Две компании в САЩ се сливат в най-големия издател на вестници

На живо
Заседанието на Народното събрание

Две компании в САЩ се сливат в най-големия издател на вестници

Две компании в САЩ се сливат в най-големия издател на вестници
Associated Press
Две от най-големите вестникарски компании в САЩ обявиха сливане. "Гейт хаус мидия", зад която стои инвестиционното дружество "Ню мидия инвестмънт груп" (New Media Investment Group), купува "Ганет" (Gannett), собственик на в. "Ю Ес Ей тудей", за около 1.4 милиарда долара, съобщи БТА.
Обединеното дружество ще има над 260 всекидневника и над 300 седмичника в САЩ. Това ще е най-голямата вестникарска компания в страната с общ тираж от 8.7 милиона вестника, обяснява "Асошиейтед прес", а "Ройтерс" припомня, че и в момента по данни на Statista издателствата New Media и Gannett са най-големите по тираж на вестниците си. Централата във Вашингтон ще контролира около една шеста от всички вестници в страната, посочва Си Ен Ен.
Дружеството ще бъде базирано в централата на "Ганет" във Вирджиния и ще се казва "Ганет". След извършването на транзакцията до края на годината акционерите от "Ганет" ще притежават около 49.5 процента от обединеното дружество, а тези от "Ню мидия" ще имат около 50.5 на сто, отбеляза ДПА.
Сделката ще доведе до намаляване на разходите с до 300 милиона долара годишно. Всеки акционер на "Ганет" ще получи премия от 12.2% спрямо цената на акциите в края на петъчната търговия.
За регионалните вестници е трудно да изградят цифров бизнес модел и да компенсират спада в тиража и в приходите от реклами. Докато вестници с читатели в цялата страна като "Ню Йорк таймс" и "Вашингтон пост" успяха да натрупат онлайн абонати, за местните вестници настанаха трудни времена, отбеляза АП.
Стотици от тях бяха закрити, а редакциите прибягнаха към съкращения. Според проучване на Университета в Северна Каролина са изчезнали близо 1800 регионални вестници в САЩ от 2004 г. насам. Заетостта в редакциите е намаляла с една четвърт от 2008 до 2018 г., приходите от реклами са се свили с около 57%, а тиражът - с около 49%, според изследователския център "Пю".
При намаляващи приходи от "Ганет" инвестираха милиони долари през последните години, за да увеличат присъствието си в интернет, но продажбите не последваха тази тенденция. Компанията, кято притежава заглавия от Detroit Free Press до the El Paso Times, обяви в понеделник, че не е успяла да постигне целите си за приходи през второто тримесечие.
Сега Майкъл Рийд, главен изпълнителен директор на "Ню мидия", казва, че около 25% от приходите на комбинираната компания ще идват от дигиталните платформи. Зад "Ню мидия" стои Fortress Investment Group, притежавана от японската SoftBank Group Corp. Издателството изгради най-голямата верига от локални заглавия, включително 156 всекидневника от Austin American-Statesman в Тексас до Register-Guard в Юджийн, щата Орегон.