За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 335 НеутралноЕ все пак сАвецките университети са в класацията....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...simval
Рейтинг: 623 НеутралноНе мога да повярвам.
Аз не зареждам в Лукойл.Kir4oKirov
Рейтинг: 714 ВеселоИначе казано (на "мурзилски")-Пиндостан РУЛЗЗЗ!
Да, Ленинградският Държавен университет е № 235!
П.С. Домързя ме да търся дали московският "Патрис Лумумба" е в класацията:) trol
Ген. Колев
Рейтинг: 765 ВеселоЗа всички е ясно, че Челябинският Машинно Тракторен самъй технологический институт е безапелационно на първо място. Както и целокупната Матушка, ако сте забравили. Тези пиндосляшките от тази класация са далеч под неговия уровень - затова са и отделно класирани.
tsvetko_51
Рейтинг: 823 НеутралноИ после да не се чудим и да се оплакваме от "лошите" САЩ. Като го добутаме нашите университети, ако не в дестката, петдесетицата, поне да влезат в стотицата, тогава може и да се жалим.
galapagas
Рейтинг: 93 НеутралноАбсурдната система на МОН за финансиране 'на калпак по лъжичка' ще затрие скоро и Софийския университет и в топ-1000 няма да присъства името 'България'.
stanislavdi
Рейтинг: 607 НеутралноНяма да спра да повтарям, че технологичното развитие на света е благодарение на MIT (да не се бърка с МИД). Да, далеч не всички нови технологии са от възпитаниците на Масачузетс, но другите гении доразвиват иновациите, дори може би ги правят още по-добри. Но, основите на всяка технологична новост са на MIT
stanislavdi
Рейтинг: 607 НеутралноНие сме пичове, държим на безплатните университети и това си е. Нищо, че нивото им на преподаване е като на ПТУ за заварчици. Важното е да изпадне някоя дипломка за детето ни
pinoccio
Рейтинг: 25 ВеселоЕ как, не са ли МГМО И УНСС?
pinoccio
Рейтинг: 25 ВеселоДо коментар [#6] от "galapagas":
Докато е пълно с комуняги там, нищо няма да прогресирав СУ...
stanislavdi
Рейтинг: 607 НеутралноТе са. На челни места по корумпирани преподаватели, декани и ректори.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноРанглисти всякакви. За мен най-автортетна е тази на ARWU (http://www.shanghairanking.com/ARWU2017.html ). Тя се базира на цитируемостта на публикациите на съответните университети. Т.е. университетите произвеждащи качествена наука са по-напред. Там 16 от първите 20 университета са американски.
foreverman77
Рейтинг: 1349 ВеселоИ да не забравяме, виновни за това, че бг университетите са толкова ниско в класацията, са Сорос, САЩ, ЕС и НАТО.
Kir4oKirov
Рейтинг: 714 ВеселоИ Костов, И КОСТОВ, колега:)! trol
Круммм
Рейтинг: 171 НеутралноНашите са по-зле и от някогашните ПТУ - приличат по-скоро на фиктивни вътрешно-заводски курсове за разряд.
zakonitenakrummmРоси
Рейтинг: 5672 НеутралноДо коментар [#1] от "Messerschmitt":
Той и СУ е в класацията, но къде.
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 225 НеутралноБиблиотекарския де е?
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефvespasian0303
Рейтинг: 225 НеутралноСтати Статев For the Win! Любим мой персонаж и олицетвроение на вишУто ни образование.
П.С. Не съм учил в УНСС, нито в България.
De Michelis
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "stanislavdi":
Браво, ти сега каза голяма новина. Досега това никой не го знаеше.
Благодая за информацията!
Без твоето писание щях да си умра прост, и неинформиран:-))))))))))))
Over & Out
Рейтинг: 191 ВеселоВ България всичко се напъва да бъде университет, Югозападен, Великтърновски и прочие изчадия и уродливи хибриди, докато този си е институт и не прави опити да става университет.
The Island
Рейтинг: 480 НеутралноИнтересно германските инженери, които произвеждат почти всичко къде учат, в Масачузетс ли , в Швейцария ли, че ги няма в класацията немските университети ?
Jessika
Рейтинг: 1203 НеутралноРеалният факт, ще у нас е по-лесно да се запише човек в университета е по-лесно, отколкото в детска градина, говори много, и това не е в полза за университета.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”otrqdnik
Рейтинг: 279 НеутралноНормално, това не трябваше ли да в категория платени реклами? Аглосаксонския свят се саморекламира, това е лесно когато световните медии работят в синхрон за което са много полезни западните фондации. Друго си е да очерниш Източна Европа, Африка или Азия, да похвалиш нашите. Така се прави политика и бизнес. Само като се види кой взема Оскари, Пулицъри, Нобели и други синекурни наградки става ясно за каква мощна пропаганда става въпрос. Нищо чудно, че тези хора се борят с руската пропаганда, която е съгурно под 1% от американската.
log_on
Рейтинг: 2863 НеутралноВъобще не ме интересува Масачузетския унивеситет. Търся начин да завърша оня в Симеоново и да стана генерал и министър-председател.
stein
Рейтинг: 265 НеутралноЕ не е трудно да дадете и връзката към класацията:
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2018
De Michelis
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#18] от "vespasian0303":
Не си учил в България? Основно и гимназия в чужбина ли си завършил?
Стати ми е съученик от основното ушилище и от Английската в Бургас.
Обаче тогава още беше пич!
После Националната математическа гимназия го "развали":-)))
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноТрадиционно в тези класации най-добре се представят американските и британските университети. Така, че съвсем резонно е и таз годишното класиране.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Николов
Рейтинг: 998 НеутралноНо немската индустрия се крепи на професионалното и дуално обучение (т.е. професионални училища, техникуми и полувисши). Германия е лидер в този тип обучение.
pyn
Рейтинг: 122 НеутралноТаз класация си е пълна порнография. Единственият обективен критерий е цитируемостта. Останалите са некви репутации. И как пък ги измериха? С платени социологически проучвания? Бах...
qrw19507795
Рейтинг: 225 НеутралноГледам много сте се загрижили за руските унита, дай да си оправим първо наще пък после ще ги требим другите?! Вие уш мразите русия пък все русия вие е в устата, да се чуди човек българи ли сте руснаци ли сте.
espresso
Рейтинг: 279 НеутралноИма и езиков елемент - английският е по-популярен, затова повече статии се четат и съответно цитират, когато са на английски. Немският е доста по-слабо разпространен. Вярно, че много немци публикуват на английски, но си има и авторитетни немскоезични издания. Може би това ги дърпа малко надолу в класациите.
ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.log_on
Рейтинг: 2863 НеутралноСлед Брекзита английския е изхвърлен от кулоарите и в работните документи на ЕП.
Сега след окончателното скарване на ЕС със САЩ английския съвсем ще бъде игнориран.
Go Go
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "stanislavdi":
73! Go GoВярно, но с един малък пропуск, липсва Тракторът.
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноМного е субективна тази класация и по кой фактори решиха че е най-добрият?
mitko11
Рейтинг: 2160 ВеселоНека да дадем обективната класация по места на университетите:
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов1. Пернишки Университет по Технологии, Компютри и Автоматика/някой да не вземе да чете само главните букви/.
2. УниНедоубит/бивш Библиотекарски/.
3.Свищовска А каде ми е ?
4. Швейцарска академия - Казанлък
5. УНСС.
6. ......
stoiank
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#7] от "stanislavdi":
Ако приемем, че Интернет е "някаква новост" мисля че има и европейска заслуга. Но щом казвате....
mitko11
Рейтинг: 2160 ВеселоДо коментар [#32] от "log_on":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовИ официалната валута ще стане рублата.....
Абе откъде ви намират такива?
tgapple
Рейтинг: 225 НеутралноАбсурд! Това е заговор срещу българското. Трябва веднага да втвърдим тона и да оспорваме. Как не е СУ, УНСС, ТУ или библиотекарския?!?
Go Go
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "Николай Николов":
73! Go GoДобър коментар, имам само една добавка. Хак му е на Хитлер, че е подгонил евреите и циганите. Добрите му учени просто са забягнали към Англия и оттам в Америка.
А немските инженери, които правят изобретения, са учили и даже преподават точно в ETH Цюрих. Останалите са доста зле подготвени, стават за производство, но не и за иновации.
_mushichka_
Рейтинг: 485 НеутралноАко имаше университети по алкохолизъм, колхозниците щяха да окупират топ 10. Уви, няма.
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноСофийския си е влошил позициите, преди беше в 700-те
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertmitko11
Рейтинг: 2160 ВеселоДо коментар [#41] от "penetrating":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПросто в предната класация беше "от 500 до 1000". Като поименната класация се даваше само до място 200. След това пишеха - от 200 до 500, от 500 до 1000, от 1000 до 2000....
Ерик
Рейтинг: 183 Неутралноне може да бъде
разкарайте "посивяването" и "цъкачките", в този ред; излагате се...щом не е руски
.
Рейтинг: 1163 НеутралноМасачузес, със стотици степендианти избрани от цял свят, редовно хваща първата десетка на световните олимпиади по информатика, физика и тн. Ма първите места от доста години са за руснаците и след тях китайците.
dasvidaniya
Рейтинг: 225 ВеселоПовярвай, хибридните троли го завършват Руски трол. https://мвд.рф/
log_on
Рейтинг: 2863 НеутралноЕ,за товва не знам. Но е факт,че голяма причина за скарването е рублевия СП-2.дето шефката си го иска цял и непокътнат.
И никакъв английски и американски не може да я разколебае.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Скакауец
Рейтинг: 334 НеутралноХа-ха-ха, точно докато си го мислех това и ти си го написал :)
+++
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноПо тази класация Германия,Швейцария, Франция, Холандия, Финландия, Швеция, Австрия и т.н. и т.н. трябва да са съвсем изостанали но това са държави с най-висок стандарт и най-високо развитие, аиде пък Германия технологично - говорим за химия, фармацефтика, самолетостроене и т.н. и т.н.
Така че класацията е пълен БОШЛАФ
МиГ-29
Рейтинг: 47 Неутрално"Сред тях са академичната репутация (40 процента от общия бал)"
То репутацията е хубаво нещо ама репутацията не върши работа, камо ли пък да изобрети нещо, но щом 40% от критерия за 1 университет е репурация нека.
Репутацията може да върши работа при адвокати и други хуманитарни ама при технологиите не става.
nutun
Рейтинг: 598 НеутралноМежду тези университети и нашите не може да има никакво сравнение защото бюджетите за в порядъци по различни (пример: МИТ - 14.8 милярда долара бюджет за 2017 докато СУ има към 100 милиона лева). Разликата във финансирането е повече от 200 пъти, а двата университета са равни по големина.
султана глаушева
Рейтинг: 334 НеутралноАбсолютно вярно! Няма учебно заведение, дето и на светлинни години да се доближава до MIT! Който иска да става компютърджия, да ходи да учи там. Ама трудно приемат. За щастие има много онлайн курсове. Е, не е същото, ама все е нещо!
Мърфи е оптимист!ali_ibn_isa
Рейтинг: 116 РазстроеноЗа мен номер едно си делят 'Библиотекарския инстититут' и Магнаурската школа в Симеоново, защото техните кадри са най-успешни и са дали най-много управленски матрял на България!
МиГ-29
Рейтинг: 47 Неутралноа къде са Япония и Южна Корея?
Или те нямат добри университети?
Ако нямат добри университети как така всички компоненти за всичко елетронно идва от там?
Може би нямат и автомобило строене?
Хмммм
Average Person
Рейтинг: 2703 ВеселоДо коментар [#49] от "eyd13372645":
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.университета в Цюрих е на 7 място, бе!
Швейцария не е голяма като САЩ, който е над 300 милиона население.
Освен това, 7 място не знач 7 пъти по-зле от първия.
bird_song
Рейтинг: 445 ВеселоМагадския Университет е назад- жалко!
log_on
Рейтинг: 2863 НеутралноАбе това горе си е поръчков материал. Хвърлят въдици за рибки ,защото явно американските не стигат за пълнеж. В Масачузетския таксите са около 50 000 долара годишно без издръжката.
Пред почти безплатните европейски.
De Michelis
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#44] от ".":
Така ли?
А руснаците защо не учат в Русия?
Или: "тъпите" американци, китайци, корейци, и всякакви други талантливи студенти защо не учат в руски университети,
ами се натискат за американски?
Руснаците може да са на първите места по разни олимпиади,
(макар, че според нашите медии българчетата са все на първи места),
но сигурно в олимпиади за деца до 4.клас:-)
После си изпиват акъла:-)
Затова руснаците всякa година остават с пръст в устата при Нобеловите награди:-)
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноА Германия, Япония а Южна Корея?
Държави много по малки от САЩ без грам ресурс напълно унищожени преди 50 години и въпреки това МНОГО МНОГО по развити от САЩ в момента.
Как става тая работа без добри университети?
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноИ без да имат долара като резервна валута и да могат да печатат безкрай.
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноИма една много важна разлика с ЕУ университетите.
ЕУ университетите са базплатни всички тези по горе Американски и Английски струват около 250 000 до 500 000 долара да ги завършиш.
Което автоматично изключва 99% от населението пък ако ще и да си гении.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 116 НеутралноПросто е бе, каскет, тях не са ги 'освободили' братушките от СССР.
Лошите америкаци им направиха на германците един 'план Маршал', а братушките разстреляха де що беше чиатаво, изнесаха заводи и златото от БНБ. Набиха ни уродлива металургия, за да сме техния придатък и така.
Просто е, ама не е за ушанки и каскети.
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Николай Николов":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Добре казано и обяснено. +++
Average Person
Рейтинг: 2703 НеутралноДо коментар [#59] от "eyd13372645":
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.Ами нали това съм писал ето Швейцария, Великобритания са споменати че са в топ 10. Статията горе не е много изчерпателна.
И както написах това топ 10 не означава че и топ 20 или 30 не са достатъчно добри.
Не всичко е пишкомерство но е ясно че ако си извън топ 200 нещата вече отиват на зле
errata
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#12] от "Николай Николов":
"Да, България"Имам директни впечатления от Японски, Великобритански и Български университети плюс хора завршили американски. Класацията, която сте дали наистина е по-реалистична. Quacquarelli Symonds - QS надува яко резултатите на великобританските и азиатските университети.
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "eyd13372645":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36До коментар [#59] от "eyd13372645":
Има ги, но явно не си прочел добре статията, цитирам за тебе:
"Най-високо в класацията от азиатските вузове е Националният университет на Сингапур (11). За пръв път от 2006 г. в топ 20 влиза китайският университет "Цинхуа", скочил от 25-о на 17-о място. "
В топ 20 сигурно има и поне един японски университет или общо азиатските са най-малко 3, което си е малко според мен.
log_on
Рейтинг: 2863 НеутралноВ САЩ наистина ти искат да покажеш банкова гаранция за срока на следване ,защото стипендии ,ако има изобщо, са една-две максимум. И нямаш ли парите ни диплома от средно ти важи ,ни кандидатстудентски.
Т.е. всеки дебил с 300-500 000 долара от тате може да бъде приет и да завърши този вуз,а и другите им.
mitko11
Рейтинг: 2160 ВеселоДо коментар [#51] от "nutun":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовА в МИТ правят ли конференции за делото на Людмила Живкова?
Average Person
Рейтинг: 2703 НеутралноДо коментар [#67] от "log_on":
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.като видиш къде учат децата на комунистическите номенклатури, значи там става с пари. иначе познавам 2 българи които отидоха да учат в МТИ със стипендия
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноСингапур и Китай добре (макар че нито едните нито другите са високо-технологични).
Аз питам къде е Германия, Япония и Южна Корея?
Ако класацията е реалистична те би трябва да са в ТОП 10?
Или вие смятате че САЩ са много по високо-технологични от Германия, Япония или Южна Корея?
Pontif
Рейтинг: 2230 НеутралноАбсолютно не си прав! Една птичка пролет не прави. Аз имам впечатления само от Калифорнийски университети, защото ги проучвах и посетих заради сина ми. Има поне 7 до 10 страхотни технически университети само в Калифорния! Ако погледнеш колко Нобелови лауреати имат, колко открития са направени и се правят в тях, кои са ги завършили .... няма да се захласваш само по МИТ.
За да имаш наука не ти трябва един страхотен университет а мрежа от много добри университети. Така имаш конкуренция, имаш обмяна на професори, програми. Имаш и конкуренция между студентите.
Аз преди няколко години проучих Дейвис, Бъркли, Кал Поли и няколко други. Бях впечатлен от това което видях. Човек трябва да виси за да разбере за какво става въпрос - това са милиарди долари, умно влагани в продължение на много десетки години, без паузи, без прекъсване, без простащини, без политика. Това нещо дори да решиш да го разрушаваш, ще ти отнеме десетилетия.
И ... да, много е скъпо но си заслужава парите! Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноА би ли ми обяснил как в Европа го правят същото но без всичките тези милярди?
vesolr
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#44] от ".":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQТова изобщо не е вярно. Първо, отборите в олимпиадите по математика са съставени от ученици преди университетско ниво. МИТ е ВУЗ, съответно не участва в подобни състезания, дори в него да учат много от призьорите - те са приети там СЛЕД като са приключили участието си в олимпиади.
Второ, Русия като страна изобщо не е на първо място в математически олимпиади в последните години.
Резултати от последните няколко математически олипиади:
2017 - САЩ 4то място, Русия - 11
2016 - САЩ 1во, Русия - 7
2015 - САЩ 1во, Русия - 8
2014 - САЩ 2ро, Русия - 4
2013 - САЩ 3то, Русия - 4
Ако продължим назад в историята, неизменно ще намерим година, в която Русия е била пред САЩ, а може би дори на 1во място, но това не доказва теорията ти, че от Русия по-велико нЕма.
Нормално МИТ (и останалите американски ВУЗове на подобно ниво) да привличат талантливи студенти от цял свят. Разполагат с огромни средства, могат да привлекат най-големите светила в различни области, лабораторите и базата като цяло също е на високо ниво. За какво някой талантлив български математик спечелил медали от олимпиада ще си губи времето в СУ-то, при положение че с отворени обятия го чакат в МИТ, Харвард, Калтек?
vesolr
Рейтинг: 924 ВеселоДо коментар [#52] от "султана глаушева":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQИма, и още как - даже в статията са ти го написали - Станфорд и Калтек например. Разликите между тях са минимални, говорим за сантиметри, а не за светлинни години както е в твоята хипербола.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноМиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноТъй ли аз пък не знаех?
Те щото проспаха Електро-Автомобилите за тва тяхните компании имат рекордни продабжи и Печалби.
А тези дето са на гребена на Вълната като ТЕСЛА имат огромни загуби и въпреки всички субсидии са ПРЕД ФАЛИТ !!!
Дали ТЕСЛА ще я има през 2019???? Може би да може би НЕ.
Но БМВ, АУДИ, ВВ ще ги има.
За момента Електричките са една фантасмагория не стават не могат ... някой ден може и да ги има масово и да стават ... тогава Дойчо може да се включи и за 2-3 години да умори всичко друго.
За момента няма никакъв смисъл.
Pontif
Рейтинг: 2230 Неутрално[quote#67:"log_on"][/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles"
Има една много важна разлика с ЕУ университетите.ЕУ университетите са базплатни всички тези по горе Американски и Английски струват около 250 000 до 500 000 долара да ги завършиш.Което автоматично изключва 99% от населението пък ако ще и да си гении.
—цитат от коментар 61 на eyd13372645
В САЩ наистина ти искат да покажеш банкова гаранция за срока на следване ,защото стипендии ,ако има изобщо, са една-две максимум. И нямаш ли парите ни диплома от средно ти важи ,ни кандидатстудентски.
"
Абе, другаре, вие луди ли сте, бе? От къде ги измисляте тези лъжи????
Нормален много добър университет в САЩ струва около $30,000 до $40,000 на година. Супер елитните най-много до около $50,000 на година. Повечето студенти имат някаква форма на стипендия. Има много помощи които се дават от Федералното или Щатско правителства. Има начин сам да си вземеш заем + помощи +грантове (което са дарени пари) Да не говорим че повечето големи университети ти дават пълна стипендия ако имаш успеха и родителите ти правят по-малко от $100,000 на година.
В Америка няма студент който да не учи защото няма пари!!! Няма такова нещо! По един или друг начин ще ти се намерят пари - или стипендии (повече от една) или помощи или заеми.
Не съществува учебно заведение в САЩ което да ти иска гаранции че ще можеш да плащаш! Няма такова нещо. Студентите дават финансовата информация на родителите си само ако искат стипендия или помощ. Имат опцията да си вземат заем (който е гарантиран от Федералното правителство) без да дават обяснение на който и да било за това какви пари имат или нямат родителите ти. Разбира се след като завършиш си изплащаш заема.
Има и друго нещо - когато сам си плащаш, шанса да учиш 10 години История на поезията е доста малък. В Европа в последните 10 години студентите които искат да учат медицина или инженерство е спаднал със 70% !!! С толкова са се увеличили желаещите да учат Поезия, Литература, История на Литературата, История, Кино Изкуство, История на Кино Изкуството. Свободни Либерални Науки, ПР, Социални науки, Социални отношения, Връзки с обществеността и други такива "науки". Може и да не съм прав но безплатното образование има нещо общо с тази тенденция. И защо не? Няколко години университетски живот без пари - партита, преливане от пусто в празно, мама и тате се грижат за студента. Като завършиш нещо такова, намирането на работа е ясно - още 10 години за помощи или при мама и тате или пък специализация, пак платена от държавата в подобна "специалност".
Аз познавам такъв хитрец тук - има Ph.D. по Археология!!! Учи около 10 години. Сега работи като пазач в Wallмart за $11/час и е адски недоволен.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноДо коментар [#71] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Прав сте - в калифорния има силна университетска екосистема. Но и на Източния Бряг има такава. В Бостон освен MIT e и Harvard. Ню Йорк е на един хвърлей място (по американските стандарти) а там са Columbia, NYT, Rockfeller, Cornell. Наблизо са и Princeton, UPenn, Yale и Johns Hopkins. Всеки един от тези университети е звезда поне в някоя дисциплина. А около тях има съзвездие от не чак толкова известни университети (Penn State, Carnegie Mellon, Temple U, Univ. of Massachusets, City Univ. of NY, Rochester и др.). Та, на кратко, на Изток също има силна екосистема.
Pontif
Рейтинг: 2230 Неутрално[quote#72:"eyd13372645"][/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesВ Еропа правят същото?! Ти или не си чел статията или никога не си се занимавал с наука!
Фокусирай се върху думата "същото". Как е същото като не са в първата 10ка или 50тица или 80? В първите 100 около 70 са Американски университети! За какво "също" бълнуваш? Въпроса ти е глупав. Според тебе същото е и в СУ, нали?
Щеше да бъде същото ако тези които цитираш са в този списък. Не са!
simval
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#7] от "stanislavdi":
Е, не са само те, де.
На първо четене ми идва на акъла Кал Тек.
Бих добавил и Чикаго Юн. и Мичигън Ст.
Тексаският университет за нефтохим специалности.
Аз не зареждам в Лукойл.
Fräulein Ursula
Рейтинг: 979 НеутралноКласацията е интересна. В нея са представени 27 руски университета. Сравних я с руските класации и приблизително се припокрива. Прави ми впечатление, че не са класирани по-тясно специализирани университети с икономическа насоченост, подобно на нашите УНСС, СА "Д.А.Ценов" и Варненския университет. Например в Русия е уважавана "Висшата школа по икономика", където преподаваше г-н Симеон Дянков, преди да го изритат, Финансовият университет към правителството на РФ, както и Академията за народното стопанство и държавните служби към Президента на РФ. Но може би не са включени, защото там преподават предимно местни кадри, а реализацията е изключително към държавния сектор вътре в Русия
Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноЕ същият Университет в ЕУ че и по-добър струва 1000 долара на година :)
Просто образованието в САЩ е един голям бизнес (както е медицинското обслужване) за тва и тази измислена класация :)
Вижте ние сме в ТОП 10 само Америкснски унивеситети елате да платите по 50 000 долара.
На тази въдица се вързват само Китаийци и Индийци ... накарай някой Европеец да дойде да ти плати 50 000 на година да учи в САЩ ще ти се изсмеее ...
Няма на кво да го научат повече отколкото в Германският Университет за 1000 Евро на година.
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноДо коментар [#70] от "eyd13372645":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Сингапур си е високотехнологична държава от всякъде. Китай се опитва да стане такава и сигурно след години ще успее да стигне поне нивото на Южна Корея и Япония. Но, САЩ също си е високотехнологична държава не по малко от Япония и Южна Корея.
Николов
Рейтинг: 998 Неутрално[quote#76:"eyd13372645"][/quote]
Значи има едни неща като т.н. "пазарен квадрант". Учат се във "Въведение в Маркетинга". Та там накратко разделят продуктите според това какви пари носят и според това какъв ръст имат. Тези дето носят добрите пари са обикновено надежни и изпробвани технологии. На такива продукти им викат "дойни крави". Но работата е, че при тях висок ръст по правило няма - продажбите са що-годе константна величина с леки колебания. Те са продукти на "средна възраст". Хубаво е да имаш такива продукти, но още по-добре е да имаш т.н. "продукти-звезди" - това са продукти с висок ръст. Това по правило са нови продукти, които още не са се наложили. Но въпрос не време е да се наложат. Така е било с всички познати продукти - навремето автомобилите са били екзотика докато файтоните са били утвърдена технология. Но с времето всяка технология рано или късно умира. Така ще умрат и колите с ДВГ. Който успее да се качи на следващия влак ще уцелее. Който не - го чакат съдбата на файтоните.
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноСингапур е главно финанси и ниски или липсващи данъци.
Я ми покажи нещо измислено и произведено в Сингапур?
САЩ са главно маркетинг и Софтуер и много финанси (главно заради долара като резервна валута) + много много ресурси.
Сащ са производител Но.1 на ГАЗ и почти най големия на НЕФТ.
Всички компоненти са Южна Корея и Япония.
Германия е Но.1 при машиностроенето.
Така че тази измислена класация никак ама никак не се вързва с реалността.
log_on
Рейтинг: 2863 НеутралноАбе американски университети -трънки.Щерката на Борисов като завърши американски вуз за счетоводителка големия и професионален престиж беше да бачка в квартален супермаркет като такава. И хоп сега върти манджи на мъжо и тате в Банкя иси дундурка детето като на път е и второто.
Същевременно е първа дама и богаташка не от щатско ,а от българско.
И от българската диплома на тати.
primerno
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#28] от "Николай Николов":
Хората завършили техникуми и проф. училища след това бачкат на поточната линия или на някой стенд за измерване. Такива хора могат да са основата на една индустрия, но не и да я развиват.
МиГ-29
Рейтинг: 47 Неутрално1. Още не е дошъл този момент (както всички виждаме)
2. Когато дойде Германските Авто-производители са много по добре позиционирани да се качат на този ВЛАК 1ви и да го карат напред.
3. Ел Автомобила не е изцяло НОВ ПРОДУКТ а вариация на стария продукт в който германците са вече лидери.
4. Кой произвежда компонентите за този НОВ ПРОДУКТ? и мога да ти гарантирам не са ТЕСЛА. Тесла само сглобяват.
Николов
Рейтинг: 998 Неутрално[quote#85:"eyd13372645"][/quote]Почти всички технологични компании имат развойни звена в Сингапур. Това е заради силните университети. Сингапур дето има 4 милиона жители има поне 20 или 30 пъти повече работни места в развойна дейност от БГ. Сети се за която и да е технологична компания и ще видиш, че има хъб в Сингапур. Повечето от тези фирми или нямат звено в БГ или звеното им се занимава само с продажби. А разликата в заплащането е огромна. Един новоизлюпен докторант в развойно звено на утвърдена технологична компания започва с поне 100-тина хиляди долара годишна заплата. Един новоизлюпен маркетингов специалист - с 30-40 хиляди долара заплата (това на Запад - у нас е в пъти по-малко). Под развойна дейност нямам предвид обикновено програмиране (в каквото се състои 99% от ИТ работните места у нас). Разликата между развойната дейност и програмирането по отношение на заплатите е същото като между програмирането и не-ИТ професиите. Т.е. огромна. Но в полза на развойната дейност. Това е "каймакът" на технологичните професии. У нас, за съжаление, такива работни места са много малко. И една от основните причини е в слабите ни университети.
На кратко - известни сингапурски фирми няма, но много от научно-изследователската и развойна дейност на световно известни фирми се прави в Сингапур (разбира се, не само там).
Pontif
Рейтинг: 2230 НеутралноАБсолютно има!. И не само в Ню Ингланд и Джъзи. ДЖорджа Тек ис грейт университет. Сигурен съм че и в други щати има, просто аз не знам за тях. Пойнта ми беше че не е само един и без него нищо няма да стане.
Не казвам че и в Европа или на други места няма добри университети. Но това което е в САЩ го няма никъде. Аз знаех само легенди и глупости докъто не се наложи да избирам училище за сина ми. И въпреки че съм тук повече от 30 години .... останах невероятно впечатлен. Просто университетската култура е много по-различна от всичко което аз знам. Завършил съм в България и съм работил с руснаци в руски научни институти преди да се спася. Няма сравнение. Няма!
Ако имаш шанс ... например отиди в Бъркли. Отворен кампус е. Можеш да отидеш до една от библиотеките им. Невероятна сграда. Няколко пъти по-голяма от Националната библиотека Кирил и Методий. От създаването си никога не е затваряна! Има студенти които живеят вътре с месеци преди някой да ги забележи. Срещу нея през една поляна е друга страхотна библиотека на Азиатската литература и наука - най-голямата такава библиотека извън Азия! Има няколко милиона оргинални манускрипти и картини достъпни за всеки който влезе вътре и всеки може да влезе вътре.
Тези университети въобще не разчитат на туишъна от студентите. Най-големия им приход са парите от дарения на алумнай, дарения от правителството, плащания по проекти от частни корпорации и организации.
Имам познат който работи на Линейния Ускорител под I-280 в Станфорд. Там един ден работа на Ускорителя струва $1,000,000. Учени от цял свят се записват да работят по тази програма. Сега Ускорителя е преработен в много силен ЛАЗАР с голяма селективност и го използват за синтезиране на нови молекули, главно за лекарства. И познай - никой от учените или организациите които го използват не плащат нито стотинка! И това са хора от цял свят! Включително Русия и Китай. Като го питах защо не ги чарджат, ми каза че Станфорд има толкова много пари от дарения че не им е необходимо да чарджат за тази услуга - $1,000,000 на ден!! Това са около $300, 000,000 на година! Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноДо коментар [#90] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Знам за какво говориш. Бил съм в САЩ - включително в някои от университетите (даже учих там известно време). Учил съм и в един от най-елитните европейски университети (името му е сред споменатите в статията). За съжаление, в Европа липсва тази дарителска култура. Причините сигурно са много, но една от тях е, че одържавеното обучение прекъсва връзката между продавач и купувач. В Европа за университетите клиент не са студентите, а държавата понеже от там идват основна част от приходите. Дори в ЮК е в значителна степен така при все, че британската система най-силно наподобява американската. Респективно, университетите не се опитват да "опитомят" студентите си и да създадат чувство за лоялност. И, респективно, студентите като завършат си вземат дипломата и казват "чао".
Този феномен може да го видиш в БГ. Най-лоялни към университета си са възпитаниците на АУБГ. Ако някой университет в БГ има изобщо дарителски приходи то това е именно АУБГ при все, че е сред най-младите университети и има най-малък брой абсолвенти. А таксите му са едни от най-високите. Т.е. хем студентите плащат, хем после се чувстват привързани и даряват (поне част от тях). Но това е когато унивеситетът гледа на студентите като на клиенти. Разбира се, това не обяснява защо другите частни университети в БГ не могат да възпроизведат тази дарителска култура.
Denis Stoyanov
Рейтинг: 225 Весело[quote#32:"log_on"][/quote]
А ти осъзнаваш ли че английския не е официален заради САЩ а точно заради Великобритания преди векове, защото е владяла 24% от целия свят, дори и по-голяма територия от Наполеон, Римската империя и Чингиз Хан. Това че в някои страни Руския е било задължителен в другите 90% никога не е бил :).
vesolr
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#61] от "eyd13372645":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQДо коментар [#67] от "log_on":
Изобщо не сте наясно с приема в САЩ. Там конкуренцията е жестока, по 10 и повече кандидата за 1 място. Приемат според всичко друго, но не и парите. Ако са те приели, тогава гледат колко може да си позволиш да платиш според дохода на семейството и ти дават "финансова помощ", която може да покрие и 100% от цялата сума за обучение. Съответно пълните стипендии в МИТ, Харвард, Станфорд не са единични бройки, а десетки, не са върнали никой талантлив студент само защото семейството му е бедно и не може да си позволи да плати.
vesolr
Рейтинг: 924 НеутралноУточнение 93 - коментара за конкуренцията се отнася за най-елитните вузове - като почнем от тези цитирани на върха на класацията до първите 50-100 в страната.
От клеветника https://goo.gl/QdmktQНиколов
Рейтинг: 998 НеутралноХа-ха. Значи, прав сте. Не се шегувам. Но сте прав само за бакалавърските степени - там наистина разликата в материала не е особено съществена между силен американски университет и силен европейски. Но колкото по-нагоре отивате (магистър, докторант, пост-докторант) толкова по-голяма става разликата. И тя се формира от това колко силен е университетът в научно-изследователската дейност. Американските университети са МНОГО СИЛНИ. Дори и университети дето не сме ги чували и са след 50-то място в ранг листата правят по над 100 милиона долара приходи от научна дейност. Под формата на патенти, лицензи, консултантска дейност.
Работех до скоро за една световно-известна фармацевтична фирма. Плащахме златни кинти на Харвард и МИТ за консултантска дейност. И това бяха само пари дето минаваха чрез мен - а фирмата за която работих има над 120 хиляди служители по целия свят от които над 10 хиляди се занимават с развойна дейност. Като във всяка голяма организация лявата ръка не знае какво прави дясната - аз нямах идея какво правят 99% от колегите ми в тази фирма. Т.е. в същата тази фирма със сигурност има и други звена дето плащат златни кинти на въпросните университети. И не само на тях. Виж, на БГ университети не знам да сме плащали и стотинка. От европейските университети сме плащали на холандски и белгийски (не напразно Холандия и Белгия се представят добре във въпросните класации) и тук-таме на някои френски и скандинавски. И това е. Лъвският пай отива при американските университети понеже там са патентите и ноу-хау-то.
raytcho
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#82] от "eyd13372645":
ми питай госпожа Нинова - нейния син завърши Бъркли - и понеже университетът е държавен за чужденците не се отпускат стипендии и не могат да получат студентски заеми- дори и за отличен успех - годишната такса за обучение е около 60 000 долара.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноНай-добре би било да се използва и друг критерий - средна заплата на абсолвентите. Но, подозирам, че ранг листата ще е сходна - просто дипломите на елитните американски университети носят по-големи кинти.
vesolr
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#96] от "raytcho":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQТова не съвсем точно - чужденците не могат да получават стипендии по федерални или щатски програми. Но Бъркли имат частни стипендии, които могат да отпуснат на талантливи чужденци. В случая със сина на Нинова, като участник в международни олимпиади не е проблем да бъде приет с пълна стипендия и то не само в Бъркли. По документи майка му е бедна като мишка, най-вероятно.
Pontif
Рейтинг: 2230 НеутралноДо коментар [#91] от "Николай Николов":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesАмерикански колежи в България има от 1860г !! Започват с девическата гимназия в Стара Загора, която после прераства в Американски Колеж в Самоков. В началото на миналия век това става Американският Колеж в София. Това продължава до идването на "освободителите" . Така че Американски училища има в България преди създаването на СУ дори. Дори по мое време още се говореше с уважение за възпитаниците на Американския Колеж. И вероятно част от тази гордост на завършилите има общо с твоята теория за това кои са клиентите - държавата или студентите.
Често някои педагози забравят че това са години в които студентите се формират не само като специалисти но и като хора. Всъщност повече като хора отколкото като специалисти. Аз съм завършил МЕИ по времето на Соца. Никой, никога не се е опитвал дори да култивира нещо в нас освен да се преподава учебния материал, гавно по Русни учебници. Никога не съм чул някой да се гордее с това че е завършил МЕИ. Да не говорим че беше пълно със свирепи селяци, които си останаха такива до края. Никой не се научи на труд, на способност да работш в колектив, да разботиш добре с други, да можеш да предложиш идея за решаване на проблем и да и я защитиш технически, научно и икономически. Дава ти се проект и трябва да го направиш точно по руския учебник. Всяка проява на творчество или инициатива се наказваше особено жестоко.
За материална база дори няма да говорим - това я ясно. Но това което много ме впечатлява като разлика в двете системи на обучение е подхода към колективна работа. В Соца само се говореше за колективизъм но това беше код за послушание и подчинение на шефа на колектива, който обикновено беше някой простак назначен от Партията. В Американските училища е точно обратното. Винаги проект се дава на група от 4, 5 студента. Работата винаги е повече отколкото сам човек може да свърши в срок. Никой не назначава шеф на проекта така че самата група трябва да си избере лидера. Вътрешно си разпределят работата което ги кара бързо да преценяват кой какви са му силните страни. Винаги проекта трябва да бъде защитен на идейна фаза пред преподавателя и другите студенти. Това означава че не можеш да прави фантастили и глупости които нямат връзка с реалността. Освен това одобрението на идейната фаза зависи не само от преподавателя но и от гласа на другите студенти така че се научават да представиш и защитиш идеята си пред равни на тебе. Накрая оценка се дава на тийма не на отделните студенти и самите студенти трябва да си разделят оценката помежду си, така че всеки оценява всеки и всеки носи отговорност. Ако се провалите, проваляте се всички. В МЕИ се преписваше от учебника и това е.
Има и друга разлика - интерншип ... не знам как се казва - нещо като стаж. Но в БГ ходеше в някой завод и висеше там без нищо да правиш, само чакаше да мине деня и да се ходи на парти някъде. В САЩ тези стажове си зависят само от тебе. Ти сам трябва да си намериш стаж или работа за без пари или за много малко пари. Това се прави обикновено последните 2 години и шанса това да прерасне в работа сед дипломиране е голяма.
И друга огромна разлика - студентите и преподавателите се държат като приятели и съратници не като даскал и ученик както беше в БГ.
Не знма как е сега в Европейските университети но в САЩ една от основните дейности на колежите е да работят по проекти с компании. Особено тука в Силикон Вали. Това е източник на големи пари и престиж и непрекъснат обмен да хора между университетите и частния бизнес. Съвсем нормално е професор да напусне университета и да започне старт ъп с други инженери и някои студенти, също е нормално да вземеш някоко години от частния бизнес и да отидеш да преподаваш в колеж. Съвсем различна концепция.
Вчера четох за главния инженер на СпейсХ, който след 7 години в компанията отива да преподава в университет в ЛА а преди това е бил астронавт и е работил за НАСА. Сигурен съм че лекциите му ще са по-интересни и полезни от тези на дърветата в МЕИ които четяха от руските учебници.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноЗначи прав сте, но само отчасти. В САЩ действително и дебил може да завърши престижен университет. Но не гледат толкова таксата (щото я искат от всеки), колкото тате да е някоя много престижна клечка. Примерно, да работи цар. Или да е (бил) президент. Връзките и влиянието са по-важни от парите. По тази причина (тате президент) Джордж Буш младши успява да влезе в Йейл и Харвард.
Но Вие бъркате ако си мислите, че въпросните университети се състоят основно от връзкари. Връзкарите са не повече от 5-10%. Останалите просто са адски умни и работливи. Та компенсират и свръх-компенсират 5-те процента идиоти. На кратко, в Харвард, Йейл и др парите и влиянието се събират с интелигентността и амбицията. И бракът като цяло е сполучлив. Получава се "оld money meets new money".