"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции

"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции

"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции
Reuters
Италианската компания "Атлантия" (Atlantia), операторът на магистрала А10, където вчера се срути виадуктът в Генуа, е един от големите участници в управлението на магистрали и летища, информира "Франс прес". Тя има амбицията да се превърне в "оператор номер 1 в света на транспортните инфраструктури".
Наследник на държавната компания "Аутостраде СпА" (Autostrade SpA), приватизирана през 1999 г., "Атлантия" е част от галактиката на "Бенетон" (Benetton) - известната фамилия италиански индустриалци е основен акционер с 30 процента от капитала.
"Атлантия" управлява над 5000 км магистрали, най-вече в Италия, с 51 процента от мрежата на страната, сред които е и оста Милано - Болоня - Флоренция - Рим - Неапол, както и 51 процента от италианското сдружение за тунела "Монблан". Компанията е оператор на магистрали и в Бразилия, Чили, Индия и Полша.
"Атлантия" показва в брошура, налична на сайта на компанията, че вече е похарчила 11.4 млрд. евро от 1997 г. за подобрения на мрежата си в Италия в рамките на строителна програма за 24.4 млрд. евро за 923 километра магистрали. В брошурата се посочва, че се чака зелена светлина от властите, за да започне заобикалянето на Генуа.
"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции
Reuters
Освен това през март "Атлантия" се превърна в основния акционер на "Гетлинк" (Getlink), бившия "Евротунел" (Eurotunnel), който експлоатира тунела под Ламанша, като е купила за 1.06 милиарда евро 15.49 процента от капитала и 26.66 процента от правата на глас.
Италианската компания е представена също във въздушния сектор от 2013 година с двете летища на Рим - "Фиумичино" и "Чампино" (47 млн. пътници миналата година). "Атлантия" е реализирала през 2017 година чиста печалба от 1.17 млрд. евро и оборот от 5.97 млрд. (растеж с 4.5 и 8.9 процента спрямо миналата година).
Капитализацията на "Атлантия", чиито акции загубиха над 10 процента на Миланската борса след срутването на моста в Генуа, надвишаваше 20.5 милиарда евро в понеделник вечерта.
Акциите вчера в края на деня поевтиняха с 5.39 процента до 23.54 евро на италианския пазар, който отчете спад от 0.30 процента.