За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Един препатил
Рейтинг: 1151 НеутралноНе, че е толкова важно, но не са нито "строителни роботи", нито "самоходни мотокари", а са "роботизирани електрокари". Електрокарите са на големите производители "Линде", "Хайстер" и "Йеил", а роботиката е на "Балио".
https://www.balyo.com/Technology
carlosestrada
Рейтинг: 8 Неутралнооще лоши новини за нискообразованите тръмпаци
Черноморец
Рейтинг: 8 НеутралноГат Бай Тошо правеше най-добрите електрокарчета в света - 70-80-те години, Безос още си бъркаше в носа !
EU Fighter
Рейтинг: 101 НеутралноБГ никога не е произвеждала нищо качествено. Никой не ви е купувал боклуците, всичко отиваше за СССР. United in diversity
Черноморец
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#4:"LiberalToTheBones"][/quote]
"БГ никога не е произвеждала нищо качествено. Никой не ви е купувал боклуците"
Ненависта ти към бъгларите е потресаваща !
Мразиш ни и в червата !
Един препатил
Рейтинг: 1151 НеутралноДо коментар [#3] от "WWW":
Не ми е известно бай Тошо да е завил и един болт в електрокар или мотокар.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Незнайко
Рейтинг: 3041 НеутралноДо коментар [#5] от "WWW":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНяма какво да си кривим душата, продукцията на Балканкар се произвеждаше по заповед и се продаваше по заповед, а качеството нямаше значение.
До коментар [#2] от "carlosestrada":
Амазонковците и сега не ползват нискообразовани мотокаристи. Складовете им са автоматизирани и сега.
Един препатил
Рейтинг: 1151 НеутралноДо коментар [#4] от "LiberalToTheBones":
До коментар [#5] от "WWW":
От електрокарите и мотокарите на "Балканкар" 95% се доставяха в страните от СИВ, а от тях около 80% се доставяха в СССР. Надявам се знаете защо казвам "доставяха". Само около 5% се продаваха в останалата част от света.
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "Един препатил":
Нека да ти обясня някои неща. Работил съм по време на студентски бригади в края на 80-те две поредни години в завод "6-ти септември" ( електрокарния в София). В т.н. бояджийски цех.Продукцията се изнясяше в над 30 страни. По т.н. първо направление - в страните от т.н. соцлагер.
По т.н. второ направление - не само в арабските страни, но и в страни като Финландия и Сингапур. Имаше и други, но за тия двете се сещам, защото веднъж ни караха да пребоядисваме по една партида за всяка от тия две страни.....
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А Интрансмаш помниш ли какво точно произвеждаше ?
Petar Georgiev
Рейтинг: 676 ЛюбопитноЗа съжаление приложението на технологиите се съсредоточава в сферата на услугите а не в производство на блага, което никъде никой не отбелязва. Амазон скоро ще покрие всички предградия на големи градове със складове, пълни с роботи, чиято функция ще е да обслужват все по-бързо и да не задават въпроси за бонуси и за синдикати. Любопитното тук е, че от това никоя нация не се облагодетелства, а го прави единствено една частна компания, която даже стопява бройката си служители.
Един препатил
Рейтинг: 1151 НеутралноДо коментар [#10] от "Росен съм аз и голем капут":
Приятелю, хем ми е смешно, хем ми е малко тъжно. Работили сте две студентски бригади, а на мен карите са целия ми живот. Няма как точно на мен да обясните някои неща. Електрокарите за "Фетим" - нашето дружество в Сингапур не са били повече от пет-шест, тези за Финландия - и те тъдява. А само "6-ти септември" в някои години достигаше и до 24 000 бр. годишно. Впрочем между 30-те страни мога да Ви посоча и още една - Канада. Някъде към 1981-82 г. изнесохме и там един електрокар. Беше подарък лично от др. Тодор Живков за Комунистическата партия на Канада - да си превозват хартията из печатницата на издателството си.
tri
Рейтинг: 121 НеутралноДо коментар [#2] от "carlosestrada":
Това е лоша новина не за "нискообразованите тръмпаци" а за цялото човешко население с изключение на групата на милиардерите. Нискообразованите не са само "тръмпаци", те са повече от половината от населението. Те няма да изчезнат заедно с работните им места тъй като се множат с по-бързи темпове от всички останали, независимо от социалния им статус. Освен, че няма да изчезнат, те няма и да се образоват защото просто не го могат. Огромна част от населението е непригодно да извърши дейности, които не са свързани с физически труд.
Това, което ни се представя като прогрес, много скоро ще представя безгранични възможности за разрастване на компаниите от ранга на Амазон, които ще мачкат всичко по пътя си.
В един момент всички необразовани-недеоволни по света, които са били изхвърлени на бунището, ще бъдат впрегнати от по един популист-диктатор и тогава ще стане страшно за всички.
Анонимен7
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
Аре бе. А тия, дето толкоз се радваха преди месец, като милиардерът им вдигна заплатата на 10 долара на час какви бяха - бизнес консултанти, инженери по поддръжката на складовата техника или просто манекени, поддържащи човешкото лице на Мазон?
И защо се носят слухове, че на роботите в Мазон не им позволяват да пикаят, когато си пожелаят, освен на всеки 6 часа, че ги следят с камери да не си говорят и пр. Горките роботи, ш знаиш
Pontif
Рейтинг: 2349 НеутралноГовориш пълни глупости! Селското стопанство и производството на храни може ли да се нарече - "производство на блага"? Защото в САЩ само 0.8% от населението засаждат, берат и преработват храна за 1.6 милиарда човека. Има комбайни с автоматика много подобна на тази за която се говори в статията които берат всичко от домати, ягоди, праскови, череши, маслини до най-стандартната пшеница и царевица. Много от тях могат да работят като дронове без човек вътре, като използват ГПС. Само от това че комбайн дрон прави абсолютно прави бразди можеш да изкараш до 7, 8% повече реколта от същия парцел. напояването се прави избирателно и автоматично и се управлява от спътник да полива само тези части на полето които имат по-ниска влажност. Това се разбира от сателитните снимки в ИЧ спектър. Тази сателитна услуга струва около $100 на месец.
Преработката на храната става в абсолютно автоматизирани заводи от мармалад до замразени пуйки до картофи за пържене и торти нещата се произвеждат и опаковат абсолютно автоматично. Човек не ми пипа храната с ръце докато аз не я отворя в къщи.
Подобно е положението при строеж на пътища където две, три машини вършат работата на 60 човека роми.
Във всички индустриални производства се използват AGV ( Automated Guided Vehicles) - нещо като тези автоматични електрокари за които се говори тук.
Явно нищо не ти е ясно но иначе знаеш че Амазон са лоши империалисти и .... по-убаво си беше при бай Тошо когато всичко се правеше на ръка. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Pontif
Рейтинг: 2349 НеутралноИ твоето решение е? Диктатура на Пролетариата? пробвахме го това когато простаците и необразованите владееха всичко и копачите и зидарите взимаха 3 пъти повече пари от лекарите и инженерите. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Един препатил
Рейтинг: 1151 НеутралноДо коментар [#12] от "peshkobg":
Ами няма как и да го отбележи защото това, което сте написали си е явна глупост.
DareDebil
Рейтинг: 458 ВеселоДо коментар [#12] от "peshkobg":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.сигурно и нито една нация не се е облагодетелствала от комбайните или от багерите в мините. Най-благоденстващите нации все още си ползват белчо и сивушка, и копаят въглища с кирки и лопати. Там си трябва все пак бая работна ръка.
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Един препатил":
Не знам къде точно в системата на "Балканкар" сте работели, но като човек, работил макатр и за съвсем картко в производството, се амбицирах и намерих следното:
=========================================================================
По-голямата част от продукцията на български електро- и мотокари отива за износ. Средногодишнонеговият обем се движи в рамките на 70 000 – 75 000 броя машини. Естествено повечето от тях – около 60 000 бройки заминават за СССР, 5 000 – 6 000 отиват в Германската демократична република (ГДР), а по т. нар. второ направление (страните извън СИВ) се търгуват около 4 500 бройки годишно. Кари се изнасят за Великобритания, Франция, Испания, Италия, Федерална република Германия (ФРГ), Египет, Сингапур и т.н. Срещу износа на кари за страните от СИВ България получава нефт, газ и метали на по-ниски цени. На практика от тази търговия страната ни само печели. Изнасяните от нас машини не винаги са изпълнени на ниво, тъй като конкуренция липсва и договорените бройки така или иначе се закупуват от социалистическите страни. Срещу тях обаче България получава конкурентоспособни, дори на западните пазари стоки.
=========================================================================
така че нека да не подценяваме толкова нещата; очевидно тогава със Запада сме търгували малко по понятни причини; но днес можем да му предложим на същия тоя Запад много по-малко, отколкото преди 1989.
xyha
Рейтинг: 120 ВеселоДе да беха балканкар
pjc50313869
Рейтинг: 233 НеутралноХАХАХАХААХ... да, днес можем да му предложим доста по-малко БОКЛУЦИ! Хайде сега напрегни мозъчето си малко и да видим какви предприятия имаме в БГ и какво изнасяме. Ще кажа само едно нещо, в което сме безспорен лидер - хидравлични помпи и ситеми! За останали продукти (И УСЛУГИ) разчитам, да се научиш да търсиш данни и да ги тълкуваш правлно, другарю. Ако не ти харесват нещата - бегом на североизток да търсиш много, което сме изнасяли преди 1989
pjc50313869
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":
И защото толкова малко му предлагаме сега, затова една камара "лоши" западни фирми хранят половин България (поне)! Айде у лево, аман от комунисти!
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноДобри новини за потребителите, лоши за неквалифицираните работници.
Един препатил
Рейтинг: 1151 НеутралноДо коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":
До коментар [#22] от "pjc50313869":
Спокойно колеги, това е само разговор. Работил съм в "Балканкаримпекс" - износа по второ направление. Не поценявам - просто казвам истината. Както виждате абсолютните цифри за износа съвпадат с процентите, които посочих. Оставете тези приказки за многото страни - дружествата в Италия, Франция, Германия, Англия мъждукаха с по 100-120 бр. годишно, под 1% от пазарите на съответните страни. По-голямата част от износа на тези 3500-4500 бр. по второ направление беше за разиващите се страни - Иран, Алжир, Египет, до време и Ирак, Пакистан. Но и това беше капка в морето в сравнение със СИВ. Всъщност "Балканкар" е възникнал като решение на СИВ някъде от 60-те години България да започне и да се специализира в производството на електрокари. Вярно е, че разпадането на СИВ е основната причина за гибелта на "Балканкар". Но е вярно и друго - производството на електро и мотокари, не в същите огромни мащаби, разбира се, можеше да бъде спасено. Как? Чрез бързо преструктиране и продажба на някой от другите световни производители. Както "Шкода" - чехите светкавично продадоха автомобилното производство на "Фолксваген" и колите на "Шкода" продължават успешно да се произвеждат и продават. Но съм чувал, че в Чехословакия още в 1985-86 г. комунистическото ръководство на страната си е давало сметка, че социализмът върви към провал и че "Шкода" един ден трябва да бъде продадена и то точно на "Фолксваген". Както виждате българските комунистически глави и до ден днешен не са узрели за такива мисли, та затова и си отиде "Балканкар". А колкото до това, че и в момента имаме успешни производства и износ ще посоча като пример, че хидравлични сервоуправления в Европа се произвеждат само от две фирми - датската "Данфос" и българската "М+С Хидравлик" - Казанлък.