САЩ наредиха на "Боинг" да приземи всички модели "737 Макс" след "нови доказателства"

САЩ наредиха на "Боинг" да приземи всички модели "737 Макс" след "нови доказателства"

"Боинг 737 Макс 8".
"Боинг 737 Макс 8".
Американската компания "Боинг" обяви, че ще приземи временно всички самолети от серията "737 Макс" по решение на авиационните регулатори заради "нови доказателства", открити на мястото на катастрофата в Етиопия, предаде Би Би Си.
Полет на Етиопските авиолинии с модел от тази серия се разби на километри от столицата Адис Абеба минути след излитане. Инцидентът бе сходен с друг отпреди пет месеца на индонезийската компания "Лайън еър", но също със "737 Макс" и това принуди десетки държави да реагират.
Най-големият самолетостроител в света каза, че решението се отнася за всички 371 машини. Компанията още не е обявявала какво ще се случи с поръчките на близо 4300 други, които вече са направени от авиокомпании по целия свят. Същевременно нейни представители настояват, че продължават да имат пълно доверие в безопасността на тези самолети.
Федералната авиационна администрация на Съединените щати обясни, че са намерени нови доказателства, довели до забраната.
— The FAA (@FAANews) March 13, 2019
До снощи американският регулатор беше предпазлив, въпреки че десетки държави забраниха полетите със самолети "Боинг 737 Макс" или дори преминаването им във въздушното пространнство. (Кои страни въведоха подобни мерки, можете да прочетете тук.)
Според изпълняващия длъжността ръководител на федералната администрация Дан Елуел вече има убедителни доказателства, че двата полета - този на Етиопските авиолинии и на "Лайън еър" - са се развили сходно.
От катастрофата насам "Боинг" загуби 26 млрд. долара от пазарната си стойност.
Решението на американския регулатор не означава заключение, че проблеми в самолетите "Боинг 737 Макс" са причинили катастрофата. То обаче ще е в сила до изясняване на обстоятелствата.
Междувременно "Франс прес" съобщи, че "черните кутии" на самолета са били изпратени във Франция за анализ по молба на етиопските власти. Адис Абеба иска изследването да се извърши от френската Служба за разследване и анализ на безопасността на гражданската авиация (БЕА), след като Германия отказа да поеме тази задача заради липса на технически възможности.