Новите филмови платформи не искат зрителите да "преяждат със сериали"

Новите филмови платформи не искат зрителите да "преяждат със сериали"

Новите филмови платформи не искат зрителите да "преяждат със сериали"
Reuters
През 2013 г. платформата "Нетфликс" качи наведнъж всички 13 епизода на сериала "Къща от карти". С един ход тя популяризира онлайн излъчването на филми и разпали културата на binge-watching – тоест гледането на цял сезон от даден сериал наведнъж. (Терминът бе дори дума на годината.)
Но шест години по-късно "Епъл", "Уолт Дисни" и AT&T планират да привлекат онлайн аудиторията на "Нетфликс", като ѝ припомнят удоволствието от очакването.
Ръководството на новата услуга HBO Max, която ще бъде оповестена пред инвеститори днес, планира да пуска по един епизод от собствената си продукция седмично, обясни председателят на "Уорнър Медиа Ентъртейнмънт" Робърт Грийнблат пред "Ройтерс".
"Харесва ни мисълта, че хората да гледат нов епизод всяка седмица, да очакват с нетърпение новия и да си говорят за него", казва той. "Вестниците да пишат за сюжета. Това е усещането за споделено изживяване".
Обсъждането на нови заглавия ще бъде особено важно в идните месеци, когато няколко компании ще се надпреварват да привлекат клиенти и да ги накарат да плащат месечния си абонамент и занапред. HBO Max може би ще направи някои изключения в стратегията си, твърди запознат източник, като пуска по няколко епизода наведнъж, за да привлече повече интерес.
Междувременно "Епъл" ще пусне видеоуслугата си Apple TV+ в петък, като в началото ще качва по три епизода от собствената си продукция наведнъж, а след това – по един седмично.
Disney+, която ще тръгне на 12 ноември, ще дава достъп до един епизод седмично за новите си сериали, сред които ще бъде и първият сериал от вселената на "Междузвездни войни" - "Мандалорецът". Педро Паскал, който е звездата в него, смята, че този подход ще направи гледането на сериали "по-романтично и класическо".
Но експерти смятат, че очакванията на зрителите вече са се променили. "За някои потребители това просто ще бъде дразнещо", коментира Брет Сапингтн, анализатор в Parks Associates. Макар феноменът на "преяждането" с епизоди да е започнал от младите, сега голяма част от публиката гледа сериали по точно този начин.