Бизнес моделът на "Бъзфийд" не проработи, започват съкращения

Бизнес моделът на "Бъзфийд" не проработи, започват съкращения

Бизнес моделът на "Бъзфийд" не проработи, започват съкращения
Associated Press
Едни от най-големите играчи в онлайн медиите обявиха в последните дни сериозни съкращения на персонала, на практика признавайки, че бизнес моделите им, някога смятани за "бъдещето на журналистиката", не могат да сработят в дългосрочен план.
Vice Media ще уволни 10% от служителите си – около 250 души. BuzzFeed – 15% или също около 250 човека, а Verizon – собственикът на HuffPost, Yahoo и AOL, премахва работните места на 800 човека или 7%. Warner Media обяви, че ще затвори отдела си за цифрови инвестиции.
Компании като BuzzFeed и Vox Media бяха създадени с идеята да се възползват от ръста на онлайн рекламата, но "дуополът" на "Фейсбук" и "Гугъл" затегна хватката си около този източник на доходи, пише в. "Гардиън". Тези два гиганта ще печелят повече от половината от глобалните приходи от реклами до 2020 г. и се очаква делът им да нарасне със 75% в рамките на 2017 – 2020 г.
Това кара издателите да потърсят нови източници на пари: Vice започна сътрудничество с HBO, BuzzFeed обмисляше (но не осъществи) проект с Netflix. Кратките видеа не донесоха очакваните приходи.
Абонаментите ли са решението?
Две компании, често давани за пример как да се търсят разнообразни източници на финансиране, са Complex and Dot Dash, които залагат на комбинация от лайфстайл издания, организиране на събития и продажба на продукти.
Но абонаментите също не са подценяване и Condé Nast, които някога привличаха реклами на луксозни стоки, обявиха наскоро, че ще направят всичките си издания платени до края на годината.
"Видяхме успеха на абонаментите на "Ню Йоркър", това просто е изумително", коментира финансовият директор Памела Дръкър Мен. "Честно казано, иска ми се да бяхме направили това отдавна. Ще промени цялата игра."
Смята се, че "Ню Йоркър" е събрал 118 млн. долара приходи миналата година от читатели. Други медии също са го опитвали – сред тях Vanity Fair и Wired. Резултатите им показват, че веднага след превръщането им в платени издания, активността на читателите се увеличава.