Световните милиардери са увеличавали богатството си с по 2.5 млрд. долара на ден през 2018 г.

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на S СУПЕР
    S
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    Човешката лакомия е безгранична.

  2. 2 Профил на Georgi Beorgi
    Georgi Beorgi
    Рейтинг: 233 Весело

    Като ме изберете за просветен диктатор, всяко богатство над 1 млн. долара ще е незаконно и ще се преразпределя.

  3. 3 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 845 Весело

    Да се затъкнат, даноооо!

  4. 4 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    "26 души разполагат с толкова пари, колкото и 3.8 млрд. души" Това не са пари, това са активи, много често не материални, опитат ли се да ги превърнат в пари ще бъдат много по малко. Това го видяхме в България, когато множество заводи се опитаха да ги превърнат в пари и парите се оказаха нищожни.
    Средствата за производство не са продукти за консумация.

    Червена линия, червен картон
  5. 5 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 640 Любопитно

    най-богатия 1% притежава 87% от богатството.
    2 религии забраняват лихварството и даването на пари срещу лихва! Но представителитена 3-та, най-важна религия са основни лихвари на планетата. Кланът Ротшилд държи печатницата заапри в САЩ! №-ма президентина САЩ са екзекутирани, заради опити да върнат печатницата на пари на правителството. Кланът Ротшилд си купи Ройтерс в момента, когато британски лейбаристина власт го критикуват. Франция уби с въже представител на клана и национализира банка на Ротшилд-90-те г.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  6. 6 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Болестно състояние е да трупаш пари, които и внуците ти нема да могат да изхарчат. 200-300 млн долара са напълно достатъчни за едно семейство.

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    Данък "световни милиардри" .... вече всичко си е като минимален базов доход за вечно алчните социопати!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 589 Неутрално

    В този свят с тази монетарна система,толкова социална справедливост.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  9. 9 Профил на Черноморец
    Черноморец
    Рейтинг: 8 Неутрално

    неправителствената организация "Оксфам" кой ги държи?

    които ги държи, той им казва какво да пропагандират

  10. 10 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    Пари при пари отиват. Има си парична гравитация.
    И с твърдата материя космоса е така - формират се големи тела, които засмукват околната материя, стават на звезди, пръсват се и накрая умират.
    Първа и втора класа кацат по едно и също време.
    Освен това дълбоко се съмнявам, че тези хора са истински щастливи.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 8 Весело

    "Световните...", видите ли. А със "световната" средна класа к'во правим, отменяме ли я ?!
    Прочее, честито, радвам се, че поне вие спечелихте от Глобализма, и продължавайте да се борите с неравноправието на негри, жени, ЛГБТ и т.н. по дългия списък.
    Ах да, долу-у Глобалното Затопляне-е !!!

    Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!
  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    "най-богатите са облагодетелствани не само от нарастващо състояние, но и от най-ниски ниски данъци от десетилетия".
    ___________________
    Научната либерасия е внедрена като авангард на повечето демокрации и работи са за клуба на милиардерите и техните измекяри - резултатите са такива ,че Земята загива! Средната класа се стопява а работещите бедни са най-експлоатирани!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Аз пък се съмнавам, че изобщо са нещастни ;-)))
    Но и двамата няма как да провериме...

    Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!
  14. 14 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#4] от "korc":

    Точно така. Тези пари се управляват, влагат в най-различни компании и бизнеси и по този начин се развива световната икономика. Ако ги изземат тези пари и ги преразпределят ще се изядат за нула време без никаква полза.
    Във Венецуела като национализираха активите на петролните компании какво постигнаха.
    Цитат:
    "Най-богатият човек в света - Джеф Безос, президентът на "Амазон" (Amazon), е натрупал богатство през 2018 г. на стойност 112 милиарда долара според "Оксфам". За сравнение - бюджетът за здравеопазване на Етиопия е 1% от състоянието му, подчертава неправителствената организация."
    И какво доказват с това сравнение? Етиопия е осемедесет и няколко милион и населението продължава да расте с бързи темпове. Вместо да се вземат мерки за намаляване на раждаемостта се търсят пари за изхранване на население, което няма никакъв шанс за по-добър живот в тази ситуация.

  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#4] от "korc":

    парите за държавата се оказаха нищожни, за тези които получиха заводите са си ок парите

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на Georgi Beorgi
    Georgi Beorgi
    Рейтинг: 233 Весело

    Освен това дълбоко се съмнявам, че тези хора са истински щастливи.
    —цитат от коментар 10 на Незнайко в Слънчевия град

    Може и да не са, но мнозина са нещастни заради тях.

  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Любопитно

    До коментар [#15] от "дерибеев":

    Всъщност не е увеличено нищо.... единствено числата се увеличават.
    А тази илюзия се дължи на западно комерсиалния начин за разбиране на парите.....

    Bukalemun
  18. 18 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 8 Весело

    "Много богатите не са като вас и мен..."
    Ф.С.Фицджералд, "The Rich Boy", 1926
    (ツ)

    Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!
  19. 19 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Най-много в социалистически Китай .... най-лесно в Путинова Русия...

    Ако някое дърто комуне /сега консерватор -републиканец/ се чуди къде са експлоатацията и грабежа...ето..

  20. 20 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 177 Весело

    Цървулан ще ги бойкотира и ще тръгнат по кофите, тия гадове!

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  21. 21 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#9] от "WWW":

    "...неправителствената организация "Оксфам" кой ги държи?"

    Путин.

    За ... онуй. :)))))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  22. 22 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 177 Весело

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "Освен това дълбоко се съмнявам, че тези хора са истински щастливи"

    Е сигурно има лека разлика да не си на кеф у бентли или у лиърджета отколкото да не си на кеф на трамвайната спирка

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  23. 23 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Като ме изберете за просветен диктатор, всяко богатство над 1 млн. долара ще е незаконно и ще се преразпределя.
    —цитат от коментар 2 на Georgi Beorgi

    Комунистите го правиха вече. Уж щяха да вземат от богатите дадат на бедните, пък почнаха да преразпределят помежду си.

  24. 24 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 64 Неутрално

    А бедните какво правят за да не са в това положение? Иронията е, че тези бедните правят парите на богатите. Амазон доставя в цял свят.

  25. 25 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 564 Неутрално

    "..Пропастта, която се е увеличила между богатите и бедните, възпрепятства борбата срещу бедността, вреди на икономиката.."


    За съжаление, най-бедните не разполагат с ресурс, който да конвертират във финансов актив. Например образование, съвременни умения, среда.

    Докато светът е в технологична революция. И естествено най-богатите са тези, които могат да се възползват от нея.

    Те са и тези, които би следвало да инвестират в социални и бизнес проекти в изоставащите страни.

  26. 26 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 507 Любопитно

    Има и неравнопоставеност измежду тези 10% процента най-богати. Например най-богатите 1% имат много по-голямо богатство от останалите 9% взети заедно. Това ни съобщава Кристия Фриланд (днешният Външен Министър на Канада) в нейната книга "Плутократи: Възходът на мега-богатите и падението на всички останали"

    https://www.penguinrandomhouse.com/books/305569/plutocrats-by-chrystia-freeland/9780143124061/

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  27. 27 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#25] от "Radosveta Koleva":

    Примерно, защо африканските диктатори и върхушки вместо да ограбват народите си не инвестират заграбеното в социални проекти?

  28. 28 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    След 100 години милиардите им няма да ги помни никой. Ефектът от разсипията на ресурси ще убие /може би/ всички. Бедните по-скоро, богатите - маалко по-късно.

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    Проблемът с неравенството е сериозен и предизвикателствата пред политиците са големи. Комунистическо мислене обаче не трябва да се допуска :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":"Освен това дълбоко се съмнявам, че тези хора са истински щастливи"Е сигурно има лека разлика да не си на кеф у бентли или у лиърджета отколкото да не си на кеф на трамвайната спирка
    —цитат от коментар 22 на Комплексиран Стар Ерген възпаляващ умнокрасивци


    Има .Ама и богатите също плачат.Ей го Стив Джобс не го спасиха милиардите му .

  31. 31 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 343 Любопитно

    Еднакво бедни и богати има само ...на онзи свят!!Лозунгарите комунари грачещи срещу капитализма...като вземат власта където и да е ,първото нещо което правят е да .......преразпределят парите !За които не са положили и минута труд или мозък!И второто нещо е да направят 95% еднакво бедни,за да бъдат лесно манипулирани!Всики живели повечко видяхме какво постигна "социализма" в третият свят-разруха която 35 години само се задълбочава!Та рупорите за социална справедливост първо да погледнат себе си!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  32. 32 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Ей тази статия си заслужава да се прочете:
    http://clubz.bg/78463-amerika_syzdava_evropa_oblaga
    Цитат:
    "Компании от САЩ доминират световния сектор на високите технологии и заедно с аналозите си от Япония и Китай се откъсват напред от европейските си конкуренти. Европа няма нито свой Гугъл, нито свой Амазон, нито свой Епъл, нито свои Фейсбук и Туитър, нито Спейс Екс, нито Тесла, нито Боринг къмпани. Дигитално светът е в американски ръце, без САЩ да имат своя дигитална стратегия и специално назначен комисар да я претворява в дела. Те правят това, за което Европа само говори и изписва тонове хартия.

    Европа може справедливо да облага и разпределя, но това, поне засега, не и помага конкурентно да създава и произвежда. Бизнеси от нея все по-често изтичат на изток, където средата за тях е гостоприемна."

    Някои се опитват за заколят кокошките със златни яйца, но... въпросните кокошки имат крила и прелитат другаде да снасят яйцата си.

  33. 33 Профил на Georgi Beorgi
    Georgi Beorgi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#23:"Fiji"][/quote]

    Не съм казал, че ще преразпределям към бедните.

  34. 34 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#25] от "Radosveta Koleva":Примерно, защо африканските диктатори и върхушки вместо да ограбват народите си не инвестират заграбеното в социални проекти?
    —цитат от коментар 27 на pamela


    Проблемът е, че на бедните няма какво да им вземеш. Затова африканските диктатори ограбват природните ресурси на страните си.

    Защото, ако един човек има 5лв., може да му рекламираш нещо и да му вземеш 1лв. Представи си 3млрд души по 1лв.

    Ако, човек има само 1лв., по-добре някой да го научи как да изкара поне до 5-тте. Но това е минимумът. Кой иска да живее с 5лв. в джоба?

    А конкуренцията е голяма. И "приятелите" на африканските диктатори се възползват от ситуацията.


    Които очевидно не са нарочените световни милиардери. А някои техни "почитатели", явно.

  35. 35 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 64 Неутрално

    "Експертите на "Оксфам" твърдят, че от един долар от подоходното облагане само четири цента идват от налози върху богатството."
    Ако тези хиени продължават да не плащат данъците си и ако данъчната система е все така благоприятна за тях, ще се стигне до революции, безредици и катастрофи. Забогатяването на едни за сметка на други трябва да има край и този край ще бъде доста зловещ.

  36. 36 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Трябват мозъчни клетки за тая работа.

    Богатите продават на средната класа.
    Мафиотите ограбват бедните.



  37. 37 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Трябват мозъчни клетки за тая работа.Богатите продават на средната класа. Мафиотите ограбват бедните.
    —цитат от коментар 36 на Radosveta Koleva


    И по тази логика - на мафиотите реално не им трябват пари.

    За какво са им - да ги изядат ли?

  38. 38 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 343 Любопитно

    До коментар [#32] от "pamela":

    Браво..Пам!най-после нещо умно в коментарите....и то от блондинка!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  39. 39 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 343 Разстроено

    До коментар [#34] от "Radosveta Koleva":

    Такава комсомолско-АОНСУ каша Ви е в главата че никой не ви разбра!Почнете отначало ...от Капитала!И като си избистрите понятията...заповядайте!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  40. 40 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#34] от "Radosveta Koleva":

    Африканските диктатори ограбват не само ресурсите на държавите си, но и помощите, които идват от богатите държави. Само една трета от тях достига до нуждаещите се. Всичко друго се прибира по веригата.
    Тези средства биха могли да се използват за образование, инфраструктура и т.н. Та причините за бедността са предимно на местно ниво, където управляващите от борци срещу колониализма се превърнаха в диктатори, узурпираха властта и всички ресурси и си я предават по наследство или сред кръга приближени.

  41. 41 Профил на niksan1 СУПЕР
    niksan1
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    неправителствената организация "Оксфам" кой ги държи?които ги държи, той им казва какво да пропагандират
    —цитат от коментар 9 на WWW



    По-скоро е обратното - милиардерите са тези, които държат другите .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  42. 42 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 761 Неутрално

    "Експертите на "Оксфам" твърдят, че от един долар от подоходното облагане само четири цента идват от налози върху богатството."Ако тези хиени продължават да не плащат данъците си и ако данъчната система е все така благоприятна за тях, ще се стигне до революции, безредици и катастрофи..
    —цитат от коментар 35 на proza


    Умничката ми, ти наясно ли си, какво точно представлява "данък богатство". Не, не е налог въргу доходи, а форма на конфискация, данък върху притежаваното, т.е. върху вече обложени пари.

    "Дай тук едни 2% от съвкупното си богатство, само за това че си богат". Уточнявам, годишно.

    Така че по-полека с пролетарските си възгласи, да не стане точно обратното на това към което се стремиш- малко като в постакалиптичните филми- дронове стрелят на месо.

    И да не забравяме, че точно тия убавци от Оксфам заделяха от кинтите за бедните в Хаити, за да онождат елитни проститутки.

  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#4] от "korc":

    Не, не видяхте това във България.
    Във България видяхте как някой имащ 5 единици купи завод за 10 000 единици.
    За да успее да го направи, сложиха негов човек на входа и изхода на завода, декапитализираха завода по този начин до 1 000 единици, а схемата с входа и изхода им донесе разликата от 995 единици за да купят завода...

    Казано накратко, нищо и нямаше на повечето собственост, просто трябваше да и се намали стойността за да се придобие от правилните хора...

    Модератора е неадекватен!
  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#13] от "balgariez":

    Незнайко е прав в случая, поне в огромен процент от случаите...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#24] от "nema_labavo":

    Съмнява ме че точно тези бедни си купуват нещо от Амазон.
    Това са хората от бордеите на Бразилия, от гетата в Африка от нисшите класи в Индия, ...

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 177 Весело

    До коментар [#30] от "Мусаши":

    От това дето събори Джобс умират хора всеки ден и можеш да си сигурен че повечето биха предпочели да са в неговата позиция отколкото в тяхната чудейки се откъде да съберат кинти за поредната терапия/операция която да им даде още половин година отсрочка преди да се явят на отчет пред Мада Нейча.

    Да, кинтите не са сигурна рецепта за ежесекундно щастие обаче не се връзвай на левашките мантри за 'нещастните' паралии които 'не познават обикновените радости на живота', лузърски глупости са това

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  47. 47 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "Мусаши":От това дето събори Джобс умират хора всеки ден и можеш да си сигурен че повечето биха предпочели да са в неговата позиция отколкото в тяхната чудейки се откъде да съберат кинти за поредната терапия/операция която да им даде още половин година отсрочка преди да се явят на отчет пред Мада Нейча.Да, кинтите не са сигурна рецепта за ежесекундно щастие обаче не се връзвай на левашките мантри за 'нещастните' паралии които 'не познават обикновените радости на живота', лузърски глупости са това
    —цитат от коментар 46 на Комплексиран Стар Ерген възпаляващ умнокрасивци


    Не се връзвам на никой.Естествено е,че е по-добре да си богат,отколкото да не си.Ама познавам и милионери с един куп болести,бездетни,с проблемни деца,така че парите са много важни,но не са всичко.
    Сещам се за една приказка ,която четох като дете.Един младеж бил много беден и искал да се самоубие заради това.И отишъл при един мъдрец/по съвременно му викат психотерапевт/да го пита за съвет.Оплакал му се,че е много беден и казал,че би дал всичко,за да има пари.Тогава мъдрецът му предложил да му отреже двете ръце и да му даде толкова злато,колкото тежат.Оня помислил и стигнал до изводът,че парите не са всичко на този свят.И отказал предложението.

  48. 48 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Весело

    Хмм...много важно. Ще се хвърля в тревога и няма да мога да спя цели две денонощия. Аз с Амазон и Ибей на този етап съм приключил. Бях им клиент, вече не съм. Други от така наречените гиганти също са ми в списъка. Ще се замисля дали да им стана отново клиент след като Тръмп сдаде властта. Помня навремето други гиганти от този тип. Яхуу, АлтаВиста, Иксайт и прочее...сега няма и помен от тях. Гиганти ама на глинени крака.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  49. 49 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 548 Неутрално

    И финансират лявата мисъл like there's no tomorrow.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  50. 50 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Освен това дълбоко се съмнявам, че тези хора са истински щастливи.
    —цитат от коментар 10 на Незнайко в Слънчевия град


    Щастието не е в парите, но не е и в тяхната липса.

    Червена линия, червен картон
  51. 51 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 177 Весело

    До коментар [#47] от "Мусаши":

    Съгласен съм че парите не са всичко обаче ми е смешно едно тънко внушение дето се прави понякога че видиш ли - кинтите непременно вървят с нещо да не ти е наред (което е особено любим наратив на разни оскотели пролетарии). Няма такова нещо, фалшива дилема е това в общия случай, неприятности от некъв вид всеки среща на някакъв етап и е по-добре да имаш кинти отколкото не, балансът усилия/кеф е нещо строго индивидуално и паралиите като цяло всъщност го могат доста по-добре от бедняците

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  52. 52 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Като не искате Джеф Безос да има пари, не пазарувайте от Амазон. Тези хора имат богатство, защото са направили нещо, за което всички останали са склонни да дават пари.
    Ще бъде много несправедливо, ако някой просто вземе нечии пари, без да му даде нещо в замяна. Това е кражба.
    Разбира се, има я и другата гледна точка - някои компании са монополисти и това изкривява пазара и се стига до там, че практически клиентите им нямат особено голям избор.
    И освен това не ми казвайте, че никой не може да изхарчи няколко десетки милиарда в брой (макар че в статия става дума за активи, не пари в брой, но това е друга тема). Дайте ми един трилион и за по-малко от година ще загубя поне 90% от стойността му.

  53. 53 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":Аз пък се съмнавам, че изобщо са нещастни ;-)))Но и двамата няма как да провериме...
    —цитат от коментар 13 на balgariez


    Така е, трудно може някой социопат да е нещастен- нещастието също е чувство, което се изпитва.

    reductio ad absurdum...
  54. 54 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#52] от "kazushi":

    Правилно, точно това правя. Почнах с Нестле, след като видях черно на бяло напъните им да приватизират водата. Казах си - край, повече никакви продукти от тази компания. След това авокадо. Гледах документален филм при какви условия и мизерно заплащане работят хората в плантациите в Латинска Америка. Спрях да купувам авокадо от този регион. Сега само от Средиземноморието. На този етап приключих с Амазон и Ибей. Нищо не купувам от тях. Следват други. Тези действия са правилните според мен ако човек има принципи и достатъчно достойнство за да държи на тях.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  55. 55 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 120 Весело

    От татък не могат да си занесат хартийките, паричка за лодкария толкоз е достатъчно :-)

  56. 56 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Цървулан ще ги бойкотира и ще тръгнат по кофите, тия гадове!
    —цитат от коментар 20 на Saint of Me


    Няма нужда. Достатъчен ще е и един нов ФДР, да им наложи данъци над 90%(най- горната ставка). Нов "Ню Дийл" ни трябва!

    reductio ad absurdum...
  57. 57 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":Съгласен съм че парите не са всичко обаче ми е смешно едно тънко внушение дето се прави понякога че видиш ли - кинтите непременно вървят с нещо да не ти е наред (което е особено любим наратив на разни оскотели пролетарии). Няма такова нещо, фалшива дилема е това в общия случай, неприятности от некъв вид всеки среща на някакъв етап и е по-добре да имаш кинти отколкото не, балансът усилия/кеф е нещо строго индивидуално и паралиите като цяло всъщност го могат доста по-добре от бедняците
    —цитат от коментар 51 на Saint of Me


    Хахаха.Ами елементарна психология-нали трябва с нещо да се самозаблудят,за да продължат да живеят в мир със себе си.Подобно нещо се наблюдава и при някои емигранти-мизерстват там, където са,но жадно поглъщат всяка новина,като тази,че в село Чепръчене откраднали козата на баба Пена.И си викат:"Аз мизерствал,ама в България се вихри страшна престъпност".И като им докажа със статистика,че не е така и почват да кълнат и ругаят.

  58. 58 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Има и друга гледна точка. Богатите движат света напред. Ако ги нямаше богатите компании нямаше да има нито интернет, нито сматфони, нито интернет, нито компютри.

  59. 59 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Тука като гледам бая има зарибени от ултралевите от Оксфам-а.
    Да, има доста по-богати от нас, обаче има и по-бедни, нали?
    И ако някой наистина се тормози от несправедливостта в разпределението на благата и иска да е поправи, що не се раздели с половината от богатството си и го раздаде на по-бедните от него?

  60. 60 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#58] от "Dimitar Mogilarov":

    Само дето нито компютрите, нито интернет са изобретени от компаниите. Първото е университетска разработка, второто - военна . За смартфоните може да си прав.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  61. 61 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#60] от "tsyrvulan":

    Дори и да не са изобретили компютрите са ги разработили. Могат много подобни примери да се дадат. Идеята е, че ако измислиш нещо полезно и хората го ползват е справедливо да забогатееш.

  62. 62 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#61] от "Dimitar Mogilarov":

    Хехе, нямам нищо против забогатяването. Поради други причини спрях да пазарувам от Амазон и Ибей. Майкрософт ще ги последват скоро, както и Гугъл.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#46] от "Saint of Me":

    Я да видим, единия милиардер в евро който познавам има:
    1. Прекрасна съпруга като от списание, красива та дрънка;
    2. 4 деца от същата съпруга, която не можеш да и кажеш че е раждала въобще какво остава 4 деца
    3. Два частни самолета
    4. Доста сериозна яхта
    5. къщи и апартамени в Италия, Швейцария и сигурно и някъде другъде

    Така, освен горното обаче има и:
    1. Двама лични асистенти, които са постоянно с него, единия се грижи за телефоните, другия му оправя графика. Винаги са с него понеже не може да се оправи с графика си без тях.
    2. Поради едно графика му е сериозно уплътнен. Дотолкова е уплътнен че не вижда съпругата си често и жената се занимава с благотворителност да не скучае...
    3. Децата му се обучават в престижни частни училища колежи в Швейцария, които обаче са пансионни виждат родителите си през ваканциите и така от малка детска възраст...
    4. Освен собствения си бизнес е член на директорските бордове и на още 15 тина други корпорации в качеството му на външен директор, та поради това има 3 или 4 секретарки които му подготвят нещата за тези "странични" дейностти.
    5. Не ми се е случвало да чуя някой да го виждал сам, винаги е с някой друг и нещо прави...

    Дали е щастлив?
    Не зная не ми се случвало да го видя изпитващ каквато и да е емоция...

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#63] от "Ivan_":

    Възможно е сурогатно майчинство. То ест ембрион заченат от твоите познати но износен от сурогатна майка. С това може да се обясни прекрасната фигура на жената след като има четири деца. Може да е нещо друго...знам ли.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  65. 65 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    "На тези дето имат, още ще им се даде,
    от тези дето нямат,
    ще им се отнеме и туй, дето го имат".

    Йисус Христос/Нов завет

    Judjuk
  66. 66 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#51] от "Saint of Me":

    Пич, то е ясно че:

    "По добре да си богат и здрав, отколкото беден и болен"

    Колкото по-богат си толкова повече грижи имаш.

    За мен доброто нещо в съвремения свят е да имаш максимум 3-4 милиона.
    Това ти позволява да не се тревожиш за пари без да се оливаш разбира се и да си гледаш живота.

    Сега с оглед на дискусията за богати в днешно време се смятат хора с лично състояние поне 15-18 милиона...

    Ако сравниш с тези от статията с 40-50 млрд....

    Модератора е неадекватен!
  67. 67 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Цървулан ще ги бойкотира и ще тръгнат по кофите, тия гадове!
    —цитат от коментар 20 на Saint of Me


    Говлампи, много кратко издържа с новия ник ве. Да не си напраил сефтето вчера? 😁😁😁

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#52] от "kazushi":

    Не можеш да ги изхарчиш.
    Опасявам се, че не разбираш за колко нули става дума тук след единицата...

    Ако не инвестираш в бизнес или някакви изгъзици като произведения на изкуството с етикет стотици милиони не можеш да ги изхарчиш...

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#54] от "tsyrvulan":

    Не че се заяждам, но взимай палатка и отивай в Амазония, иначе все ще си нарушиш принципите...

    Модератора е неадекватен!
  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#58] от "Dimitar Mogilarov":

    Тук съществува въпроса, дали това е напредък?

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#64] от "tsyrvulan":

    По принцип избягвам да коментирам подобни неща, но тя е наистина впечатляваща.

    И не зная може и това да е, което казваш...

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    Я да видим какво е написал един ...почитател на Безос преди седмица:
    Richest man in the world Jeff Bezos has 700 of his underpaid employees, just in Ohio, receiving food stamps. Bezos takes advantage of gigantic subsidies and tax escapes in states around the country. Small business doesn't get these freebies.
    https://twitter.com/ralphnader/status/951218376633978881
    Почитателят е Ралф Нейдър(Ralph Nader)

    "The glory of God is intelligence"
  73. 73 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Световните милиардери,за да увеличават богатството си 2.5 милиарда на ден има други,които обедняват с тези милиарди на ден и този балон скоро ще се спука. То вече се започна във Франция и скоро ще тръгне и в другите страни,защото на бедните им писва непрекъснато да обедняват. Ще започнат и да отвличат милиардери и да ги изнудват за оари.

  74. 74 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#69] от "Ivan_":

    И защо да взимам палатката? Сякаш няма алтернативи на Амазон или Майкрософт? Има, стига да ги търсиш. Да не съм умрял или пък животът ми да е станал ад щото не купувам продукти на Нестле или авокадо от Латинска Америка. Мога да те уверя че ни най-малко не съм нещастен. Тия големите корпорации или държави си мислят че те държат в джоба си и ще ти налагат каквото на тях им харесва. Аз пък знам много добре че мога да мина без тях. Живял съм без техните продукти и галимации. Има си фермерски магазини, малки и средни производители, не само амазон продават книги онлайн, не само майкрософт имат операционна система или офис пакет. То пък кой знае какъв офис пакет, само могат да мечтаят за функционалността на LaTEX. Така че...ДГД.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  75. 75 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ама нещо ми подсказваше, че ще уона-би милионера Говлампи ще слухти тъдява за "левичари", които да громи. Митичните левичари, които ненавиждат богатите, обаче не се явиха, затуй трябваше да спори с идейния брат Муши 😁😁😁

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  76. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#74] от "tsyrvulan":

    Защоот света ни така е устроен, че ако не напуснеш цивилизацията не можеш да не ползваш нещо от корпорация.

    Дори и да не го ползваш активно, в смисъл да го купуваш и "взимаш" ще го ползваш пасивно.

    От къде са според теб канализациите на мястото където живееш?
    От къде доставчика ти на вода купува препаратите за причистването и?
    Пишейки в момента как си мислиш, че са получени пластмасите, енергията които изпозлваш?

    Всичко това е от корпорации които ако правилно се ориентирам от коментарите ти използват практики които не одобряваш...

    Та затва ти пиша амазония, пък дали с палатка или без...

    Модератора е неадекватен!
  77. 77 Профил на axd14700100
    axd14700100
    Рейтинг: 177 Неутрално

    ... амазон е една гоуема Лафка... позорна работа е да печелиш от принципно ненужни, но модни, видите ли, АРТикули... стъклените мъниста и индиянците - нищо ново, но все-така безсрамно поведение ( ... и не е глобализъм, а неоколониализъм, мдам........................

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  78. 78 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 177 Весело

    До коментар [#67] от "КретенКилър":

    Разкажи повече за 'сефтето', казанова. Един друг умнокрасивец наскоро се беше изцепил колко я разбира тънката част.

    Искам да застанеш в поза на опитен батко поучаващ малкия Евлампи как се подхожда с жените. Моята трудна задача пък е да не колабирам от смях.

    Давай, може и други велики умнокрасиви е@ачи да се включат, да ахнеме сички от завист!

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  79. 79 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ivan_":

    Аха, и какво според теб влияние Нестле имат върху производителите на тръби? Или върху химикалите които се влагат за пречистване на водата? Аз съм написал защо не купувам продукти на тази корпорация, причината е една и няма общо с това колко са големи, богати, мощни и прочее. Причината е че са напънаха да приватизират водата. Знам че в БГ това не е имало никакъв отзвук, но тук има хора с про-активна гражданска позиция. Аз от тях научих, после прочетох по темата и реших. И за авокадото съм писал. Това е от скъпите плодове. След като гледах документален филм за мизерните условия и заплащане на работещите в плантациите, реших - край. След като продаваш относително скъп продукт, се очаква и служителите да бъдат подобаващо заплатени. Сега купувам само със средиземноморски произход. Наскоро се отказах от Амазон и Ибей. Не искам да излиза дълъг коментар, за това няма да пиша за причините. Може в друг ако се интересуваш. Мога и без тези корпорации.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#79] от "tsyrvulan":

    Защото световната химическа индустрия е глобална и неприятна.
    Ако си в Европа, химикалите, с които се пречиства водата, която използваш са направени или от или със компания, която е/била свързана с немската химическа индистрия, която пък е правила неща като газа за лагерите на смърта и е използвала робски труд в трудови лагери. Предполагам това не ти е сред ценностите особено след като скачаш срещу една приватизация...
    Ако пък си извън Европа най-вероятно за същото нещо ще използват/свързани продукт на Дау кемикал, които направо са оговорни за директната смърт на хора поради липса на мерки за безопасност в страни от третия свят, особено в миналото.
    Предполагам и това не ще да ти е сред ценностите...

    И преди тези концерни даже и да се намесят суровината е получена от някоя петролна компания, пък там въобще не ти трябва да знаеш какво става в подразделения извън развитите държави...

    Да продължавам ли?

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ivan_":

    Технологически е напредък. Не знам какъв друг напредък очакваш.

  82. 82 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#80] от "Ivan_":

    Мдам, само че аз гледам какво аз самият купувам. Ти задълба в химическата и нефтената индустрия. Ако така разсъждаваш аз например е трябвало да се откажа и от хапчета щото и там нещата са доста завързани. Това обаче не е случаят. Аз живея сега, нито в миналото, нито в бъдещето. Някаква корпорация плаща на лобисти и се напъва да приватизира водата. То ест, да купи водоизточниците. Без вода няма живот. Веднъж станала собственост на някой си, той може да прави каквото си поиска, може да съсипе цели области. След като прочетох, прецених че организации/корпорации/хора които се опитват да приватизират вода, са изключително арогантни и безскрупулни. Следствието - избягвам техните продукти. Никога няма да купя. Навремето заради една дреболия се отказах от Американ Експрес. Не им станах клиент отново.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  83. 83 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Както някои казват, катафалката не влачи ремарке, и те ще си отидат с празни ръце както всички хора по света.

    Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.
  84. 84 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Както някои казват, катафалката не влачи ремарке, и те ще си отидат с празни ръце както всички хора по света.

    Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#82] от "tsyrvulan":

    Не съм чул да има корпорация, която да не е арогантна в смисъла който влагаш, и също понеже съм работел за такива и познавам бизнесите им ти казвам, че не можеш реално да живееш в обществото и да не ползваш продуктите им.

    И да ти кажа Нестле са направо светци спрямо доста от другите.

    Та щом се чувстваш добре бойкотирай тези, които си ги уцелил персонално, че те дразнят с нещо, лошо няма...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#81] от "Dimitar Mogilarov":

    Той живота всъщност не е технологии...
    Другия напредък сякаш е по-важния обществени отношения подобни неща...

    Технологичния напредък е интересно нещо, въпроса е какъв е резултата от него за живота на хората...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#86] от "Ivan_":

    И защо в обществените отношения да няма напредък? Преди като са се клали и са водили войни през 20-30 години с какво са били по-напреднали. А технологичният прогрес улеснява живота на хората в много отношения. Например с по-малко труд се произвеждат същите блага, което дава възможност на хората да имат повече свободно време. Също така се подобряват условията на труд.

  88. 88 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#87] от "Dimitar Mogilarov":

    Донякъде си прав. За свободното време...ами, борбата за осем часов работен ден и пет дневна работна седмица е била дълга. Възможно е технологичният напредък да е спомогнал за достигането на тази цел.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  89. 89 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Tова е абсолютно безумие.И определено трябва да му се сложи край.Разбирам, че тези доходи са законни, че хората са работили и рискували, създавайки собствен бизнес, но такава диференциация е просто безумна.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  90. 90 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Милиардерите увеличават милиардите си не защото се печатат само повече пари,а от ограбването труда на бедните и неплащането полагащите се данъци към държавите си като крият парите си в офшорни зони и в различни мними фондации,чиито пари не се облагат с данъци. Така че те лъжат и бедните и държавите си.

  91. 91 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#81] от "Dimitar Mogilarov":
    Да Димитре хората имат повече свободно време,защото с новите технологии много работници са изпратени на борсата по труда.

  92. 92 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#90] от "Toni Ivanov":

    Демек ако някоя голяма компания поиска да отвори завод в България, трябва да я отпратим защото само ще ни експлоатира и ще богатее на наш гръб. Не я разбирам тази логика. Който е забогатял по нечестен начин трябва да си носи последствията, но не мисля че трябва да се заклеймява някой само защото е много богат.

  93. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#87] от "Dimitar Mogilarov":

    Разбира се че има напредък в обществените отношения.
    Както правилно даваш пример той е много по-важен.
    Просто някой от техническите развитие улесняват живота до степен да започнат да са вредни.
    Уседналост, липса на физическа активност и т.н.

    Просто пояснявам, че не всички технологични открития непременно водят до хубаво...
    Разбира се той проблема не е в откритието а как се използва...

    Модератора е неадекватен!
  94. 94 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#89] от "Noise":

    Има един доста интересен казус в случая.
    И той не е по оста личност срещу личност на база доход.

    Той става казус по оста личност срещу държава.
    Безос със своите 112 млрд. и бизнес в целия свят ако го сравним със държава би бил някъде на 62 място (ако условно приравним състоянието му на БВП) като ще изпреварва България два пъти например, същия процент Словения, Хърватия, че и Люскембург:)

    Та стои тук въпроса какви възможности за влияние имат подобни хора...

    Модератора е неадекватен!
  95. 95 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#93] от "Ivan_":

    Както правилно си казал пробоемът е как се изпоозват. Човек може да я използва технологиите както само за удобство, така и да подпомогне развитието си, било то умствено или физическо.

  96. 96 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#94] от "Ivan_":

    Тези хора имат големи възможности за влияние. Но лидерът на една гляма държава има много повече вшияние. Вярно, че е избран и подлехи на контрол, но ако държаеата не е демократична и това не е вярно.

  97. 97 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#95] от "Dimitar Mogilarov":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  98. 98 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#96] от "Dimitar Mogilarov":

    Много страшна вече става комбинация от човек с възможностите на Безос с негативно съзнание и цели и поставящ под контрол лидера и управлението на бедна държава.
    Такива чудесии може да се получат, че не е за мислене...

    Модератора е неадекватен!
  99. 99 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Голяма мания, вместо да си гледат живота, по цял ден да смятат парите на комшията и да злобеят... отврат!

  100. 100 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#87] от "Dimitar Mogilarov":Донякъде си прав. За свободното време...ами, борбата за осем часов работен ден и пет дневна работна седмица е била дълга. Възможно е технологичният напредък да е спомогнал за достигането на тази цел.
    —цитат от коментар 88 на tsyrvulan


    Определено не е спомогнал. Никой "бизнесмен" няма сам да предложи нещо подобно на работниците си. Ако е имало някой такъв, той е бил нещо като "маверик", и определено не се е ползвал със симпатията на колегите си(бизнесмени). Всичко се е постигало с борби от пролетариата!

    Не случайно Западните СМИ почти нищо не предават за "Жълтите Жилетки". Не мисли, че това е просто случайно така. Прочети коментарите на западняци, под новините/видеата на РТ(например), и ще разбереш. Те точно това пишат.

    Да, появяват се някои като Уорън Бъфет, който сподели, че плаща по- малко(като %) данъци от секретарката си, ама това е "веднъж в синя луна"(once in a blue moon), дет се вика.

    Затова че не случайно са се появили социалисти, комунисти, анархисти, синдикалисти и т.н.! Ако наистина е имало такава нагласа, от страна на капиталистите(богатите), нямаше изобщо да има подобни движения.

    Да, ама ако е така, това неминуемо ще доведе, до някаква форма на социализъм, рано или късно, и точно заради това, богатите винаги се опъват(защото знаят много добре, какво следва).

    reductio ad absurdum...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #