За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
boevbisser
Рейтинг: 2389 ВеселоЧувал съм, че задръстванията в Москва са зловещи, въпреки на пръв поглед огромните булеварди и добре работещото и с голям капацитет метро.
Сега решили и да пътуват споделено - няма лошо, руснаците не са глупави, а няма друга принуда толкова ефективна като икономическата.
кокошката
Рейтинг: 8 НеутралноВ София ако ограничат паркоместата няма да остане празен тротоар....
Читател
Рейтинг: 1416 НеутралноТам добре. А у назе как стоят нещата?
boevbisser
Рейтинг: 2389 НеутралноДо коментар [#4] от "Читател":
Според мен тук е същото - ако можеш да споделиш пътуване, защо да не го направиш. Работа на общината е да ограничи трафика и да осигури добър обществен транспорт - тя не го прави добре, ама както и да е, а работата на хората е съобразно възможностите си да си изберат начин на придвижване.
S
Рейтинг: 2188 НеутралноПреди няколко години бях за първи и единствен път там.
Хубаво ,че излязох рано сутринта от хотела за летището.
В метрото бяхме наблъскани като сардини в консерва през цялото време.
След това на спирката на маршрутката се прави опашка един зад друг и който е напред,той се качва първи.
Като се напълни микробуса тръгва ,и ако не си се качил ,чакаш следващия.
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноЦитат - Властите на града, в който живеят 12.5 милиона души, намалиха броя на паркоместата, за да насърчат жителите да вървят пеша, като същевременно увеличиха таксите за паркиране, за да вдигнат приходите си и облекчат трафика в един от градовете с най-натоварено движение в света.
Не могат да се отърват от комунистическо и общностно мислене. Затова, ще бъдат на опашката, както винаги са били. Автомобилът е предназначен да даде на човека мобилност, независимост и да се ползва индивидуално (или семейно), а не да се превръща в придатък на обществения транспорт. Властите, вместо да намаляват броя на парко-местата, да направят така, че частни компании да строят многоетажни паркинги на пазарен принцип. Щом нещо се търси, Пазарът ще го осигури, ако има Либерална Икономика. Тогава и приходите на общината ще са много по-големи и няма да се притеснява обикновения човек. Но как да обясниш това на хора със средновековно мислене (подобно е и в България).
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноСамо че, в този случай, принудата не е икономическа, а административно-бюрократическа, типично за начина на мислене на Руско-съвеЦки колхозници.
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноНа Българската администрация само едни ограничения са им в главите. Вместо да ограничават, да вземат да разширят, построят, осигурят паркоместа. Хората ще платят за това, търсят се, и приходи за общината ще има повече. А сега, с боя и зелени зони, от нищо правят пари. А пари се правят срещу стойност. Общината в София, без да си мръдне пръста, изнудва хората за пари, а влага нищо - една боя, едни зелени зони с табели и нищо реално като стойност за която да платиш. Това е чист рекет. Това не е пазар, не е икономика. Това е административен произвол. Средновековие.
boevbisser
Рейтинг: 2389 НеутралноДо коментар [#8] от "transvaal":
не си съвсем прав, аз съм крайно либерално настроен, но случаите с обществения транспорт и трафика изискват държавна или общинска регулация, иначе настава хаос. в Лондон примерно преди години, и то в ситито, където очевидно финансови проблеми няма, наложиха 50 паунда на месец такса за влизане на автомобил и ограничиха трафика на коли с 20 %, защо това да не сработи и в Москва, парите са еднакви навсякъде.
много смислена е мярката даже, но трябва да е придружена и с увеличаване на капацитета на автобуси или тролеи, метрото, доколкото знам, май повече не може да поеме.
boevbisser
Рейтинг: 2389 НеутралноДо коментар [#9] от "transvaal":
в цял свят, или поне в развитите държави, има зони за паркиране, на теб харесваше ли ти центъра преди 5-6 години без синя и зелена зона - бой на негри в тъмна нощ, тъй да се каже.
сегаааа, дали го прави общината добре е съвсем друга работа.
Доколкото съм виждал по европейските градове има инвестиции и в частни паргинзи, и повече от приличен градски транспорт и т.н., а тука - дай пари за синя зона, това дразни и мен, но все отнякъде трябва да се тръгне.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
penetrating
Рейтинг: 5853 НеутралноПропуска се, че Москва е нараснала с 50% за последните 30 години, което е признак за лошо регионално развитие (латиноамерикански тип) поради концентрация на икономически възможности на едно място. Оттам и неадекватност на инфраструктурата с хората.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertОх леле
Рейтинг: 233 НеутралноИзключително много ни занимавате с Русия, бившия СССР
boevbisser
Рейтинг: 2389 ВеселоДо коментар [#13] от "penetrating":
еми в софия се е случило точно същото, затова и дават примера с москва, просто мащабът е малко по-различен, но проблемите - идентични.
Padrino
Рейтинг: 571 ВеселоИ защо снимката към статията е от Орлов мост? Или това е нормално....Съветска република.....сме все пак....
deymus
Рейтинг: 259 НеутралноДо коментар [#4] от "Читател":
Ти кажи, кога за последно си се замислял да се возиш с непознат или да возиш непознат?
За себе си мога да кажа, че сутрин в колата ми се возят 3-ма човека, работещи на различни места.
пустиняк
Рейтинг: 177 НеутралноНе е от сега. От времето на соца споделят маршути и плащаха по рубла.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Kiril
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#16] от "padrino":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comНад тебе отговориха
Хи-хи
Рейтинг: 1682 НеутралноУ Шопия нема да се случи таквоз нещо. Щото пол'вината столичани са селски на останалата част от БГ. А за да се приберат по родните места все пак требе да имат колица, за която вече требе да е платено застраховки, данъци, консумативи и т.н.
Велков
Рейтинг: 1416 НеутралноРуснаците по-иновативни от нас. Не го очаквах...
Велков
Рейтинг: 1416 НеутралноРеклама. Няма лошо. Тази информация няма да я видиш в друга медия...
keepwalking
Рейтинг: 120 НеутралноДо 13
Дадох ти минус на коментара ,че Москва е нараснала с 50 % за 30 години ,което било признак на лошо регионално развитие
Посочи ми един световен мегаполис ,които да не е нараснал не с 50% за последните 30 години
Ню Йорк
Лос Анджелис
Париж
Лондон
Пекин
Токио
Мексико сити
Всичко живо по цял свят се мести по градовете бе пич ,що за тъп коментар да пишел че едва ли не Москва била изключение по латино американски модел
Направи справка и ми посочи един голям град в света да не не е нараснал двойно за 30 години
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#13] от "penetrating":
"Пропуска се, че Москва е нараснала с 50% за последните 30 години"
Ами гледат бойколандия, София е нараснала със 100% има нема за 10 години, другите симптоми са същите!
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноГлупости.От 2002г досега населението на София е нараснало с 10 процента.
гошо
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#6] от "Сд":
гошоя ти кажи това преди "няколко години", колко няколко бяха И какво очакваш след като се напълни маршрутката и ти не си се качил ,някой да слезе и да ти отстъпи место ли или да стой докато ония вътре се изнервят та да излязат че после да те кара персонално теб, а метро празно в пикови часове къде си видял ,доже софийското е пълно, което е май най ненатовареното от всички който съм виждал И друго, за такива като теб има таксита
Цайко
Рейтинг: 965 ЛюбопитноА защо смятат в презрени долари, а не в най-стабилната валута?
гошо
Рейтинг: 177 Любопитно
гошоДо коментар [#13] от "penetrating":
Детройт реши тоя проблем най добре ,да ни покажат как са го направили
Холдън Колфийлд
Рейтинг: 773 НеутралноОписаното явление в Москва не е от днес или от вчера. В Москва всяка кола е такси още от соца ...
гошо
Рейтинг: 177 ВеселоДо коментар [#23] от "keepwalking":
гошоДетройт
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#26] от "Мусаши":
Да бе да от екземпляр от клуба на родените след 89 и регистриран на 9.9.2018 след манифестацията предполагам! Само гепаджийските калинки са повече от 10%!
Bitaka
Рейтинг: 754 НеутралноДо коментар [#23] от "keepwalking":
харпунЛондон.1930 година и сега все 8 мил ;)
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноНе съм Русофоб спрямо руските хора. Но съм върл анти-русофил и пълен Анти-Съветист, що се отнася до мястото на България. И смятам, че повечето хора, тук, в този форум, които изразяват подобни позиции го правят по убеждение и безплатно. И всеки, който е убеден, че България трябва да бъде интегрална част от Запада, трябва да изразява това мнение.
Ivan Voykov
Рейтинг: 393 НеутралноДо коментар [#6] от "Сд":
Подобна опашка и в Шотландия видях да правят хората на спирките на автобусите и ми се стори добра идея.
valtoro
Рейтинг: 575 Неутрално12,5 млн. , това са близо две Българии !!!
keepwalking
Рейтинг: 120 НеутралноКоментарите за Лондон и Детройт наистина ме разсмяха
Първо що за глупост да даваш пример с най най пропадналия град в САЩ,Детройт
Града не нараства защито всичко живо се изнася от там
2/3 от града мяза на държава от третия свят
И някой написал че Лондон бил 8 млн преди 90 години
Но не слагаш всички 5 млн ,които пътуват до Лондон за работа всеки ден от съседните села ,които по някаква причина правителството не е решило да бъдат квартали на Лондон ,каквито всъщност са си
Тоест ние живеем на 30 Мин от Лондон но Ситито казва ,че това е съседно село а не квартал ..булшит
И не можа да докажеш твърдението си,че едва ли не само Москва е нараснала по латино американски образец с 50 % за 30 години ..
Май навсякъде в света е така а ?
Ivan Voykov
Рейтинг: 393 НеутралноДо коментар [#12] от "transvaal":
В Лос Анджелис успешно работи Убер и системата за лента за движение на коли, в които има повече от един човек. Иначе и там задръстванията са колосални, а пътуването с градски транспорт открито не ни го препоръчаха.
Killing Joke
Рейтинг: 1235 НеутралноДо коментар [#3] от "кокошката":
Тц.
Особено в синя и зелена зона се опитай да паркираш на тротоар (освен ако знак не го позволява, де).
donald brawnight
Рейтинг: 233 ВеселоДа!Включително и патрулките.Наскоро, даже четох някъде,че един,руски полицай успял по този начин да извози 56 руски женшини,докато е бил на действителна служба в МВД.След като напуснал,извозил споделено още 22...
Сега споделя пред руския суд,че не е сторил нищо лошо,а чисто и просто почиствал района от жени с нисък социален статус и занижени морални критерии,решили да споделят милиционерската катафалка,като по сигурна и защитена от обикновените таксита на пияците.....
п.п. От тези общо 78 баби,нито една впоследствие,не е пътувала споделено.Извозени са поотделно и за последно,с катафалки,от личния гараж на Гундяев...
proza
Рейтинг: 64 НеутралноМосковчани да, но ние не, ние се правим на баровци и пътуваме във всяка кола по един човек. Такова разточителство има само в САЩ, но там хората нямат друг изход, няма развита мрежа за обществен транспорт. Тук при наличието на добре организиран обществен транспорт господата и дамите сядат задволана и се изживяват като богаташи. Пази Боже сляпо да прогледа.
rainbou1
Рейтинг: 753 НеутралноЗа съжаление е абсолютно вярно - до преди няколко години успявах да се придвижа от работа до вкъщи и обратно за относително прилично време, но с увеличаването броя на автомобилите в София съответно придвижването на с градски транспорт стана безумно бавно в час пик и се принудих и аз да ползвам автомобил.
TM
Рейтинг: 57 НеутралноЗвучи ми и като София, не мислиш ли?
blondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#38] от "pistache":
Някакви расисти приятелчета имаш явно.
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноПътувам с ЛИЧЕН автомобил, всеки ден и не само тук в ЮАР, но и в България за 2-3 седмици в годината. И не съм нито баровец, нито богаташ. Промитите социалистически мозъци не можахте да проумеете, че общественият транспорт е за непълнолетни и за възрастни хора и най-нормалното е ВСЕКИ активен човек да е на 4 колела. Защото НИКОЙ обществен транспорт не те закарва от точка А до точка Б, както ти искаш, а трябва да ходиш пеш, да чакаш по спирки, да висиш с още 200 човека в същия салон с всички бактерии и вируси и грипове и пр. с всички кисели физиономии, да слушаш тъпи разговори и пр. Дори в София, където е сравнително трудно паркирането, намирам, че човек трябва да се движи само с кола. Когато идвам в България, първите два дни ползвам обществен транспорт и ходя пеша за да свикна с обратното движение (в ЮАР воланът е десен и се кара от ляво на пътя, както е в Британия). Оттам насетне, през ум не ми минава друг начин на придвижване, освен с кола. Освен че е чисто, е и по-бързо и по-удобно. Откъде накъде, някакви бюрократи ще ми дават наклон как аз да живея и как да се придвижвам. Автомобилът, мобилността на човека са ФУНДАМЕНТАЛНИ права и необходимост. Това не е лукс. Хората са прави да си карат колите, а не да се возят като добитък в обществен транспорт!
The Island
Рейтинг: 500 НеутралноВ София вече час пик започва в 16,30 и завършва някъде към 19,30. Т.е. вече има 3 часа пик. За другите градове не мога да кажа.
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноТова НЕ Е РАЗТОЧИТЕЛСТВО. Това е нормалният начин всеки активен човек да се придвижва - независимо и индивидуално. И това, че в Щатите нямали развит обществен транспорт - да не би Европейците да са по-умни че са направили по-развит транспорт? След като в Америка, както казвате, общественият транспорт не бил развит, значи НЯМА ТАКАВА НЕОБХОДИМОСТ, ако имаше необходимост, СВОБОДНИЯТ ПАЗАР би попълнил тази липса. Ако при вас нещата се правят по приумици на държавата и бюрократите, това не значи че са добри. Вие изкривявате Свободния Пазар с прекомерни регулации (регулациите са необходими, регулации има в Щатите, но те се правят така, че да не нарушават ФУНДАМЕНТИТЕ на Либералната Икономика, понеже в Щатите знаят по-добре от всеки друг как се прави Държава и Право!)
Oniq S Koniq
Рейтинг: 233 ВеселоГлобална тендеция е да се намалява собственноста на собствен автомобил а със идването на автопилотите от клас 5 ще стане още по-малко... Но тук TDi е цар! :)
Явно е трудно да се потърси в Google " Moscow traffic jam" :
https://www.google.bg/search?q=Moscow +traffic+jam&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiNgYObypffAhWSKXwKHb4pBOUQ_AUIDigB Omnis distaedere pecunia nunquam!
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 233 НеутралноРуския трафик, най-големия трафик в света.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефРоси
Рейтинг: 5842 НеутралноСофия няма инфраструктура за толкова население. Всички искат да са в София. Да ги пита човек, защо.
transvaal
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#50] от "Роси":
А бе Роси, София е една шепа град. Населението няма особено нарастване. Доколкото знам е някъде 1.2 - 1.3 милиона. Разстоянията са никакви. Разстояния, които навремето ми се виждаха големи, примерно от Графа до Японския са всъщност около 4 км. Тук, в ЮАР където живея, толкова е от къщи до кварталния шопинг с два-три супермаркета и една бензиностанция. Проблемът на София е, че е строен без визия за бъдещето още по времето на Фердинанд. Проблемът е, че никой никога не се е погрижил да има паркоместа и големи многоетажни или подземни паркинги. Това е, което трябва да се прави. Всеки нов блок трябва да има средно по две поне паркоместа на всеки апартамент. При това в подземен паркинг. Проблемът е, че тъпите политици от изтеклите 100 години така и не им увряха главите да създадат квартали с ЕДНОФАМИЛНИ къщи - място бол. Може сама да си го сметнете, че населението на Младост 1, 2, 3 и 4 може да се помести на СЪЩАТА ПЛОЩ която заема сега, при средно парцелиране от 400 кв. м и средна етажност от 2.5 етажа! Тогава всеки може да има гараж. На булеварди като Евлоги Георгиев спокойно могат да се добавят по две ленти във всяка посока за сметка на тротоари, които изобщо не се ползват, плюс едно рационално бетониране коритото на реката,без даже да се покрива тая река, дето едно време си беше открит отходен канал - абсолютен дисгрейс за Европейски град! Място има достатъчно и може животът да е хубав и безконфликтен и да, може всеки човек, който желае това, да бъде на 4 колела и да му е удобно и приятно всекидневното придвижване. Който не обича да шофира - нека ползва обществен транспорт. Но активният човек трябва да може да стига навсякъде на 4 колела и това да не му струва много. Не стига че хората са натъпкани като сардели в идиотската концепция за етажна собственост, ами трябва пак да се тъпчат в обществения транспорт, да дишат прахоляка по спирките и грипните вируси в салона на автобуса, а после да ма-ат пеша от спирката към работното място и обратно. Абсолютна тъпотия!
blondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноТам ще посрещнем братушките като ни освободят от еврогейско робство и ни върнат народните пенсии.
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноЕх какъв кеф ще е когато да имаш кола че е екзотика. Викаш си роботчето такси, кара те където искаш, няма поддръжка, автомивки, смяна на масло и гуми, застраховки, ремонти, паркиране. Чудя се дали роботчета-коли ще си свиракат ядосано едно на друго, показват среден пръст, държат манивели под седалките?
penetrating
Рейтинг: 5853 НеутралноДо коментар [#15] от "boevbisser":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСамо донякъде :) София не е била 850 хиляди преди 20 години. Разбира се и инфраструктурата не е била като московската преди 20 години...
penetrating
Рейтинг: 5853 НеутралноДо коментар [#25] от "telqk":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНещо не излизат сметките :)
penetrating
Рейтинг: 5853 НеутралноДо коментар [#26] от "Мусаши":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНапълно вярно :)
penetrating
Рейтинг: 5853 ВеселоДо коментар [#23] от "keepwalking":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНямате германски градове в списъка :)
Няма и да имате!
penetrating
Рейтинг: 5853 ВеселоДо коментар [#29] от "гошо":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе съм фен на "решението" на Детройт, но вас щом Ви влече, моля :)
Погледнете по-близо, в Европа.