За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
SS
Рейтинг: 1354 ВеселоДа им имаме проблемите !
L Glassman
Рейтинг: 8 Неутрално"Не така стоят нещата може би в другите области - дигитализацията и относно автомобилите, които взаимно си обменят информация (Connected Car). Тук опираме до темата софтуер, което германските фирми не владеят особено добре - поне досега това е било така. В тази сфера също има много за наваксване."
Тука е най-големият им проблем. Решението обаче не е да натискаш законодателите да прокарват закони ограничаяващи автономното шофиране.
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноПроблемите на германското автомобилостроене само манифестират фундаменталните проблеми пред германската индустрия - липса на визия и гъвкавост за адаптиране на бизнеса към нахлуването на новите технологии.
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!Даймлер и БМВ са компании на над 100 години. Фолксваген е на почти 100.
Архаични са структурите им, архаично е управлението им.
"Кодак" така преди двайсетина години лежаха на стари лаври, че са откривател на филмовата лента и дигиталните технологии са някаква моментна мода.
Днес някой да си спомня за Кодак?
reply
Рейтинг: 504 НеутралноБРЮКСЕЛСКИТЕ ЗЕЛКИ ДОКАТО НЕ Я УНИЩАТ ТАЯ ИТДУСТРИЯ У ЕВРОПАТА НЕМА ДА СИ СДНАТ НА....... , КАТАЛИЗАТОРИ МАТАЛИЗАТОРИ ЕГЕРКЛАПАНИ МЕГЕР ЕЛЕКТРОНИКИ ПСЕВДО ЕКОЛОГИЧНИ , ТАКА Я ОСКЪПЯВАТ ПРОДУКЦИЯТА ЧЕ Я ПРАВЯТ НЕПРОДАВАЕМА , ЗАРАДИ ЕКО ПЪК НОВОВЪВЕДЕНИЯТА КОЛИТЕ МНОГО ПО ЧЕСТО СЕ ЧУПЯТ
Торбалан
Рейтинг: 328 ВеселоКъде го оня “спец” Немскивагон (deutschwagen) да светне, че няма по-добро от немските дизели, а електромобилите са мит ;)
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganНемците са доказали, че машини от 20-ти век могат да произвеждат. Не така стоят нещата обаче със софтуер и електроника от 21-ви век...
Божикравов
Рейтинг: 701 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "FourOhFive":
СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.Първият работещ прототип на цифров фотоапарат е точно на Кодак, още през 70-те години, но тромавата корпоративна структура не позволи реализацията на такъв радикален продукт, докато вече не беше твърде късно.
Не че няма и положителни примери от големи и стари компании да правят бързи маневри в обособяващи се пазари. Чудесен пример е ИБМ с техният персонален компютър през 1981 г., чиито успех се дължеше най-вече на далновидното решение на шефовете да отделят този нов бизнес в собствена структура, прескачайки традиционно протяжната корпоративна бюрокрация.
MORTAR
Рейтинг: 8 НеутралноАз със немските бракми приключих преди 15 години. Единственото което ми прилича на автомобил от германските коли е Шкода. Към всичко останало се отнасям с презрение - все едно смартфон с Уиндоус. Абсолютен боклук.
Свободен архитект, урбанист и еколог!По-лошото е, че цялата европейска иконмика е спъната от чудовищна бюрокрация, регулации, протектионистични пакети, синдикати, социални унежнения.
Нормало е инвестициите да бягат към Турция, Русия, Китай... тези държави да по-близо до пазарната икономика от ЕС, в момента.
*****
НеутралноAвтономното шофиране СИ Е ЗАБРАНЕНО И В МОМЕНТА във ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ страна по Международната конвенция от 1948,г.
Радетелите на автономията са свободни да предложат ново закондателство.
puknatastotinka
Рейтинг: 129 ВеселоОнзи ден рових каналите за Формула 1 Е (електромобили) и се разочаровах. Особено възмутително беше, че не намерих и Формула 1 А... за автономни..
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "Simo Petkov":
Ок, ограничение на автопилота. В Европа прокараха закон ограничаващ колко градуса може да завива колата автономно плюс минимална скорост на смяна на лента. Затова Тесла пуснаха ъпдейт за Европа да ограничат завиването и автоматичната смяна на лента. Някои собственици нарочно не ъпдейтват за да имат старата функционалност.
Toni Bonboni
Рейтинг: 495 Неутралнодавам най-много 3 4 години още на електричната мода, която е начин за финансиране на точо тези заводи с адски много пари. След това ще се сетят че нещата не са така както ни ги показват и ще се върнем към хибридите.
Прост пример, с жена ми си харесвме много БМВ и3, ама с такива параменти проесто е немислимо за българската реалност. И ето ще купим дизелак...
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноЕдно трезво и рационално мнение с лоша оценка за подготвеността. Това състояние, според мен ще стане христоматиен пример за това как кроворазбран лобизъм (на немските автомобилни фирми пред Меркел) ще доведе до голям срив (производство, приходи, работни места) и загуба на позиции на пазара.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertdeaf
Рейтинг: 2186 НеутралноВсички колеги по-горе бъркат! Няма нищо страшно. Това "разминаване" се получава поради различия в културата. Англосаксонската култура (САЩ и Англия) е да я наречем СПОКОЙНА култура и затова тя поначало е пионер в технологичните и научни изобретения и открития. Немската култура е НЕРВНА култура и постъпва по следният начин - копира чуждите изобретения и открития и ги прави ПО-ДОБРИ. Така че след време когато новите изобретения са утвърдят и навлязат масово на пазара,немците ще ги вземат и ще ги направят много по-добри.
До коментар [#11] от "b0b069":
До коментар [#3] от "FourOhFive":
До коментар [#5] от "Торбалан":
До коментар [#6] от "Божикравов":
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноПомня през 2007-ма, живеех и работех тогава в Германия, купих си от Щатите първия айФон и го показах на единия от немските ми шефове, който тогава беше и някакъв консултант на Фолксваген по софтуерните решения за навигационни системи и беше изключително надут от факта, не пропускайки да го упомене с и без повод, та аз му казах, че тази малка джаджа в ръката му ще убие бизнеса на всякакви Том-Томс и прочие. Той тогава ми се смя пренебрежително. Десет години по-късно, аз не знам как ми се включва навигационната система в колата, защото никога не съм я ползвал. А с малката джаджа на Апъл се оправям без никакъв проблем в лабиринтите на метрото в Токио, като не само зная кой влак кога и от къде ще тръгне, ами си плащам и за пътуването с нея.
Та точно този типично немски назидателно-високомерен гьонсуратлък, където те всичко най-добре го могат и го знаят, точно той ще им изяде главите. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
Торбалан
Рейтинг: 328 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "deaf":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganЯ се огледай около себе си и ми кажи кое от електронните устройства е немско? Или може би немски софтуер виждаш нейде?
То бива-бива “нервна култура”, ама то тия неща се развиват с бесни темпове вече десетилетия наред, а немците все не могат да влязат в крачка ;)
L Glassman
Рейтинг: 8 ВеселоАйфона колко ше го чакаме да се утвърждава още, та да почнем да го подобряваме, ами UBER, Amazon, Google?
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#5] от "Торбалан":
Троле, кога изобщо съм говорил за дизели, и кога съм казвал че електромобилите са мит? Толкова ли си безмозъчен и безпомощен и пропаднал, че трябва да съчиняваш такива глупости? Я кажи за френските дизели, или италианските?
Иначе за лошите немци не се тревожи, държат си водачеството😊
https://www.youtube.com/watch?v=pBs9bpIFNgg
Меж'другото, спеце, ФВ постави абсолютен рекорд на Пайкс Пийк миналта година....с електромобил. Със същия електромобил тази година постави и рекорд при електромобилите на Нордшлайфе. Къде беше да коментираш? In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#7] от "Жълто паве":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Инвестиции бягат в Русия? Абе ти на кой свят живееш? Напълни се този форум с "разбирачи". Нищо чудно, че сме на опашката на ЕС с такъв "мат'рял".
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 430 ВеселоДо коментар [#11] от "b0b069":
ти какво имаш против гигазавода на Мъск, който не е точно на Мъск а на панасоник и не е точно енергийно независим, а е на субсидии от федиралното правителство т.е. има право да не си плаща тока. А да наема на земята на завода го плаща щата Невада.
А ще питате къде отидоха парите от субсидиите ами той затова Мъск искао да ходи на МАрс иначе трябва да ги връща
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#13] от "deaf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Объркал си немците с японците. А това за "нервни" и "спокойни" култури не знам как си го измислил, но хич не ти се е получило.
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#15] от "Торбалан":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Селчо, на една позната електроотключалката на Нисанския и джип пишеше "произведено в Германия". Много сте ми забавни такива смешници, как се опитвате да изкарате най-голямата икономика Европа някаква страна от 19-ти век.
deaf
Рейтинг: 2186 НеутралноДо коментар [#15] от "Торбалан":
На чети:
https://www.forumnauka.bg/topic/20824-богати-тогава-и-сега/page/2/
До коментар [#16] от "L Glassman":
До коментар [#17] от "deutschwagen":
antikommunist
Рейтинг: 381 ЛюбопитноАйфона беше вече издухан от първото място, макар и не от немци а от южнокорейци (Самсунг), като така презрените Хуауей също им дишат във врата... Хайде по-леко със заклинанията :)
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#15] от "Торбалан":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨И само малко да те светна, че очевидно си от по-простите парчета:
"Germany’s electronics industry is dominated by industrial electronics and in particular control and instrumentation"
Същото и със софтуера - правят такъв с който да се правят настройки на контролните плоскости на самолетите на Еърбъс. Ама наш трольо не го бил държал в ръка и бе бил чувал😂
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноЩе ме извиняват, ама никакви "експерти" не могат да налагат визия за бъдещето на индустрията. Пазарът ще си покаже. "Бумът" не електричките продължаваме да го чакаме, ама ще се разминем с него. Как я виждате да си зареждате едновременно 20 елекрички пред блока, щото аз не го виждам, макар и да не съм "експерт"...
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#22] от "deaf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Това са пълни глупости на някой анонимник от някакъв форум. Не е нужно да ги преписваш. Не видях никакви факти, само спекулации и мнения. Германия е измислила не само автомобила с ДВГ (уж нямало немски иновации в "перфектния немски автомобил" ), но и реактивния двигател, реактивния изтребител, стел самолета, блаистичните ракети, крилатите ракети, суперкритичното крило, предкрилките.....много,много други неща. Пленените технологии след ВСВ създават и американската, и съветската космическа програма. Няма какво повече да си говорим и да издребняваме са оптика и автомобили.
Да не говорим, че има различни видове иновации, и там нещата вече стават по-научни:
https://techblog.constantcontact.com/software-development/types-of-innovation/
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#22] от "deaf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Забравих и ракетите с насочване (умни)
Phaeton.
Рейтинг: 1341 НеутралноЧе тя германската икономика си е в рецесия, какво ново е казал този експерт?
deaf
Рейтинг: 2186 НеутралноДо коментар [#26] от "deutschwagen":
Не разбирам от точни науки,но "анонимника" НЕ твърди че германците не правят открития,а че в повечето случаи ги копират и УСЪВЪРШЕНСТВАТ. За което също е нужен висш талант.
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#28] от "faeton.":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨А руската цъфти! Скоро ще стигне испанската или италианската!
deaf
Рейтинг: 2186 НеутралноДо коментар [#25] от "Лео":
Ама то все още не може да бъде изобретена батерия за смартфон която да издържи поне една седмица яка работа,те електромобил тръгнали да правят.
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#29] от "deaf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Ами не е прав. Спрях да му чета съчиненията, но изглежда много грубо е пропуснал да се каже, че понякога иновации се правят когато комбинираш вече съществуващи елелемтни и модули в една машина. Това не е копиране или усъвърешнстване, а създаване на нещо ново. Ама днес всеки има възможност да си пише каквото си иска.
bobyb
Рейтинг: 187 НеутралноПримерът с IBM не е съвсем удачен, защото изтърваха мекото на хляба - Майкрософт и Интел станаха истинските господари на PC индустрията. Дори Епъл макар че беше пред фалит, успя да се поучи и да навлезе в нови пазари в които със смазващата си доминация в софтуера и дизайна направо насмете дотогавашните властелини.
Phaeton.
Рейтинг: 1341 НеутралноРуската не цъфти, даже хич я няма , но тук става дума за германската.
А предстоят още по- интересни времена !
deaf
Рейтинг: 2186 НеутралноДо коментар [#32] от "deutschwagen":
Твърдо съм убеден,че (почти) всичко е продукт на културата,докато ти колега някак си се опитваш да обясниш нещата МЕХАНИЧНО.
Ликующий
Рейтинг: 368 НеутралноЕлектрическите автомобили са техничнически невъзможни в ... Германия. Ей на 100 метра от леговището ми монтираха зелектрозарядно на улицата с два контакта. Следващото зарядна е на около 1500 метра. Е как ще зареждат колите, питам аз. Германската телевизия обясни, че ако 60% от колите в 19.00 започнат едновременно да си зареждат акумулаторите - в миг ше настане пълен мрак. Подстанциите няма да издържат консумацията на ток, подземната кабелна мрежа не е разчетена за такова натоварване. Отделно стои въпросът откъде точно ще се появи целият този ток, след като АЕЦ се изключват завинаги една след друга. Така че първо голямо копаене и кабелиране предстои, след това трябва да се мисли за производство на тока.
Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...bobyb
Рейтинг: 187 НеутралноЕ това е вица на годината. Епъл държи 93% от ЦЯЛАТА печалба на смартфон индустрията. Пък нека хуйвей и другите смешници да продават телефони нулев маржин и да пълнят гушите на Гугъл.
bobyb
Рейтинг: 187 НеутралноЗа някоя африканска държава ли говориш?
С Стоянов
Рейтинг: 1293 ЛюбопитноНемското автомобилостроене има един много голям проблем- ,,Тесла”.
ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВОEbeneezer Goode
Рейтинг: 722 НеутралноИскам да гледам всички любители на електрически автомобили как осведомяват вечер половинките:
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't"Ей, едвам паркирах на половин километър от къщи. Ама извадих щепсела на някакъв льоло и го хакнах на нашата."
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#34] от "faeton.":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Предстоят, ама на глобално ниво
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 722 ВеселоСигурен ли си че не бъркаш? Не е ли 103%?
Направо ви се чудя какво пиете на обяд ....
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#35] от "deaf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Културата е фактор, но не може да се описва като "спокойна" и "нервна". Немската култура, както и бизнес организация е по-негъвкава и се дава приоритет на йерархията повече отколкото на качествата. Бих я нарекъл по-точно спокойна, предвидима култура. Докато именно в страни като САЩ може да се очаква всичко - например двама-трима зарязали ученето с достъп до гараж да могат да направят революция. Следователно културата там е по-скоро нервна.
deaf
Рейтинг: 2186 ВеселоДо коментар [#43] от "deutschwagen":
Психологически е точно обратното - стремежът на всяка цена към ред издава ТРЕВОЖНОСТ от евентуална (лоша) промяна. Както и да е.
baizuo
Рейтинг: 765 ВеселоНищо, сега вместо да се вземат в ръце немските автомобилопроизводители и да станат много по-гъвкави, ще има я някое вето ще има, я някоя директива - не за да форсират концерните, а да запазят статуквото, че автопроизводството е много важна част от немската икономика.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Торбалан
Рейтинг: 328 ВеселоДо коментар [#17] от "deutschwagen":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganНямам навика да споря с фанатици, а още по-малко с идиоти, затова ще пропусна безбройните ти смешни коментари.
В предградията на Перник, където кръщавате чаветата си Зафир(а), Вектра и Сантана, вероятно минаваш за светило из местните автоморги 😂
Извън този твой свят, съществуват безброй други автомобилни марки и модели. Там революцията в електромобилите НЕ Я движи ФВ.
Molossian
Рейтинг: 61 НеутралноДо коментар [#23] от "antikommunist":
Panta rhei....Всеки, който се отклонява от пазарните принципи, рано или късно изчезва.
Просто е.
Торбалан
Рейтинг: 328 РазстроеноДо коментар [#24] от "deutschwagen":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganТъпчо, темата на статията е “Германското автомобилостроене има сериозни проблеми”...
Осра форума с кво ли не... 😂
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноТова ще се отрази и на много фирми в България, които произвеждат части за германски автомобили.
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#44] от "deaf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Не непременно. А и има разлика между нервнност и тревожност.
L Glassman
Рейтинг: 8 ВеселоКамери ли да си инсталираме вкъщи и да стриймваме или да ти изпращаме запис? :)
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#48] от "Торбалан":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Повика ме, сритах те, сега се мъчиш да обясниш как ти се било разминало🤣🤣🤣🤣
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#46] от "Торбалан":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Тоест, не можеш да направиш и един аргумент, освен пак някакви дрънканици за твоя град Перник, където поне се надявам наистина разбираш как стоят нещата😁😁😁😁
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#46] от "Торбалан":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨И да, ти наистина си фанатик, и то най-безмозъчен. На всяка подобна тема скачаш с лайномета и после трябва да си го ядеш. След което пак идваш за още😂😂😂
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#36] от "Сатана Ликующий":
Електромобилите са страхотни точно за балансиране на мрежата. Никой не е толкова глупав да зарежда в пикови часове на скъпия ток. Зарежда се на нощтна, когато е най-евтин тока. Колите са достатъчно "умни" да можеш да им кажеш от колко до колко часа да зареждат. Това намалява загубите от разликата в консумацията през деня и през нощта!
atmanpg
Рейтинг: 969 НеутралноИма световна криза на свръхпроизводството.
Според "Морган-Стенли" вероятността от нова световна икономическа криза през 2020 г. е 60 %.
А ако ни се размине - вероятността да се случи през 2021 г., скача до 80%
Тъпата майна
Рейтинг: 1334 НеутралноДо коментар [#11] от "b0b069":
Това мнение е дело на една тъпа майнаКак няма да се разочаровате, като сте пробвали кола с технология от преди 5 години, която едвам прави 150км пробег и от горе на всичкото струва почти 100,000 лева и е направена от "рециклирани материали", които са по-зле от пластмаса.
Статията правилно отбелязва, че БМВ са БИЛИ напред. Тогава. Сега вече електромобилите правят 400+ км и се зареждат със светкавична скорост - и почти всички (дори тези по 60,000 лева) имат някакви базови автопилоти. И стават за семейни автомобили. БМВ все още имат играчка, която става за градска кола само (разбирай, втора кола).
Корейците отдавна издухаха немците. За мое лично съжаление издухаха и японците до голяма степен (Нисан се справят приемливо, Тойота изобщо ги няма). Резултатът е, че за тази промяна на пазара, която идва, най-големите производители (пр. Тойота и Фолксваген) изобщо не са готови. Фолксваген ще имат добър електромобил догодина и ще могат да произведат едва 10,000 бройки от него. Толкова, колкото едни льольовци от Тесла правят (и продават) за по-малко от 2 седмици.
Тъпата майна
Рейтинг: 1334 НеутралноДо коментар [#36] от "Сатана Ликующий":
Това мнение е дело на една тъпа майнаНещо не ти е правилна преценката. Откакто минах на електромобил сметката ми за ток вкъщи скочи с 40% - от 50 до 70лв месечно - точно като консумацията ми.
За последната година в "младия, проспериращ и луксозен район" сградния фонд се е увеличил с осезаемо повече от 50%. Някак си ток се намери за това. Някак си ще се намери и 40% повече ток за всички електромобили в следващите 15 години, защото отлкова ще отнеме "миграцията" към този начин на придвижване.
Ако има пазар, трасета и мощности се вдигат лесно. Питай всеки строител.
Тъпата майна
Рейтинг: 1334 НеутралноДо коментар [#39] от "С Стоянов":
Това мнение е дело на една тъпа майнаТесла няма как да е проблема на немското автомобилостроене, защото Тесла няма как да бъде пазарен лидер откъм масовост. В следващите години ще се запечатат като "нишов" производител докато корейци, американци (и европейци) ги издухват откъм продажби.
ДНК-то на Тесла е в иновациите, но когато става въпрос за масово производство трудно може да се мери с тези, които са го правили 30+ години и са продавали десетки милиони автомобили годишно.
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноТесла към момента е единственият производител със собствени батерии. Всички останали купуват от външни фирми и са ограничени откъм количество и цена. Фабриката в Китай ще е готова тази година, а се планира и нова гига фабрика в Европа!
*****
НеутралноЧе баш немците КОЛКО ЗАВОДА ИМАТ?
Даймлер-Камаз чувал ли си?
*****
НеутралноЧе баш немците КОЛКО ЗАВОДА ИМАТ?
Даймлер-Камаз чувал ли си?
*****
НеутралноСамата "Тесла" не е зле да се стегне, щото китайците от BYD коя година вече са първи?
А идат и индийците..
Виетнам ще прави в Хайфон завод за 3.5 милиарда..
Светът върви напред.
*****
НеутралноВ смисъл???
В света годишно се продават 96-98 милиона леки коли.
Башка автобуси,камиони,двигатели..
Голяма част-от немски фирми.
А "Тесла" в сегмента си е от години след китайците..
deutschwagen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#61] от "Simo Petkov":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨И това е "бягане на инвестиции"???
*****
НеутралноАми значи отиваме на "драйв асист" джаджи.
А за автопилот казваме че е рано.
Каквито японците си слагат на кей-карите дето са със 660 см3 двигателче.
Че и евтиният , бюджетен бренд на Рено-Нисан ... "Лада" има парктроници и ултразвукови датчици..
Кво толкова?
dante_18
Рейтинг: 274 НеутралноПълнени глупости. Фолксваген е номер 1 . Немците са номер 1. Кой може да конкурира немците? Пежо? Форд? Шевролет?
If you are going through hell... Keep going!Продажбите на Тесла са незначителни и Фолксваген лесно може да направи конкурент с някоя от по-луксозните си Марк(Ауди)
dante_18
Рейтинг: 274 НеутралноИначе до няколко години хората ще се усетя, че електрическите коли нямат никакво бъдеще. Не е много разумно да правиш батерии, който тежат по 500 килограма и да си мислиш, че това е екологично.
If you are going through hell... Keep going!L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#66] от "Simo Petkov":
Тесла наричат тяхната система FSD (Full self-driving). Все още не може да кара градско, но излизане на магистрала, изпреварвания, слизане от магистрала не е никакъв проблем. До година смятам, че ще пуснат и автономно градско каране, в момента се тества!
a4kataaa
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "deutschwagen":
Реактивният двигател е изобретен он англичанин, но точно по това време, между първата и втората световна война британската армия не проявява интерес към технологията. Малко по късно не знам дали немците крадат технологията или създават собствена разработка, но първи използват новият тип деигател в дамолетостроенето и са първите, които имат реактивни самолети. От там идва и този мит, че те са открили реактивния двигател.
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноМога ли от чисто любопитство да попитам на какво се базира това твърдение?
Аз съм прекарал значителна част от живота си между Германия и Щатите, много добре познавам и академичните и професионалните култури на двете държави и не съм съгласен с така формулираното твърдение.
В Германия има много по-голяма фирмена бюрокрация, несъмнено много по-силно влияние на държавата в корпоративните дела, многобройно повече административни бариери пред бизнеса, особено стартиращия такъв. Държавата пък е пряко подчинена на големите етаблирани предприятия, в полза на които именно е направено и поддържано това статукво.
Германската философия е да се усъвършенства непрекъснато това, което е вече на лице, защото традициите са важни. Прогресът е плавен, но постоянен. Провалът в Германия е изключителен срам и позор, затова рисковете, на които са готови германските предприятия са много ниски.
Американската философия (не съм изобщо съгласен с определението "англосаксонско", първо защото между Великобритания и САЩ има много по-големи разлики, а между Великобритания и Германия има много по-големи прилики по отношение на бизнеса, така че англо-саксонско в смисъл Англия-Саксония (разбирай Великобритания - Германия, може би, но "англосаксонско" е изтъркано клише без каквото и да било значение, ползвано предимно от руската пропаганда), та американската философия е на пионерството. В Америка няма нищо страшно в това да се провалиш. Философията е такава, че хората най-добре се учат от грешките си. Всичко се развива много бързо, конкуренцията е зашеметяваща, хората са изключително мотивирани (в САЩ работата/работодателят се сменят средно на 4-5 години, докато в Германия немалка част от работещите работят за един и същи работодател цял живот), рисковете, на които и компаниите и служителите им са готови са много по-големи, тъй като и потенциалното възвръщане е много по-голямо. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноЗависи.
Ако става въпрос за механично и електрическо инженерство - немците наистина имат талант.
Комуникационно и Софтуерно са пълна скръб.
Ако това, което пишеш беше вярно, къде е немската операционна система, браузър, комуникационна технология, която немците копираха и направиха по-добра? Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноЗначи когато става въпрос за такава мащабна инвестиция, нормално е да има съревнование за това, точно къде да бъде направена тази инвестиция и това съревнование да се изразява именно това какви облекчения и поощрения ще получи инвеститора.
Защо не проверите какво ще даде Турция на Фолксваген за да построи завода си в Измир? Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 ВеселоИменно.
По моите наблюдения немците са далеч по-спокойна култура от американците. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 Любопитно99% от собствениците на електрически автомобили в САЩ имат собствени зарядни станции в къщи.
Та не разбирам точно за какво говориш. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 ЛюбопитноОт поне десет години всяка година ходя на автоизложението в Ел Ей.
Последните три поредни години съм СМАЯН от качеството, което предлагат корейските производители.
Най-големият модел на Дженесис (луксозната марка на Хюндай) поне като изработка и удобства на салона, ме впечатли много повече от С-Класата на Бенц. Параметрите на хибридите и на електрическите прототипи бяха също така много впечатляващи. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
Ботев
Рейтинг: 425 НеутралноИмат автомобилостроене имат проблеми. Затова ние сме си добре ))
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 722 НеутралноДо коментар [#75] от "FourOhFive":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tЗа това, че светът не е САЩ. Че в Европа, ако не живееш в къща (а доста не са в къщи) ще намери да паркираш така, че и да заредиш на върба в сряда.
Хайде, няма да си говорим за Париж или Амстердам, как точно си представяш в една София да се зареждат електрическите автомобили?
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 ВеселоВ Париж и Амстердам нямаш нужда от автомобил.
Моят свят е САЩ. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
*****
НеутралноЕвала прическа.
Кей-кар Нисан Дайц с драйв асист е 13500 долара.
Има разпознаване на пешеходци, стоп асист, блокиране на погрешно даване на газ , каране в лентата , дистанция до колата отпред , паркинг асист.
За всеки влак-пътници..
П.П
А кола БЕЗ шофьор е НЕЗАКОННО.
L Glassman
Рейтинг: 8 ЛюбопитноМного учени в САЩ се изказват в полза на това да се публикуват данни от провалени опити и разработки, защото не са безполезни. Ако знаеш какво със сигурност не работи няма да губиш време да опитваш!
*****
НеутралноТесла е незнчителна даже сравнена с Индойциъе ТАТА МОТОРСНО МАХИНДРА.
А " Фоллсваген" да не гoворим.
Да минат първом китайцоте от BYD.
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноТова за което говориш e драйв асист. Аз говоря за self-driving (който между другото струва $6000). Да в момента е незаконно без шофьор да, но не е далеч денят в който няма да е. Именно това писах в първоначалният си пост. Европейският съюз пази германските производители със закони, понеже на са готови с технологията, от което страда потребителят а в дългосрочен план и самите компании.
*****
НеутралноVW направиха бренд Jetta дето ще е в Китай и основно ще разработва електро.
Как така немците са зле с комуникациите?
Че Continental иma eHorizon!
За "драйв асист" в kei-car вижте в Гугъл.
*****
Неутрално[quote#82:"Simo Petkov"][/quote]
Във ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ подписали Конвенцията от 1948 г. Е НЕЗАКОННО.
Ако колата убие човек кой лежи в затвора?
Илон Мъск?
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 722 НеутралноМоже и да си прав. Сигурно от Калифорния е по-лесно да прецениш нуждите на европейците. Но тея "скапаняци" дето живеят там не са го разбрали още.
За Париж не знам, но в Амстердам да паркираш в центъра приготви по 2 евро. За 15 минути! Има и две места с възможност да заредиш батерията. Повтарям ДВЕ!
От паркинг с 573 места.
Да не кажеш, че си измислям.https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/amsterdam/museumplein/
И в Холандия гледам Тесли-те са много по популярни от Германия.
Ако питаш един нормален германец например Тесла или Порше на една и съща цена, мисля че ще се колебае около 0,5 секунди. И ще се менте в Поршето.
Но не те убеждавам де, ако във ваше село всички са с Тесли, значи целия свят кара Тесли, нали така.
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
*****
НеутралноЗа всеки влак има пътници.
Който иска взема Нисан за 13 500 .
Който иска - дава 60 000 за джаджите на Тесла.
moreee
Рейтинг: 168 НеутралноВидях един с Тесла на Кауфланда в Бургас. Хората с трошките идваха и си отиваха а баровеца стоя повече от час закачен за кабела.
dante_18
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#69] от "L Glassman":
If you are going through hell... Keep going!Това ми звучи доста елементарно за правене. Просто трябва колата да следва маркировката на асфалта.
gost22
Рейтинг: 808 ВеселоДо коментар [#14] от "FourOhFive":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Не е немско изобретение, просто: Всеки се издига, до собственото си ниво на некомпетентност. Всички началници на лаладжийските позиции са такива.
sweeper
Рейтинг: 385 НеутралноДо коментар [#70] от "a4kataaa":
И двамата бъркате, баджанак - първият летящ реактивен самолет е произведен от ИТАЛИАНСКАТА самолетостроителна фирма Caproni Campini през 1940 година.
L Glassman
Рейтинг: 8 ВеселоА ако няма маркировка?! :)
*****
НеутралноСистемата на NissanDayz e ProPILOT.
А Continental бил имал ДВЕ системи Е Horizont
Облачна "статик"..
Камионът е свързан с нея и тя дава инфо на мотор-компютъра какъв е маршрута ,калви наклони има , светофарите как са им фазите и т.н
А компа си гледа и датчиците и сменя скорпсти , пуска и спира цилиндри и т.н.
Има и Е Horizont active с обратна връзка.
Има клиппве за Е Horizont вижте ги па говорете как са немците със софтуера.
*****
НеутралноСистемата на NissanDayz e ProPILOT.
А Continental бил имал ДВЕ системи Е Horizont
Облачна "статик"..
Камионът е свързан с нея и тя дава инфо на мотор-компютъра какъв е маршрута ,калви наклони има , светофарите как са им фазите и т.н
А компа си гледа и датчиците и сменя скорпсти , пуска и спира цилиндри и т.н.
Има и Е Horizont active с обратна връзка.
Има клиппве за Е Horizont вижте ги па говорете как са немците със софтуера.
gost22
Рейтинг: 808 ВеселоДо коментар [#36] от "Сатана Ликующий":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Навремето и с бензина било така. Казвали: ако има десет автомобила в града, то бензина в аптеката* няма да стигне за всички и заради това автомобила няма бъдеще... Абе нищо ново под слънцето, просто добре забравено старо.
-------------------
*Сериозно, когато автомобилите били бутикова стока, бензина бил аптекарски продукт. Чак по-късно, когато колите стават по-масови се обособяват места за продаване на гориво — днешните тривиални бензиностанции.
dante_18
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#92] от "L Glassman":
If you are going through hell... Keep going!Мислиш ли че Тесла може да кара без маркировка?
Pontif
Рейтинг: 2188 НеутралноЕС и особено Германия ще пречат на всички нововъведения на Тесла с надеждата да дадат време на Германската Мара да се побара. Всички закони са написани само и единствено с цел да се спре Тесла. В Германия има данъчно облекчение за електрички но е направено така че да изключва Тесла. Не само това но и го направиха ретроактивно, така че хора които вече имат Тесла и са взели данъчното облекчение трябва да връщат пари. Доста тъжна или комична ситуация! Тесла разбира се обезщети всички собственици попаднали под ударите на този закон.
Ето линк за тези които се интересуват от тази тема за автономното управление на Тесла. Аз работя в хайтека и офиса ми е на 5 минути от Тесла във Фримонт. Би трябвало да знам какво става. След като гледах това изложение, хардуера им е над 20 пъти по силен от Нвидия, софтуера им е базиран на нуронетуъркс и машинно самообучение, събират непрекъснато данни от над 250,000 коли на пътя и си тестват новите версии в реално време на всички коли които са в движение в момента! Това става защото на всяка Тесла има два чипа които работят едновременно. По този начин алгоритъма се самообучава и всяка Тесла научава всичко което са научили другите Тесли по пътя. Машинното обучение работи по експоненциален закон. В това време Гюнтер, Ханс и Герхард преговарят с Меркел как са се ограничи този прогрес.
https://www.youtube.com/watch?v=tbgtGQIygZQ
Интересно как Фолксваген - наи и по компанията на света не може да си позволи да построи собствена зарядна мрежа а Тесла една мишка-компания от Калифорния, без никакъв опит в автомобилите и разчитаща само на парите на акционерите си можа да построи над 70,000 зарядни станции по цял свят и да даде на повечето собственици на тесла да зареждат без пари? Как стават тези неща. Ами с много акъл и бачкане а не с лежане по два месеца на плажа защото иначе Ханс ще получи стрес. Илон през 2018 работи по 18 часа 7 дни в седмицата в Тесла и също успя да пробие със СпейсХ и сега като гледам какво прави другата му компания за инплантиране на чипове в мозъка Нюралинк ..... започвам да си мисля че този човек не спи въобще.
https://www.youtube.com/watch?v=lA77zsJ31nA
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
m_style
Рейтинг: 274 НеутралноАз чакам от години алтернатива на ДВГ, която внедрена в автомобил да бъде просто рационален избор - цена, качество, надеждност, удобство и т.н. Ама през тия години с нещо трябва човек да върши работа и да пътува... Електрокарите са си все така скъпи и далече от реалността, хибридите са пълна боза - нищо рационално!
Pontif
Рейтинг: 2188 НеутралноНай=лесно е да направиш суперавтомобил. Затова е има над 50 компании които правят суперкарс или хиперкарс. Най-трудно е да направиш добър масов автомобил!
Кьонигсее, Макларън, Римак, Ферарри, Ламбо, Бугати никога няма да могат да направят масов автомобил, затова и подхода им е друг - ексклузивност и много пудра върху прасето. Колите които печелят Пайк-Пийкс всяка година в последните 20 години, нямат абсолютни нищо общо нито със спортните, нито с хиперколите още по-малко с ежедневните. Нито като технология още по-малко като производствена практика или софтуер. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Николай С
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#89] от "dante_18":
'Ма как да не е елементарно. Даже е супер елементарно. Това докато не стигнеш до момента, че на пътя може да няма маркировка, маркировката да е разрушена, да има работници на пътя, да е сгрешена маркировката и прочие елементарни неща.
А за супер елементарни, промени в климата, промени в пътната настилка, промени в поведението на останалите участници ... ама и това е елементарно. Ей в ю-туб е пълно с клипове на елементарни (не Тесла) коли, който избягват катастрови.
Други елементарни проблеми -> разпознаване на червена светлина, разпознаване на сигнали давани от катаджия ... абе все едни елементарни проблеми.
П.С. -> горе долу нито един от горните проблеми не само не е решен, но няма някой дори да е близо до технологията (хард-уер) и базата с данни (за модефициране на модела) на Тесла, както и масивната им мрежа за машинно обучение. Това със симулации нестава.