"Рено" и "Фиат Крайслер" преговарят за сливане, твърди "Ройтерс".

"Рено" и "Фиат Крайслер" преговарят за сливане, твърди "Ройтерс".

"Рено" и "Фиат Крайслер" преговарят за сливане, твърди "Ройтерс".
Reuters
Италиано-американската компания "Фиат Крайслер" и френската "Рено" разговарят за общи дествия в глобален план, стигащи до възможност за сливане., твърди "Ройтерс". Според "Файненшъл таймс" се обсъжда споразумение за създаване на "разширени връзки" за решаване на структурни задачи, засягащи световното автомобилопроизводство.
Два източника на "Ройтерс" твърдят, че преговорите са в напреднала фаза и в плана има вариант за сливане с възможно прехвърляне на акции. Така и двете страни ще могат да решат свои структурни проблеми.
"Фиат Крайслер" печели добре от товарни автомобили в Северна Америка и от марката Jeep, но губи пари в Европа. От своя страна, "Рено" не е силна на американския пазар, но е сред лидерите при електромобилите, технологиите за икономични двигатели и има силно присъствие на развиващите се пазари.
Това е нещо повече от партньорство, но изходът от преговорите все още е несигурен, казват източници на "Ройтерс". Двете компании не са коментирали нищо по темата.
Агенцията обръща внимание, че европейските заводи на "Фиат Крайслер" са пример за проблемите им. Заводът Мирафиори в Торино, подобно на останалите на континента, работи под 50% от капацитета си. Синдикални представители казват на "Ройтерс", че от януари насам членовете имат средно по 7 работни дни месечно заради рухналите продажби на произвежданият тук Maserati Levante.
Целта на компанията бе в града, където бе централата на "Фиат", този луксозен SUV да възроди завода и да върне хиляди работници на поточните линии. Три години след пускането на Maserati Levante работниите продължават да чакат да ги извикат за някой допълнителен ден, за да изкарат нещо над нетната си заплата от около 1100 евро.