"Бритиш еъруейс" преживя тежък срив на ИТ системите

"Бритиш еъруейс" преживя тежък срив на ИТ системите

"Бритиш еъруейс" преживя тежък срив на ИТ системите
Reuters
Тежък срив на информационната система на "Бритиш еъруейз" (British Airways) предизвика днес часове наред отмяна и отлагане на полети, както и дълги опашки от изнервени пътници. Авиокомпанията се извини за третия за малко повече от две години толкова мащабен инцидент и малко преди 18 часа българско време обяви, че проблемът е преодолян и започва нормализиране на трафика.
Кризата започна, когато пътниците опитаха да се регистрират рано сутринта. След това над 60 полета от лондонските "Хийтроу" и "Гетуик" бяха отменени, а повече от 100 бяха отложени, показват електронните табла на двете летища.
Това е поредният удар по "Бритиш еъруейз", която през юли бе глобена с 230 милиона долара за слаба защита личните данни на клиентите си и се подготвя за евентуални стачки на пилотите, които протестират за по-добри заплати в разгара на летния туристически сезон.
Няма данни от авиокомпанията за броя на засегнатите на трите лондонски летища, сред които е и "Лондон сити". Оплаквания за проблеми пристигаха от Япония и Индия. Клиенти имаха затруднения с онлайн чекиране и се оплакваха, че седят блокирани в самолетите часове наред и не излитат.
Пътници, цитирани от "Ройтерс", се оплакаха, че са изпуснали връзките си с други полети е са провалени плановете им, подготвяни месеци наред. Щетите за някои от тях са в рамките на хиляди паунда.
На летищата персоналът се опитваше да изпрати някои полети с ръчно чекиране и предлагаше пренасрочване на полетите. Но клиенти споделяха, че са чакали 90 минути някои от служителите да обясни какво се случва.