"Кока-Кола" купува веригата кафенета "Коста"

"Кока-Кола" купува веригата кафенета "Коста"

"Кока-Кола" купува веригата кафенета "Коста"
Веригата кафенета "Коста" (Costa) ще бъде продаденa на американския гигант "Кока-Кола" (Coca-Cola) за 3.9 милиарда паунда (4.2 млрд. евро), съобщи днес собственикът на веригата - британската компания за хотелиерство и ресторантьорство "Уайтбред" (Whitebread), цитирана от "Франс прес".
"Уайтбред" обяви в края на април проекта си да се раздели с две отделни структури от своето портфолио - евтините хотели "Премиер ин" (Premier Inn) и веригата кафенета "Коста", представени като най-голямата верига от кафенета във Великобритания, които компанията реши накрая да продаде.
"Продажбата на "Коста" на "Кока-Кола" е нов успех в 276-годишната история на "Уайтбред", изрази задоволството си генералният директор на компанията Алисън Бритън. Тя напомни, че "Уайтбред" е придобила "Коста" през 1995 година за 19 милиона паунда. Веригата, която тогава е притежавала само 39 кафенета, след това се е развила значително във Великобритания и чужбина. Тя има общо 2400 точки на продажба във Великобритания и 1400 обекта в чужбина.
Марката управлява освен това 8000 кафе машини "Коста експрес" (Costa Express), които са достъпни в супермаркетите и бензиностанциите в осем страни.
Оборотът на "Коста" е достигнал 1.29 млрд. паунда за отчетния период 2017-2018 година, а оперативната печалба - 123 милиарда паунда.
"Кока-Кола" попълва празнина в широкия си обхват от дейности с напитки, като слага ръка върху международна марка кафенета. "Топлите напитки са едни от редките области в сектора, в които "Кока-Кола" не притежава световна марка. "Коста" ни дава достъп до този пазар", обясни Джеймс Куинси, изпълнителен директор на американската компания.