експеримента не са дали съгласието си информацията да бъде давана на трети страни. Но мога да ви уверя, че беше много, много скъпо.
Ако не отговорите навреме на молбите на разни марки да останете в мейл списъка им, след 25-ти май ще започнат да ви звънят пияни и да демонстрират колко са щастливи без вас.
Lot of films aren't GDPR compliant, actually. pic.twitter.com/sXkynSBWRy
- Ian B (@TheAdmiral) May 21, 2018
Нямам търпение да дойде денят след влизането в сила на GDPR. Ако разбирам правилно, след това никой няма да има право да говори с мен.
Алармата ми не звънна сутринта, очевидно не съм приел новата ѝ политика за поверителност.
- Чук-чук.
- Кой е?
- GDPR.
- GDPR кой?
- Няма да ти кажа, не съм дал разрешение да обработваш данните ми.
"WARNING. In our butcher's shop we might ask your name and remember your meat-related preferences. If you are worried about this, please enter the shop while shouting 'I DO NOT AGREE!', and we will henceforth pretend we don't know you."#GDPR HT @PhRoose cc @bobnease pic.twitter.com/sDhveLiBqj
- Koenfucius (@koenfucius) May 19, 2018
Досегашната европейска директива бе от 1995 г.
За тези двадесетина години интернет стана масово достъпен, социалните мрежи изгряха и някои започнаха да залязват, а интернетът на нещата е на път да навлезе в живота на обикновения човек.
Ето защо беше крайно време да се създаде ново европейско законодателство, което да пази неприкосновеността на гражданите.
Вероятно най-важната промяна е фактът, че новото законодателство ще се прилага и върху компании, които са базирани извън ЕС, но обработват личните данни на европейски граждани, отбелязва се в информационния сайт на ЕК.
Същото важи за обработката на данни, ако тя се извършва извън съюза и засяга предложения на стоки или услуги на европейските граждани.
Териториалният обхват на директивата от 1995 г. бе спорен.
Глобите за нарушение на регламента могат да достигнат до 20 млн. евро или 4% от глобалния оборот (в зависимост кое число е по-голямо).
Тези наказания се предвиждат за най-тежките провинения.