"Фолксваген" ще инвестира 1 млрд. евро в разширяване на бизнеса си в Индия

Германският производител на автомобили "Фолксваген" ще инвестира 1 млрд. евро в разширяване на бизнеса си в Индия, съобщи най-големият автомобилен концерн в Европа, цитиран от БТА. Проектът "Индия 2.0", обявен на пресконференция в Делхи, ще се изпълнява от подразделението на Фолксваген "Шкода".
Групата си е поставила за цел до 2025 г. да контролира 5 процента от пазара в Индия с марките на "Фолксваген" и "Шкода", заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Шкода ауто" Бернхард Майер.
Инвестицията ще включва нова производствена линия, създаването на инженерно-конструкторски център в Индия, увеличаване на продукцията и на местното производство на части. Разрастването ще доведе до създаването на 4000 до 5000 работни места в Индия.
Страната ще стане третият по големина автомобилен пазар в света. "Шкода" продаде общо 17 113 автомобила в Индия през 2017 година, което е с 31 на сто повече от 2016 г., но пазарният й дял е едва 0.53 на сто. Марката "Фолксваген" пласира 45 хил. коли в Индия миналата година и държи пазарен дял от около 1.4 на сто.