И ръководителят на "Ауди" вече е сред разследваните за измамата с вредни емисии

И ръководителят на "Ауди" вече е сред разследваните за измамата с вредни емисии

Руперт Щадлер
Reuters
Руперт Щадлер
Германската прокуратура разшири обхвата на разследването за измамите с вредни емисии в "Ауди" с включването на главния изпълнителен директор Руперт Щадлер сред заподозрените.
Близо 3 години след избухването на скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от автомобили на "Фолксваген" мюнхенската прокуратура съобщи, че вече проверява 20 заподозрени и че в понеделник са били претърсени апартаментите на Щадлер и на още един член на управителния съвет на "Ауди". Двамата се разследват за евентуална измама и за фалшиви реклами, както и за предполагаемата им роля в това да се изкарват на европейския пазар автомобили с незаконен софтуер.
В неделя "Билд ам зонтаг" съобщи, че и близо 1 милион автомобила на "Даймлер" са се оказали с незаконно ниво на изхвърляни от двигателя вредни емисии. Това само потвърждава как проблемът, започнал от "Фолксваген", продължава да тормози цялата автоиндустрия.
"От 30 май председателят на борда на Audi AG професор Руперт Щадлер, както и още един член на управителния съвет са заподозрени", се казва в съобщението на прокурора в Мюнхен.
Това може да предизвика криза в ръководството на "Ауди" и на компанията майка "Фолксваген", където през април Щадлер бе повишен на поста ръководител на продажбите на групата. Той се радва на подкрепа от членове на фамилиите Порше и Пийх, които контролират "Ауди" и "Фолксваген", независимо че е критикуван, след като през ноември 2015 г. (два месеца след разкритията за "Фолксваген") компанията му призна, че е използвала програми, прикриващи нивото на вредни емисии. Преди да оглави "Ауди" през 2007 г., Щадлер беше довереник и бивш асистент на тогавашния президент на "Фолксваген" Фердинанд Пийх, патриарх на цялата автомобилна група.
Прокуратурата разследва кой е отговорен за монтирането на незаконния софтуер в 80 000 коли на "Фолксваген", "Ауди" и "Порше" в САЩ. През май "Ауди" обяви, че има проблеми с вредните емисии на други 60 000 коли.